- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Monczan_SP32 w 19 Stycznia 2008, 00:33:49

Tytuł: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 19 Stycznia 2008, 00:33:49
Się tak zastanawiam, czy to znów tylko ja mam dziwny problem... czy tak po prostu jest? Czy w lokomotywach wydanych w "tryptyku" może w ogóle wybić nadmiarowy? Czy w dieslach to po prostu niemożliwe? :P Pytam, bo zauważyłem, że mogę w Gagarinie pocisnąć, z miejsca ruszając, nastawnikiem do oporu, a on posłusznie zawyje, i pojedzie... może nie obciążałem go tak bardzo? W końcu podpiąłem go "tylko" do 14 wagonów pasażerskich...
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 19 Stycznia 2008, 00:38:25
Gagar nie posiada bezpiecznika nadmiarowego.
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 19 Stycznia 2008, 00:54:26
Żyć, nie umierać ;-) A tak bez jaj, dzięki za informację :-) Z tego co zauważyłem, to SM42 też można wyżyłować na chama od razu na wysokie obroty, zapomniałem dodać w poprzednim poście, ale domyślam się, że sprawa tam jest podobna :)
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 19 Stycznia 2008, 01:10:32
Reszta diesli posiada nadmiarowe.
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: KowiEU w 19 Stycznia 2008, 16:16:27
Ale takie ruszanie gagarem z miejsca przy naglym przestawieniu na ostatnia pozycje to w realu zwlaszcza przy ciezszym skladzie zapewne nie jest dopuszczalne, bo wtedy sprzegi ciepria i moze nawet dojsc do rozerwania skladu. Powinno sie stopniowo wrzucac kolejne pozycje nastawnika i co za tym idzie lagodnie zwiekszac obroty, zreszta schodzenie z obrotow tez powinno byc stopniowe.
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 19 Stycznia 2008, 16:23:07
Ale takie ruszanie gagarem z miejsca przy naglym przestawieniu na ostatnia pozycje to w realu zwlaszcza przy ciezszym skladzie zapewne nie jest dopuszczalne, bo wtedy sprzegi ciepria i moze nawet dojsc do rozerwania skladu. Powinno sie stopniowo wrzucac kolejne pozycje nastawnika i co za tym idzie lagodnie zwiekszac obroty, zreszta schodzenie z obrotow tez powinno byc stopniowe.

Odkrywca ameryki ?

Gagar ma regulator woodwarda czy jak to sie tam pisze ktory niedopusci do gwaltownego zwiekszania obrotow. Ten regulator zapewnie lagodne zwiekszanie obrotow silnika.
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 19 Stycznia 2008, 16:50:33
gagarin nie ma regulatora woodwarda tylko podobny do niego rosyjski.a jego wpływ na tempo zwrostu obrotów jest małe. przecież jak sie da nastawnik na 15 pozycję to regulator ustawi maks. dawkę paliwa  a kiedy silnik osiągnie odpowiednie obroty to zmniejszy dawkę do odpowiedniego poziomu.  a podczas ruszania trzeba nastawnik przestawiać stopniowo. nawet do ostatniej pozycji bo gagarin nie ma takiej siły pociagowej by rozerwać sprzęg
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 19 Stycznia 2008, 17:00:41
ja myślę że rzadko rusza się dopiero z ostatniej pozycji przecież to by musiał być bardzo ciężki skład. Ja widziałem jak na LHS ruszali ze składem 2xSt44 4000T rudy z wysokiej pozycji( 14-15) ale tam mają sprzęg samoczynny
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: youBy w 19 Stycznia 2008, 19:15:09
Dokładniej mówiąc, to gagarin ma tzw. Amplistat - rodzaj wzmacniacza magnetycznego, który pobiera kilka danych wejściowych i w ten sposób steruje wzbudzeniem prądnicy (teraz nie pamiętam, czy bezpośrednio, czy przez wzbudnicę).
Co do ruszania, to patrząc na siłę rozruchową (przy dobrej przyczepności) ponad 350 kN można stwierdzić, że sprzęg wytrzyma, ale... musi być naciągnięty, gdyż inaczej popęd (impuls siły) będzie za duży i sprzęg poleci.
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 19 Stycznia 2008, 19:57:32
amplistat steruje wzbudzaniem przez regulację wzbudzania wzbudnicy i utrzymuje je tak aby nie został przekroczony maksymalny prąd i napięcie obwodu głównego i żeby silnik był obciążony odpowiednio do mocy jaką rozwija.
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 31 Stycznia 2008, 20:28:05
Tak samo na stonce jest Regulator Wodsworda (cy cuś) To też reguluje obroty prądnicy do obrotów silnika.
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: kruger w 01 Lutego 2008, 08:13:54
Tak samo na stonce jest Regulator Wodsworda (cy cuś)

Woodwarda

To też reguluje obroty prądnicy do obrotów silnika.

Raczej reguluje obroty i moc silnika spalinowego oraz wynikowo napieciem na zaciskach pradnicy glownej.
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 01 Lutego 2008, 10:24:10
no ale to znaczy, że można dać od razu dajmy na to 5 pozycję, czy trzeba sie pilnować i nie zajeżdżać silnika załączając pozycje powoli?
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 01 Lutego 2008, 12:16:45
Tu się troszkę OT zrobił, co to ma wspólnego z paczką  DieselPack?

Wydzielam niektóre posty, zmieniam tytuł wątku i przenoszę do innego działu.

Andrzej.
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 01 Lutego 2008, 19:45:39
no ale to znaczy, że można dać od razu dajmy na to 5 pozycję, czy trzeba sie pilnować i nie zajeżdżać silnika załączając pozycje powoli?
pozycję zmienia sie stopniowo żeby płynie zwiększać siłę pociągową aby nie rozerwać składu i żeby nie wywaliło nadmiarowego.Słyszałem kiedyś że kiedy rusza się ciężkim składem to przestawiać nastawnik jak ustalą się obroty dla tej pozycji co jest teraz
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 01 Lutego 2008, 19:52:51
A jest wykaz obrotów dla danej pozycji gdzieś na internecie?
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 01 Lutego 2008, 20:01:35
a jaką chcesz lokomotywę
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 01 Lutego 2008, 20:05:44
SM42 ;)
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 02 Lutego 2008, 06:53:29
SM42
0. 496
1-4. 496
5. 568
6. 640
7. 712
8. 784
9. 856
10. 928
11. 1000
a z tym ustaleniem obrotów to nie trzeba sie patrzyć na obrotomierz bo przecież słychać kiedy silnik przestaje zwiększać obroty.
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 02 Lutego 2008, 09:29:22
No tak ;) Zazwyczaj jadę na słuch.
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 02 Lutego 2008, 18:35:45
Witam.

Jak już jesteśmy przy obrotach to ja poprosze obroty na każdej pozycji do TEM2.

Pozdro.
Tytuł: Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 02 Lutego 2008, 19:22:01
Ale takie ruszanie gagarem z miejsca przy naglym przestawieniu na ostatnia pozycje to w realu zwlaszcza przy ciezszym skladzie zapewne nie jest dopuszczalne, bo wtedy sprzegi ciepria i moze nawet dojsc do rozerwania skladu.
Wcześniej dojdzie do rozerwania tulei i urwania głowic. Na wyższą pozycje sie wrzuca dopiero po ustaleniu się obrotów danej pozycji i tak jest na każdej spalinówce z nastawnikiem. W dół można od razu na zero nawet z najwyższej pozycji.

Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 02 Lutego 2008, 19:34:45
Jak już jesteśmy przy obrotach to ja poprosze obroty na każdej pozycji do TEM2.
obroty TEM2
0. 300
1-2. 300
3. 330
4. 400
5. 480
6. 570
7. 650
8. 750


Ale takie ruszanie gagarem z miejsca przy naglym przestawieniu na ostatnia pozycje to w realu zwlaszcza przy ciezszym skladzie zapewne nie jest dopuszczalne, bo wtedy sprzegi ciepria i moze nawet dojsc do rozerwania skladu.
Wcześniej dojdzie do rozerwania tulei i urwania głowic. Na wyższą pozycje sie wrzuca dopiero po ustaleniu się obrotów danej pozycji i tak jest na każdej spalinówce z nastawnikiem. W dół można od razu na zero nawet z najwyższej pozycji.
a czego ma od razu urywać głowice przecież na próbach na oporniku sprawdza się przyśpieszanie silnika pod obciążeniem od biegu jałowego do maksymalnych obrotów i jakoś głowic nie urywa.Nastawnik przestawia sie stopniowo żeby nie rozerwać składu
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 02 Lutego 2008, 21:09:15
a czego ma od razu urywać głowice przecież na próbach na oporniku sprawdza się przyśpieszanie silnika pod obciążeniem od biegu jałowego do maksymalnych obrotów i jakoś głowic nie urywa.
Nic nie wiesz o próbach opornikowych więc nie pisz.

Nastawnik przestawia sie stopniowo żeby nie rozerwać składu
Też.
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 03 Lutego 2008, 10:35:03
 Ale jak podłącza się lokomotywę po naprawie pod opornik to  reguluje się wzbudzanie dawkowanie pompy i dużo innych rzeczy.Potem trzeba chyba to sprawdzić czy jest wszystko dobrze.
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 03 Lutego 2008, 10:51:19
Ano trzeba. Ale silnika nie sprawdza się na oporniku tylko przy okazji prób opornikowych. Dawkowanie pompy reguluje się na wymontowanej pompie na specjalnym stanowisku (rzadko na silniku). I nigdy nie sprawdza się przyspieszenia od biegu jałowego do max bo to nie jest istotne (to nie jest samochód).
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 03 Lutego 2008, 11:56:44
Mi chodziło o to że nie sprawdza się czasu przyśpieszania.Tylko czy podczas zwiększania obrotów dobrze działa system regulacji wzbudzania.
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: DiDok w 03 Lutego 2008, 12:29:34
http://youtube.com/watch?v=DqRF-W0TCsA (http://youtube.com/watch?v=DqRF-W0TCsA) - co można robić z Tamarą =] jak widać wytrzyma dużo...
BTW, ta syrena to w każdej TEM2 jest? (W sumie to zrzynka z ALCo chyba)
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 03 Lutego 2008, 12:48:08
Mi chodziło o to że nie sprawdza się czasu przyśpieszania.Tylko czy podczas zwiększania obrotów dobrze działa system regulacji wzbudzania.
Tego się sprawdza. Sprawdza się między innymi czy dobrze działa regulator obrotów przy przechodzeniu na wyższe i niższe pozycje nastawnika oraz przy gwałtownym zejściu z VIII pozycji na zero i podczas wyłączenia wzbudzenia na VIII pozycji.

http://youtube.com/watch?v=DqRF-W0TCsA (http://youtube.com/watch?v=DqRF-W0TCsA) - co można robić z Tamarą =] jak widać wytrzyma dużo...
Nie można tego robić z Tamarą!!!!
Tamara wytrzyma znacznie więcej ale jest to dla niej powolna śmierć w męczarniach.
Ta konkretna 224 jest w chwili obecnej bardzo zniszczona przez takie jazdy (miałem okazje nią jechać). Ledwie trzyma się kupy i ledwo toczy się po torach. Jest strasznie słaba.

BTW, ta syrena to w każdej TEM-2 jest? (W sumie to zrzynka z ALCo chyba)
Nie. Widywałem na TEM2 różne syreny. Nawet z SN61.
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: Wilu w 03 Lutego 2008, 15:25:39
Witam! Pokażę filmik z mojej jazdy tamarką i przy okazji trochę inne RP1 ;) PS. 050 pięknie chodzi ;D

http://pl.youtube.com/watch?v=_XLJ31Vj4bo&feature=related
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 03 Lutego 2008, 15:30:59
przy okazji trochę inne RP1 ;)
To jest typowa syrena TEM2. :)
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 07 Lutego 2008, 20:31:36
Witam,
teraz kolej na mnie :) . Jakie urządzenie wydaje dźwięk nazwany w symku jako turbo-m?

PS Jak chcecie się czegoś dowiedzieć możecie zerknąć tu: http://www.transportszynowy.pl/budowaloks.php
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 07 Lutego 2008, 20:41:12
Turbosprężarka.
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 08 Lutego 2008, 07:09:15
PS Jak chcecie się czegoś dowiedzieć możecie zerknąć tu: http://www.transportszynowy.pl/budowaloks.php
To jest ciekawa strona zawiera dużo informacji o technice kolejowej. Ale dokładnych informacji ja dowiaduje się z książek pt. "Lokomotywy Spalinowe Serii XXyy" w nich są dokładne informacje o budowie i działaniu podzespołów lokomotywy danej serii.
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 08 Lutego 2008, 08:48:04
dokładnych informacji ja dowiaduje się z książek pt. "Lokomotywy Spalinowe Serii XXyy" w nich są dokładne informacje o budowie i działaniu podzespołów lokomotywy danej serii.
Zatem polecam instrukcje od lokomotywy 311D. Dowiesz się z niej że lokomotywa spalinowa z silnikiem diesla ma... PRZEPUSTNICE :D
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Lutego 2008, 11:09:40
Mam pytanie jak jest uruchamiany silnik spalinowy jeżeli prądnica główna jest prądu zmiennego jak w SP32, SP47? Bo jak jest na prąd stały to w czasie rozruchu pracuje jak silnik szeregowy zasilana z akumulatorów a przecież jak jest prądu zmiennego to już tak nie może być. Czy wtedy jest jakiś falownik czy może jakiś oddzielny rozrusznik?
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 09 Lutego 2008, 11:28:08
Mam pytanie jak jest uruchamiany silnik spalinowy jeżeli prądnica główna jest prądu zmiennego jak w SP32, SP47?

Jakbys uwaznie czytal forum lub pomyslal i poszukal na googlach, to bys wiedzial ze jest specjalna pradnica - rozrusznik
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: youBy w 09 Lutego 2008, 11:52:24
Jakbys uwaznie czytal forum lub pomyslal i poszukal na googlach, to bys wiedzial ze jest specjalna pradnica - rozrusznik
Hmm, i co (B.) ten rozrusznik zasila?

OIDW to w SP47 wykorzystywano prądnicę pomocniczą. Ale można też dozwoić prądnicę główną, tudzież zastosować oddzielny silnik jako rozrusznik, co się jednakowoż nie opłaca - większa masa i koszty.
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 10 Lutego 2008, 15:36:43
ZTCW to w BR232 rozruch jest z prądnicy-rozrusznika, jakim jest prądnica pomocnicza. W SP47 zdaje się że odpalała prądnica do grzania składu.
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 10 Lutego 2008, 15:45:25
Prądnica grzewcza jest też prądu zmiennego.

Pisz starannie.
Akvin
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 10 Lutego 2008, 17:44:40
prądnica grzewcza jest też prądu zmiennego

pradu przemiennego - to duza roznica


Hmm, i co (B.) ten rozrusznik zasila?

Zasila wzbudzenie pradnicy glownej lub obwody pomocnicze - nie pamietam dokladnie
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: youBy w 10 Lutego 2008, 19:53:09
[wolna dyskusja nt nazewnictwa]
prądnica grzewcza jest też prądu zmiennego

pradu przemiennego - to duza roznica

Prądnica prądu przeminnego to prądnica prądu zmiennego. Odwrotnie już nie :)

Hmm, i co (B.) ten rozrusznik zasila?

Zasila wzbudzenie pradnicy glownej lub obwody pomocnicze - nie pamietam dokladnie

Cóż, w zasadzie to to nie jest prądnica pomocnicza? Wszak w każdej lokomotywie spalinowo-elektrycznej jest. Wszędzie, gdzie mam dostęp, jest napisane, iż za rozruch SP47 odpowiada prądnica pomocnicza, natomiast nie, że rozrusznik zasila obwody pomocnicze. Czyli prądnica jest rozrusznikiem, a nie rozrusznik prądnicą. Nie mniej jednak nie mogę obalić Twojego zdania, bo jest poprawne (akcent położony na inną rzecz).

BTW. Swego czasu był temat o EP05, gdzie był porusznay podobnyż problem... :)

[/wolna dyskusja nt nazewnictwa]
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 10 Lutego 2008, 23:13:04
Prądnica prądu przemiennego to prądnica prądu zmiennego. Odwrotnie już nie :)

Poprawna forma to pradnica pradu przemiennego ale :
(temat wielokrotnie walkowany na grupach dyskusyjnych w branzy elektronicznej i elektroenergetycznej)

Jezeli brak mozliwosci regulacji napiecia to mowimy : pradnica lub generator pradu przemiennego

Jezeli jest mozliwosc regulacji napiecia na zaciskach wyjsciowego to jakiego uzyjemy zwrotu ?
pradnica lub generator pradu zmienno-przemiennego ?
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 10 Lutego 2008, 23:30:05
Cytuj
Jezeli jest mozliwosc regulacji napiecia na zaciskach wyjsciowego to jakiego uzyjemy zwrotu ?

Ja użyłbym:
a)prądnica prądu przemiennego z możliwością regulacji napięcia
b)prądnica prądu zmiennego z możliwością regulacji napięcia

Pierwszy człon mówi nam o typie prądu, a drugi, iż jest możliwość regulacji apmlitudy.
Choć prąd przemienny jest typem prądu zmiennego. Była dyskusja już na ten temat na tym forum. 
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 08:52:47
Zasila wzbudzenie pradnicy glownej
Wzbudnica

lub obwody pomocnicze
Prądnica pomocnicza.
Zarówno jedno jak i drugie może służyć jako rozrusznik.
Na Gagarinach i Tamarach te dwie maszyny są w jednej obudowie i zwiemy je: "Zespół dwumaszynowy"
Tytuł: Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 11 Lutego 2008, 16:04:35
Czyli z tego co tu przeczytałem to jeżeli prądnica główna jest prądu przemiennego to silnik jest uruchamiany z wzbudnicy lub prądnicy pomocniczej.