Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MArt

Strony: 1 [2]
31
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 22 Sierpnia 2010, 17:55:02 »
Czas. Cykl w górę (w dół) wynosi 10 minut.

32
Bieżące Symulatorowe / Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« dnia: 02 Lipca 2010, 21:23:06 »
SKM to SKM, a nie osobowy :P
Przepraszam, czy SKM wozi gruz? Przecież to taki sam osobowy, tylko należący do innego przewoźnika. Dodatkowo należy "jeszcze" do Grupy PKP.

33
Bieżące Symulatorowe / Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« dnia: 02 Lipca 2010, 18:59:32 »
Osobówki jeżdżą 100 km/h. 110 kible mają tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Proszę o paragraf? SKM-ki jeżdżą z prędkością rozkładową 110km/h. Oczywiście poza linią 250 na której obowiązuje prędkość szlakowa 70km/h.

youBy przepraszam miał być sam paragraf. A wyszło zaprzeczenie prośby.

34
Bieżące Symulatorowe / Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« dnia: 01 Lipca 2010, 18:58:56 »
Jak nazywa się ta książka, z której wklejałeś sccreeny?
Jeżeli to pytanie skierowane było w moim kierunku to jest to:
SKM t-5 (Mw-65)
Instrukcja obsługi i utrzymania w eksploatacji hamulców pojazdów kolejowych.

35
Bieżące Symulatorowe / Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« dnia: 01 Lipca 2010, 13:51:47 »
Nie ma już obowiązku z 60km/h ale i tak większość z 60km/h robi. Wiadomo że ze 120km/h nie będziesz robił HK ;d.
Ale na pewno nie przekraczając 60 km/h.

36
Tabor kolejowy / Odp: Co to jest PSR?
« dnia: 03 Czerwca 2010, 17:29:03 »
Na ezt jeżdżących na południu przy I pozycji nie mamy połączenia równoległego silników - a przestawiając nastawnik na pozycje B1,2,3 bocznikujemy z szeregowej - jest to taki patent ułatwiający jazdę po stromych i krętych trasach.
Modyfikacja jakiegoś ZNTK-u, czy od początku w ten sposób zbudowane?

37
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 03 Czerwca 2010, 07:09:18 »
Rajd samochodem za P35907 "Światowianin"  lok. EP07-187, oraz w stronę słońca na SP42.

38
Symulator / Odp: Sterowanie EN57 i interfejs programu
« dnia: 29 Maja 2010, 16:11:03 »
W praktyce powinno dać się wyhamować na odcinku <200m bez przekraczania 2atm w cylindrach (żeby to zobaczyć, wystarczy się przejechać po warszawskiej średnicy).

Nie zawsze tak jest. W niektórych trzeba dać trochę więcej, ażeby w ogóle zaczęła hamować. Wszystko zależy od paru czynników na przykład: mieszanki z jakiej zrobione są klocki hamulcowe.

39
Tabor / Odp: Błąd we wpisie?
« dnia: 16 Maja 2010, 03:17:36 »
Mart nie bardzo to rozumiem, skąd u ciebie się wzięło to EU07_IC2-134 ? Przejrzałem sklady w Linia61_pospieszny1.scn i sklady_pospieszny_LBC.inc i nie występuje tam EU07_IC2-134.

Nie zrozumieliśmy się w podanych przez ciebie lokalizacjach nie ma wpisu EU07_IC2-134, tam występuje normalny wpis EU07-134. Ten początek EU07_IC2 wskakuje u mnie podczas zmiany lokomotywy w instalatorze Ra. Wpis zostaje zmieniony automatycznie. A bierze się pewnie z zapisu w pliku textures.txt 4E-134.DDS=4E,EU07,EU07_IC2

40
Tabor / Odp: Błąd we wpisie?
« dnia: 16 Maja 2010, 01:20:14 »
Wiem Sawi dlaczego symulator ci się nie wysypuje, zapewne używałeś instalatora Ra. Otóż zmienia on wpisy i tak zamiast jechać lokomotywą EU07-134. Jedziesz lokomotywą EU07_IC2-134. Twoja lokomotywa, oraz ta którą prowadzi AI, posiadają różne wpisy. I w takim wypadku symulator uruchamia się normalnie. Spróbuj ręcznie wpisać do scenerii L61_pospieszny1.scn, kod który podałem poniżej:

trainset rozklad Bolko_nasze 10 0.1
//$o Pociag IC - Mala Panew z Wroclawia do Katowic. Pociag zatrzymuje sie w Lublincu i Czestochowie Stradom. (pociag IC czasowo jezdzi objazdem przez Lubliniec i Czestochowe - z powodu prac na odcinku  Opole - Gliwice)
//node 800 0 EP09-016 dynamic //PKP\EP09_V1 104E-016.dds 104E_3 0.0 headdriver 3 2 pantstate enddynamic
node 800 0 EU07-134 dynamic PKP\4E_V1 4E-134.dds 4E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1XXA_V1 bdu_160_TLK.dds 111a 0.0 nobody 3 30 Passengers enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1XXA_V1 bdu_160_TLK.dds 111a 0.0 nobody 3 20 Passengers enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1XXA_V1 adu_160_TLK.dds 111a 0.0 nobody 3 30 Passengers enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1XXA_V1 BCdu_160_1_tlk.dds 111a 0.0 nobody 3 20 Passengers enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1XXA_V1 adu_160_TLK.dds 111a 0.0 nobody 3 20 Passengers enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1XXA_V1 WRbd_160_TLK.dds 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1XXA_V1 bdu_160_TLK.dds 111a 0.0 nobody 3 30 Passengers enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1XXA_V1 bdu_160_TLK.dds 111a 0.0 nobody 0 30 Passengers enddynamic
endtrainset

Co do tej sytuacji z EU07-148, tu też wpisy się różnią. W pierwszym jest headdriver w drugim zaś nobody. Wszystkie składy zostają załadowane, problem pojawia się dopiero w momencie ładowania kabiny. Symulator nie wie, którą z tych dwóch lokomotyw ma wybrać. W tym momencie wyświetla komunikat "Player train init failed". Po prostu traktuje tą sytuację jako brak kabiny.



41
Tabor / Odp: Błąd we wpisie?
« dnia: 15 Maja 2010, 17:20:00 »
Mart mam rozumieć, że to sprawdzałeś tak?
Tak zarówno na debug mode, jak i na zwykłym. Na obu się wykłada.

42
Tabor / Odp: Błąd we wpisie?
« dnia: 15 Maja 2010, 17:08:56 »
Przykładowo ja dałem sobie 2x EU06-12 na tym samym modelu 4E i wszystko działa jak należy. Też mi się wydaje że to nie jest wina dwóch identycznych maszyn w scenerii.
Pendolino miał racje to była wina dwóch identycznych wpisów. Nie wyświetla komunikatu "Player train init failed", ponieważ ten komunikat o błędzie wyświetla się dopiero przy próbie ładowania kabiny. A w tym przypadku symulator zatrzymuje się na drugiej EU07-134. Po czym następuje wysyp symulatora, czyli nie dochodzi do próby ładowania kabiny.

43
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 09 Maja 2010, 00:06:09 »
1) Stacja Pawianowo.
2) EU07-004 z innej perspektywy.

44
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 02 Maja 2010, 12:49:24 »
Popytałem się ojca i jego kolegów, otóż była kiedyś w SKM-ie  jednostka EN57-706. Ta jednostka mała jeden wagon z Knorrem, a resztę na Oerlikonie. Co ciekawsze hamowała normalnie e-p. Więc Ja nie widzę przeszkód do hamowania hamulcem e-p przy kombinacji Knorr/Oerlikon.

45
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 02 Maja 2010, 00:12:23 »
Wydaje mi się, iż kwestia jakiego hamulca trzeba używać w danym zestawieniu Knorr/Oerlikon/Oerlikon wychodzi podczas próby hamulca. No i po hamowaniu kontrolnym. Skład hamował, więc jechałem na e-p.
p.s. Jeżeli wszystko jest spięte jak należy i hamulec działa to czemu miałbym jechać na pneumatycznym?

46
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 01 Maja 2010, 18:22:29 »
Pojazd: 3xEN57 taśma z EN57-001ra
Masa Hamująca :420t
Sceneria:Linia 61
Służba :Osobowy 2 Lubliniec - Częstochowa Stradom
uwagi : Liswarta podg. zadziałanie radiostopu

47
Tabor / Odp: Problem z EU07_IC2-242
« dnia: 21 Marca 2010, 03:19:37 »
Można, też kilkukrotnie naprzemiennie nacisnąć przyciski poruszające kamerą w górę i w dół.  U mnie w tym przypadku po użyciu tego sposobu, kamera wychodziła ze stanu zawieszenia.

48
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Dwa składy na jednej trasie.
« dnia: 31 Października 2007, 02:42:59 »
E tam :) Mnie to by sie przydało rozpoczęcie każdej misji w szopie, manewry pod sformowany skład i dopiero w drogę.
E tam ;) Przecież dobrze wiesz że nie każdy mechanik zaczyna pracę w lokomotywowni.

49
Tabor kolejowy / Odp: EN57-20xx i...
« dnia: 26 Października 2007, 23:19:05 »
Cytat: Żabek
(z całym szacunkiem dla "wózkersów", ale na większość dworców mają "wstęp wzbroniony" więc o jeździe pociągiem raczej nie myślą. Niech mi ktoś powie jak się na wóżku dostać na peron na dworcu, np. w Katowicach?)
W Katowicach może nie, ale np. w Gdańsku nie ma z tym problemu i tu zmodernizowane jednostki wyposażone w przedział dla niepełnosprawnych dobrze się sprawdzają. O spotach na SKM więcej nie mogę jeszcze powiedzieć bo w planowym się jeszcze nie pojawiły, ale po włączeniu nawiewu w kabince cieplutko jest. No i start od razu z równoległej na czoperkach miodzio.

50
Na warsztacie / Odp: Kabina EN57-2000
« dnia: 12 Października 2007, 00:12:36 »

To też może się przydać choć inne jest sterowanie, to kabina SPOT SKM.

51
Paintowe tekstury wyglądają sztucznie na tym poziomie zaawansowania symulatora, ale i dawniej też nie za bardzo to wyglądało dlatego uważam, że powinno się usunąć tekstury wykonane w programie paint. Również wykonana przez ze mnie 3 lata temu tekstura znajdująca się do tej pory w dziale w download, ona już dawno nie pasuje mi do poziomu jaki prezentuje i osiągnął symulator.

52
Na warsztacie / Przetwornica i sprezarka ET22 (BETA)
« dnia: 23 Czerwca 2007, 02:09:13 »
Cytuj
dźwięk sprężarki nagrany przy włączonej przetwornicy przez co w/g mnie się nie nadaje...chyba, że profesjonalnie się go przefiltruje


Nie prawda, ponieważ sprężarka na ET22 jest po wysokiej stronie i nie koniecznie trzeba załączyć przetwornicę.

53
Publikacje / EW58, EW60 i EW55
« dnia: 09 Czerwca 2007, 13:27:24 »
Po przyjrzeniu się EW58 z symka zobaczyłem takie drobne mankamenty tablica i sprzęg powinny znajdować się lekko niżej kolory mają obłą krawędź dachu, nie płaską jak w modelu.

I jeszcze ciekawostka:

54
Publikacje / EW58, EW60 i EW55
« dnia: 09 Czerwca 2007, 00:04:09 »
Przetestowałem EW razem ojcem maszynistą .Wiem, wiem fizyka od EN-ki ale takie uwagi które napisałem poniżej może pomogą stworzyć lepszą fizykę

Pierwsza sprawa dowiedziałem się ostatnio , że EW nie posiadają CA jedynie SHP.

Druga sprawa hamulec EW różni się od hamulca EN. Hamulec EW jest to potencjometr którym reguluje się siłę hamowania. Dodatkowo EW posiadają dodatkowy zawór elektro-  pneumatyczny, działa on przy prędkości 48 km/h. Zaczynamy hamować z prędkości 60 km/h i damy ciśnienie 0,4 to po zadziałaniu  tego zaworka przy 48km/h ciśnienie automatycznie spadnie do 0,25 i niemożna zwiększyć ciśnienia powyżej tej sumy. Zastosowano takie rozwiązanie żeby nie skuwać składu, jest to coś w stylu automatycznego odluzowywacza.

Trzecią sprawą jest ilość pozycji nastawnika kierunkowego, EW posiadają tylko 3 pozycje:P,O,TW, czyli nie posiadają tak zwanej drugiej prędkości.

Czwarta sprawa zauważyłem że nastawnik posada 7 zamiast 5 pozycji poza tym EW na pociągowej schodzą z oporowej dopiero przy 60km/h. a nie jak EN na szeregowej przy 35 km/h.
P. S. silniki w kolorach są bezpośrednio pod kabiną. Klapy silników w kabinie.

55
Publikacje / EW58, EW60 i EW55
« dnia: 08 Czerwca 2007, 00:18:06 »
W kolorach sprężarka jest w członie "d" i jest w  kabinie prawie w ogóle niesłyszalna . W tym przypadku proponuje coś takiego w plikach EW58-sa.mmd i EW58-sb.mmd zahashować wpis sprężarki
(dla tych co nie wiedzą //compressor:en57_compressor_start.wav,en57_compressor.wav,en57_compressor_stop.wav 100
)
, a w pliku EW58-d.mmd zamienić wpis sprężarki na (
compressor: en57-1267_compressor_start.wav,en57-1267_compressor.wav,en57-1267_compressor_stop.wav 30
)
Zmieniłam rodzaj dzwięku sprężarki ponieważ kolory mają sprężarkę dwustopniową i bardziej taki dzwięk pasuje.

56
Publikacje / EW58, EW60 i EW55
« dnia: 26 Maja 2007, 00:01:53 »
Cytuj
JONIN_EZT napisał:
Nie jestem pewien ale ma 5 pozycji na nastawniku (mam przebłyski z tego jak kiedyś byłem w spalonych 007-017) czyli zerowa pierwsza druga trzecia bocznik1 bocznik2.

Co do fizyki EW58. Otoz co do pozycji masz racje, sa to: 0, przetok, szeregowa, bocznik I, bocznik II. Ale ilosc pozycji bocznikowania na EW58 nie jest rowna ilosci stopni oslabienia pola. Otoz, EW58 posiada 9 stopni oslabienia pola. Inne roznice w stosunku do EN57 (ktore czesciowo utrudniaja wykonanie go w symku na obecnym exe) to 3 stopnie hamowanie elektrodynamicznego oraz 3 nastawy PSR.
A co do lekkiej przerobki to nie tak latwo, trzeba zrobic od nowa MPT.

Ja mam co do tego inne zdanie, zapytałem się mojego ojca, który 15 lat służby spędził na kolorach.
Pozycje nastawnika to
(0)-pozycja neutralna, (M) -manewrowa, (P) - pociągowa (nie mylić z przetokiem jedno i drugie nie ma nic wspólnego), (B1) - wyższy stopień  rozruchu prądowego, (B2)- najwyższy stopień rozruchu prądowego.
W przypadku B1 i B2 po zejściu na bez oporową włącza się bocznikowanie
Różnica pomiędzy kible i kolorami to np :możliwość sterowania prądem, to znaczy po rozruchu na poziomie 400A na pozycji B1 po zejściu do pozycji 0 i ustawieniu na pozycję P od razu mamy 200A (bardziej skomplikowany wał i przekaźnik utrzymania prądu jazdy). W kiblu musielibyśmy zejść nastawnikiem do zera przełączyć nastawnik kierunkowy z pozycji II na I i ponownie wejść na szeregową.
Różnica między Manewrową, a Przetokową :
- Przetok - stała jazda na oporach rozruchowych
- Manewrowa - podobnie jak przetok jazda na oporach ale w tym wypadku można było dłużej podróżować na oporach ponieważ opory znajdują się na dachu, a nie ukryte gdzieś wewnątrz.
Jeszcze jedna sprawa moc EW58 to 8x200kW=1,6MW , podobnie co EU07 z czterema wagonami.

57
Publikacje / EW58, EW60 i EW55
« dnia: 25 Maja 2007, 17:03:54 »
Oglądałem screeny i widzę, że brakuje kasowania czuwaka i SHP, które znajduje się w rączce nastawnika jazdy.

58
moze tak nie tylko PAfawag także SKM powinno mieć

Strony: 1 [2]