- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: Anrej w 03 Grudnia 2012, 17:00:28
-
Przed katastrofą pod Szczekocinami hamawał tylko jeden pociąg IR "Jan Matejko" Warszawav - Kraków, ten który jechał nie właściwym torem. 400 metrów przed zderzeniem rozpoczął awaryjne hamowanie i obniżył prędkość z 100km/godz. do 40km/godz.. Pociąg TLK "Brzechwa" Przemyśl - Warszawa w ogule nie hamował, uderzył z prędkością 98km/godz..
tvn24.pl (http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/nowe-ustalenia-sledczych-jeden-z-pociagow-w-ogole-nie-hamowal,292319.html)
wiadomości.gazeta.pl (http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,12972028,Katastrofa_pod_Szczekocinami__Nowe_pytanie_dla_prokuratury_.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10663636)
-
Źródło?
-
Przed katastrofą pod Szczekocinami hamawał tylko jeden pociąg IR ...
Czytałem o tym rano. Nie bardzo rozumiem czym tu się podniecać, gdyż media tą całą sprawę przedstawiają póki co w takim świetle:
- Nie użyto RS
- Maszyniści-kamikadze
- Dyżurni "przypadkowo" omylni
-
Tu nie chodzi o podniecanie się, tylko o dojście do prawdy. Musisz wiedzieć, że dopiero po tej katastrofie zrobiła się sensacja z powodu istnienia czegoś takiego jak Radio-Stop. Mozna określić maszyniści-kamikazde a tak poprostu ze strachu uciekł do przedziału maszynowego. Dyżrurnej ruchu z Sprawy też przedstawiono zarzut. Nie powinna zezwolić na wjazd, jak tor jest zajęty.
-
Tu nie chodzi o podniecanie się, tylko o dojście do prawdy.
Ale śledztwo zostało przedłużone do marca i nie ma jeszcze oficjalnych wyników. Po szczątkowych informacjach od mediów do prawdy nie dojdziesz.
Mozna określić maszyniści-kamikazde a tak poprostu ze strachu uciekł do przedziału maszynowego.
Może, ale to mało prawdopodobne. Wystarczy wstając z fotela przekręcić dźwignię kranu do tyłu. Każdy mechu zrobiłby to dla własnego i pasażerów dobra. Chyba, że zorientował się 2 sekundy przed zderzeniem, to i tak użycie hamulca by mu nic nie dało.
Pokaż konkretnie źródło wpisu. W Twoim opisie są błędy ortograficzne, które media robią takie babole?
-
Użycie hamowania nagłego przez maszynistę IR było bardziej logiczne dla niego niż dla maszynisty IC, ponieważ maszynista IR wiedział że nic nie mogło jechać po jego torze. Maszynista IC mógł myśleć że jedzie coś na torze obok. Niestety w nocy przy takiej prędkości ciężko ocenić czy coś z naprzeciwka jedzie po naszym torze czy torze obok.
-
To śledztwo będzie się jeszcze dłuuuugo ciągnęło..
-
To śledztwo będzie się jeszcze dłuuuugo ciągnęło..
Po co ten temat ciągnąć, jak już jest wersja zamknięta, tego tematu. Jeszcze nikt, nikomu winy nie udowodnił.
-
Dokładnie tak. Zresztą był/jest odpowiedni wątek, który jest zamknięty do czasu opublikowania oficjalnych ustaleń organów śledczych:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20773.msg267220.html#msg267220 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20773.msg267220.html#msg267220)
-
W takim razie bocznica.