Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Loui

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9
61
Wydaje mi się że reflektory są zbyt małe, to samo ze sprzęgami sterowania ukrotnionego.


62
Będę w piątek w Grodzisku to ci obfocę szafy.

Ps. Mam nadzieję że zestaw fotek kabiny i wnętrza dotarł do ciebie.

63
Jeśli chodzi o dzwięk przetwornicy wirującej, to można wstawić dzwięk przetwornicy z tramwaju 105Na - praktycznie identyczny.

PS. Komplet dzwięków powinienem mieć w przyszłym tygodniu.

64
Takie drobne uwagi co do modelu:

-dolna część czoła w okolicy sprzęgu wygląda troszkę inaczej w realu
- szafa WN zawsze jest po lewej stronie (patrząc z kabiny) danego członu a szafa z akumulatorami i szafka NN zawsze po prawej - tutaj jest coś z tym namieszane. Z tego co widać po screenach to jest na odwrót.

To tak na szybko tyle, dla porównania fotka czoła - układu szaf niestety ale nie mam na żadnym zdjęciu.





65
W poniedziałek rano będę u chłopaków na warsztacie także zrobie komplet fotek i nakręce parę filmików.

66
Bocznica / Odp: EN80.
« dnia: 05 Sierpnia 2008, 20:42:37 »
Ma zwykły pneumatyczny, systemu Westinghouse.

67
Bocznica / Odp: EN80.
« dnia: 02 Sierpnia 2008, 01:24:05 »
Patyk jest podnoszony za pomocą sznurka zamocowanego na czole. Jeśli chodzi o sprężarkę to można dać spokojnie dzwięk spręzarki typu CM38 czyli tej z tych starszych EN57, praktycznie jest taki sam. Załącznie zaś sprowadza się do podniesienia pantografu i uruchomienia sprężarki przełącznikiem zamocowanym na tablicy która jest wbudowana w sufit kabiny.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z lokomotywami serii ST43?
« dnia: 09 Lipca 2008, 19:59:10 »
Cytuj
Seria ST43 jest przeznaczona do likwidacji, ze względu na duże koszty eksploatacji (naprawy, utrzymanie, części zamienne).

To samo mówili w latach dziewięćdziesiątych o ST44. Coś widać się nie mogą zdecydować która gorsza. Mnie w szkole też zawsze odkąd pamiętam to wkładali do głowy że to ST44 jest nieekonomiczna i ST43 jest o niebo lepsza. Widać to zależy od tego co rządzi i którą serię bardziej lubi.

Jeśli już to RZądzi. Poprawiłem.

Andrzej.

69
Bocznica / Odp: EN80 EN94.
« dnia: 04 Lipca 2008, 15:52:32 »
Epek pisałem ci przecież że materiały na tekstury dostaniesz ale w sierpniu. Wczesniej niestety nie jestem w stanie podjechać do Grodziska i pofocić wszystkiego.

70
Bocznica / Odp: EN80 EN94.
« dnia: 24 Czerwca 2008, 18:52:33 »
Wersja I czyli prototyp EN94-01
Wersja II czyli EN94-02 do 40 te egzemplarze różniły się od prototypu jedynie zewnętrznie, wnętrze identyczne.
Wersja III czyli EN94-02 do 40 po NG wykonanej na początku lat 90 - tych w ZNTK Bydgoszcz (wersja współczesna)

Ps. Mam nadzieje że moje maile doszły do ciebie
Ps2. Może byśmy umówili się na Sykype lub GG to przybliżę ci chętnie szczególy tych konstrukcji.

71
Bieżące kolejowe / Odp: Firmy prywatne, a przebywanie w kabinie
« dnia: 21 Czerwca 2008, 17:44:17 »
ZTCW to kierownicy z PKP Intercity dostali wytyczne aby interesować się osobami wchodzącymi do kabiny i sprawdzać ich pod kątem posiadania biletu na przejazd.

72
Bieżące kolejowe / Odp: Relokacja lokomotyw z Cargo do PR i IC
« dnia: 08 Czerwca 2008, 22:35:35 »
A co z EP09 z Prokocimia ? Przesuną je na Płaszów czy może pójdą do nas na Olszynkę ?

73
Bieżące kolejowe / Odp: Relokacja lokomotyw z Cargo do PR i IC
« dnia: 04 Czerwca 2008, 22:59:19 »
Do IC przeszła cała Olszynka czyli wszystkie EP05,EP08 i EP09. Jeśli chodzi o ludzi to warsztat przeszedł z dniem 1.06 a maszyniści mają przejść od 1.01.09.

74
Bieżące kolejowe / Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
« dnia: 13 Maja 2008, 19:41:31 »
Mechatronik, Olechów był ostatnim miejscem stacjonowania serii EP03. Może mógł byś się zakręcić za materiałami odnośnie tejże lokomotywy. Może gdzieś się jeszcze zachowała jakaś dokumentacja, ew. któryś z pracowników może ma jakieś archiwalne zdjęcia wnętrza tej lokomotywy, jakiś opis kabiny itp. Myślę że EPek był by ci wdzięczny za wszelakie materiały.

75
Bieżące kolejowe / Odp: EP05 tylko do końca roku?
« dnia: 05 Maja 2008, 20:22:55 »
Nic nadzwyczajnego, ostatnio dość często ją widuje na Małopolsce. W zeszłym tygodniu to chyba ze trzy dni miała pod rząd ten obieg.

76
Inne niekolejowe / Odp: Język Urzędu Skarbowego...
« dnia: 25 Kwietnia 2008, 21:53:30 »
Data zamieszkania czyli data zameldowania w danym miejscu.

77
PCC Rail nie polecam. Mój kolega był tam maszynistą instruktorem. Jak zobaczył jak wygląda tam praca to uciekł z powrotem do Cargo. Poziom wyszkolenia maszynistów też niestety pozostawia wiele do życzenia. Jedynie maszyniści z Cargo trzymali poziom bo ci co pracowali tam od początku to lepiej nie mówić. No ale co chcieć od człowieka który całe życie jeździł po torach piaskowych i nagle mu kazali wyruszyć w Polskę. Dla nich przepisy kolejowe to była całkowita abstrakcja. Zdarzały się swojego czasu przypadki np. wyłączania CA/SHP - jak to się tłumaczył jeden z maszynistów złapanych na tym procederze "Bo go te migające lampki denerwowały to sobie je wyłączył". Tyc wypadków można by było mnożyć. Poza tym stan techniczny taboru niestety teź przedstawia wiele do życzenia. Najważniejsze żeby pociąg dojechał do celu, tylko to się liczy. Papierek w stycznik, kawałek drutu gdzie się da i jazda.

78
Bieżące kolejowe / Odp: Szkoły kolejowe
« dnia: 15 Kwietnia 2008, 11:29:36 »
Nie zapominajcie że oprócz okulisty jest także psychotechnika. A to wbrew pozorom nie tak łatwo zdać. Czasami podczas takich badań wychodzą takie rzeczy o których człowiek nie miał zielonego pojęcia. Co z tego że ktoś będzie miał dobrą ostrość widzenia jak np. wyjdzie mu że stereoskopia czy odporność na olśnienie lub widzenie w mroku będzie miał beznadziejne. Także wbrew pozorom zdanie psychotechniki jest większym problemem niż badania okulistyczne.

79
Tabor kolejowy / Odp: Kolorystyka kabin ET22
« dnia: 10 Kwietnia 2008, 23:34:05 »
Cytuj
http://eu07.pl/imageshack.us/img164/03201e955kabina5xh.jpg

Brązowa wyglądała inaczej. Dokładniej rzecz biorąc to była cała bordowa.

80
Tabor kolejowy / Odp: Kolorystyka kabin ET22
« dnia: 09 Kwietnia 2008, 22:20:07 »
Ja miałem okazję widzieć taką kabinę. Nawet mam gdzieś filmik kręcony w takiej kabinie.

81
Z tego co zauważyłem to fotka została zrobiona na dworcu Warszawa Gdańska, także skład zjeżdzał ze Wschodniej na Szczęśliwice. Wniosek jest taki że nie powinno być w nim pasażerów.

82
Bieżące kolejowe / Odp: Szokujaca wiadomosc :(
« dnia: 01 Kwietnia 2008, 19:29:07 »
A może by tak najpierw ustalić co jest przyczyną skreślenia z inwentarza ? Jeśli to rzeczywiście pordzewiała ostoja, to nikt przecież w takim stanie jej do ruchu nie dopuśći - nawet jeśli miał to być zabytek. Jedyne jej przeznaczenie to tzw. zimny eksponat.

83
Tabor kolejowy / Odp: Odbudowa lokomotyw elektrycznych
« dnia: 28 Marca 2008, 11:37:51 »
Niekoniecznie trzeba od razu reklamować firmę poprzez malowanie lokomotywy czy umieszcanie jakichkolwiek tabliczek. Najlepszą reklamą dla firmy jest odpowiedni tzw. "szum medialny" wokół danego przedsięwzięcia. W każdej szanującej firmie są spece od reklamy którzy by potrafili odpowiednio nagłośnić taki fakt w mediach. A jak stara prawda głosi -Nie ważne jak o tobie mówią, ważne aby mówili.
 Taki właśnie nasunął mi się przykład z mojego warszawskiego podwórka, czyli EW51 i Koleje Mazowieckie. Jak wiadomo KM stara się za wszelką cenę wypromować swój pozytywny wizerunek w różnorakich mediach za pośrednictwem różnych form reklamy. Jedną z form reklamy mógł by być udział w odbudowie EW51, która po odbudowie moga by stać się jednym z ich produktów reklamowych promujących tegoż przewoźnika. Dobrym przykładem takiej akcji jest WKD i ich EN80. Takie przykładowe tytuły do prasy : KM wspiera remont pierwszego polskiego EZT. KM sponsorem polskich zabytków techniki, KM - przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Akurat obecna Pani Prezes lubi takie akcje - czego dowodem jest właśnie EN80 - bo może błyszczeć później przed mediami. A jak wiadomo ona to lubi.

84
Tabor kolejowy / Odp: EP05 tylko do końca roku?
« dnia: 26 Marca 2008, 23:41:11 »
Jak najbardziej się zgadza że jest to koszt nie mały, ale dla takich dużych sposorów taki wydatek nie jest taki wcale duży i myślę że by było ich spokojnie stać na taką odbudowę. Kwestia tylko umiejętnego poprowadzenia rozmów z danym sponsorem i użycie odpowiednich argumentów które by przekonały do takiej inwestycji. Np. wy nam wykładacie kasę na remont ew. remontujecie we własnym zakresie a my wam w zamian oferujemy to to i to. Dobrym przykładem może być zaoferowanie jakieś formy reklamy danego sponsora, do uzgodnienia w jakiej formie ew. czegoś innego ale to już kwestia rozmów.

85
Tabor kolejowy / Odp: EP05 tylko do końca roku?
« dnia: 26 Marca 2008, 23:13:08 »
Jedyny sposób na odbudowę to pozyskać sponsorów którzy by sypnęli kasą na odbudowę. Dobrym sponsorem jeśli chodzi o odbudowę np. EU04 byłby koncern AEG, spadkobierca zakładów LEW. Nawet w muzeum zakładowym mają w gablocie model EU04 lub EU20. Drugim takim sponsorem mogły by być ZNLE Gliwice, gdyż EU04 była pierwszą serią lokomotyw elektrycznych która trafiła do tychże zakładów na naprawę okresową - nawet jest o tym krótka informacja na ich stronie. Jeśli zaś chodzi o EP02 naturalnym sposorem jest obecny ADtranz - pierwsza seria lokomotyw elektrycznych wyprodukowana po wojnie w dawnym PaFaWagu. To jest tylko kwestia chęci i dobrej organizacji. Dobrym przykładem jest tu działalność KMKM z Warszawy. Dzięki staraniom tego klubu udało się przywrócić do życia min. kilka historycznych autobusów których stan był nie żadko gorzej niż przedzawałowy. Zapraszam do odwiedzenia galerii autobusowej na stronie www.przegubowiec.com gdzie można zobaczyć jak te autobusy wyglądały przed odbudową.

86
Tabor kolejowy / Odp: EP05 tylko do końca roku?
« dnia: 26 Marca 2008, 11:33:23 »
Problem to jest ten co zwykle, czyli krótko mówiąc - kasa.

87
Bieżące kolejowe / Odp: EP05 tylko do końca roku?
« dnia: 24 Marca 2008, 20:21:21 »
Jak 22 jechała do Krakowa to akurat wtedy miałem praktyki na terenie Olszynki Grochowskiej i miałem tą przyjemność zrobić jej ostatni PK. Fakt że jest skreślona z inwentarza nie jest żadnym problemem - przykład EP03-01 która też przecież kupę lat była skreślona. Problem jest w tym że 22 ma wyjeżdzone kilometry i aby ponownie ją skierować do ruchu trzeba by było wykonać jej NG. Poza tym podobno ma pękniętą ramę wózka - nie wiem na ile to prawda. A tak a propos obok niej stoi sobie EP02-08 która ma stosunkowo dużo oryginalnego wyposażenia i można by było pokusić się o odbudwę tejże lokomtywy posiłkując się częściami z ET21.

88
Publikacje / Odp: Propozycja wydania modelu.
« dnia: 19 Marca 2008, 00:50:36 »
Jeśli by się czepiać realizmu kabiny to jest kilka drobiazgów do których można się przyczepić, a mianowicie:

1.Fotel po stronie maszynisty w realu jest zupełnie inny
2.Po stronie pomocnika powinna być ławeczka a nie fotel
3.Oryginalnie 19xx nie jest wyposażona w możliwość indywidualnego otwierania drzwi przez pasażera, a co za tym idzie za dużo jest przycisków na pulpicie do otwierania drzwi.
4.Nad radiotelefonem widoczny jest jakiś panel z lampkami i przełącznikami -  tego również nie ma na 19xx
5.Nie potrzebna lampka od radiostopu

Tyle niezgodności z oryginałem udało mi się wyłapać na podstawie screenów.

89
Tabor kolejowy / Odp: Edek czy Kibel ?
« dnia: 17 Marca 2008, 23:50:44 »
W tych modernizowanych kiblach mogli by dawać właśnie taki pulpit jaki jest na dziewietnastkach. Jest on znacznie lepszy niż ten obecnie montowany po przebudowie.

90
Bocznica / Odp: Kabina do EU04/EU20 już niedługo.
« dnia: 16 Marca 2008, 12:18:50 »
Ja do EU04-24 bym dał wszystkie dzwięki z ET21. Jak wiadomo zarówno EU04 i EU20 w trakcie eksploatacji miała część wyposażenia wymienionego na stosowane min. w ET21, przykładem są tu np. opory rozruchowe. Napewno pracują jeszcze ludzie którzy pamiętają te lokomotywy z czasów kiedy były eksploatowane. Może oni by byli w stanie określić z jakiej współcześnie eksploatowanej serii pasowały by dzwięki najbardziej. Kwestia wybrania się do Piotrkowa ew. do Czechowic.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9