Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Loui

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9
31
Bieżące kolejowe / EW51
« dnia: 09 Listopada 2012, 22:31:49 »
Przedwczoraj EW51 zmienił swoje miejsce postoju, które okupował od kilkudziesięciu lat na torze 81, na tor nr.7 przed szopą na Grochowie. Ma ruszyć w końcu jego remont.

32
Ja robiąc badania na pomocnika żadnej ciemni nie miałem, a są to takie same badania jak na maszynistę.

33
Tabor kolejowy / Odp: Cos w EP09
« dnia: 29 Października 2012, 20:53:29 »
Jest to osłona wlotu powietrza do klimatyzacji. Fabrycznie miały go numery od 038 do 047. Obecnie zabudowywana jest zupełnie inna klima i dlatego ta osłona jest usuwana,

34
Przy tak małej stosunkowo wadzie okulary, nie są potrzebne do normalnego funkcjonowania. Zabieg laserowy też nie wchodzi w grę, bo nie ma za bardzo co korygować. A ha, jest jeszcze jedna bardzo ważna kwestia, która nie jest opisana w rozporządzeniu a tylko już w specjalistycznych wytycznych dla lekarzy okulistów, mianowicie coś takiego jak stereoskopia. Niestety część osób, mimo dobrej ostrości właśnie na tym się wykłada.  W normalnym życiu aż tak nie daje o sobie to znać i można nie mieć pojęcia że ma się z tym problem. Dopiero przy okazji badań to wychodzi.

35
Bieżące kolejowe / Odp: Licencja maszynisty
« dnia: 26 Października 2012, 19:24:32 »
Jak to powiedział jeden z moich znajomych maszynistów, w tej robocie najważniejsze są przepisy. A budowa i radzenie sobie z usterkami cóż... jak parę razy odwołasz pociąg, a później przyjdzie ekspertyza z warsztatu, że mogłeś poradzić sobie z daną usterką we własnym zakresie i w konsekwencji w nagrodę nie dostaniesz parę razy premii, bądź spędzisz parę miesięcy na przetokach pod szopą, to sam się piorunem nauczysz wszystkiego. Co do kursantów szkolonych nowymi metodami to powiem tak, często niestety są to ludzie z ulicy którzy dotychczas nie mieli żadnego kontaktu z koleją, ba nawet się nią w ogóle nie interesowali, im będzie bardzo trudno. Cóż życie zweryfikuje ile z nich wytrzyma, a ile odejdzie w krótkim czasie. Śmiem twierdzić że dotyczy to samo tzw. miłośników, bo kolej oglądana z perspektywy osoby która na niej nie pracuje zawodowo, to trochę inna kolej niż ta z perspektywy pracownika. Powiem tak brutalna kolejowa rzeczywistość weryfikuje zapał i chęci do tej pracy. I dopiero wtedy po jakimś okresie pracy, wychodzi kto jest prawdziwym pasjonatem, a komu się wydawało że nim jest. No ale ogólnie nie jest tak źle, jest ciężko ba nawet powiedział bym że jest bardzo ciężko, ale też ta praca przynosi wiele satysfakcji, jak się ją w pełni polubi i zaakceptuje wszystkie jej niedogodności, czego wszystkim przyszłym kolejarzom życzę.

36
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei dla młodocianych
« dnia: 05 Sierpnia 2012, 12:49:58 »
Czy nowy będzie, to jeszcze nie wiadomo. Jak już powiedziałem jeszcze nic nie zostało zdecydowane. Jedną z opcji która się pojawiała to wybudowanie takiego samego symulatora jak na Minerskiej, ale koszty jak wiadomo były ciut za duże. Myślę że w najbliższym okresie przyszłość nowej wersji "dziesiątki" wreszcie się wyklaruje.

37
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei dla młodocianych
« dnia: 04 Sierpnia 2012, 22:50:05 »
Prawdopodobnie będzie napisany specjalnie dedykowany program pod ten symulator.

38
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei dla młodocianych
« dnia: 03 Sierpnia 2012, 18:24:30 »
Symulator z 10-tki będzie przeniesiony w inne, znacznie lepsze miejsce. Teraz trwają uzgodnienia jaką formę docelową ma przybrać tzn. jaki pulpit będzie zainstalowany, jaki program będzie go obsługiwał itp.

39
Na warsztacie / Odp: EN57-1609 Koleje Mazowieckie
« dnia: 04 Lipca 2012, 23:11:25 »
Poza tym do usunięcia są poręcze i stopnie na czole. W żadnym KM-owskim EN57 tego nie ma.

40
Całkiem zwyczajnie, złożyłem podanie, odbębniłem 3 miesiące na warsztacie i poszedłem na kurs.

41
Te akty prawne dotyczą licencji maszynisty. Ty byłeś badany według starych zasad, bo i będziesz szkolny jeszcze po staremu.

42
Modernizacje EN94 przy okazji NG, były wykonywane w pierwszej połowie lat 90-tych przez ZNTK Bydgoszcz. Wież mi że wtedy panował wielki bałagan i prowizorka potęgowana przez wykonawce tej NG, który nie miał kompletnie doświadczenia w takich naprawach. Na pierwsze uruchomienia jednostki jeździły do Grodziska, ponieważ Bydgoszcz nie miała warunków do tego żeby je uruchomić. Cały proces naprawczy odbywał się w hali w której naprawiano parowozy. Może i dokumentacja gdzieś jest, jak nie zaginęła w pomroce dziejów.

43
Jak to powiedział jeden z moich wykładowców na kursie dla pomocników: "Panowie, ja mam na kursie kilka godzin na przekazanie tego, co w TK uczono przez kilka lat". Ja jako jedyny na kursie kończyłem normalne Technikum Kolejowe i to procentuje, bo na kusie w 90% przypadków przypominam sobie wiedzę, która była mi przekazywana w TK przez 5 lat.

44
Problem w tym że dokumentacja w większej części nie została zaktualizowana po modernizacji. Także DTR-kę posiadają, ale dla jednostek z przed NG.

45
Marne szanse na zostawienie, chociaż kto wie.
a) Brak miejsca gdzie mogła by stać
b)Brak możliwości uruchomienia ze względu na zmienione napięcie

Z EN80 też nie jest wesoło gdyż maszynista który się nią opiekował odchodzi na emeryturę, poza tym też w tym wypadku problemem będzie napięcie. Na chwilę obecną największą sprawą do załatwienia jest sprawa przedniego pomostu który mimo spięcia jakiś czas temu metalowymi opaskami coraz bardziej się wygina, co grozi jego złamaniem. Niestety upływ czasu robi swoje na tej drewnianej konstrukcji

46
Tabor kolejowy / Odp: Zbicie czuwaka/SHP
« dnia: 01 Marca 2012, 22:35:58 »
Podejrzewam że chodziło o fakt, żeby przekładać nastawnik na kolejną pozycję dopiero gdy zgasła lampka jazdy na oporach rozruchowych. A nie od razu przechodzić od 0 na ostatnią pozycję. Aczkolwiek co do EN56 się nie wypowiadam gdyż nie za bardzo znam tą konstrukcję.

47
Tabor kolejowy / Odp: Zbicie czuwaka/SHP
« dnia: 01 Marca 2012, 17:53:30 »
Cytuj
Nie było też PSR, na każdą następną pozycję nastawnik można było przestawić po zapaleniu odpowiedniej kontrolki.

PSR był we wszystkich jednostkach wyposażonych w wał kułakowy. Jedynie w EW51,52,53 była możliwość jego pominięcia przełącznikiem w kabinie.

48
Bieżące kolejowe / Odp: Praca na kolei
« dnia: 30 Listopada 2011, 21:16:17 »
Widzę że jednak w KM-ach są lepsze znacznie warunki. Też mieli szkolić na licencje ale stwierdzili jednak że będą szkolić po staremu. Po za tym kasa na warsztacie też jest większa troszkę. Podsumowując ICki schodzą co raz bardziej na psy.

49
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe pociągi na WKD
« dnia: 29 Listopada 2011, 18:00:04 »
Jak się będą sprawować ? Podejrzewam że jak reszta produktów Pesy, czyli jak zostaną tylko one, to WKD czeka paraliż, zwłaszcza zimą.

50
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe pociągi na WKD
« dnia: 28 Listopada 2011, 21:54:12 »
EN95 bez problemu można przerobić na 3kV. Co do EN94 to wszystkie trafią na szrot, żaden nie zostanie zachowany, nawet do celów muzealnych. Niestety zadecydował brak miejsca gdzie można by go trzymać, oraz to że nie mógł by jeździć.

51
Tabor kolejowy / Odp: Modernizacja EW60
« dnia: 12 Listopada 2011, 22:35:53 »
Zapewniam, że zrobią. Poza tym KM mają jeszcze w planach sukcesywne przebudowywanie EN57KM do standardu AKM.

Interpunkcja.
Kamils

52
Tabor kolejowy / Odp: Modernizacja EW60
« dnia: 12 Listopada 2011, 21:25:10 »
Trochę odgrzewam stary temat ale na początku przyszłego roku EW60 trafią do NR. W ramach tej naprawy mają być zmodernizowane do standardu AKM. Zostaną zamontowane na niej falowniki oraz silniki asynchroniczne, poza tym ma być zlikwidowana część drzwi wejściowych oraz zamontowane stopnie umożliwiające wejście z niskich peronów.

53
Bieżące kolejowe / Odp: Zarobki maszynisty
« dnia: 21 Lipca 2010, 15:51:51 »
Przy dobrych układach na szopie można naprawdę duuużo zarobić. Goła pensja to tak naprawdę nie jest aż tak dużo, wszystko podbijają dodatki. Przy odpowiednim ustawieniu grafiku tzn. sporo pociągów na długich trasach plus dużo pociągów z Vmax powyżej 130 suma dodatków może się zrównać z pensją podstawową a plus jeszcze inne dodatki min. wysługa to daje całkiem niezłą sumę. Z tym że jak wiadomo to nie dla wszystkich. W każdym razie z głodu się nie umrze.

54
Tabor kolejowy / Odp: EP09-041
« dnia: 21 Lipca 2010, 15:36:33 »
Właśnie to jest w niej fajne że jeszcze zachowała oryginalny wygląd, łącznie z pulpitem który w maszynach po NG to tragedia.

55
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 22 Kwietnia 2010, 13:47:14 »
Jazda najprawdopodobniej w kabinie EW54 i wnętrze EW51 oraz odgłosy pracy jej przetwornicy i sprężarki


56
Tabor kolejowy / Odp: SD80 wyciągnięty z krzaków
« dnia: 27 Grudnia 2009, 20:50:08 »
Skoro SD80 udało się wreszcie ruszyć z miejsca, to teraz pora zrobić szum wokół EW51. Może po interwencji TVN - u czy innej telewizji, muzeum się nią wreszcie zainteresuje i powstrzyma proces powolnego niszczenia. BTW czy ktoś się orientuje jakie były jej losy po zakończeniu eksploatacji ? ZTCW to podobno została wyremontowana na 50 - lecie elektryfikacji kolei w 1986 r. przez ZNTK w Mińsku Maz. i nawet poruszała się o własnych siłach.

58
Na warsztacie / Odp: Kabiny do lokomotyw SM15 i SM25.
« dnia: 15 Listopada 2009, 11:30:15 »
I ja tu dorzucę swój głos do tej dyskusji. Jednym z elementów który przyciąga mnie do symka, jest właśnie to że można się przejechać historycznym taborem. Taborem którego nikt nigdy nie będzie miał szansy zobaczyć na szlaku. Dzięki pracy EPka oraz innych którzy przyczyniają się do powstawania historycznych modeli, ożywa coś co dawno odeszło. Wiem że nigdy nie będę miał szansy przejechać się taką np. EP01 w realu ponieważ ona fizycznie nie istnieje. Ale dzięki symkowi mam chociaż namiastkę jazdy tą lokomotywą. Wirtualną bo wirtualną ale zawsze to coś. Nie odżegnujmy się  rękami i nogami od historii jak to robi nasze "kochane" PKP. Dajmy historii drugie życie.

59
Tabor kolejowy / Odp: Informacje n/t ED72 - budowa pulpitu
« dnia: 22 Lutego 2009, 08:30:25 »
ZTCW to natrysk oleju obrzeże powinien odbywać się samoczynnie po przejechaniu określonego odcinka. Przyznam się że nie spotkałem się z egzemplarzem w którym by to działało.

60
Tabor kolejowy / Odp: Informacje n/t ED72 - budowa pulpitu
« dnia: 20 Lutego 2009, 13:26:30 »
1.Na pozycji wył. masz możliwość wyjęcia klucza nastawnika kierunkowego. Po przestawieniu na poz. 0 zapalają się lampki sygnalizacyjne na pulpicie oraz działają wszystkie przełączniki - na wył. masz jak gdyby odcięty pulpit, nic nie działa poza manometrami i miernikami oraz przełącznikami służącymi do załączenia reflektorów,oświetlenia tablicy kierunkowej i pulpitu
2.Nie
3.Hebelek przetwornica wyłączona i odblokowana służy do wyłączenia przetwornicy oraz do odblokowania przekaźnika nadmiarowego przetwornicy po jego zadziałaniu. Załączamy ją hebelkiem prztwornica załączona
4.Chwilowy - jeśli zadziałał nadmiarowy silnika sprężarki to nie uruchomimy jej bez odblokowania
5.Chwilowe
6.Po załączeniu WS lampka gaśnie
7.Tego nie wiem
8.Tak
9.Do załączenia obwodu idywidualnego otwierania drzwi przez pasażera - krótko mówiąc pasażer po naciśnięciu guzika przy drzwiach sam sobie te drzwi otwiera
10.Przy załączonym hamulcu EP - na wszystkich pozycjach NK oprócz wył.
11.Do sprawdzania funkcjonowania lampek kontrolnych na pulpicie
12.Podczas działania tego układu
13.Przy zahamowanym ostatnim wagonie - po wyluzowaniu całkowitym lampka gaśnie
14.W szafie NN w wagonie silnikowym

Strony: 1 [2] 3 4 ... 9