Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakubg1

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 41
61
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 05 Stycznia 2024, 13:18:20 »
I moim subiektywnym zdaniem grzebanie godzinami w MaSzynie to jakaś forma masochizmu, nikogo nie obrażając - każdy ma prawo robić co chce, każdy ma prawo wyboru,
Opisywanie naszej działalności jako masochizm to idealny dowód na to, że nawet administracja tego projektu nie widzi już żadnych szans. Dlaczego więc nie zamknąć projektu już teraz? Szkoda miejsca w internecie, szkoda czasu na projekty, możemy przecież spędzić ten czas w pracy, z rodziną i na wyjściach na powietrze, wszyscy przechodźmy do SimRaila.

Mieliśmy się nie kłócić, ale widząc takie wypowiedzi, nóż sam się w kieszeni otwiera.

62
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 05 Stycznia 2024, 13:12:31 »
Nie, uruchamia się z językiem domyślnym, to jest polskim.
Przydałoby się dodanie takiej funkcjonalności, bo obcokrajowiec odpali Maszynę i nic nie będzie rozumiał.

63
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Stycznia 2024, 19:10:28 »
Czy starter przy pierwszym uruchomieniu sprawdza język systemu?

64
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak się tworzy swój projekt
« dnia: 03 Stycznia 2024, 00:07:36 »
Uprzedzam, że stworzenie sensownego modelu lokomotywy a tym bardziej EZT-a wymaga wieloletniego doświadczenia i dużej wiedzy na temat grafiki 3D.

65
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 12:58:20 »
Maszyna na Steami'e już jest od kil... a nie
No i dlatego właśnie chciałbym, żeby Milek w końcu dał dostęp odpowiednim osobom, aby ta integracja ze Steamem wreszcie została dokończona.

66
WWW / Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 01 Stycznia 2024, 00:48:46 »
Drodzy MaSzyniści,

Rok 2023 już za nami. Z tej okazji chcielibyśmy podziękować za kolejny rok naszej działalności. To dzięki Wam istniejemy i wciąż, chociaż w mniejszym stopniu niż dawniej, rozbudowujemy symulator o nowe propozycje taborowe czy trasowe i mamy przyjemność kontynuować nasz projekt w kolejnym roku. Niezależnie od stażu, życzymy Wam dużej ilości pokonanych kilometrów, szczęśliwie zakończonych służb, jak najmniejszej ilości opóźnień i awarii, czy to taboru czy scenariuszy. Mamy również nadzieję, że spełnią się Wasze marzenia i cele postawione nie tylko w kontekście urozmaicenia czy urealistycznienia podróży po MaSzynowych szlakach, ale wszystkich, które u Was drzemią.

A ja, jako członek zespołu szeroko pojętego Betatesterów, Deweloperów, Wydziału Repozytorium oraz Administracji życzmy sobie nawzajem, żeby Nowy Rok 2024 przebiegł w spokojnej, przyjemnej atmosferze, żeby nie zabrakło nam energii do pracy oraz żeby przyniósł on większą produktywność w porównaniu do zamkniętego już roku 2023.

Samych S2 życzy Zespół Deweloperów symulatora MaSzyna!

67
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zmiana czasu wsiadania/wysiadania pasażerów
« dnia: 25 Grudnia 2023, 22:34:13 »
Dla przystanków osobowych liczba pasażerów jest dzielona na 2.

68
Trasy / Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 24 Grudnia 2023, 12:37:44 »
Można dodać ustawienie "automatycznie uruchamiaj AI w pojeździe prowadzącym" do exe. Odpalenie symulacji jako ghostview nie działa?

69
Raczej w założeniu system ma być skonstruowany w taki sposób, by nie była wymagana żadna ingerencja techniczna do jego działania. A co za tym idzie, żadne ręczne narzędzia do zarządzania wnioskami nie będą potrzebne.

70
EU07 Simulator English forum / Odp: New route when scenario is done
« dnia: 19 Grudnia 2023, 16:41:15 »
A renderer can be changed in the Starter program. Basically you can select a different drawing system - for some weird reason, you cannot activate the minimap in legacy and old renderers. In general, if you have a decent PC, you should be able to run the shader renderers.

You can't manually assign the timetables while the simulation is running.

71
Pytałem o to na PW na czacie. Tak.
Podejrzewam, że w szczególnych przypadkach (krytyczny błąd w paczce) moderacja miałaby możliwość pominięcia głosowania. Zresztą raczej nikt weta by nie zgłosił, a bez weta 24 godziny czekania tylko.

72
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 18 Grudnia 2023, 23:14:45 »
To niestety też ma swoje problemy, bo jak wtedy traktować scenariusze z eventami losowymi, część nie jest dostosowana żeby pojazdem graczem jechał bot, a zdaje się że niektóre próbują zmieniać działanie w zależności od tego czy jedzie gracz czy bot.
A nie wystarczy ustawić stałego seeda? Co do problemu ze scenariuszem zaprojektowanym pod prowadzenie konkretnego pociągu, AI powinno normalnie dać radę. Jak nie to coś jest mocno nie halo.

Tylko nie wiem czy czasem wywoływanie się eventów w takich scenariuszach nie jest uzależnione od pozycji kamery...

73
EU07 Simulator English forum / Odp: New route when scenario is done
« dnia: 18 Grudnia 2023, 22:57:37 »
Remember that the scenarios are usually planned for up to 2-2.5 hours - after that, no trains will be in service and so the routes will be completely barren without any AI traffic at all.

If a train has already arrived and has been diverted, can I put that train back into service or not?
You can, but you must use a renderer which supports shaders. Press Tab - a minimap will open. You can control the signals and junctions from there, which should allow you to freely roam around the scenery. You will not get a new timetable though - the train will be empty and the destination signs will not display anything.

74
Cytuj
4.2.1. b), aczkolwiek ile obecnie mamy osób z ukrytą rangą? jedną? dwie? Myślę, że to można załatwić na poziomie rozmowy indywidualnej.
Niestety to nie jest takie proste, wcześniejsza praktyka była inna i był zwyczaj zostawiania ukrytych uprawnień. Obecnie jest kilkadziesiąt takich kont (najczęściej jest to połączenie rangi Zasłużony + ukryta deweloperska, chociaż nie we wszystkich przypadkach).
Fakt, zasłużeni wtedy faktycznie powinni być zapytani. Wśród zasłużonych jest sporo nieaktywnych osób, to będzie można to odsiać.

Cytuj
4.3. b), aczkolwiek nie jestem pewien, jak miałoby to działać. Na wniosek trzech członków, czyli ktoś musi założyć projekt wniosku, a następnie dwie osoby zagłosować, żeby był wniosek trzech członków, żeby zacząć głosowanie? Trochę nie ma to sensu.
Coś w tym rodzaju. Dlaczego bez sensu? Założenie było takie, żeby wymagać wniosku kilku osób żeby nie było możliwości nadmiernego tworzenia głosowań (a ponieważ proponowałem też brak wymagań kworum w głosowaniach, nie można ich po prostu ignorować). Konsekwencją byłoby też to, że autorzy wniosku byliby jawni, a samo głosowanie jest tajne.
Można zastosować wariant z głosowaniem na wniosek kandydata, ale dla takich głosowań trzeba dodać wymóg kworum.
Bardziej zastanawiam się, jak od strony systemowej zostanie zrobione składanie wniosku przez 3 osoby jednocześnie.

Cytuj
5. b), choć uważam że na exe za wcześnie. Moja propozycja to utworzenie oddzielnego komitetu do exe, większość osób ocenia dodatki a z exe nie mają nic wspólnego, więc aprobowaliby zmiany, co dopuszczałoby babole w kodzie.
Cóż, trzeba się zastanowić czy mamy tyle ludzi żeby stworzyć oddzielny komitet do exe. Ja mam co do tego wątpliwości. Myślę że można oczekiwać że członkowie komisji nie będą bezrefleksyjnie akceptować zmian o których nie mają pojęcia. Dodatkowo przecież efekty zmian będą łatwo widoczne, więc zawsze można je wycofać w tej samej procedurze. A zostawienie obecnego stanu jako osobny komponent daje ryzyko rozłamów gałęziowych (wstawmy inne exe, bo tam jest nowa funkcja), jak i zależy od (nie)aktywności autorów tych gałęzi.
Racja, raczej nikogo kompetentnego do audytu takich zmian już nie ma. Reverty jako dopuszczalne zmiany mają sens. Co do rozłamów gałęziowych, to obecny stan (exe idzie tylko z twojej gałązki) już to wyklucza - tylko, że w formie ręcznej (pull requesty musisz zaakceptować).
Aczkolwiek warto dopuścić utworzenie takiego komitetu jeżeli jakimś cudem znajdzie się garstka zapaleńców, żeby im czasem ktoś nie przegłosował jakiegoś bubla.
Jak będzie wyglądać rozwiązywanie konfliktów (np. dwie zmiany w tym samym kawałku kodu utworzone przez różnych użytkowników)?

I jeszcze co do tego:
Spodziewałem że odniosę się od razu do większej ilości komentarzy
Warto takie rzeczy dawać na stronę główną forum jako ogłoszenie.

75
Bocznica / Odp: Tabor krajów byłego ZSRR
« dnia: 14 Grudnia 2023, 00:28:21 »
To zależy od użytkownika, ale w większości przypadków dodatki tworzone przez użytkowników trafiają najpierw do Testu Dodatków, a potem do oficjalnej paczki, jeżeli spełniają standardy.

76
Bocznica / Odp: Tabor krajów byłego ZSRR
« dnia: 13 Grudnia 2023, 13:49:43 »
W mianowniku i bierniku.
Natomiast mówiąc poważnie, nie planujemy obecnie dodania żadnego nowego taboru z krajów byłego ZSRR do MaSzyny.

77
Czy zdarza się to na każdej scenerii? Istnieją scenariusze z radiostopem w pewnych miejscach, ale to raczej wywołuje się po wjeździe na tor a nie po zbliżeniu kamery do określonego miejsca.

78
Pomoc w tworzeniu / Odp: Model podsypki zwrotnic
« dnia: 12 Listopada 2023, 16:05:22 »
Jednak jak dotąd nie było nikogo chętnego, żeby to dokończyć albo zrobić jakoś lepiej. Tak więc rozjazdy w MaSzynie wyglądają badziewnie, niezależnie od tego, jakby tego nie ustawiać.

Kod źródłowy jest dostępny na GitHubie. Nikt nie powiedział, że nie możesz tego zrobić/dokończyć sam, jeżeli rozwiązanie od tmj Tobie nie odpowiada.

79
Uruchamianie Symulatora / Odp: Tablice PTI
« dnia: 07 Listopada 2023, 20:08:31 »
Załącz log.

80
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zapowiedzi SIPu
« dnia: 02 Listopada 2023, 11:30:43 »
Gdzie można znaleźć taki głos, jaki jest użyty w plikach w sounds/sip?
W domu youBy'a :)

81
Inne niekolejowe / Odp: Wagony 159A 158A i 156A Klasy 1 i 2
« dnia: 26 Października 2023, 02:51:12 »
Takich wagonów nie ma w MaSzynie.

82
Pomoc doraźna / Odp: Łączenie lokomotyw
« dnia: 22 Października 2023, 15:00:58 »
Ja jeszcze dodam, że od kiedy mamy niezwalnialne hamulce sprężynowe w lokomotywach szczególnie tych z napędem asynchronicznym, przydałaby się flaga "jazda ciągniona" która wyłączałaby takie zachowanie. Ale to już niestety dotyczy exe, a z tym może być problem.

83
Symulator / Odp: Licznik kilometrow
« dnia: 09 Października 2023, 03:08:30 »
Parametr "distcounter" w plikach MMD odpowiada za analogowy licznik kilometrów. Liczniki kilometrów na ekranach są częścią skryptów ekranów i nie jestem pewien, które zapisują kilometry do pliku a które nie. Zapisywanie licznika na ekranie można dodać bez konieczności zmiany exe.

Jeżeli chodzi o liczniki analogowe, tutaj nie ma żadnego skryptu ani też żadnego mechanizmu do zapisywania przebiegu. Tu wymagane są już zmiany w exe. Wdrożenie tych zmian pozwoli jednak ujednolicić system zapisu przebiegu i stosować wszędzie ten sam system, również na ekranach.

84
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 26 Września 2023, 23:42:54 »
Nie każdy będzie miał tyle czasu, a proponowanie jedynie narzędzi dla prawdziwych elit i robienia tylko i wyłącznie superrealistycznych tras na najwyższym poziomie w tempie 1km/1000 godzin będzie działać na szkodę symulatora, bo większość ludzi się odbije.
Jak ktoś nie ma czasu, to po co mu symulator? Można pograć w Bobry, podobno fajna gra. ;) I własne plansze też można robić, nie jest to bardzo wymagające. Większość ludzi chyba już się odbiła. I raczej nie przeze mnie, bo przez ostatnie 8 lat się nie wtrącałem. Każdy mógł robić, co tylko chciał i zachwycić innych swoją własną wizją rozwoju.
Jeżeli ogarnięcie edytora będzie zajmowało godzinę-dwie, a nie wiele dni/tygodni, to już samo w sobie może przynieść duże oszczędności czasu na przyszłość. A na pewno użytkownikowi końcowemu będzie się bardziej chciało.

Dlaczego twierdzisz, że to jest złe? Poza oczywiście faktem, że to nie doczekało się światła dziennego.
To nie jest złe, to jest edytor plansz do gry. Nie wymaga od użytkownika żadnej wiedzy o budownictwie kolejowym ani odniesień do rzeczywistości. Po prostu klikasz i po chwili możesz mieć własne Bizonowo. W dalszej kolejności można by dodać losowe wstawianie wskaźników i lokomotywy sterowane strzałkami.
Nie no, nie idźmy w tą stronę. Co bym sobie wyobrażał to liczne kontekstualne podpowiedzi (np. opisy obiektów, gdzie co się stawia, itp.), a co z tym użytkownik zrobi to już jego sprawa. Jakieś ważniejsze/podstawowe wyciągi z zasad projektowania linii kolejowych. Coś a'la http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/ (swoją drogą - bardzo polecam), ale zintegrowane w edytor i częściowo zautomatyzowane (np. kalkulator prędkości na torze o zadanym promieniu).

85
Bieżące Symulatorowe / Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 26 Września 2023, 23:27:06 »
1. Moja proponowana nazwa to Komisja Testu Dodatków, ale to nie brzmi jeszcze aż tak dobrze. Może ktoś ma lepszy pomysł, albo sam wpadnę na coś lepszego później.
2. c), przy czym uważam, że dwa weta powinny wystarczyć do poddania zmiany pod głosowanie. Sądzę, że ludzie będą wetować tylko jeśli jest coś mocno nie tak z dodatkiem.
2.1. b), moderacja powinna mieć możliwość ręcznego uruchomienia głosowania.
2.2. a), chociaż jak mogłoby to działać, jeśli dodatek ma wielu autorów? automatyczny głos wrzucającego dodatek, czy wszyscy współautorzy jako jeden głos, aby wyeliminować wpływ współautorów dodatku na głosowanie?
3.1. b)
3.2. b), chociaż (jak również w kilku innych przypadkach) wartość pewnie będzie trzeba dobrać eksperymentalnie.
3.3. a), nie uzależniajmy głosowania od całkowitej ilości osób w komisji.
3.4. b), głosowania pewnie będą rzadko więc nie wpłynie to na wydajność testów.
4.1. b)
4.2. b)
4.2.1. b), aczkolwiek ile obecnie mamy osób z ukrytą rangą? jedną? dwie? Myślę, że to można załatwić na poziomie rozmowy indywidualnej.
4.3. b), aczkolwiek nie jestem pewien, jak miałoby to działać. Na wniosek trzech członków, czyli ktoś musi założyć projekt wniosku, a następnie dwie osoby zagłosować, żeby był wniosek trzech członków, żeby zacząć głosowanie? Trochę nie ma to sensu.
4.4. zgadzam się, głosowanie tajne z opublikowaniem wyników po jego zakończeniu. Być może wyższy próg, na przykład 75%?
4.5. b), zgadzam się, że głosowania na usuwanie osób mogłyby być przyczynami spin. Moderacja powinna mieć jednak możliwość usuwania z komisji osób natychmiastowo.
5. b), choć uważam że na exe za wcześnie. Moja propozycja to utworzenie oddzielnego komitetu do exe, większość osób ocenia dodatki a z exe nie mają nic wspólnego, więc aprobowaliby zmiany, co dopuszczałoby babole w kodzie.
Zgadzam się z 6.1. i 6.2.
6.3. Skąd liczba 6?

Ponadto z zasad niewymienionych: wrzucenie nowej wersji dodatku do testu resetowałoby cały proces głosowania/akceptowania.

86
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 26 Września 2023, 20:21:19 »
Płatne dodatki z kolei stoją w sprzeczności z licencją MaSzyny. Ale to już temat na oddzielny wątek.

87
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 26 Września 2023, 19:47:59 »
Z mojego punktu widzenia, kwestie terenu i układania torów zostały dawno rozwiązane i nie ma potrzeby się nad nimi pochylać.
Z mojego nie. Brakuje intuicyjności, wszystko jest tępe do obsługi i wymaga szkoleń i kursów, co sam zresztą widzisz, bo sam takie kursy również organizujesz. Nie każdy będzie miał tyle czasu, a proponowanie jedynie narzędzi dla prawdziwych elit i robienia tylko i wyłącznie superrealistycznych tras na najwyższym poziomie w tempie 1km/1000 godzin będzie działać na szkodę symulatora, bo większość ludzi się odbije.

No i może mam trochę skrzywienie, bo ciągle przed oczami mam to:



I bardzo bym nie chciał, żeby powstała kolejna odsłona tak niesamowitego narzędzia do edycji... ;)
Dlaczego twierdzisz, że to jest złe? Poza oczywiście faktem, że to nie doczekało się światła dziennego.

88
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 26 Września 2023, 15:33:46 »
To ja może przedstawię jeszcze moją wizję edytora, który już zacząłem robić, ale na razie wstrzymałem prace, żeby nie dublować roboty. Nie pamiętam, czy ja to już kiedyś pisałem?
Teren: Oryginalnie pod uwagę brałem dwa systemy terenu. Trainzowy jest bardzo prosty i do edycji terenu są pędzle, ale ze względu na skończoną (i niską) precyzję siatki spowodowałoby to brzydkie efekty, np. "ząbkowanie" terenu na brzegach nasypów niebędących pod kątem prostym względem siatki. Z kolei MaSzynowy oferuje w teorii nieskończoną dokładność i możliwości, ale z powodu oparcia na trójkątach jego edycja byłaby żmudna i wymagałaby licznych optymalizacji, aby nie przegiąć z ilością trójkątów. Od @MichauSto padła ciekawa propozycja użycia systemu trainzowego z możliwością zagęszczania siatki w poszczególnych kwadratach, aby połączyć prostotę z precyzją i zminimalizować negatywne efekty.
Tory: System układania torów bardzo różni się od przyjętego przez Ra, mimo to uważam że miałby duży potencjał, elastyczność i możliwość rozbudowy. Opierałby się na interakcjach z torami. Na przykład można by było zaznaczyć tor i dodać kolejny segment z przodu, z tyłu, bądź też z boku z zadaną separacją. Tworzenie rozjazdów i głowic rozjazdowych opierałoby się na wstawianiu odcinka toru pod kątem (w tym przypadku 1:9), a następnie dobudowie tak, by w miejscu przecięcia torów można było ustawić łuk lub rozjazd o zadanym promieniu, zarówno rozjazdy zwyczajne, jak i krzyżowe. Prosty przykład jak by to działało zamieściłem w załączniku.

Pozostałe rzeczy jak i sam interfejs byłyby podobne do edytora w Trainzie, jednak z udogodnieniami chociażby z edytora w Train Driverze 2, np. przyklejanie obiektów przy torach bądź elementów sieci trakcyjnej do siebie.

89
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 26 Września 2023, 12:06:55 »
Tak. Co gorsza, jest to robione na wczesnym etapie parsera, więc w czasie wczytania nie jest nijak wiadomo, że dane obiekty są zgrupowane np. w ramach semafora (chyba że ktoś to jakoś przerobił ostatnio). W efekcie edycja na poziomie MaSzyny nie jest w stanie wyprodukować zestawu danych, który można by zapisać i ponownie wczytać. A przynajmniej format nie jest... jakby to powiedzieć... odwracalny?
Teraz jest jeszcze gorzej, bo jakiś czas temu doszło losowanie includów, więc zawartości docelowej nie da się już nawet przewidzieć. Ale przydaje się czasem, więc optuję za wprowadzeniem takiej możliwości również do nowego formatu modeli.

90
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 25 Września 2023, 14:26:25 »
Problem jest taki, że dokumentacja formatu RSF nie jest dostępna publicznie.
Uważam, że każdy edytor powinien mieć swój własny format pliku projektu, a import projektów z innych edytorów opcjonalny i potencjalnie stratny. Zawsze znajdzie się coś, czego format nie obsługuje, a chcemy zapisywać. Na przykład komentarze w sceneriach.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 41