- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: DRE w 30 Października 2012, 20:11:20
-
Witam. Zauważyłem w internecie zdjęcie EU07 w barwach PR. Moją uwagę przykuło logo na czole i burcie lokomotywy.
-
Obstawiam 07-046. Nie znam innej sprzedanej z IC do PR z telewizorami.
-
Nie wiem kto wymyślił ten schemat malowania, ale loki Bronka wymiękają przy tym.
-
Zmodernizowane lokomotywy będą prowadziły pociągi kategorii RegioExpress z prędkością 160 km/h.
Źrd: Rynek Kolejowy.
-
Ona i tak jeszcze przecież nie jest dokończona tam muszą ponaklejać trochę.
-
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=28526
http://kappa.flog.pl/wpis/5861429/ha--wiedzialem-ze-do-mnie-wrociszale-cos-ty-za-jedna-
EP07-2001 (ex EU07-046) podczas przejazdu testowego. Ciekawe dlaczego logo PR ma tylko jedną strzałkę?
-
Ciekawe dlaczego logo PR ma tylko jedną strzałkę?
Ona i tak jeszcze przecież nie jest dokończona tam muszą ponaklejać trochę.
Odpowiedź na twoje pytanie :)
-
Zmodernizowane lokomotywy będą prowadziły pociągi kategorii RegioExpress z prędkością 160 km/h.
Źrd: Rynek Kolejowy.
Czyli to nie te siódemki, bo prędkość 160 km/h będą rozwijać siódemki z PESY.
-
Czyli to nie te siódemki, bo prędkość 160 km/h będą rozwijać siódemki z PESY.
Być może.
Moją uwagę zwróciła ostatnia żaluzja. Czyżby lokomotywy miały przetwornicę statyczną?
-
Porównując do czekolady.. malowanie na kozaku że tak się wypowiem.. może na Szczecinie ujrzę ją z Mewą :P
-
Hej, hej przecież ta fotka (poniżej) była zrobiona przez @Wilu. Może się przyłączy do dyskusji? Zresztą jak popatrzycie w neta to wszystkie forum kolejowe o tej lokomotywie trąbią!
-
Mogli chociaż te nowe klatki wentylacyjne zrobić podobne do starych lub na odwrót . Teraz nie wygląda to zbyt ciekawie, zresztą podobnie jak malowanie.
-
Te nowe kratki to chyba dlatego że jest przetwornica statyczna, choć mogę się mylić.
-
Te nowe kratki to chyba dlatego że jest przetwornica statyczna, choć mogę się mylić.
Nie chyba, a na pewno
Cyt: "Remont lokomotyw obejmuje montaż przetwornicy statycznej do zasilania elektronicznych urządzeń pokładowych, modernizację silników trakcyjnych prądu stałego i szaf elektrycznych (wysokiego i niskiego napięcia), zabudowę nowej sprężarki, montaż nowoczesnego elektronicznego prędkościomierza i reflektorów halogenowych, montaż elektronicznych tablic kierunkowych na czołach lokomotywy oraz wbudowanie licznika energii elektrycznej prądu stałego."
Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/36355/Pierwsza_lokomotywa_Przewozow_Regionalnych_po_modernizacji_w_ZNLE.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/36355/Pierwsza_lokomotywa_Przewozow_Regionalnych_po_modernizacji_w_ZNLE.htm)
-
Zmodernizowane lokomotywy będą prowadziły pociągi kategorii RegioExpress z prędkością 160 km/h.
Źrd: Rynek Kolejowy.
Czyli to nie te siódemki, bo prędkość 160 km/h będą rozwijać siódemki z PESY.
http://www.rynek-kolejowy.pl/36355/Pierwsza_lokomotywa_Przewozow_Regionalnych_po_modernizacji_w_ZNLE.htm
Nie zmieni się natomiast prędkość konstrukcyjna modernizowanych pojazdów, nadal będzie ona wynosiła 125 km/h.
-
oraz wbudowanie licznika energii elektrycznej prądu stałego."
Za przekroczenie granicy dobowej KWh przez maszynistę rachunek przyjdzie pocztą?:)
-
O ile się nie mylę kible KM mają wbudowane takie liczniki. Odczytuje się je a potem KM płacą tyle ile zużyły. Było o tym w którymś ze starych odcinków KolejTv.
-
O ile się nie mylę kible KM mają wbudowane takie liczniki. Odczytuje się je a potem KM płacą tyle ile zużyły. Było o tym w którymś ze starych odcinków KolejTv.
Zgadza się, KM jako pierwsze miało liczniki prądu,
-
Pamiętam parę lat temu widziałem liczniki energii na olsztyńskich kiblach o numerach 13xx. Pamiętam że w kabinie był wyświetlacz ktory podawał aktualny pobór prądu.
-
Lekki off-top się robi, ale wrzucę tym, co nie widzieli: &feature=channel&list=UL
-
Witam. Zauważyłem w internecie zdjęcie EU07 w barwach PR. Moją uwagę przykuło logo na czole i burcie lokomotywy.
ZTCW autor zdjęcia nie zezwala na jego publikację. Usuń je.
-
@Mihau
Dziwne, że nie zezwolił, skoro znalazłem je na facebook'u umieszczone przez RK. Ale ok. Zaraz się usunie.
-
Pamiętam parę lat temu widziałem liczniki energii na olsztyńskich kiblach o numerach 13xx. Pamiętam że w kabinie był wyświetlacz ktory podawał aktualny pobór prądu.
Tak, takie coś miał swego czasu użytkownik Youtube SaperCisowa w jednym ze swoich filmików.
-
Pamiętam parę lat temu widziałem liczniki energii na olsztyńskich kiblach o numerach 13xx. Pamiętam że w kabinie był wyświetlacz ktory podawał aktualny pobór prądu.
Tak, takie coś miał swego czasu użytkownik Youtube SaperCisowa w jednym ze swoich filmików.
Odpowiedni link do filmu sapera zamieścił chemik wyżej.
-
http://rail.phototrans.eu/14,73933,0,PaFaWag_4E_EP07_2002.html EP07-2002 ex. 235.
-
No i mamy drugiego stworka w szacie PR, wiem że może nie na temat, ale wie ktoś co się stanie z Czekoladami?
-
Myślę, że większość zostanie w PR. A jak nie to towarki.
-
Nadal pozostają w PR, TS podpisały z PR stosowną umowę na wynajem EU07.
-
Może nie na temat, ale modernizacja ta, posiada kabinę kształtem podobną do 201Eo-001.
-
Zastanawiającym jest, czemu w drugim egzemplarzu powtórzony został błąd w malowaniu...
-
Może zmieniają logo? :)
-
Może zmieniają logo? :)
Wątpię, dowód na to, że logo nie zmieniają daje m.in strona główna PR :)
-
Wątpię, dowód na to, że logo nie zmieniają daje m.in strona główna PR :)
Może jej jeszcze nie zaktualizowali ;)
-
Tylko nie pojmuje po co inwestują w PR'y skoro rzekomo niedługo ma to upaść.
-
No ja też nie widzę sensu w inwestycje taborowe ... Może PRy same w sobie nie upadną ale zmusi ich do ogłoszenia upadłości fakt iż województwa wolą tworzyć na własną odpowiedzialność swoje spółki które tak defakto może będą nieco więcej kosztować (przykład Koleje Śląskie, tutaj przeprowadzono takie inwestycje że PRy mogą sobie pomarzyć) ale zaś marszałkowie mają świadomość że inwestują we własny region a nie ciągle finansują Centrale jaką jest Warszawa.... I też zmniejszą ilość zatrudnionych ludzi. W KŚ jest niespełna 700-750 [?] ludzi zatrudnionych a w tym 20 osób w administracji włącznie z prezesem i zastępcą. Idzie ? Idzie. A nie tak jak dotychczas w ŚZPR jest niespełna 1800 ludzi z czego 35% to administracja ;/ Więc los PRów jest już policzony. Niestety, sami sobie w tym są winni a największą winę ponosi PKP oraz nasz kochany rząd, który się przyczynił do odłączenia od grupy PKP S.A.
-
Póki nie upadną PR wszystko jest możliwe, inwestowania zabronić nie można. Wcale nie jest wykluczone że KŚ w przyszłości będą mogą upaść, wszystko jest możliwe. Wszystko zależy od przyszłej ustawy o możliwość upadku spółek kolejowych.
Pewne jest jedno jeżeli PR nie przejdą restrukturyzacji, nawet nowoczesny tabor jej nie pomoże.
-
Póki nie upadną PR wszystko jest możliwe, inwestowania zabronić nie można. Wcale nie jest wykluczone że KŚ w przyszłości będą mogą upaść, wszystko jest możliwe. Wszystko zależy od przyszłej ustawy o możliwość upadku spółek kolejowych.
Pewne jest jedno jeżeli PR nie przejdą restrukturyzacji, nawet nowoczesny tabor jej nie pomoże.
W tym kraju jest wszystko możliwe. Ale jak mówisz jeżeli PR nie przejdą restrukturyzacji to są pogrzebani.
Pierwszym etapem restrukturyzacji winien być likwidacja CENTRALI która znajduje się w Warszawie. Nie można centrali przenieść np. do Poznania czy Łodzi? Po co utrzymywać niespełna 200 osób które nie mają na wypłacie poniżej 3,500 zł wynagrodzenia. 3,500 x 200 = 700,000 zł na samą centrale idzie. A gdzie reszta. A gdzie pracownicy którzy zarabiają od 1,500 zł do max 2,900 zł ? Wiecie jak by samą administrację ukrócić o 80% jaki był by zysk i efekt!?
-
@hanys tylko prawda jest taka, że świnki, które są przy korycie nie dadzą się tak łatwo wykurzyć i w ten sposób wracamy chciał czy nie do punktu wyjścia. Błędne koło jednym słowem.
-
http://www.sony25.cal.pl/galeria/details.php?image_id=4001 EU07-2003 PR nie zmieniają logo to pewne :)
-
Widziałem ją teraz kilka razy na trasie Wrocław - Oława, ale za każdym razem luzem leciała :)
-
Widziałem ją teraz kilka razy na trasie Wrocław - Oława, ale za każdym razem luzem leciała :)
Potwierdzam, dziś około godziny 13:15 przejeżdżała przez Brochów w stronę Opola.
-
Czy ktoś wie kiedy zostaną one wypuszczone na szlak z rozkładowym składem?
-
Z jakiej EU07 została zrobiona?
-
Ile modernizacji do EU/EP07 20xx jest planowanych przez PR?
-
Do ZNLE pojechało 5 sztuk.
046, 189, 226, 232, 235. Nie wiem co zresztą EU07 PR które planowane były na EU07A, być może dołączą do grona EP07-20xx.
-
Jak na razie wycofano się z modernizacji na Asynchrony, a przetargu na kolejne 20xx nie rozpoczęto.
-
Dla ciekawych parę sztuk przyjdzie do Poznania. Ojciec dostał telefon przed chwilą że ma na jakieś szkolenie się na nie stawić.
-
Z ostatniej chwili EU07 przewozów regionalnych (widziana z okna mojego mieszkania o godzinie 13.44) z jakimś pociągiem kierującym się w stronę Wrocławia Głównego
-
Też widziałem, tylko numeru nie zdążyłem zobaczyć. Około 11:00 też jechała lokomotywa luzem do Wrocławia.
-
Z ostatniej chwili EU07 przewozów regionalnych (widziana z okna mojego mieszkania o godzinie 13.44) z jakimś pociągiem kierującym się w stronę Wrocławia Głównego
Też ją widziałem, prowadziła interREGIO Galicja :)
-
EP07-2002 dziś zawitała do szopy Toruń Kluczyki, na jutro postaram się porobić jakieś zdjęcia i je tu wrzucę.
-
A jak dzisiaj wygląda sytuacja z tymi 07, widać ją było dzisiaj na IR Galicja?
Edit.
Pojawiła się już 07-2004 w Gliwicach ( http://www.flickr.com/photos/15632944@N00/8253256194/ ).
Wiadomo coś o RE Bolko, słyszałem że być może na niej będą jeździś 07-200X, może ktoś coś wie?
-
Tak. Bolko będzie na zmodernizowanej epoce jeździł. Chłopaki od Nas z szopy już się szkolili na nią. Póki co to będziemy jeździli Bolkiem z Katowic do Wrocławia.
-
A wiadomo co dzisiaj na nim śmiga?
-
Witam.
Czy ma ktoś informację, jaki jest zakres modernizacji?? Ta nowa siódemka będzie miała coś wspólnego z EU07A?
-
Już było: http://www.rynek-kolejowy.pl/36355/Pierwsza_lokomotywa_Przewozow_Regionalnych_po_modernizacji_w_ZNLE.htm
-
Jak ktoś sprawdzi tabliczki znamionowe, proszę o info na temat wcześniejszych numerów 2003 oraz 2004.
-
To jeszcze ktoś by napisał gdzie co się znajduje bo jak narazie cisza.
-
zastanawia mnie jaki cel ma taka modernizacja? skoro siódemka dalej będzie mogła w żółwim tempie jechać 125 km/h
Dla mnie osobiście, powinni już wszystkie lokomotywy serii EU/EP07 i EP08 wycofać z eksploatacji, zostawić kilka jako pojazdy historyczne a reszta na żyletki.
Wiem, że to niemożliwe do realizacji, bo nie miało by czym jeździć PKP IC, ale tak powinno być.
-
I tu się nie zgodze, modernizacja to dobra rzecz. Stan torowiska jest żałosny i dlatego pociągi wleczą się, rzadko kiedy pociąg jedzie te 120km/h.
Rozi
-
Chyba na Śląsku. Wbrew pozorom dużo jest linii na 120.
Nazwy własne z dużej litery.
Rozi
-
Zgadzam się, że torowiska pozostawiają bardzo wiele do życzenia, ale np. czy pociągi IR mogą w jakikolwiek sposób czasowo_(bo nie mówię cenowo) konkurować z IC na CMK, zwłaszcza jak ją doprowadzą w całości do 200 km/h?
Pisz staranniej, libertyn89
-
W chwili obecnej nie ma takiej opcji. PR nie prowadzą żadnych modernizacji przystosowujących pojazdy trakcyjne do prędkości 160km/h i powyżej.
-
Dlatego w tym sensie zastanawiałem się nad modernizacją siódemek. Oczywiście, że przedłuży to ich żywotność, aczkolwiek udana próba modernizacji do standardu EU07A, powinna być w jakikolwiek wyznacznikiem modernizacji elektrowozów.
-
Dlatego w tym sensie zastanawiałem się nad modernizacją siódemek. Oczywiście, że przedłuży to ich żywotność, aczkolwiek udana próba modernizacji do standardu EU07A, powinna być w jakikolwiek wyznacznikiem modernizacji elektrowozów.
Tylko że PR narazie uchyliło się od modernizacji.
-
EP07-2001 widziana wczoraj wieczorem na pociągu w stronę Olsztyna.
-
Dzisiaj EP07-2002 jechała na pociągu REGIO Toruń-Kutno.
-
EP07-2001 widziana dziś na IR "Drwęca".
-
&feature=g-high-u Siódemki weszły już do służby na całego :) Aby długo służyły.
-
EP07-2001 widziana dziś na IR "Drwęca".
A dziś popołudniu jako IR Mamry.
Fota na stacji Ostróda,zdjęcie mojego kolegi.
http://ostroda-mk.flog.pl/wpis/6108772/ (http://ostroda-mk.flog.pl/wpis/6108772/)
-
EP07-2001 widziana dziś na IR "Drwęca".
A dziś popołudniu jako IR Mamry.
Fota na stacji Ostróda,zdjęcie mojego kolegi.
http://ostroda-mk.flog.pl/wpis/6108772/ (http://ostroda-mk.flog.pl/wpis/6108772/)
Właściwie to mój flog więc ;) Patryk to tylko od noszenia aparatów. A co EP07 - bardzo ładnie wygląda z bliska - zaraz za kabiną ma dziwne wywietrzniki w kształcie drzwi.
-
Dzisiaj 07-2001 na IR "Sokolikach" mile mnie zaskoczyła:
http://px48-28.flog.pl/
-
Przypuszczam, że jutro przejmie "Wartę" do Lublina i albo z nią wróci albo weźmie "Bolka" do Wrocka.
-
EP07-2001 i zostały przydzielone do pociągów z Wrocławia i Międzylesia do Olsztyna.
-
Zna ktoś obieg jak EP07-20xx jedzie na "Sokoliki" lub "Mamry" jak wraca?
-
http://www.znle.pl/pl/lokomotywy/modernizacje/eu07.html Wszystko o EP07-20xx. Dziwi mnie jedno dlaczego jest to tym 303Eb skoro były modernizowane z typu 4E?
-
Jakoś nic dziwnego, cargowskie EU07-15XX też otrzymały typ pochodny tylko 303E. Jednak 303E jest młodsza od 4E, może po prostu lepiej w papierach wygląda jedna, nowsza seria niż dwie różne.
-
EP07-2002 złapany dziś we Wrocławiu, jeśli ktoś robi teksturę to przód lokomotywy mogę dać oryginalny, zgłoszenie na PW.
-
Zdjęcia dobre i miło, że takie zamieszczasz. Jednak by zrobić teksturę to trzeba by zrobić modyfikację modeli 4e-zez, 4e-tv, gdyż "na pierwszy rzut okiem w dal" okolice górnego reflektora są inne, oraz brak poręczy tam, gdzie były drzwi po prawej stronie kabin.
-
Cześć chłopaki.
Nie chcę zakładać nowego tematu, ani dopisywać się w temacie konwersji z innych symków, żeby nie zginęło, więc napiszę tutaj. Tworzę, chociaż lepiej jest napisać cuduję ep07-2002 do msts-a, i tak to wygląda :
(http://wstaw.org/m/2012/12/26/Untitled_1_jpg_300x300_q85.jpg) (http://wstaw.org/w/1zm1/)
Stan prac na 23.12
Wymaga jeszcze pracy w 2d, jak również przeróbek samego modelu, ale wszystko idzie w dobrym kierunku.
Jeżeli macie chęć przerzucenia tego sobie do maszyny, to mogę podesłać wam mapki i zobaczymy, czy da się coś z tego zrobić. Wiem, że jest to możliwe, aczkolwiek jeszcze nigdy nie próbowałem. Pisałem już o tym kiedyś, to znaczy o konwersji tekstur, ale wystąpił jakoś brak zainteresowania nie wiem czemu. I żeby nie pisać tego drugi raz po prostu podaje wam mojego maila, tj : lalekakashgn@gmail.com, albo łapcie mnie na forum msta - msts.fora.pl
Powiem tyle, że sam bym się chętnie przejechał tym w maszynie, ale tworzenie do dwóch symków jest kompletnie ponad moje siły i możliwości.
To tyle ode mnie.
Pzdr.
-
A tak przy okazji, trzeba by nauczyć Andrzeja fotografowania na tekstury. ;)
http://modelarniaho.pl.tl/EP07-2001-.--.--.-.htm
-
A tak przy okazji, trzeba by nauczyć Andrzeja fotografowania na tekstury. ;)
Ortografii też :)
W grudniu 2012 roku do szopy zjechały zmodernizowane siudemki.
Co do modelu to raczej nie ma potrzeby przystosowania modelu z MSTS, prościej raczej będzie pobawić się z tym co mamy. Miło z Twojej strony że oferujesz swoją pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
-
Mi chodziło o tekstury, nie o sam model, a tutaj kwestia jest z tego co wiem podobna, gdyż mamy podobny układ mapowania. Tak jak napisałem wcześniej, nie robiłem tego i jakoś nie specjalnie zgłębiałem się w temacie, także nie wiem jak wyglądałoby to po takiej "przekładce". A ja nie tworzę modeli i jeżeli chodzi o temat 3d, to jestem bardzo słaby. Za to tworzę dużo tekstur, głównie do msts i po prostu pomyślałem, że skoro jest już dany lok, który powiedzmy jest tworzony/stworzony, to może udało by się go z powodzeniem wprowadzić do was i przynajmniej część pracy wtedy odchodzi. Jakby to dobrze obgadać, to na dobrą sprawę mogłoby z tego coś fajnego wyjść. Skoro i my tworzymy i wy tworzycie, ludzie z tego forum znają się z ludźmi z msts-owego forum i np. razem focą na tex, to można by iść krok dalej. Kontakt do siebie zostawiłem, także zapraszam gdyby ktoś zmienił zdanie.
I jako małe ps. Wiem i słyszałem, że to "drażliwy" temat, mam na myśli konwersję, temat zgody na publikację, przywłaszczania sobie itp., itd. (nie muszę się rozpisywać, bo też to zapewne przerabiacie, w którymś z aspektów), ale nie mam zamiaru wywoływać wojen, nie chodzi mi także o żadne spiski i działanie przeciw komuś. Chcę zostać dobrze zrozumiany, szanuję was i waszą pracę.
Dzięki, również pozdrawiam.
-
E tam, drażliwy temat. Jak komuś się nie chce napisać jednej głupiej wiadomości z zapytaniem o możliwość użycia/publikacji czegokolwiek to potem wychodzą zbędne spory.
-
Dzisiaj na IR"Sokoliki" jedzie 07-2003.
-
Właściwie to mój flog więc ;) Patryk to tylko od noszenia aparatów. A co EP07 - bardzo ładnie wygląda z bliska - zaraz za kabiną ma dziwne wywietrzniki w kształcie drzwi.
Te "wywietrzniki" to wloty powietrza do chłodzenia silników
-
Na "Szczelińcu" dzisiaj poleciała EP07-2002.
-
Właśnie jedna sztuka zmierza na Szczecin Główny ale nr-u nie zdążyłem zobaczyć.
-
EP07-2002 na 18120/1 Portowiec.
-
EP07-20XX mają stały obieg przez Leszno? Jest jakaś szansa na złapanie tego loka?
-
Pytanie czy mają w ogóle jakieś stałe obiegi. 2 razy spotkałem się z tymi lokami ale z perspektywy czasu wychodzi że to były czyste przypadki.
-
Da się zaobserwować pewne zależności.
-
Mam kolegę, który widuje te loki często u Siebie koło szopy. Powiedział, że jeżeli się uda, to porobi dokładniejsze zdjęcia wnętrza.
-
Mam kolegę, który widuje te loki często u Siebie koło szopy. Powiedział, że jeżeli się uda, to porobi dokładniejsze zdjęcia wnętrza.
Da się zaobserwować pewne zależności.
Dwa wartościowe posty. Ale żeby odstawać od normy - Starzyński / Starzyński co drugi dzień w Krakowie. Dziś 2002.
-
Prawie codziennie jedzie na Szczelińcu z Białegostoku do Międzylesia. W Warszawie ok. 12:30
-
Jedzie codziennie IR Sokoliki i wraca IR Mamry do Olsztyna.
-
Na IR Rudawy i IR Sokoliki często jeźdżą, czasami zamiast nich Czekolady latają.
-
Lokomotywy PR otrzymały oznaczenie EP07P, na tą chwilę oznaczone są w ten sposób 2002 oraz 2005. Zatem mamy EP07P-2002 oraz EP07P-2005. Czyżby kolejny dziwny wymysł i problemy z odróżnianiem lokomotyw w PLK?
-
Elektryczna Pasażerska "07" (P)asażerska? Czy może (P)rzewozyRegionalne? Ja to już szczerze mówiąc gubię się w tych oznaczeniach.
-
Oraz jest już oznaczona EP07P-2003
-
A co z resztą EU07 kupionych przez PR? Są modernizowane czy stoją gdzieś w krzakach?
-
A co z resztą EU07 kupionych przez PR? Są modernizowane czy stoją gdzieś w krzakach?
Pesa ma 6 sztuk modernizować do EU07A w te same barwy co lokomotywy EP07(P) z seri 2000
-
A co z resztą EU07 kupionych przez PR? Są modernizowane czy stoją gdzieś w krzakach?
Pesa ma 6 sztuk modernizować do EU07A w te same barwy co lokomotywy EP07(P) z seri 2000
Widzę, że trochę zacofany jesteś... PR-y nie dostały środków na modernizację do standardu 07A...
-
Tak czy siak, będą to zwykłe EU07 lub dodatkowe EP07. Z tego co wiem Pesa ma modernizować lokomotywy w barwy takie jakie mają obecne lokomotywy PR-ów nazwane "papugami". ;)
Dodano: 20 Lutego 2013, 21:07:28
A ktoś wie może czemu lokomotywy papugi tak nagle dostają nowe oznaczenia w dodatkowe "P" np EP07P-2005. Co oznacza te drugie "P"?
Zamykam. Jak ktoś będzie miał coś konkretnego do dodania, to PW do moderatorów.
adsim