- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: laczor w 24 Marca 2007, 11:15:48

Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: laczor w 24 Marca 2007, 11:15:48
Witam. Prosze mi powiedziec w jakim programie tworzyć nowe trasy do Maszyny?

Z góry dziekuje za odpowiedz :)
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 24 Marca 2007, 11:29:31
W 3dsmaxie lub gmaxie (darmowy).
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: laczor w 24 Marca 2007, 11:52:17
A czy jest gdzies dostepny jakiś artykul dotyczacy tworzenia tras?
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 24 Marca 2007, 11:57:51
Aktualnie niema, ten na stonie głównej nie działa, ale powienien się gdzieś jeszcze odnaleźć w kopiach stron wykonanych przez google.pl. A scenery.doc mam u siebie na serwerze ( www.michalpkp.republika.pl/Scenery.doc ).
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 24 Marca 2007, 12:00:06
Nie ma ale będzie FAQ o tworzeniu tras - planujemy je zrobić z Q
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 25 Marca 2007, 03:33:35
Cytat: "PEKAP"
lub gmaxie (darmowy).

Ludzie przestańcie podawac gmaxa bo widze ze żaden z was w nim nie tworzył do maszyny. W gmaxie nie da sie zrobić trasy!!!!!!
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 25 Marca 2007, 03:38:19
Dokladnie... od maxa zaczynalem, zrobilem jedynie model swojej hacjendy i po miesiacu dalem sobie z nim na 0 poniewaz trza bylo reczine kopiowac z listenera.  Gmax to zloooooo ...
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 25 Marca 2007, 17:00:32
Cytat: "hejnal"
Cytat: "PEKAP"
lub gmaxie (darmowy).

Ludzie przestańcie podawac gmaxa bo widze ze żaden z was w nim nie tworzył do maszyny. W gmaxie nie da sie zrobić trasy!!!!!!


Oj, wiem coś o tym... wyszedł taki bubel, że aż nick zmieniłem żeby nie było skojarzeń... <joke> :]
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: mlodzieniec w 28 Marca 2007, 10:59:55
Ja sobie radziłem z g-max(em) w taki sposób że napisałem sobie pomocniczy program który czyścił zawartość Listenera i wklejał do programu a następnie zapisuje we wskazanej ścieżce.

W G-max listener "RichEdit" ma pojemność 64kb dlatego taki burdel.
Jak ktoś by chciał ten program to prześle.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: urbanek w 28 Marca 2007, 16:41:33
Jasne. Dawaj  linkado tego programiku. Ja tez jestem zainteresowany. Przynajmniej Gmax jest darmowy i nikt nas nie posadzi o piractwo. Nie?
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 28 Marca 2007, 16:57:12
Cytat: "urbanek"
Jasne. Dawaj  linkado tego programiku. Ja tez jestem zainteresowany. Przynajmniej Gmax jest darmowy i nikt nas nie posadzi o piractwo. Nie?


Wpisz sobie w google gmax download. jeśli chodzi ci o gmaxa:).
Pozdrawiam.

Dodano po 3 minutach:

 No i na pewno nie posadzą cie za piractwo:).
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 28 Marca 2007, 17:01:43
Cytat: "grzegorz kk"
Cytat: "urbanek"
Jasne. Dawaj  linkado tego programiku. Ja tez jestem zainteresowany. Przynajmniej Gmax jest darmowy i nikt nas nie posadzi o piractwo. Nie?


Wpisz sobie w google gmax download. jeśli chodzi ci o gmaxa:).
Pozdrawiam.
Jak pomogłem wciśnij plusik:D:).

Dodano po 3 minutach:

 No i na pewno nie posadzą cie za piractwo:).


Naprawdę nie jesteś w stanie wydedukować że chodzi o ten programik napisany do Listenera... Pogoń za pochwałami? Przyjdą z czasem... ;p
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 28 Marca 2007, 17:06:04
Cytat: "urbanek"
Jasne. Dawaj  linkado tego programiku. Ja tez jestem zainteresowany. Przynajmniej Gmax jest darmowy i nikt nas nie posadzi o piractwo. Nie?


Witam.
Zmyliłem się:)  ehh;).
Pozdrawiam.

PS: a o pochwałach tak wiem że przyjdą z czasem;).
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: mlodzieniec w 29 Marca 2007, 00:01:25
Program ubogi ale działa jak trzeba. Miałem go poszerzyć o nowe funkcje ale przeszedłem na 3dsmax.

http://d.turboupload.com/d/1658935/CopyCopyListener.exe.html

Życzę wielkich scenerii :-)
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 03 Kwietnia 2007, 20:24:04
Myślał ktoś kiedyś może o stworzeniu edytora do tworzenia tras?
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 03 Kwietnia 2007, 20:52:24
witam

Cytat: "kurak303E"
Myślał ktoś kiedyś może o stworzeniu edytora do tworzenia tras?


jeden edytor jest ale dopiero będzie wydany razem z SPT to tylko tyle.

myśle ze 3dsmax jest najlepszy do budowania nawet nie wiem czy byłby sens tworzenia edytora map. Dobre plusy jakby był jeszcze lepszy niż skrypty do 3ds czyli łatwiejszy w obsłudze szybszy a co dobre jakby był bez płatny bo jednak 3dsmax wersja orginalna 8000zł kosztuje (czy cos koło tego). Moje zdanie jest takie jeżeliby stworzono taki edytor który by wywyższał sie nad 3dsmaxem to byłbym za.

Wiadomo stworzenie takiego edytora to nie lada sztuka. Myślę że powinni się wypowiedziec specjaliści. Może najpierw niech sie zakończą prace nad SPT a potem moze wtedy sie pomyśli. Takie jest moje zdanie.

pozdrawiam
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 03 Kwietnia 2007, 22:08:43
Cytat: "JONIN_EZT"
wersja orginalna 8000zł kosztuje


to żeś mnie rozłożył...
właściwie chodzi tylko o to, żeby było łatwiej, jak np w TRSie, bo do Gmaxa albo 3dmaxa trzeba troche pomeczyc.
Zamiast edytora mozna by jeszcze napisać solidny poradnik dla twórców map krok po kroku co i jak, tak aby każdy zrozumiał, bo jak sie 9 latek zakocha w maszynie i sobie zamarzy pod domem pojeździć... i załamka, bo połowy gmaxa nie rozumie
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 04 Kwietnia 2007, 12:54:57
Cytat: "kurak303E"
właściwie chodzi tylko o to, żeby było łatwiej, jak np w TRSie, bo do Gmaxa albo 3dmaxa trzeba troche pomeczyc.
Zamiast edytora mozna by jeszcze napisać solidny poradnik dla twórców map krok po kroku co i jak, tak aby każdy zrozumiał, bo jak sie 9 latek zakocha w maszynie i sobie zamarzy pod domem pojeździć... i załamka, bo połowy gmaxa nie rozumie


Tutorial jest aktualnie pisany przez kolegów @queuedEU i @pol102. Też parę tutoriali jest na forum oraz jest oficjalny tutorial na stronie głównie. Fakt faktem oficjalny tutorial jest dosyc trudny dla tych co nie mieli nic wspólnego z 3dsmaxem i trudno by było zrozumiec dużo rzeczy. Inne tutoriale na forum są dobre.

Myśle że ten nowy tutorial który juz zostanie napisany będzie napewno lepszy od pozostałych.

Co do ceny to wliczam też licencjalne zapłaty normalnie kosztuje cos około 4000 zł (i tak za dużo).

pozdrawiam
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: urbanek w 04 Kwietnia 2007, 15:27:22
No z niecierpliwoscia czekamy na dobru tutorial o tworzeniue tras. W sumie chodzilo mi o tego listenera do gumaxa. Juz sciagnalem. Wielkie dzieki. Jestem za tym, zeby uzywac darmowych programów. Ale nie mówię nie jeśli chodzi o 3D studio max. Chodzilo mi tylko o to , ze ludzie powinni mieć dostęp do legalnych programików, a jeśli ktoś ma 3D maksa to niech sobie uzywa. Nie moja sprawa. A propos. jakos nie wierze, zeby 9 latek umiał sobie poszaleć nawet w 3D studio maksie :)
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 04 Kwietnia 2007, 16:56:00
A ja jakoś nie wierzę, że wielu userów robiło traski, modele, w ogóle twórczo rozwijało symka i już mieli wypuszczać swoje dzieła i co? I DYSKI popadały!

Jakoś wierzę, że 9 latek, który szybko łapie o co kaman ściągnie/zainstaluje i będzie używać 3DMaxa równei dobrze a nawet lepiej niż 20latek, który kompa ma 10lat który służy tylko do gierek i nieczego więcej!

Więc nie stawiaj tu porównań tylko jeśli chcesz coś zrobić -> po prostu ZRÓB TO dobrze, szybko i pochwal się Userom Twoim dziełem.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: mlodzieniec w 04 Kwietnia 2007, 20:26:23
no jeszcze został notatnik :-)
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: urbanek w 11 Kwietnia 2007, 08:53:56
No dobra mam tego 3D maksa. Okazyje sie, ze jest jakas 30dniowa wersja za darmo. Nawet zrobilem sobie szyny wstawilem pare drzewek i probowalem tez wstawic pare innych rzeczy. Huuuuuraaa. Dziala. Eu07 jezdzi mi w kółko(Moja pierwsza traska:-) . Troche to wyglada jak kolejka piko. Próbowałem wstawić teren ale za chiny nie działa. Wstawiam płaszczyzne i później wciskam przycisk export scenerii i nic. Jak otwieram plik ze sceneria to jest tylko wpis //Plane01 i to wszystko. Poooooomocy. Niech ktos da jakis przyklad jak się tworzy teren i trawe w gmaksie. Trawę też próbowałem wstawić ale jakoś nic nie jest wstawiane do scenerii.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 11 Kwietnia 2007, 15:41:21
Najpierw na tym plane, zrób Triangulate Mesh, czy jakoś tak... w skryptach poszukaj...
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: urbanek w 12 Kwietnia 2007, 09:02:13
Dobra. Wszytsko gra. Zrobiłem dwa błędy. Okazało się, że nie miałem wszytkich plików i bibliotek. Sciągnąłem najnowsze skrypty do 3Dmaksa z forum i delanuay mesh zaczeło działąć. Dodatkowo trzeba poteksturować siatkę. Bez tego też nie działa. Po poteksturowaniu było już okij. :-). Kolejny problem został rozwiązany. No to zabieram się za tworzenie jakiejś prostej fikcyjnej traski. Mam jednak problem. Chcę zrobić traskę w górach. Oczywiście tory będą szły do góry. Od czego zacząć? Od robienia tylko pochylonych torów czy jednoczesnie z  terenem? No może ktoś da jakieś weskazówki jak pochylać tory?
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 12 Kwietnia 2007, 14:52:38
witam

pochylanie torów.
znaznacz byle jaki tor. potem włączasz opcje obrót (skrót przycisk E). Powinny ci sie wtedy pokazac 2 koła (czyli funkcja obrót działa). Do zmiany kątów pochylenia torów używasz 2 koła (zewnętrznego) klikasz lewym przyciskiem myszki przetrzymujac ruszasz w góre lub w dół

przy użyciu koła wewnetrznego działa na ten sam sposób w dodatku pokazuje kąt pochylenia

Pamietaj że te pochylenia musza byc zdecydowanie nie wielkie. Bo żaden pociąg nie wjedzie na 45 stopniowy podjazd. Maxymalnego kąta nie pamiętam ale w przepisach E-1 jest podany.

pozdrawiam
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: urbanek w 26 Kwietnia 2007, 16:53:15
Serdeczne dziekuje za ostatni post dotyczacy pochylania torow. Chyba jestem za ambitny bo tworze wlasnie gorska trase . mam nadzieje, ze wkrotce sie nia pochwale. Ale do rzeczy:
1) Stworzylem poziomice na podstawie zeskanowanej mapy. Uzylem do tego splinów. Wlasnie jestem w trakcie ukladania torow ale wydaje sie to strasznie żmudnym zajeciem bo tory trzeba pochylac i rysowac linie wzdluz torow , ktore sa dokladnie na tej samej wysokosci. Niestety nie da sie zrobic tego tak dokladnie. Efekt jest taki, ze czesc torow wchodzi mi pod trawe, a czesc wisi nad trawa:) Czy jest moze jakies wyjscie z tej sytuacji? Fajnieby bylo, gdyby podczas ukladania torow istaly dwie linie po bokach na tej samej wysokosci i nie byloby tego problemu. Moze ktos już miał taki problem to niech sie podzieli uwagami na ten temat. Moze juz temat byl przedyskutowany? Traske robie w 3Dmaksie. Na razie staram sie wszystko ustawiac metr po metrze co zajmuje troche czasu :)
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: hunter w 26 Kwietnia 2007, 19:17:27
Gdy zaznaczasz poziomice, by je przekonwertować na editable mesh, zaznacz tory i po tym dopiero użyj Denaulay mesh.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Converter w 28 Kwietnia 2007, 11:03:19
(treść usunięta)
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Qba_S w 28 Kwietnia 2007, 12:00:55
Witam,

Mam taki problem:
Jak zrobić (w 3ds maxie) aby tekstura, którą chcę użyć do terenu nie była rozciągnięta na całą jego powierzchnie? Z 3ds maxa kożystam dopiero od 2 dni więc proszę o wyrozumiałość.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: uetam w 28 Kwietnia 2007, 13:31:34
Cytat: "Qba_S"
Witam,

Mam taki problem:
Jak zrobić (w 3ds maxie) aby tekstura, którą chcę użyć do terenu nie była rozciągnięta na całą jego powierzchnie? Z 3ds maxa kożystam dopiero od 2 dni więc proszę o wyrozumiałość.

Bylo napisane w howto :)
Uzyj UVW Mapingu, podziel wartosci przez 3 i wpsiz ponizej :)
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Qba_S w 28 Kwietnia 2007, 15:41:41
Dzięki już działa. A ma ktoś może jakiegoś alternatywnego linka do tutoriali ze strony MaSzyny? Bo mi wyskakuje, że taki plik nie istnieje.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: urbanek w 02 Maja 2007, 12:55:34
Ekstra. W mojej nowej trasie są już eleganckie góry pociag jedzie pod góre, są zakręty. Trasa którą tworzę ma niestety tunel. Jak sie robi tunel? Może jakaś podpowiedz? Myślałem coby zrobic coś w rodzaju cylindra i wbudować go w górę. Czy to dobry pomysł. Jak się robi profesjonaly tunel?
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: mlodzieniec w 02 Maja 2007, 18:06:05
A można np tak:
1. Jeśli masz już górę. Można ją stworzyć za pomocą Cone i porozciągać punkty VERTEX.
2. Stwórz NGon z zakładki Shapes. podziel go na 10 segmentów, radius może być np. 8.
3. Konwertuj NGon na Establish Spline.
4. Następnie z menu Modifiers->Mesh Editing->Extrude tak by była dłuższa od góry.
5. Konwertuj NGon na Establish Mesh!
6. Zaznacz górę i  menu wybierz Create->Compound->Boolean
7. Kliknij Pick Operand B i wybierz NGon(kliknij na niego)

//To jest operacja na odejmowanie obiektów. W prosty sposób od góry odejmujesz tunel i powstaje w góre dziura

8. Konwertuj górę do Establish Mesh!
9. Powinno się na koniec wstawić środek tunelu poprzez Tube tak by zakryć brzegi dziury w górze.
10. usuną zbędne rzeczy np. dolna część Tube która nigdy nie będzie widoczna.

Proste :-)??

http://img180.imageshack.us/my.php?image=75173198ps5.jpg
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 02 Maja 2007, 20:40:43
A czy można by zrobić tunel w notatniku? Interesuje mnie taki jak w Testowie2 tylko trochę węższy. Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Sm 42 driver
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 03 Maja 2007, 11:22:50
Zrobić zawsze można... tylko roboty z tym będzie dużo...
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 04 Maja 2007, 15:51:38
Czyli trzeba pokombinować w tych trójkatach czy coś takiego?
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: mlodzieniec w 04 Maja 2007, 20:26:46
Cytuj
Czyli trzeba pokombinować w tych trójkatach czy coś takiego?


Ale chodzi Ci o stworzenie góry?? czy samego tunelu.
Tunel w Testowie2 raczej był zrobiony prawie identyczne jak pokazałem.
Zaprezentowałem jak można zrobić prosty tunel. Reszta zależy od wyobraźni...


Cytuj
Zrobić zawsze można... tylko roboty z tym będzie dużo...

Racja.
W notatniku to by było za dużo "babrania". Chyba wszyscy już zapomnieli o tej metodzie.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 04 Maja 2007, 21:44:38
Witam ponownie.
A ten tunel to w 3dsie czy w gmaxsie?? Szukałem jakichś demówek do 3 ds ale nie znalazłem. Jeśli ktoś posiada to prosze o zapodanie linka albo wysłanie na mejla :) Z góry dziekuję.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 04 Maja 2007, 22:23:07
O jakie demówki Tobie chodzi?
Trudno zrozumieć co piszesz.
Po tym co piszesz, wygląda że nie masz zielonego pojęcia na co się porywasz.
Cytuj
Czyli trzeba pokombinować w tych trójkatach czy coś takiego?
dziwna alternatywa w tym zdaniu.
Cytuj
A czy można by zrobić tunel w notatniku? Interesuje mnie taki jak w Testowie2 tylko trochę węższy. Z góry dzięki za pomoc.
A jakże notatnik jest bardzo fajny, zrobiłem w nim kilka rzeczy. Można nawet napisać jakąś trasę. Ale tunelami to sobie głowy nie zawracaj...
Cytuj
Szukałem jakichś demówek do 3 ds ale ...

Raczej nie szukałeś. Ściągnij sobie na początej Gmaxa.  Jest darmowy i bez problemu znajdziesz w sieci. Zainstaluj na kompie tego Gmaxa i pooglądaj z każdej strony jaki to program. Jak stwierdzisz że dasz radę to pytaj na forum. W innym przypadku możesz nie zawracać sobie głowy.... nam też.
PZDR.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 05 Maja 2007, 07:34:37
Dzięki za odpowiedź i poradę Krzysiek.
Pozdrawiam.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 05 Maja 2007, 13:57:01
pamiętam że był wystawiony na stronie głównej kawałek maxa z Testowa (tunel też tam był) musiałbyś poszukac
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: EP07-1057 w 06 Maja 2007, 10:16:48
Witam

 Nie chce zakładać nowego kolejnego postu więc podczepie się do tego.
   Chciałbym stworzyć trase do MaSzyny ale niestety mam linuxa.Chciałbym przestać być starym wyjadaczem który czeka tylko na jakiś dodatek do Maszyny i zrobić wreszcie coś samemu.Z lektury forum wynika że jedynym alternatywnym rozwiązaniem jest notatnik.Chciałem się w tym wczoraj zająć na zasadzie wklejenia do pustego pliku scn wpisu toru i pzreróbki i się przestraszyłem bo potrzebne są współrzędne toru a to się wiąże że potzrebny mi jest jakiś układ współrzędnyc.Czytałem scenery doc ale nie rozumiem troche tego i zwracam się do Trasopisarzy i nie tylko o pomoc w rozwiązaniu tego problemu bo chciałbym się dowiedzieć jak tworzyć trase w notatniku,jak stworzyć wodę,"posadzić trawę" i drzewka o ile dzięki notatnikowi są takie możliwości z góry Dziękuje i Przepraszam i proszę o odpowiedź
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Damian92 w 06 Maja 2007, 10:22:08
Cytat: "eu07-007"
Witam

 Nie chce zakładać nowego kolejnego postu więc podczepie się do tego.
   Chciałbym stworzyć trase do MaSzyny ale niestety mam linuxa.Chciałbym przestać być starym wyjadaczem który czeka tylko na jakiś dodatek do Maszyny i zrobić wreszcie coś samemu.Z lektury forum wynika że jedynym alternatywnym rozwiązaniem jest notatnik.Chciałem się w tym wczoraj zająć na zasadzie wklejenia do pustego pliku scn wpisu toru i pzreróbki i się przestraszyłem bo potrzebne są współrzędne toru a to się wiąże że potzrebny mi jest jakiś układ współrzędnyc.Czytałem scenery doc ale nie rozumiem troche tego i zwracam się do Trasopisarzy i nie tylko o pomoc w rozwiązaniu tego problemu bo chciałbym się dowiedzieć jak tworzyć trase w notatniku,jak stworzyć wodę,"posadzić trawę" i drzewka o ile dzięki notatnikowi są takie możliwości z góry Dziękuje i Przepraszam i proszę o odpowiedź


Uważam, ze robienie tras w notatniku, w samym notatniku to chyba bardziej dla doswiadczonych trasopisarzy a nie dla takich, ktorzy chcą po raz pierwszy cos stworzyć. Dlatego wiec ja sobie sciągnąłem GMAXA, chodz wiem, ze nie jest najlepszy pod względem tworzenia tras ale mozna w nim duzo zrobic.

Pozdrawiam :)
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: EP07-1057 w 06 Maja 2007, 10:29:57
No ale czy gmax zadziała pod linuxem?
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Bogumil.S w 06 Maja 2007, 10:39:52
A ja mam taki problem: ściągnąłem skrypty do gmax'a i za Chiny nie chcą mi działać, Gmax wywala jakieś błędy których się doszukał w kodzie skryptu, a ja nie umiem ich naprawić :( Pomoże mi ktoś?

Nie chcę przechodzić na 3Dstudio max bo to będzie piractwo.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: EP07-1057 w 06 Maja 2007, 10:47:23
No właśnie gmax ma swoje błędy po za tym czytałem na naszym forum że mało kto tworzy w gmaxie i że nie jest on dobry dlatego byłbym wdzięczny jak by mi ktoś poradził  jak zrobić scenerie z torami,drzewkami wodą i trawą w notatniku
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Damian92 w 06 Maja 2007, 11:01:46
Cytat: "Bogumil.S"
A ja mam taki problem: ściągnąłem skrypty do gmax'a i za Chiny nie chcą mi działać, Gmax wywala jakieś błędy których się doszukał w kodzie skryptu, a ja nie umiem ich naprawić :( Pomoże mi ktoś?

Nie chcę przechodzić na 3Dstudio max bo to będzie piractwo.


Tez miałem z tym problemy. W folderze scripts zrob folder o nazwie EU07 i wypakuj scrypty z forum do tego katalogu EU07. I napewno scrypty zadzialają.

Dodano po 2 minutach:

 
Cytat: "eu07-007"
No właśnie gmax ma swoje błędy po za tym czytałem na naszym forum że mało kto tworzy w gmaxie i że nie jest on dobry dlatego byłbym wdzięczny jak by mi ktoś poradził  jak zrobić scenerie z torami,drzewkami wodą i trawą w notatniku


Jaki naprzykład błedy ? Ja sie bawie w gmaxie i oczywiscie cudowny i łatwy w obsłudze nie jest, ale juz troche czasu sie w nim bawie i nie jest az taki tragiczny jak inni mowią, no chyba ze eksportowanie sceneri to katastrofa ale coz poradzic. A czy bedzie dzialac na linuxie, to niewiem moze ktos bardziej doswiadczony bedzie wiedział.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Bogumil.S w 06 Maja 2007, 12:13:31
Bardzo dziękuję masz rację ;)
Pozdrawiam
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 06 Maja 2007, 12:53:44
Jeśli chodzi o budowe trasy w notatniku to raczej polecam jet'a do budowy układu torowego a notatnik tylko do wstawiania obiektów, eventów itp. Mi taki układ odpowiada. Jet jest w javie więc chyba da się go uruchomić na linuksie.
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 06 Maja 2007, 16:02:14
Witam.
nie posiadam Linuxa ale polecam lekturę tego tematu:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2451
jest tam opisane jak pokrywać teren trawą(w notatniku oczywiście) i wyjaśnione Scenery.doc
A JET tworzy tylko torowisko.
Pozdrawiam
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Damian92 w 06 Maja 2007, 21:00:27
Cytat: "Dolmio89"
Jeśli chodzi o budowe trasy w notatniku to raczej polecam jet'a do budowy układu torowego a notatnik tylko do wstawiania obiektów, eventów itp. Mi taki układ odpowiada. Jet jest w javie więc chyba da się go uruchomić na linuksie.


Tez na początku zanim nie miałem pojecia o tworzeniu tras i o programach słuzących do tego celu, zamierzalem zrobic tak jak piszesz ale miałem mnostwo problemow z JAVĄ i dlatego postanowilem, ze zaczne dubac w gmaxie i jakos do dzisiaj tak w nim dubie z wielką pomocą kilku osob.

Pozdrawiam ;)
Tytuł: tworzenie tras
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 07 Maja 2007, 09:42:39
Ja tam nie miałem żadnych problemów z Java, a gmaxa mi się nie chciało ściągać i też jakoś leci. Myśle że na początek Jet jest łatwiejszy w obsłudze i dobry do nauki, a potem można poszukać jakiegoś gmaxa albo 3dsa.