- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: R4TCH3T w 07 Grudnia 2013, 18:32:12
-
Mam pewien problem z czeszką, dokładnie z Agatą. Ma ona nietypową okleinę, więc nie idzie w żaden sposób zrobić do niej tekstury. W ogóle, Skoda 163 w symulatorze, ma nietypowe mapowanie (jak wagon, nie pozostałe loki), więc trochę trudno cokolwiek wykrzesać, chyba że lokomotywa jest cała w jednym malowaniu to nie problem. Załączam podgląd o co dokładnie chodzi, zaznaczę od razu, że ten sam problem występuje z okleiną "Vlakema na Euro" i czy mógłby jakoś to poprawić tj. mapowanie. Wtedy ruszyłbym pełną parą z teksturami dla tej lokomotywy.
Wydzielam do osobnego wątku.
Benek
-
Z CD 163 ogólnie sprawa się przedstawia tak, że jest do zrobienia od nowa. Ktoś już o tym wspominał jakiś czas.
-
Gdybym tylko ogarniał 3DS... Z wielką chęcią bym ją całą teksturował, z pudłem i kabiną. Pozostaje tylko stworzyć na razie tyle ile się da i poczekać na nowy model. Na razie zostaje przy wagonach i innych lokach. Niedługo znów coś pójdzie do testów. ;)
-
Z wielką chęcią bym ją całą teksturował, z pudłem i kabiną.
Jaką kabiną? (o.O) Jeśli mnie pamięc nie myli, to ona jest AI, a jakąś pierwotną wersję kabiny starał się stworzyć kolega @dymus. W ogóle to ktoś tu miał się zająć dostarczeniem dla niego materiałów na kabinę.
-
Jeśli takowa powstanie kabina. Trzeba być dobrej myśli.
-
[...]jakąś pierwotną wersję kabiny starał się stworzyć kolega @dymus. [..]
Pierwotna wersja kabiny - raczej szkielet będzie tu lepszym określeniem - sam nie wiem jak to nazwać dokładniej, powstał jakiś czas temu :) ze względu na brak większej ilości materiałów jak i obecnie brak 3ds'a u mnie 'projekt' zatrzymał się w miejscu gdzie był. Jak wygląda szkielet można zobaczyć poniżej.
-
@dymus ta kabinkę robiłeś wraz z modelem, czy pod ten obecny?
-
@Sawi, kabina jest pod obecny model, ale nie ma problemu jej przerobić. Generalnie @Łukasz odwalił kawał roboty przy niej, bo naprawdę cacy się tym jeździ ;)
Pozatym, można zrobić kilka wersji tej kabiny jak i lokomotyw ;)
-
Kubuś to skoro tak, to proponuje by @dymus wrzucił tą kabinkę do ukrytego działu WBT i dogramy temat do końca.
-
Nie wiem czy jest sens wrzucać stan surowy. Przeczytałem do BT ;) Była jeszcze jej kiedyś taka wersja:
(P.S. Błagam! Tylko nie Kubuś! :P) W sumie to już od samego Autora czyli od @Łukasza zależy, ja Jemu i kabinie robię przysłowiowy "Product Placement". Ale ok, bo się offtop robi :)
-
Na początek dobry lepszy rydz, niż nic. Przepraszam już się poprawiam Kuba.
EDIT:
Proszę o wydzieleniu tematu o CD 163 i kabinie do osobnego wątku, by nie robić tu śmietnika.
Następnym razem użyj proszę opcji Zgłoś do moderatora.
Benek
-
Przede wszystkim przydałaby się poprawka w exe w obsłudze dźwięków lokomotyw ze sterowaniem tzw. "impulsowym".
Filmik przykład:
Za to kocham te lokomotywy. Zadajnik prędkości i wóz sam jedzie. (^^,)
-
Króliczek już nad tym od jakiegoś czasu pracuje. Więcej na ten temat znajdziesz w tym wątku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24505.0.html
-
Ja z kolei zrobiłem pierwsze kroki mające na celu zdobycie materiałów z kabiny.
-
Teraz mam w miejscu pracy loka 363-003, ale niestety ma już zdemontowany pulpit do renowacji (pulpit jest prawie taki sam i ma niewielkie różnice od 163) i pudlo trafi do lakieru korporacyjnego CD Cargo, gdy będzie możliwość postaram się udokumentować i wysłać z z moimi materiałami...
-
Panowie, tutaj jest w .pdf budowę kabiny z dokładnymi zdjęciami które mogą się przydać jako tekstury.http://chomikuj.pl/kozma2/kolej/Skoda163(1)/Budowa-kabina,2564094384.pdf
-
Jeżeli ktoś nie ma konta -> http://eu07.pl/userfiles/8463/priv-Budowa-kabina.pdf
-
Ja z kolei zrobiłem pierwsze kroki mające na celu zdobycie materiałów z kabiny.
Na początku stycznia dostarczę materiały na kabinę.
-
Mozna korzystac z filmu brata na temat loka 362/363 lub 162/163, moze byc przydatne: ddwtg&feature=c4-overview
-
Jakby ktos chcial po czesku obejrzec (tak przypuszczam, ze czeski),
-
Powiem więcej, ten filmik nadaje się nie tylko jako materiał szkoleniowy, ale jest dobrze zobrazowane jak niektóre elementy wyglądają i jakie (mniej więcej) mają wymiary.
-
Zdjęcia na tekstury kabiny CD363: http://uloz.to/xzTZAb7K/363-es499-1-69e6-rar
Dodano: 05 Marca 2014, 22:58:44
Tak i jest na uploadu eu07.pl:
http://eu07.pl/userfiles/22114/priv-363_ES499.1__69E6_363.5_71Em.part1.rar
http://eu07.pl/userfiles/22114/priv-363_ES499.1__69E6_363.5_71Em.part2.rar
http://eu07.pl/userfiles/22114/priv-363_ES499.1__69E6_363.5_71Em.part3.rar
http://eu07.pl/userfiles/22114/priv-363_ES499.1__69E6_363.5_71Em.part4.rar
http://eu07.pl/userfiles/22114/priv-363_ES499.1__69E6_363.5_71Em.part5.rar
-
Odświeżam celowo. Tak jak wspominałem wam, czyli autorom kabiny na PW dzięki @hanysowi, który prowadził rozmowy w celu pozyskania i uprzejmości smejkiego ze sceny Trainz, dysponuje modelami. Tekstury już pobrałem jakiś czas temu. Teraz zostało to poskładać do kupy. Zatem proszę o aktualny stan prac nad kabiną.
-
Po świętach. Planowany termin wydania na testy: jak youBy ogarnie się z exe.
W przypadku 371 czeka mnie przerabianie podpisów na czesko-niemieckie, a niestety sesja coraz bliżej.
-
Pierwsze trzy screeny z 163, nastepnie dwa z 363, oraz trzy ostatnie z 371. Na dzień dzisiejszy to 371 ze wzgledu na rozruch oporowy ma sterowanie bardziej zbliżone do rzeczywistego, niż 163 czy 363.
-
Od siebie dodam, że jeszcze wiele detali zostało do zrobienia, na które niestety brakuje nam obojgu czasu.
-
Dzięki @dymus. Znam ten ból chłopaki. Zapytam inaczej do której wersji macie najbliżej w sensie niewiele roboty przy niej zostało?
-
Podstawa dotyczy wszystkich kabin, różnica w detalach, więc na dobrą sprawę wszystkie są na tym samym etapie.
Problem największy jest z 371, bo do niej jest najmniej materiału. Liczyłem na to, że @Smejki pomoże w tej sprawie a propo podpisów pod przełącznikami, ale widać się nie doczekam.
EDIT: A jednak mam słabą pamięć do tego co już zrobiłem. 371 jest nieco dalej z robotą ;)
Piotrek, czy Ty potrzebujesz mieć tekstury zewnętrzne, czy jakieś się znajdą?
EDIT2: Ale jak widać po screenach, prace się posuwają, patrząc na stan prac ze screenów z pierwszych postów ;)
-
Zatem 371. Jakbyście mogli to podeślijcie mi kabinę. Zależy co wam jest potrzebne. Ja się dostosuję.
-
Zapytałem, czy potrzebujesz żeby Ci zrobić tekstury zewnętrzne, czy jednak już masz?
Mnie są potrzebne zdjęcia podpisów do kabiny 371.
-
Tekstury pobrałem już jakiś czas temu z czeskiej strony o czym już wspominałem, tylko muszę nabyć coś innego niż wersje 2009 Trainza, bo cały coś się wysypuje i zaczyna to działać na nerwy. Jak już to ogarnę będę wiedział jakie one są i ewentualnie czego jeszcze brakuje.
-
Żeby TS09 działał płynnie, to musisz Sawi po zainstalowaniu gry, zaktualizować wszelakiej maści aktualizacje, pacze i service packi dla tej wersji. Jest to wersja, w której podstawowe pliki gry (w pudełkach) były niestabilne i nonstop coś wywala. Są dwie możliwości, aktualizacja automatycznie za pomocą lunchera gry (starter), bądź ręcznie ale tutaj musisz patrzeć na wersję gry (taki numerek w prawym dolnym rogu startera) i instalować po kolei paczki (żmudne i czasami kłopotliwe). Tak więc polecam Ci, automatyczną aktualizację z poziomu lunchera Trainza.
-
Nie no ręczna robótka zdecydowanie odpada tym bardziej, że tak jak wspomniałeś trzeba śledzić te numerki. Zatem zostaje automat. Zastanawiam się też na wersją 2012, bo pewnie tam już będzie z tym mniej roboty.
EDIT:
Wygląda na to, że niestety część tekstur jest niedostępna. Zatem są dwa wyjścia. @hanys skontaktuj się ze Smejkim czy posiada bądź jest w stanie pobrać i wysłać te tekstury o których pisałem na skejpie. Drugie wyjście to od 8 listopada ubiegłego roku przerzuciłem do maxa poprzedni jego model. Póki co można by ten dostosować dopóki na ten nowy nie dostanę brakujących układów.
-
Z mojego punktu widzenia, to można by tak zrobić. Szczególnie, że dysponujesz również naprawdę niezłym wózkiem oprócz tego, więc można by to połączyć i dopieścić, do czasu aż Smejki nie podrzuci tego o co prosisz :)
-
Dobre wieści. Tekstury są do pobrania i część mi już podesłał @hanys. Zatem szykuję opcję pierwszą :).
-
Jeszcze tylko główny "fizykowiec" jakby się zmotywował do pomocy w tym temacie, to już byłby ogólny sukces w tym projekcie ;)
-
Pierwsza w kolejności do dostosowania na warsztat trafiła 163.
-
Śliczny parch ;) Jeszcze jak dostanie te nowe wózki, to już w ogóle będzie super :D
To jest ten model, który miał już gotowy LoD? :)
-
Wózki @TGV na pewno dostanie. LOD'u tam nie zauważyłem. To jest model Smejkiego v2. Tekstury ma zdecydowanie bardziej dopracowane względem tego v1 i ogólnie grubsze 3D :).
EDIT:
Model obecnie przechodzi lekki lifting :).
-
A jakie są dostępne do niego tekstury? W sensie, czy są wśród nich "wersje Polskie"? Bo jak coś, to zacznę coś rzeźbić póki mam jeszcze przed lipcem czas. Potem szukaj wiatru w polu. ;)
-
Tekstury na wypasie, tylko na pewno trzeba będzie zmodyfikować układy by na jedną sztukę było maksymalnie po 3 reple.
-
Chodziło mi o konkretne numery ;)
Pomysł z trzema replami jest dobry, zwłaszcza, że jak się okazuje na przykładzie Traxxa, sprawdza się bardzo dobrze. Ile obecny model ma/będzie mieć poly?
-
Na razie mam ten 163 038 - 3
Poly jeszcze dojdzie, bo kilka elementów jest zrobione słabo i dość się to rzuca w oczy. Dziś np zrobiłem nowe oprawki do świateł i tablice. Mam jeszcze w planach też wymodelować śruby 3D itp graty :).
-
Widzę temat ucichł. Z ciekawości na jakich etapach są prace?
-
Temat nie ucichł aż tak... projekt czeka na lepszą fizykę (mowa o 163 i 363) ewentualnie 371 (oporowa, na odpowiednie parametry z fizyki) oraz przy obu na przeniesienie modelu zewnętrznego, no chyba że będzie model zewnętrzny ten co jest teraz.
-
Nie tyle ucichł, tylko problemy techniczne niestety.
-
[...]
Se radzimy sami. @Łukasz obecnie ma pozyskany model i będzie go łatał po nowym roku. Przynajmniej tak mnie zapewniał. Na razie będziemy maltretować inne projekty, być może Husarza ;).
Trochę się @Piotrze na tym forum pozmieniało ostatnio ;)
Obowiązki 11a.
jakubg1
-
No proszę widzę jestem mocno do tyłu. Tak czy siak jak odzyskam dane można połączyć siły. To już od was zależy.
EDIT:
Pytanie do znawców exe, czy 4 repel musi być koniecznie jaka tablica?
-
Nie. Jeśli jest repl4 to jest wczytywany i niepodmieniany na tablicę. Tablica działa tylko dla =< 3 i nie wymaga deklaracji repla w mmd.
-
No to elegancko. Zatem zrobię 4 wymienne tekstury. W sensie @Smejki zrobił tekstury, tylko trzeba to poskładać do kupy.
-
Czy byly moje materialy przydatne? Nikt do tej pory niedział wiedzieć jeśli w ogóle są one stosowane lub bezużyteczne...
-
Tak. Materiał wykorzystano do stworzenia serii 363 i pochodnych. Słabo przeglądałeś forum bo screeny z kabinami wielokrotnie były pokazywane na forum.
Dodano: 11 Stycznia 2017, 22:07:53
Polecam pisać po angielsku lub niemiecku jeśli znasz. Będzie prościej zrozumieć ;)
-
Potrzebne mi foty zapalonych świateł.
EDIT:
Wydmuszka 163_v2 w symku ;). Jak widać zostało jeszcze sporo roboty, ale przynajmniej coś już tam widać.
-
Potrzebne mi foty zapalonych świateł.
All photos of X63(2) locomotives I have uploaded to forum have lights on (but only white). You can't use them?
-
Znaczy trochę mnie czasu nie było i nie jestem na bieżąco w wielu tematach. Skoro jakieś są to fajnie, tylko z tego co sobie przetłumaczyłem w tym googlowym tłumaczu są jedynie białe tak? Skoro tak, to będą jeszcze potrzebne te czerwone.
-
EN:
Yes, there are only white. But maybe I'll be able to obtain also red.
PL (translator):
Tak, tylko biały kolor. Może wkrótce zrobię zdjęcia również czerwony.
http://eu07.pl/userfiles/22925/foto-163-244-7.7z
http://eu07.pl/userfiles/22925/foto-362-173-7.7z (LED)
http://eu07.pl/userfiles/22925/foto-362-121-6.7z
http://eu07.pl/userfiles/22925/foto-263.7z
-
Dzięki. Więcej pewnie na temat wypowie się Kuba jak się pojawi. Jak to nie będzie jakiś większym problem to poproszę.
-
(ENG):As I said, some of these images is difficult to use. 362-173 has both sides in a different (sun) light. In fact, I could use 362-121 but there is only one face. But somewhere I had the latter which need. 263 is only useful.
(PL): Jak wspomniałem, część z tych zdjęć jest trudna do wykorzystania. 362-173 oba boki ma w różnym świetle (słonecznym). Po prawdzie, mógłbym użyć 362-121 ale brak mi drugiego czoła. Ale gdzieś miałem jej inne zdjęcia. Jedynie 263 jest użyteczna.
@Piotrek, ale białe zawsze można przerobić na czerwone ;)
"Bo przecież nikt nam nie powie, że czarne jest czarne, a białe jest białe" :P
-
W sumie fakt można nieco poszamanić i uzyska się efekt.
-
Można, a nawet trzeba ;). Szaman rzecze:
EDIT:No po problemie elegancko :). /Sawi
-
362-173 has both sides in a different (sun) light.
362-173 oba boki ma w różnym świetle (słonecznym)
And you can't use only one side (probably the dark) and remove from there radiator shutter and copy round windows from other side?
I nie można użyć tylko jednej strony (prawdopodobnie ciemnej) i usunąć stamtąd przesłony chłodnicy i kopiować okna okrągłe z drugiej strony?
-
Wracając do tematu modelu. Idzie to topornie, ale pomału do przodu. Po kilku godzinach zabaw z pivotami wreszcie badyl w górze i jakiś mały progress. Szału nie ma, ale już chyba lepiej się tego ustawić nie da.
-
Jakoś w trakcie go złapałeś, że ślizgacz nie dolega?
-
Nie, to pewnie kwestia ustawienia w mmd.
-
Raczej nie, bo na współczesnych exe wszystko powinno być liczone z pivotów pantografu.
-
Piter, sprawdź dla pewności pivot ślizgacza :)
-
No, mała rzecz a cieszy (nas twórców kabiny) :).
Robisz tez te rzeczy które ustalaliśmy w zeszłym roku czyli te "wystawajki" i uszczelki 3D? :)
-
Spoko to sprawdzę może faktycznie coś z pivotem tego ślizgacza. Kuba no ba wiadome :).
EDIT:
Sprawdzone. Faktycznie był za nisko.
EDIT1:
Będę jeszcze kombinował by szyby i uszczelki boczne były brane z wymiennej tekstury byśmy mieli jakąś różnorodność, a nie co lok to ten sam kolor.
EDIT2:
Potrzebuję zdjęcie najlepiej rzut z góry na stopień. Zrobiłem nowy, ale nie jestem pewien co do zagęszczenia tych otworów.
-
Oto obiecane czerwone światło. Niestety LED. Tez jest podgladowe zdjecje stopnia.
Promised red light, unfortunately LED. Also brief picture of footboard.
-
I lekko zmasakrowany ptak pod tym czerwonym LEDem :P
And slightly butchered bird under this LED light: P
-
Dzięki @Lelek. Prosi się o zrobienie tej kratownicy w 3D, ale pewnie to już będzie lekkie przegięcie podejrzewam.
-
Daje to jakieś 1000 tri na schodek. Loda na to na 10 metrów spokojnie można by dać. Kwestia czy byłoby widać.
-
E to nie ma takiej tragedii. Widać różnicę będzie na pewno. Tylko szczerze powiem nie bardzo mam pomysł jak to zrobić z jednego elementu po za wycinaniem za pomocą pro.
-
Boxa ustawiasz na zadaną ilość segmentów lub traktujesz mu krawędzie connectem. Ustawiasz pętle krawędzi w odpowiednich miejscach. Wywalasz poligony mające być dziurami. Zaznaczasz wszystkie bordery. Mostkujesz i masz kratowniczkę w ładnej siatce. Zostało sfazować narożniki.
Całość ma 900parę tri jak dobrze policzyłem. źle policzyłem, bo po podziale na trójkąty wyszło koło 2000 na stopień.
Masz nowszego maxa, więc graphite tools powinien ci nawet automatem wymagane poligony zaznaczyć.
-
Szczerze powiem tego sposobu nie znałem. Jak masz ochotę i wiesz bardziej co i jak, to zrób ją i będziemy mieli to z głowy :).
EDIT:
Po przedyskutowaniu tej kwestii doszliśmy do wniosku, że owszem da się, ale to chyba faktycznie lekkie przegięcie będzie.
-
Daj u gory plaski polygon z clip channel (tzn alpha, ale take zeby engine wycinal dziury zamiast robic blending) i pociagnij kratke 2d pod nim, zeby pod katem wygladalo ze tam metal jest a nie dziura. Wizualnie wyjdzie podobnie, a geometrii bedzie mniej.
(to zakladajac, ze jest juz w modelu jakis material z clip channel do wykorzystania. Jak nie, to taniej bedzie dolozyc pare wiecej polygonow, niz dodatkowy material)
-
To wiesz coś jak nasz silnik obsługuje materiały? Nie jest tworzony osobny dla każdego submodelu przy wczytywaniu t3d? Są jakoś grupowane, gdy mają identyczne parametry? Wszystko bez półprzezroczystości (szyby, cień) ma ten atrybut o którym piszesz, wiec nie problem do czegoś je dokleić.
-
Jest manager tekstur, więc jeśli ma dwa razy czytać tą samą teksturę to odnosi się do już załadowanej.
-
Z tego co (pobieznie) widzialem w kodzie renderer --przynajmniej teoretycznie-- organizuje sobie to, co ma do narysowania w grupy pokryte tym samym materialem. Czy on to w praktyce wykorzystuje to juz nie wiem, ale w kazdym wypadku jesli jest mozliwosc to lepiej dolozyc element do istniejacej tekstury, niz tworzyc nowa.
-
Z tego co kojarzę to Ra to zrobił w celu optymalizacji, gdyż przełączenie tekstury dużo kosztuje.
-
Skoda 163 małymi kroczkami do przodu :). Póki co na PL wersji węży. Zostało teoretycznie niewiele, ale jak to wyjdzie w praktyce się okaże.
EDIT:
Mały progress. Kuba jak wykonasz ładną teksturę wózka to wtedy będę miał większą motywacje by zabrać się za przystosowanie i mapowanie wózka autorstwa @TGV. Póki co skoda jeździ na tych trainzowych.
-
Robio sie! :D
@Piotrek, mapowanie do poprawy będzie ;)
-
Luzik dasz znać gdzie i się poprawi. Co do modelu 363 i 371 mam te gmaxy. Na dniach spróbuję ten program FFG.
-
O! Czyli moje wózki żyją i mają sie dobrze :). Czy trzeba coś "domodelować", dorobić 3D do Skodziny?
-
Twoje wózki czekają na nowy układ. Mogę je zmapować tym z trainza, ale tyłka to nie urwie. Coś tam brakowało, ale już nie bardzo pamiętam co. To co widać to trainzowe wózki.
-
Z tego co pamiętam to z tymi wózkami był taki problem, że plany były dość ogólne. Jeśli coś trzeba poprawić to daj znać.
-
Pamiętam, że jak porównywaliśmy ze zdjęciami to coś tam brakowało.
-
Na ten czas niech zostanie wózek z Trainza. Druga kwestia to jego tekstura, która dla numeru 163-038 jest po prostu brzydka i do poprawy. Podobnie jak tekstura pudła.
Dzięki Ci o @CTL`u, za świetny materiał zdjęciowy dwóch 163 który nam sprezentowałeś. Tak się powinno robić zdjęcia :).
Mianowicie, na statywie, prostopadle do pudła i na jednym parametrze. Dzięki temu na tymże modelu, który @Piotrek przenosi widać gdzie są miejsca jeszcze do poprawy :).
-
Zatem jak skończysz przerzucać te foto-tekstury na układy podeślij je i się poprawi co tam trzeba.
-
Na dzień dzisiejszy do poprawy są takie rzeczy jak na screenach:
ad 1) Zamienione miejscami mapowania całych czołownic. Strona 1 ma mapowanie strony 2 i analogicznie 2 ma 1.
ad 2) Tutaj te dziury trzeba poprawić (podobnie jak po drugiej stronie czołownicy jak i lokomotywy).
ad 3) Jakieś takie dziury pod uszczelką.
ad 4) Jakieś takie dziurawe te lampy i za małe :(.
ad 5) Podobnież zamienione miejscami są zgarniacze. Dotyczy to tylko drugiej strony lokomotywy. Z kabiny 1 jest spoko :)
-
Nieźle. Co do dziur to ich nie ma, tylko plane wystaje jakiś albo coś się zepsuło podczas któregoś eksportu. Co do lamp trzeba ustalić co jest w tym momencie większe, one czy oprawki.
-
Klosze/szkło trzeba poprawić, bo oprawki pokrywają się z tymi namalowanymi na teksturze.
-
Dzięki bo nie byłem pewien jak już to robiłem. Zatem dolne lampy i skp do poprawy.
-
Ja mogę zrobić jakąś dzwignię do kabiny czy jakiś inny element, ale muszę wiedzieć do jakiego formatu trzeba to wyeksportować.
-
Kabina przecież generalnie jest bardziej (niż mniej) gotowa. Pozostaje skończyć (lub zrobić poprawki) kabinę + model zewnętrzny oraz fizykę, bo jak na razie ma asynchroniczną, a wypada raczej jej zrobić bardziej podobną do tego co ma w rzeczywistości. A tutaj na przeszkodzie jak na razie stoi brak czasu.
-
A byłaby szansa dostać taką kabinę do prywatnego pojeżdżenia sobie w symku?
-
Takich pytan lepiej nie zadawaj. Bedziesz mogl sie nia przejechac najszybciej po opublikowaniu w Td. Jak widzisz kolega nie ma czasu. Wszyscy sie starzejemy i mamy coraz mniej czasu na dlubanie. Ja np jak sie uda cos wyluskac to mam moze godzinke kilka razy w tygodniu a i z tym ciezko. Rodzina, praca, swoje sprawy. Symek niestety na koncu wszystkiego juz.
-
Sam model zewnętrzny poprawić to raczej nie powinno zejść z nim wiele czasu sugerując się tymi screenami od Kuby, ale obstawiam gorzej z kabiną bo trzeba ją przede wszystkim dostosować pod ten model. No chyba, że @dymus już to zrobił to jedynie jakieś poprawki i przede wszystkim poprawić/dostosować fizyke. Raczej tutaj głównie obiją się właśnie o nią. W skrócie samo życie.
-
Pytałem tylko o udostępnienie w takim stanie jakim jest, a nie o cokolwiek co wymagałoby dodatkowej pracy.
-
Jeszcze sie nie nauczyles, ze jak chcesz unoffa, to musisz cos przy nim zrobic? W tym wypadku jedyne co autora interesuje, to zaprogramowanie fizyki sterowania impulsowego. ;)
-
Nigdy nie widziałem takiej niepisanej zasady na forum, wiec nie miałem okazji, co nie zmienia faktu, że szanuję to.
-
To nie jest nie pisana zasada, tylko zwykły zdrowy rozsądek twórców przed wypuszczaniem w nieznane nie skończonych projektów.
@Piotrek, tam też były drobne poprawki mapowania, ale takie nie duże. W weekend postaram się je ogarnąć i podesłać.
@Łukasz, trzeba wreszcie dopasować kabinę pod model i zacząć robić te poprawki. Kiszem/kisiwem /kwachem/zakwasem wali na kilometr ;)
-
Nie ma problemu. Napisz na PW co dokładnie i polecimy z tematem.
-
Byłbym nawet skłonny jakąś tex wam machnąć zewnętrzną o ile są foty na jakieś malowanie które jeszcze nie jest zrobione.
-
Jesteś tego pewien? ;)
Materiał jest obszerny, ale tutaj trzeba zrobić 4 osobne reple dla każdego numeru loka ;)
Chcesz to Ci podeślę na próbę materiał. ;)
-
Bedzie ostateczny układ, i jakas tex na tych replach to zrobie.
-
Jakaś tex jest, ale chyba Kuba ją poprawia lub robi nową.
-
Po prawdzie to są dwie. 163 zielona i 163-030 "Agata" pomarańczowa, która ukazała błędy z mapowaniem.
Chłopaki, poczekajcie do piątku. Mam wtedy wolne, siądę do tematu, odgrzebię to co jest już zrobione i to co czeka na dodanie do kabin i na tekstury pudła i będę rozsyłał do zainteresowanych. Po prawdzie, ze dwa dni roboty i będzie gotowy projekt.
Jedynie co, to trzeba ustalić kto się czym zajmie.
@Maciek, chcesz pomóc przy tej teksturze?
-
Nie rzuciło mi się w oczy. Więc zapytam. Dźwięki posiadacie?
-
Ja przekazywałem zrobiony pakiet dźwięków dla całej serii włączając w to 263 i 363. Dźwięki dostał zdaje się @ST44-003 razem z dźwiękami dla CD371 i cisza.
Mam też dźwięki dla CD151 i CD380.
-
@mk1991 już parę razy Ci pisałem, że wszystkie od Ciebie przesłane dźwięki zostały zaadaptowane. Do wszystkich przygotowanych przeze mnie i @dymusa serii czyli: 163, 362, 363 i 371. Tak więc nie rozumiem, o co chodzi, że w temacie cisza?
Kabiny do serii 150 i 350 też gdzieś tam pobocznie się tworzą, dlatego o dźwięki do nich też poprosimy.
-
Najlepiej to bym stworzył nową, tylko jak już zapowiadalem, bym dostał juz ostateczne wersje repli żeby nie było że trzeba coś poprawiać. No i dodatkowo oczywiście materiał zdjęciowy.
-
Okej, sytuacja wygląda następująco. Tekstura składa się z czterech repli, na których oddzielnie są elementy pudła, dachu, spodu i detale. Wyjściową teksturą jest 163-038-3, zielona maszyna CD Cargo. Ona de`facto jest gotowcem na którym będziemy robić pozostałe tekstury.
(screeny 1 - 5). Pytanie pozostaje, czy przerabiamy układy? Moim zdaniem nie ma to sensu, jedynie co, trzeba poprawić mapowanie modelu, o czym później.
(cdn.. ok. godziny 19-20:00).
-
Jakie wymiary maja poszczegolne tekstury? Skleic dwie mniejsze w jedna wieksza, o ile nie bedzie gigantyczna, zawsze optymalniej. Warto tez pomyslec, ktore elementy zazwyczaj nie sa dedykowane przy replach i je dac razem. Dzieki materialom mozna dana teksture podmieniac na dedyka albo uzyc domyslnej przy braku.
Na jedynce fragmenty dachu nad bokami sa jakkolwiek uzywane? Jak nie, to mozna by tam upchac jakies detale.
-
Jestem przeciw przerabianiu układów bo wyjdzie z tego okropna pixeloza.
-
Osobiście jestem przeciwnikiem wielu repli, aczkolwiek to nie ja w tym bezpośrednio uczestnicze więc decyzja jest wasza.
-
Jakie wymiary maja poszczegolne tekstury?
4096x2048 (tex z bokami loka, dwa różne boki)
2048x1024 (oba czoła lokomotywy)
2048x2048 (dach lokomotywy, światła)
1024x1024 (dolna skrzynia, elementy elektryczne)
-
W takim wypadku da się je skleić w jedną teksturę 4096x4096 bez utraty jakości.
-
Dużo elementów można wyrzucić i przeskalować. Przykładowo dach można skleić w jedną całość, wyrzucić zbędne szyby czy zmniejszyć teksturę śruby (nic nie wnosi a zajmuje miejsce chyba, że ktoś lubi oglądać modele z odległości jednego metra).
-
Bzdura. Kto powiedział, że te szyby są zbędne? Ja już swoje zdanie wyraziłem i go nie zmienię. Chcecie się bawić w pixeloze, to beze mnie. Dziwne, że nikogo nie kuje brak gum skp w wagonie v2 co bardzo się rzuca w oczy, ale już detale lepiej zmapowane przeszkadzają. Idąc tym tokiem rozumowania to najlepiej wróćmy do komputerów przed 15 lat i mapujmy kwadracikami heh.
-
Chcecie się bawić w pixeloze, to beze mnie.
Jesli nie zmieniaja sie wymiary tekstur a jedynie uklad, to chyba nie ma co mowic o pikselozie, bo wielkosc tekseli na elementach pozostaje ta sama. 4x2, 2x2, 2x1 i 1x1 spokojnie da sie zmiescic bez skalowania na pojedynczym 4x4, i jeszcze kwadrat 1x1 zostanie:
1111
1111
2233
224.
(ewentualnie mozna 4 tekstury zredukowac do dwoch 4x2, uzywajac tej samej metody laczenia)
-
Spoko rozumiem, tylko nikt z tych co rzucają genialnymi propozycjami nie bierze pod uwagę tego iż po raz kolejny trzeba będzie przemapować model. To nie jest takie hop siup jak kolejna propozycja układu. Tam mało co jest zbędne na tych układach. Nawet gumy są osobno mapowane. Zatem to co dla was się może wydawać niezbędne w praktyce może być użyte.
-
Ile czasu spedzamy w kabinie a ile czasu gapimy sie na model zewnetrzny? Zeby sie nie skonczylo sie tak ze model zew bedzie hiper-pr0-elo bo na nim skupi sie cala praca a w kabinie bedzie podwiewac dziadostwem.
-
Model jak i kabina są na tym samym poziomie wykonania. Fakt niektóre rzeczy zrobiłem sam od nowa, ale starałem się nie przegiąć w drugą stronę i zachować kompromis. Ewentualnie trzeba będzie wprowadzić jakieś poprawki i tyle.
-
Spoko rozumiem, tylko nikt z tych co rzucają genialnymi propozycjami nie bierze pod uwagę tego iż po raz kolejny trzeba będzie przemapować model. To nie jest takie hop siup jak kolejna propozycja układu. Tam mało co jest zbędne na tych układach. Nawet gumy są osobno mapowane. Zatem to co dla was się może wydawać niezbędne w praktyce może być użyte.
A, nie wiem jak to wyglada od strony technicznej w programie ktorego uzywasz, wiec jesli tam przesuniecie mapowania jest skomplikowane, to sorry, jak zostanie jak jest to tez mozna przebolec.
W tym ktorego uzywam jest to doslownie operacja 1-2 minutowa dla calosci (klawisz by wybrac geometrie z dana powierzchnia, Transform UV... i wpisanie w pole np 50% by zmienic uklad z calosci prostokata 4x2 do gornej polowki nowego ukladu 4x4, powtorzyc cztery razy) dlatego myslalem ze sugestia nie jest jakos specjalnie zaporowa.
-
Kuba się zajmuje poprawkami do układów więc jak padnie decyzja iż coś w nich będzie przerabiane no to cóż przemapuję, ale nie ukrywam nie bardzo mam na to chęci. Przykładem, że to nie jest takie hop siup jest chociażby papuga, którą jeśli dobrze liczę będę przemapowywał już z trzeci raz. Wbrew pozorom to pochłania sporo czasu, dlatego mam właśnie do tego taki stosunek.
-
Jak by co, to znalazłem opcję [Percent snap toogle] która pozwala skonfigurować sobie rozmiary procentowe siatki. Jak damy 100% to będzie skalować tylko do wielokrotności całej tekstury. Jak ustawi się na 25% to w mniej niż minutę z 4 repli zrobi się mapowanie na jeden 4x4k.
-
Jakbym mógł to bym Was trzepnął w głowę, bo projekty stoją na takich bzdurach jak układ mapowania/pixeloza. Chciałbym mieć takie problemy... Robicie pod rendering i przechwałki na forach modelarskich czy dla użytku w symulatorze? ;)
-
bo projekty stoją na takich bzdurach jak układ mapowania/pixeloza
To nie jest główny powód dlaczego projekt się zatrzymał, bo potrzebuje NOWEGO rodzaju fizyki. Oczywiście może iść na asynchronach, wskazania amperomierzy się niejako wymusi zeby wskazywały mniej więcej to co powinny, ale np. z dźwiękami może być problem bo asynchroniczny ma zależność dźwięku od prędkości (mniej więcej), a tutaj dźwiek tyrystorów zależy od przedziału napięcia jaki dają tyrystory na silniki. I to rozwiązanie jakie teraz jest w fizyce na której niby jeździ 163 (asynchroniczna) nie odpowiada temu co być powinno. Plus dochodzi do tego konieczność NOWEGO typu nastawnika, trochę podobnego jaki powinien być w rzeczywistym traxx'ie, ale nie tym co jest w MaSzynie teraz. Jest to różnica, praktycznie konieczność bo nastawnik gdzie wielkośc wychylenia odpowiada zadanej sile, nijak ma się do tego gdzie wychylenie (impulsowe lub nie) o 1 pozycję powoduje stały wzrost siły, wychylenie w drugą stały spadek, a pośrodku utrzymanie. Plus sprawa zadajnika od hamowania elektrodynamicznego i kranu hamulca pomocniczego. Są dwa oddzielne. O ile w innych nowych pojazdach jakoś przeszło to z lepszym lub gorszym efektem to tutaj będzie dość średnio z tym (zadajnik od elektrodynamicznego jest równieź podobnie jak nastawnik, dodanie/podtrzymanie/zdjęcie siły hamowania).
Robicie pod rendering i przechwałki na forach modelarskich
Czy gdzieś oprócz tutaj te screeny się pojawiają? Bo ja ich nigdzie nie wrzucam. Bardzo sporadycznie raz na jakiś czas są tutaj wrzucone jak są potrzebne do odpowiedzi i tyle. I nie wrzucam ich na żadne "fora modelarskie" więc nie wiem skąd to określenie.
czy dla użytku w symulatorze? ;)
To chyba oczywiste gdzie to ma być.
-
@dymus, to nie mial byc osobisty podjazd, tak dla ogolu zebralo sie nad wiecznymi rozterkami nad replami itd ;)
-
Ja rozumiem, że model czeka na nową fizykę. Ale, żeby drugim powodem był nastawnik? Traxx jakoś wyszedł z niewłaściwym rodzajem nastawnika, tak samo kiosk (6dg), a jakoś te modele mamy dostępne w symulatorze.
-
A szczycimy sie realizmem, nawet tekstury wagonow sa dopasowywane pod model ze wzgledu na ogrzewanie a mamy nierealistyczne sterowanie lokomotywami (a o to w tej grze przeciez chodzi i spedza sie na tym 99% czasu) i piszesz ze wszystko ok. :D Powinno to zostac poprawione jak najszybciej, a nie ze nadal brniemy w dziadostwo, bo drobne uproszczenia uproszczeniami ale to jest jednak podstawa.
-
Ja rozumiem, że model czeka na nową fizykę. Ale, żeby drugim powodem był nastawnik?
Sprawy dość powiązane, bo:
- jeśli przyjmiemy że będzie asynchroniczna to trzeba będzie rozwiązać (pewnie przez jakieś szcztuczki we wskazywaniu) dośc podobne (charakterystyczne) zachowanie się i wskazania amperomierzy, plus poprawniejsze odtwarzanie dźwięków. I poprawnie działający nastawnik.
- jesli przyjmiemy nowy rodzaj fizyki to: trzeba ją napisać, i zrobić od nowa, plus obsługa nastawnika
- zostawić to na asynchronicznym i zostawić tak jak jest - super model gotowy, ale jakikolwiek realizm z jazdy jest dość wątpliwy?
Traxx jakoś wyszedł z niewłaściwym rodzajem nastawnika
Możliwe że wyszedł bo był pierwszym pojazdem z asynchroniczym? i nie było aż takiego parcia na realniejszą obsługę nastawnika? Może były ważniejsze rzeczy wtedy do zrobienia? Mimo tego że koncepcja była, mimi program -> sterowacz_traxxem.exe
tak samo kiosk (6dg),
Wyszedł bo przekładnia spalinowo - elektryczna u nas nie obsługiwała nowego typu nastawnika. To samo ST45, też powinna mieć inaczej a wyszła. I super się jeździ, ale nadal jak się popatrzy nas nastawnik na pulpicie to coś się nie zgadza.
Oczywiście, czasami uproszczenia są konieczne, w tym nie mam wątpliwości i trzeba je stosować. No ale może być czasami to że jest to za bardzo uproszczone, tak że idąc kilka kroków dalej możnaby każdy pojazd mieć z rozruchem z oporami, no i co też będzie jeździć i wyglądać? Ale czy będzie miał cokolwiek wspólnego z rzeczywistym?
Jasne, za chwilę wyjdzie, że marudzę, że wymagam zbyt dużej realności. Chcę żeby chociaż trochę realniej się tym jeździło. Nawet jakby to było praktycznie oparte o obecną fizykę z asynchronicznymi, tylko trzeba te wskazania chociaż trochę siłą wymysić zeby wskazywało (nawet sztuczkami przeliczenia zmiennych w pythonie, uproszczone, ale jakoś będzie), żeby brzmiało poprawniej i to sterowania działało bardziej jak powinno.
A jeśli ktoś chce olać sprawę to spoko, model wyjdzie z fizyką od Traxxa, przecież też będzie jeździł, wyglądał.
A szczycimy sie realizmem, nawet tekstury wagonow sa dopasowywane pod model ze wzgledu na ogrzewanie a mamy nierealistyczne sterowanie lokomotywami
Haha czasami właśnie to. Jest czepianie się tekstury bo ma mini błędy, z reguły dosć niewidoczne i mogłyby przejść bez tego i na taką poprawkę jest parcie, a tutaj coś dość znacznego w sterowaniu byłoby niepoprawnie i jakoś nie problem ;)
-
Warto również zwrócić uwagę na taki fakt, że osób umiejących robić tekstury (skoro porównanie z teksturami padło) jest dość dużo, natomiast osób ogarniających fizyki i programowanie jest znacznie mniej. Rozumiem też Wasze podejście, ale nie czarujmy się, jak ta garstka ludzi tefo nie zrobi to kto i kiedy? Nie wiem na jakim etapie jest fizyka dla rozruchu impulsowego, o ile wgl. są już jakieś rozpoczęte prace?
-
@Lukasz, nie czarujmy się. Fizyki nikt nie ruszy bo wszyscy mają ją w dupie. Nawet głupiego poprawienia przechodzenia częstotliwości nikt nie chce poprawić, mimo iż mamy do tego rewelacyjny materiał dźwiękowy to raz i dużo materiałów video z rozruchem to dwa.
Ale i tak wszyscy chcą tekstur i siódemek :(
-
Parę lat temu miałem okazję pojeździć tymi maszynami jak obsługiwały pociąg EC Wawel. W porównaniu do naszych siódemek to sama jazda Skoda CD163 to inna bajka. Samo uruchomienie zajmuje trochę czasu i jest taki myk , że najpierw załącza się szybkiego a potem można podnieść pantograf. Podczas jazdy trzeba było bacznie obserwować napięcie w sieci (lokomotywa ma dużą moc ) , przy wyłączeniu maszyny i opuszczeniu pantografu, szybkiego można było wyłączyć gdy napięcie na voltomierzu spadło do ok 1000 v . Jedna zasada na tych maszynach - z niczym tam nie można się spieszyć a szczególnie przy uruchamianiu i wyłączaniu pojazdu.
Było jeszcze wiele ciekawych rzeczy , nie spotykanych na naszych elektrowozach takich jak tempomat czy wpisanie liczby osi pociągu aby zjechała że zwolnienia i sama rozpedzała się do zadanej prędkości.
Te rzeczy pamiętam ale to było ładne parę lat temu . Można powiedzieć, że wizytówką tej maszyny jest właśnie fizyka jazdy i tu powinien być największy nacisk przy publikacji tej lokomotywy.
-
Ale i tak wszyscy chcą tekstur i siódemek :(
Już jest spokój :)
-
Nawet głupiego poprawienia przechodzenia częstotliwości nikt nie chce poprawić, mimo iż mamy do tego rewelacyjny materiał dźwiękowy to raz i dużo materiałów video z rozruchem to dwa.
Wprowadzenie do exe obslugi dzwiekow skladanych spowodowane bylo wlasnie narzekaniem na braki w obecnym systemie. Prosze wiec nie chrzanic ze "nikt nie chce poprawic" itp :>
Ruszenie lub nie fizyki nie jest zwiazane z tym ze "wszyscy maja ja w dupie" a raczej z tym ze jest to temat, ktory jest czarna magia takze dla wiekszosci programistow. Zwyczajnie nie zrobie czegos, czego nie rozumiem i nie wiem jak powinno dzialac. Rownie dobrze mozna narzekac ze wszyscy maja w dupie przeprowadzenie w wannie zimnej fuzji.
-
@tmj dokładnie, jak nikt nie pracował z dużymi to sobie nie poradzi bez doświadczenia. Tym bardziej z opengl czy zaawansowaną fizyką. Czym innym jest zrobienie kalkulatora z zapisem do pliku, a czym innym tworzenie aplikacji 3D. Zajmowanie się tak dużymi projektami nieraz wymaga co najmniej kilku lat doświadczenia.
Z całej liczby 5987 użytkowników tylko 105 zrobiło coś dla Maszyny (uwzględniłem tylko pozycje z rangą, pewnie można by było do tej liczby dorzucić kilku bez rangi), co daje nam tylko 1,75%.
Podsumowanie: zamiast narzekać, lepiej robić to, co najlepiej się potrafi i cieszyć się z rozwoju projektu.
-
@DieselPower: Twoje porównanie liczbowe nie jest adekwatne do problemu, gdyż 5987 osób to nie programiści, czy ludzie związani z podobnymi tematami, a w większości zwyczajnie pasjonaci taboru, hobbyści, laicy kolejowi (nie znają się na transporcie kolejowym, nie fotografują, nie podróżują), ciekawscy, czy na końcu "gracze". Znaczna większość nie zna się na programach graficznych, których też i ja nie umiem nawet wymienić.
Zgodzę się tylko z jednym: z Twoim podsumowaniem!
-
@Jaco Ale tu chodziło mi ogólną liczbę zaangażowanych osób. Nie tylko programistów, ale też teksturowców, modelarzy, dźwiękowców fotografów, itp.
-
Do momentu, jak w exe nie będzie możliwości (tak na początek) uzyskania takiego startu 163 (przejście między częstotliwościami tylko i wyłącznie) w postaci samych dźwięków, nie ma mowy o wydaniu. Z racji tego, że mamy przygotowaną wersję 371 (oporowa), możemy coś myśleć o wypuszczaniu projektu. Ale nie wcześniej, jak będzie możliwość uzyskania takiego przejścia dźwięków jak w filmiku poniżej:
&feature=youtu.be&t=167
-
Do momentu, jak w exe nie będzie możliwości (tak na początek) uzyskania takiego startu 163 (przejście między częstotliwościami tylko i wyłącznie) w postaci samych dźwięków, nie ma mowy o wydaniu.
Mozliwosc podpiecia indywidualnych dzwiekow dla okreslonych wartosci obrotow silnika, i generowania ewentualnych przejsc miedzy nimi, pojawila sie w exe w tym tygodniu.
-
Zaskoczę Cię. Tu nie chodzi o wartość obrotu silnika. Silnik tutaj nam nic nie daje ;)
Tutaj mamy coś na podobieństwo w temacie EN62.
-
W takim razie zamiast zaskakiwac mnie napisz konkretnie co jest potrzebne, tzn jesli nie na podstawie obrotow, to wzgledem czego powinno byc dokonana selekcja dzwieku.
-
Circa about od natężenia prądu na silnikach.
Od 1 ~ 100 A jest 1 częstotliwość.
Od 101A ~ 299A jest 2 częstotliwość.
Od 300A ~ końca skali jest 3 częstotliwość.
I druga sprawa, że przy zmniejszaniu prądu do 0 dochodzi do przejścia między częstotliwościami na niższą aż do zera. Dodatkowo, przy około 70-80 km/h jest przejście z ostatniej na drugą częstotliwość (ale to zależy od masy składu i użytej w tym momencie siły pociągowej).
Przykład: prędkość 120 km/h można uzyskać na mniej niż 100A i będzie używać najniższej częstotliwości.
Gdzieś tam owszem, prędkość wpływa na to, że przy 100A i prędkości 120km/h ostatnia częstotliwość będzie słyszalna, ale to trzeba najpierw w fizyce przeliczyć. Najważniejsze na razie jest uzyskanie przejścia opisanego powyżej.
-
Circa about od natężenia prądu na silnikach.
Od 1 ~ 100 A jest 1 częstotliwość.
Od 101A ~ 299A jest 2 częstotliwość.
Od 300A ~ końca skali jest 3 częstotliwość.
Częstotliwości nie są od zakresu pradów :(
Są w zależności od wielkości wypełnienia (czyli napięcia jakie daje przekształtnik) są inne częstotliwości pracy przekształtnika. Plus to co pisze @ST44-003, są przejścia między częstotliwościami,
związane właśnie z tym że przechodzą przez te zakresy na jakim jest dana częstotliwość pracy przekształtnika. A że napięcia jakie daje przekształtnik zależy od kilku rzeczy, to są pewne rzeczy które się dzieją i które słychać.
Naprawdę dajcie mi chwilę, znajdę czas, ogarnę i napiszę wszystko co wiem, z koncepcją jak co ma być i będzie ok. I może uda to się wprowadzić.
-
Naprawdę dajcie mi chwilę, znajdę czas, ogarnę i napiszę wszystko co wiem, z koncepcją jak co ma być i będzie ok. I może uda to się wprowadzić.
Tylko Ty już o tym kminisz od jakiegoś czasu :P. Nie żebym się czepiał ;)
-
Ale mam aktualnie brak czasu, praca inż, inne sprawy... A chcę wrzucić to raz i sensownie całość a nie kilka razy.
-
Wybor dzwieku zalezy od wartosci zmiennej kontrolnej, wiec jesli wartosc tej zmiennej (na moment przyjmijmy ze jest to natezenie pradu) spada z jakiejs tam wartosci do zera, to niejako automatycznie selekcja przejdzie przez caly zakres, odgrywajac probki po kolei.
-
@Tmj, i wszystko ok będzie z tymi dzwiekami, są tylko 3 dzwieki i przypisanie ich do 4 zakresow, wiec to nie problem będzie dopisać te dźwięki do zmiennej jaka będzie tam użyta.
-
Znalazłem troche na temat lokomotywy. Dużo danych technicznych. Charakterystyki trakcyjne lokomotywy, wymiary, i tym podobne. Może komuś się przy okazji przyda jak się za ten temat zabrałem.
http://zofsmost.mzf.cz/lokomotivy/1446628793.pdf
http://telegrafroad.sweb.cz/71em_verze1.pdf
http://zofsmost.mzf.cz/lokomotivy/1446628812.pdf
https://otik.uk.zcu.cz/bitstream/11025/9442/1/BP_Petr_Riha.pdf
-
Tak z czystej ciekawości zapytam, czy macie zamiar robić jazdę automatyczną? Bo gwoli prawdy zazwyczaj jak się na tym sprzęcie jeździ, to właśnie nastawia się prędkość na tempomacie, daje przełącznik "reżim jazdy" w położeniu "jazda i się jedzie do prędkości zadanej. Czy raczej na teraźniejszym Exe to nie jest możliwe?
-
To w exe wszystko trzeba napisać pod CD163. Fizykę, sterowanie, zależność dźwięku przekształtników od częstotliwości. Dużo roboty z tym może być.
Pytanie jak to rozwiązać na klawiaturze?
-
Pytanie jak to rozwiązać na klawiaturze?
To jest najmniejsze zmartwienie. :)
-
Tak z czystej ciekawości zapytam, czy macie zamiar robić jazdę automatyczną?
Nie mamy takiego zamiaru.
-
Tzn. fajnie by było... :D W gruncie rzeczy skoro jest tempomat w asynchronicznych i pewnie jego zmienną jest siła (która i tak bedzie wyjściowa z fizyki 163) więc teoretycznie jakoś dałoby się to połączyć, część tamtego kodu połączyć z tym tutaj. Ale na ten moment to wybieganie za bardzo w przyszłość.
-
Czy coś w kierunku dalszej pracy jest wiadome? Jakby trzeba było zdjęcia na tekstury do kabiny to nie daleko czasami stają 163 więc mogę porobić jakieś fotki ;)
-
Od przybytku głowa nie boli, więc jak masz możliwość to foć.
-
Celowy odgrzew by nie było, że padało i zdechło. Cóz jak to bywa w życiu czasy się zmieniają i koncepcje również. Dzięki uprzejmości Miłosza na obecną chwilę zamiast 4 repli mamy jeden bez straty jakościowej. Model jest w trakcie poprawek i na dniach prawdopodobnie zostanie poskładany i wysłany do @dymus'a. Mam cichą nadzieję, że zmotywuje go to do dalszych prac nad kabiną. Póki co mamy jedną tex, ale kto wie może ktoś się skusi i skleji ze diwe lub trzy. Czas pokaże. Podziękowania dla Szymka za pomoc i poprawki tekstury.
-
Dawno temu dawałem dźwięki do różnych czechów, cd136 też. Jak by co mogę złożyć paczkę tylko z dźwiękami do 163 i wysłać. Robiłem do to projektu gdzie miały być różne lokomotywy, ale chyba projekt padł, więc jak by co mam dźwięki dla cd152, 371, 163, 162 363.
-
Jak masz takowe to jasne jak najbardziej. A co do projektu z tymi różnymi typami skody to nie wiem na jakim etapie to tam stanęło. W zwiąku z tym, że obecna tex jako się okazało jest średnia zwracam się do was z próśbą o fotografowanie serii 163 zdjęć nadających się na tekstury. Koniecznie oba boki w całości.
-
Ktoś pisał kiedyś w wątku na tekstury, że od biedy może być jeden bok. Ale na pierwszą teksturę oczywiście dwa.
-
No właśnie nie za bardzo. Poświadczają to choćby foty 163-043.
-
Ok. już szykuję paczkę. Tamten projekt stoi już kilka lat i cisza. Chodzi mi oto że jeśli dysponują czymś do 163 to mogli byście z tego skorzystać.
-
Ok. Zrobiłem mały wybór biorąc pod uwagę też dźwięki innych skud co by był większy wybór. Zaraz się jeszcze nimi dalej zajmę.
https://eu07.pl/userfiles/20786/sounds_of_CD_Skoda.7z
Macie do czego to włożyć? To bym wam zrobił mmd. Muszę jeszcze falownika poszukać.
-
Ktoś pisał kiedyś w wątku na tekstury, że od biedy może być jeden bok.
Szanujmy się, jest to zbyt czasochłonne.
-
Macie do czego to włożyć? To bym wam zrobił mmd.
Mam jakieś zapewne niedostosowane mmd bo rok 2016.
-
Ok. to podrzuć to mmd to zrobię z nim co w mojej mocy, a to co ja nie mogę, chodzi o animacje to już zrobicie. Wtedy zrobię paczkę osobną już z strukturą katalogową. Chcecie żeby to było 163_v2?
-
@mk1991, przecież dźwięki od Ciebie są wykorzystane. @Sawi, bardzo stare mmd.
-
Tak podejrzewałem, ale to jedyne jakie posiadam. Możesz podesłać aktualne się nie obrażę ;).
-
@dymus Z tego co wiem, to w EP05 tylko. To robicie coś z tym projektem?
-
Z którym projektem? Ze 163 czy z tym złozonym? Bo jak o mnie chodzi to ja na złożony się średnio piszę, bo jak historia pokazuje często gęsto takie projekty są znacznie dłużej kończone. No chyba, że większość zrobiona, to wtedy co innego.
-
Zastanawiałem się gdzie są wykorzystane bo ja je wkładałem do ep05, więc może coś z tym składakiem ruszyło. Nie wiem, bo od dawna nie mam informacji. Właśnie dla tego że o tamtym od lat nic nie wiem zaproponowałem wykorzystanie ich tutaj. A o innym projekcie czechów nie słyszałem.
-
Mmd użyteczne w PC20.09 trzeba sklecić na nowo tak aby można to było uznać za w miarę grywalny pojazd.
Osobiście mam poskładaną 371 z Twoich dźwięków, gdzieś w czeluściach mam też chyba texa "Agaty" o którą pyta @sawi.
Projekt upadł przez brak solidnie poskładanego modelu zewnętrznego. Oraz przez brak odpowiedniej symulacji nastawnika jazdy o którym to wielokrotnie było pisane i gdzie wielokrotnie w odpowiedzi było ponoć "sieniedasie".
No skoro tak, to jak w takim razie udało się zrobić Elfa z Impulsem?
Aha, no i liczcie się z tym, że model kabiny trzeba przeorać praktycznie od zera. Nie wiem czy @dymusowi będzie się chciało choćby palcem kiwnąć, ale w najbliższym czasie bym się tego nie spodziewał.
I`m I right, my old friend, @dymus? ;)
-
Kuba to prosiłbym o odgrzebanie tej tex Agaty, bo Szymek zareagował podobnie jak ty na tą co jest obecnie a w/w 043 nie ma drugiego boku w całości niestety, Jak nie macie chęci na kabinę to niech przynajmniej jako AI se lata godny następca v1. Tym bardziej, że temat co jakiś czas powraca jak bumerang.
-
W takim razie prosze tu wrzucić pliki kabiny to może zajmie się tym ktoś kto będzie miał ochote kiwnąć palcem niz ma się kisic u jednej osoby.
-
W takim razie prosze tu wrzucić pliki kabiny to może zajmie się tym ktoś kto będzie miał ochote kiwnąć palcem niz ma się kisic u jednej osoby.
Nie tutaj, ale do devs.
-
Kabina wymaga pewnych przeróbek, pewne kosmetyczne, pewne większe, żeby standardem jeszcze bardziej pasowała do obecnych rzeczy. Nie ma konieczności robienia od zera, ale pewne rzeczy po prostu trzeba przerobić. Na pewno nie jest to rzecz która będzie na jutro, natomiast też nie sądzę żeby nie było to zrobione w dość niedługim czasie.
Kwestia fizyki (bardziej niż samego nastawnika) to kwestia czy będzie to opierało się bardziej na tym jak faktycznie to działa w rzeczywistości (czyli też zaprogramowanie trochę od zera pewnych rzeczy) czy jakaś odmiana uproszczenia, opierając się na tym co teraz jest. To też trochę zależy od osób od exe i od fizyki, czy uznają czy jest sens robić nowy typ sterowania, czy jednak opierać się na tym co teraz jest. Założenia pod taką fizykę mam, natomiast ciężko mi powiedzieć, czy będzie ją łatwo zaprogramować czy nie.
@mk1991, częściowy plan był taki, że ogólnie projekt jest o 163, natomiast przy okazji tego, robiąc niewielkie zmiany, można zrobić 363/362 oraz 371. Różnice pewne są, natomiast baza jest podobna, przez co byłoby to też możliwe.
-
Pamiętaj by ją od razu dostosować pod pudło v2.
-
Najlepiej gdybyś wylistował rzeczy które wg ciebie są do poprawki to będzie wiadomo na czym stoimy.
-
Gadania duzo, kolejny zryw na hura z ktorego nic nie wyjdzie, jak zawsze, vide Siemensy.
-
Co do fizyki, przypominam sobie jak miałem styczność z tymi maszynami to był tam taki myk, że najpierw należało załączyć wyłącznik szybki a potem podnieść pantograf. Kran hamulca Dako, ciężko było się przyzwyczaić od Oerlikona. Był jeszcze wymagający cierpliwości tempomat. Musiałbym stare archiwa przeszukać to i bym znalazł jakieś filmy z jazdy. Przez godzinę jazdy, głowa bolała od bzyczenia w kabinie i powyżej setki wiało po nogach. Jeszcze było tam wiele dziwnych rzeczy ale musiałbym z galona destylatu wypić żeby sobie przypomnieć.
-
@bumer, a po co?
Dako ma dwustopniową falę uderzeniową (wolniejsza i szybsza). Dalej jest położenie jazdy, gdzieś tam jest pozycja odcięcia/utrzymania ciśnienia, spadek ciśnienia i hamowanie nagłe. Ale od tego mam na dysku instrukcję to kiedyś to opiszę.
Sterowanie rozruchem mamy na kilka sposobów: tempomatem, zadajnikiem, przyciskami do jazdy manewrowej (z prawej strony Dako), pokrętłem na pulpicie (w skali od 0 - 12 które jest odpowiednikiem ilości natężenia prądu na silniki) które aktywuje się poprzez rodzaj rozruchu pod pulpitem (incz. jazda awaryjna).
Powyżej 100 km/h te pojazdy skaczą jak ET22, także dobrze trzeba będzie pokombinować z kamerą i właściwym jej zachowaniem.
W kabinie 1 są zawory odcinające pantografy. Dodatkowo na pulpicie mamy pokrętło którym możemy sterować iloma odbierakami chcemy dysponować oraz pokrętło do wyboru konkretnego pantografu (znane z EP05).
Tempomat jest uruchamiany z pokrętła po prawej stronie zadajnika jazdy (to jest do zrobienia). Klawiatura standardowa jak w Elfach.
Dwa osobne pokrętła od sprężarek robią problem, bo jedno z nich steruje także sprężarką pomocniczą. W 371 jedno pokrętło steruje obiema sprężarkami dlatego dla tej serii maszyn prościej to zasymulować.
Mamy też pokrętło od konkretnej nastawy głównego reflektora które obecnie mamy nie osiągalne w maszynie.
To co pisał bumer. Tak jak na każdej czeskiej maszynie tak i na 163 najpierw załącza się wyłącznik szybki który to pozwala dopiero podnieść pantografy. Bez zaimplementowania tego do symulatora nie ma mowy o realiźmie.
Zadajnik jazdy ma 5 pozycji: dwie do przodu, zero i dwie do tyłu
2.oznaczona "<<" pozycja na której prąd na silniki leci szybciej (nie stabilna, wraca do 1.)
1.oznaczona "<" pozycja na której prąd na silniki leci wolniej (wolniejszy rozruch, stabilna)
0. utrzymanie prądu na "wybranym" poziomie
-1. oznaczona ">" pozycja na której prąd spada/jest odejmowany wolniej (pozycja stabilna)
-2. oznaczona ">>" pozycja na której prąd leci do zera w kilka sekund (pozycja nie stabilna, wraca do -1).
Jak widzicie, sama obsługa nastawnika wymaga przeorania kodu exe.
Ogólnie to duuużo roboty z samą fizyką. Bo od groma to jest pracy przy modelu pudła i kabiny.
-
Czemu? https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_charakterystyki#UCList:_.28Zadajnik_jazdy_i_hamowania.29 Wszystko sparametryzować zgodnie z twoim opisem się da.
-
Mamy teraz nastawnik uniwersalny, który pozwala na konfigurowanie zakresów procentów i szybkości zmiany, więc to jest do przeskoczenia.
-
Jeszcze jedno. Z tego co wiem w tej lokomotywie jak i w cd371 wentylatory uruchamiają się pod czas jazdy, na postoju ich nie ma tak samo ja w impulsie.
-
Tylko wtrącę, że na YT na kanale lookfromlok (https://www.youtube.com/user/lookfromlok) jest masa filmów z przeróżnych lokomotyw CD, w tym wiele z 163, w których wyraźnie widać, jak się steruje tymi lokomotywami, kiedy następują zmiany dźwięków i wiele innych szczegółów z kabiny, łącznie z logiką pracy nastawnika i tempomatu.
-
Filmiki są znane. Tak samo znane mi są częstotliwości, kiedy i dlaczego się zmieniają (nawet z dokumentacji), parametry silników, ich porównanie z rzeczywistością (wg symulacji się zgadzało), koncepcja sterowania, nawet jej częściowa realizacja która mogłaby być wykorzystana w symulatorze. Ale to w sytuacji gdyby się tworzyło odwzorowanie rzeczywistej fizyki, a nie takiej opartej na falownikach i silnikach indukcyjnych. Gdzie pierwsza opcja wymagałaby napisania czegoś takiego na nowo w symulatorze, a druga wykorzystuje już to co jest.
-
Dobra to skoro tak się sprawy mają, to ja postaram się to dociągnąć przynamniej by se jako AI ta skoda śmigała, a czy będzię kabina lub nie to już jest w waszej kwestii. Szkoda mi czasu poświęconego w ten model, który jest o niebo lepszy od v1, nawet w obecnym stanie. Zatem jak ktoś ma dojście poproszę o foty przede wszystkim na tekstury oraz poglądowe by poprawić rażace błedy. Ty Kuba jak znajdziesz ta roboczą tex Agaty to też mnie wyślij, bo lepszy rydz niż nic. Nie jestem zwolennikiem modeli bez kabin, ale cóż trzeba być realistą w tym przypadku. A patrząc, że przez ponad trzy lata nic się prawie nie zmieniło, to moim zdaniem jedyna sensowna opcja na obecnym etapie.
-
To przy okazji robienia pudla skody 163 jako AI, może Taurusa doprowadzić do stanu używanego AI oraz E189?
-
Można pomyśleć. Póki co odzew zerowy z tego co widzę.
-
Pozwolę sobie odkopać temat... Czy inicjatywa stworzenia kabiny lub chociaż loka dla AI jeszcze w ogóle żyje @Sawi? Zważywszy na to, że od przeszło 2 lat jest absolutna cisza to powątpiewam w to :/
-
Powiem tak plik żródłowy skody zostały przekazany, a co do kabiny to na jakim jest obecnie etapie nie wiem.
-
Witam,
projekt żyje jeszcze czy już upadł? Jakiekolwiek prace są jeszcze prowadzone czy wszystko zostało porzucone?
-
Projekt stanął przez brak fizyki dla lokomotyw tranzystorowych i tyrystorowych.
Brak też zakompilowanego zadajnika jazdy typowego dla serii 163 i pochodnych oraz brak fizyki hamulca Dako.
Brak też jakiejkolwiek informacji na jakim etapie jest konwersja modelu zewnętrznego i jego finalizacja.