A jak wyglądają te pozycje w TRAXXie?1 – maksymalna siła pociągowa – stabilna,
"załapywalna" przez użytkownika, który nie przeczytał instrukcji.Po co?
Moje pytanie jest czy hamowanie pneumatyczne jest realizowane tym samym nastawnikiem co siła?Nie, od tego jest oddzielny manipulator.
Użycie klawiszy Numer + i - jest małorealistyczne.Co masz na myśli?
Klikniecie z Shiftem powoduje przejście na najbliższą bez oporową.No to można ten shift wykorzystać, do przejścia na najbliższą stabilną i problem byłby rozwiązany.
Dlatego, że dobrą zasadą tworzenia interfejsów użytkownika, a o tym tutaj mówimy, jest aby sposób obsługi danej czynności niezależnie od tego z jakiej funkcjonalności korzystamy pod spodem był jak najbardziej zbliżony do siebie. To nie jest prawdziwa kolej, gdzie masz dopuszczenie na tabor i pracodawca raczej stara się nie przerzucać maszynistów pomiędzy różnymi typami, tylko "zabawka dla małych dzieci", w której dzisiaj jedziesz parowozem żeby jutro pośmigać TGV. A jak ktoś będzie chciał robić pod to symulator z kabiną to nie będzie miał problemów ze zrobieniem odpowiednich manipulatorów. Od tego jest PoKeys.Cytuj"załapywalna" przez użytkownika, który nie przeczytał instrukcji.Po co?
Ja nie widzę powodu, by robić jakieś udogodnienia dla osób które nie zadają sobie trudu przeczytania instrukcji. To nie jest prawdziwa kolej, ale chcemy by było jak najrealniej, a nie jak najłatwiej dla osób które szukają chwilowej uciechy.To ja proponuję użyć całego qwerty do odpowiednich ustawień stablilnych a resztę pod a od add i l od loose. Klawisze obecnie już wykorzystywane najlepiej przemapować dla tych poszczególnych loków przenieść gdzieś indziej. Jak ktoś będzie chętny to sobie przeczyta instrukcje.
1 | maksymalna siła pociągowa | stabilna | |
2 | zwiększanie siły pociągowej | niestabilna, powrót do 3 | Numer / + |
3 | utrzymanie siły pociągowej | stabilna | Numer / |
4 | zmniejszanie siły pociągowej | niestabilna, powrót do 3 | Numer / - |
5 | neutralna | stabilna | Numer Enter |
6 | zmniejszanie siły hamowania ED | niestabilna, powrót do 7 | Numer * - |
7 | utrzymanie siły hamowania ED | stabilna | Numer * |
8 | zwiększanie siły hamowania ED | niestabilna, powrót do 7 | Numer * + |
@szczawik, wiem że przekoloryzowałem, zrobiłem to specjalnie ;)Może nie od razu pamiętać. Szybki rzut oka na ekrany pozwoli stwierdzić, czy siła pociągowa rośnie, czy maleje.
@Anrej, możemy mieć więcej pozycji stabilnych, problem raczej polega na tym, że jeśli obsługujemy sam nastawnik to mamy wyczucie na której pozycji jesteśmy a w symulacji trzeba o tym pamiętać.
Jeszcze jedno pytanie odnośnie działania tego typu systemów: czy nie działa to przypadkiem tak, że samoczynnie włącza się pneumatyka w przypadku kiedy komputer wylicza, że nie jest w stanie uzyskać zadanej siły hamowania samym ED?Nie, to działa tak specjalnie :D
Czyli można założyć, że obsługując ezt używa się tylko manipulatora od siły, a "kran" tylko w przypadkach awaryjnych?Zasadniczo tak. Niektóre ezt (np. turbokible) mają oddzielny manipulator od siły (potencjometryczny) i oddzielny manipulator od hamulców (wielopozycyjny) z przełącznikiem wyboru trybu hamowania.
A jak wygląda to na lokach?To najlepiej może opisać biovital1 i AtapiCl.
Czyli można założyć, że obsługując ezt używa się tylko manipulatora od siły, a "kran" tylko w przypadkach awaryjnych? A jak wygląda to na lokach?Nie koniecznie. Np na Pendolino mamy to rozdzielone. Manipulatorem tylko zadajemy siłę pociągową a kranem hamujemy. Jeżeli chodzi o lokomotywy w większości przypadków są 4 manipulatory - tempomat, siła pociągowa, hamulec zespolony, hamulec dodatkowy.
No i fajno. Nagły ma być tak wolny czy to kwestia taktowania w tym programiku?Stałe czasowe są zrobione jakkolwiek.
Patrząc tylko na tabelę przejść ma jedną wątpliwość. Po wciśnięciu plusa jeśli jest w pozycji 2 dodajemy moc, ale jeśli jesteśmy w pozycji 3 to przechodzimy na 2. Czy to tak jest specjalnie zrobione? Czy pozycja 2 oznacza luzowanie do końca w momencie jeśli z pozycji 3 przejdziemy plusem a nie klawiszem 7? Dla mnie oczekiwaną wersją byłoby, że plus zawsze oznacza przejście na pozycję 1 i program sam już obsługuję resztę automatyki.Tak. Tak. Pamiętaj, że pozycja 3 to również pozycja zmniejszania napędu i wydaje mi się, że przerywanie zmniejszania napędu klawiszem Num+ będzie dosyć intuicyjne.
1 – zwiększanie siły pociągowej – niestabilna, powrót do 2,
2 – utrzymanie siły pociągowej, zmniejszanie siły hamowania – stabilna,
3 – zmniejszanie siły pociągowej, utrzymanie siły hamowania – stabilna,
4 – zwiększanie siły hamowania – niestabilna, powrót do 3,
5 – hamowanie nagłe – stabilna.