- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: DjSon231 w 27 Maja 2017, 14:27:31
-
Witajcie!
Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale zauważyłem pewien błąd, a mianowicie są odwrotnie tekstury Ganza-183 po jednej stronie pojazdu. Sami zobaczcie.
-
Potwierdzam, nie dość że marne tekstury ganza są, to ta niby najlepsza jest z błędem.
-
Nie wiem skąd jest mapowanie końcówek, ale niektóre Ganze mają zielone sygnały.
-
Toć to model można by rzec przedpotopowy, więc raczej cudów bym się nie spodziewał.
-
To wina mapowania, nawet jak wrzucę prawidłową teksturę TGA, to i tak odwraca napisy. Po obu stronach modelu rozkłada się ta tekstura, stąd na jednym boku jest odwrócona. To raczej nie był błąd, lecz daleko idące uproszczenie.
-
Skoro tak to zapewne idzie to naprawić, tylko trzeba sobie zadać podstawowe pytanie czy serio warto? Znając życie pewnie po drodze pojawi się więcej rzeczy do poprawek.
-
Ja sobie z ciekawosci zobaczylem jak u mnie to wyglada, mam jakas dretwa teksture SN61-183.bmp i ja nie mam odwrocenia.
-
Trzeba by zmienić mapowanie tego modelu, zmienić na oddzielne boki. Tekstura TGA wygląda jak w załączniku. Plik TGA pochodzi z repozytorium, jest identyczny jak w paczce PC2009tga
Nie mogłem przyciąć obrazka, ze względu na brak możliwości zaznaczenia odcinka wychodzącego po za ekran.
-
Ja tak jak pisalem wyzej, nie widze u siebie teo problemu. Dwa boki pojazdu na obrazkach.
-
Widać, że na jednym boku napis pkp i oznaczenia klasy są na osobnych prostokątach. Omawiana tekstura jest wykonana bezmyślnie i nie została spasowana z położeniem ich na modelu.
-
@Stele mniej więcej zaznaczyłem, gdzie znajdują się te dwa plane. Kiedyś to był sposób na oszczędności.
Jak dla mnie nie warto zajmować się przestarzałym modelem. Ponad 3 lata temu @szogun zaprezentował nowy model wraz z kabiną (http://eu07.pl/forum/index.php?topic=24585.0), ale nie wiadomo co się z nim stało.
-
Mariusz, pokazales nam inna teksture niz ta z ktora jest problem. Zerknij chocby na kolory. Omawiana tekstura to SN61-183, w paczce jest jeszce 5 tekstur ktore sa nedzne, ale nie sprawiaja klopotu.
-
Trzeba by zmienić mapowanie tego modelu, zmienić na oddzielne boki.
Dlatego zrobilem to co zrobilem.
-
Kiedyś nie przykładano zbytniej uwagi co do jakości i na swój sposób to było dobre, bo powstawało wtedy sporo taboru. Jednak dziś po latach co się okazuje błędy są rażące i faktycznie lepiej zrobić coś nowego niż poprawiać leciwy model.Co do modelu wyżej prezentowanego w linku, którym się zajmował @szogun z tego co wiem ma mocno ograniczony czas jak i możliwości. Zatem to jeszcze może potrwać.
-
Ostatni post w tamtym wątku to 2013 rok. Ja mam dość, szczerze mówiąc takich zabaw. jeśli jest problem z dokończeniem to trzeba komuś to przekazywać. Być może zrobiłby ktoś wcześniej bez oglądania się. Uznaję, że tamtego modelu nie ma, mamy to co jest w paczce i znosimy to, aż ktoś wymyśli i zrobi lepsze.
-
Spróbuję pewnego razu wybrać się na Wzgórze Hetmańskie i znaleźć leciwego Ganza. O ile nie jest tymczasowo w Zbąszynku, Wolsztynie itd. Zrobię nowe zdjęcia na tekstury, może @szogun powierzy komuś pracę nad modelem.
-
Model gdzies byl do zaimportowania z gmaxa w devsach. Trzeba by popatrzec. Ja troszke upiekszalem kabine korzystajac z materialow z tamtego ganza. To nie przeszlo w bugs. Wiec macie stara. Co do pudla mozna zaimpirtowac i poprzerabiac. Ja nawet dokleilem se trzeci reflektor i dodalem kibel od czola do koscierskiego ganza. Az dziwne ze przeszly moje upiekszenia pierwsza wersja kabiniy ep09 b/klim.
Krzysiek ty masz te mody ganza odemnie wiec popatrz.
-
Nie przeszły, bo dałeś wybrakowaną paczkę i olałeś temat.
-
Omawiana tekstura to SN61-183, w paczce jest jeszce 5 tekstur ktore sa nedzne, ale nie sprawiaja klopotu.
Nie sprawiają kłopotu, bo są wykonane w Paincie i to akurat pod nie został dostosowany model.
-
Nie dlatego ze w paincie. Nie sprawiaja klopotu, bo nie maja elementow ktorych odwrocenie/odbicie daje znieksztalcony obraz. Paint nie ma z tym nic wspolnego.
-
W jakim sensie wybrakowana? Brakowalo czegos?
Proszę bardzo żeby nie było....
http://eu07.pl/userfiles/212/bugs-sn61_v1.rar
-
Wydaje mi się, że fizyka też leży. Jak jedzie luzem, za szybko schodzi z prędkości, a za wolno hamuje. I hamulcem zespolonym, i lokomotywy.
-
Jakieś źródło tych informacji posiadasz? Skąd taki wniosek? Przez 15 lat nikt nie miał zastrzeżeń co do fizyki tego pojazdu.
-
Podczas manewrów w Gryfinie (cała stacja leży na jednej płaszczyźnie i wysokości) jadąc luzem, tracił około 0.3 km/h /s. Dodatkowo przy podobnym ciśnieniu panującym w cylindrach hamulcowych, hamował wolniej niż w przypadku 6Dg z wagonem. Zaznaczam, że Ganz również miał ten sam wagon.
-
Wiesz, to 0,3km/h/s to tak nie bardzo można przyjąć. Trzeba by zmierzyć wybieg od zadanej prędkości do zatrzymania. To jeszcze pod warunkiem, że przyjmiemy taką samą wagę porównywanych pojazdów, tarcie na szynie, wiatr i tym podobne rzeczy. W naszym Ganzu hamulce od zawsze są słabe (w porównaniu do innych pojazdów), ale nikt do tej pory nie zgłaszał zastrzeżeń. W wolnej chwili zerknę na Ganza jeszcze z paczki z 2007 roku i sprawdzę czy coś w tej materii było zmieniane.
-
Nie dlatego ze w paincie.
Chodziło mi o to, że te 5 tekstur które tam powstało rożni się jedynie kolorem, nie rozmieszczeniem elementów. Podobny trik został zastosowany w starych EN57.
-
Temat o błędach w SN61 nada się chyba do mojego pytania. Co prawda nie o samą motorówkę chodzi, a o jej element, błąd jest pewnie mój własny. Otóż kombinuję sobie kolorystykę kabiny, zmieniłem na szarości. Taka trochę chałupnicza robota, ale mi się nawet podoba, pewnie dlatego, że to pierwszy pojazd, z którym coś zrobiłem. Teraz do rzeczy - wszystko co chciałem zmieniło barwy na zadane, poza małą rurką biegnącą od pulpitu do panelu załączania wycieraczek (zdjęcie kabiny w załączeniu). Ta niezmiennie pozostała zieloną. Wie ktoś może jak ją dostosować kolorem do pozostałej aranżacji wnętrza?
Ganz zmienił też u mnie trochę wygląd, wyrzeźbiłem mu teksturę na podstawie zdjęć z neta (własnych nie posiadam), więc wygląda tak, jak 10 lat temu pewnie by uszło.
-
Ta rurka barwiona jest materiałowo, czyli nie ma do niej tekstury. Trzeba odnaleźć model t3d i podmienić parametry RGB.
Zmień obrazki na mniejsze, są nieregulaminowe i rozwalają post na ekranie! Widziałeś, aby ktoś tak wklejał na tym forum w ten sposób obrazki?
-
A co wy na to, aby poprosić Wujka 082 z Trainza aby udostępnił model Ganza? Współpracę mamy bardzo dobrą z nim, tak więc czemu by nie skorzystać z okazji powrotu tematu Ganza?
http://trainzart.pl/viewpage.php?page_id=10
-
A ten co szogun konwertuje to nie właśnie ten?
-
Z tego co pamiętam to Bartek chyba sam go modelował. Potwierdzone, to model Bartka.
-
Ze screenów widać, że Bartek ma prawie skończone i wygląda to bardzo dobrze. Wstawi do testów i będzie. Adoptowanie z Trainza potrwa pewnie dłużej, o jakości nie będę się wypowiadał. Raz że nie znam choćby jednego modelu, a dwa i tak będzie zawsze lepiej, niż to byle co w paczce.
-
Najpierw chociaż pobierz jakiś dodatek z Trainza w obecnych standardzie a później pisz. SN61 Wujka 082 trzyma najwyższy możliwy standard. To, że nie ma ultra HD 4k tekstur, to nie oznacza, że model z automatu jest skreślony. Model ma się prezentować wizualnie i ma być jak najbardziej zoptymalizowany, a temu modelu Ganza od Wujka niczego nie brakuje. Powiem może tak, nie jeden model z Trainza jest lepiej technicznie zrobiony teksturowo w mniejszej rozdzielczości niż maszynowe tekstury Ultra HD 4k. Gdzie wszystkie kropki i detale są wyraziste, ale ogólnie wizualnie to nie gra ze sobą a optymalizacji już nie wspominam.
-
Nie przyszło Ci do głowy, że nie mam Trainza i nie pobiorę tego? A cała Twoja wypowiedź powinna być uzgodniona z Bartkiem, że jego model, to w takim razie lipa i nie ma powodu aby to skończył. Nie życzę Tobie takich sytuacji. Przenieść model z Trainza trzeba było już dawno skoro taki dobry, a my guzik warty mamy. Pomyśl też czasem, że nie każdy ma takie wymagania jak Twoje. Nie widzę chętnego do przeniesienia Ganza, za to widzę że kończy go Bartek. No chyba, że Twoja wypowiedź jest deklaracją, "przeniosę Ganza do Maszyny, podoba się Wam?"
-
Pudło robiłem sam, kabina to wersja @adamast.
-
Przeniesienie modelu z trainz do symka posiadając go w formacie 3DS jest o wiele przyjemniejsze niż przenieść go z gmaxa.
-
Co do fizyki - to mam wrażenie, że Ganz wstawiony do składu jako wagon zachowuje się jakby był zostawiony na biegu i hamuje silnikiem.
-
Pokaż wpis składu, to się dowiemy, czy nie ukrotniłeś.
-
Rzeźbię to co prawda na własny użytek, z kiepskich zdjęć z internetu, ale mam problem, którego nie pokonałem. Wszystkie tekstury SN61 dostępne w symulatorze nie mają numeru znajdującego się przy przednich szybach. Nie dziwię się, poskładanie tego by się zgrało jest ciężkie. Lepiej pewnie dać za wygraną, mi się to składa jak na zdjęciu w załączeniu. Wszystkie się jakoś słożyły poza jednym rogiem pojazdu. Ma ktoś jakiś pomysł? Jeśli pomysłem będzie usunąć te numery to pewnie tak zrobię..
-
Ogólnie powstaje nowy model sn61 i naprawde mocno odradzam tworzenie czegokolwiek na to coś, bo nie jest to ani przyjemne ani efekt nie jest tez dobry.
-
Fakt, do przyjemnych ta praca nie należała, choć to akurat tworzyłem do pojeżdżenia dla siebie bez większych zamiarów. Po prostu lubię SN61 i bardzo odczuwam brak tego pojazdu, to mnie zachęciło do przerobienia tego co jest. Straciłem na to dużo czasu, a efekt nie spełnia za specjalnie. Co najwyżej posłuży jaki doświadczenie. Chciałoby się już mieć ten nowy model. Najprościej będzie więc dla siebie może usunąć ten numer sprawiający tyle problemów i wozić się tym do czasu pojawienia się nowego ganza.
-
Z tego co widziałem to tam bedzie identyczna wręcz tekstura co ty masz.
-
Wstrzymaj się z tym, nie ma sensu na tego strupa robić tekstur. O ile nie miałem czasu na kontynuowanie projektu obecnie prace idą w dość szybkim tempie.
-
Odkopuję. Są nowe błędy w wydanym przez @szoguna SN61 (183):
1 - Pomiędzy kabiną a przedsionkiem.
2 - W przedsionku przed kabiną (swoją drogą, nie wydaje się jakiś mały?). Dodatkowo to okno jest jakieś takie przesunięte...
3 - Trochę wygieło pulpit w lowpoly.
4 - Nie usunięte pozostałości.
Przekroczona waga załączników.
Matek123
//Poprawione.
-
Gdzie byles, jak byl w tescie? Ten model przelezal ciut czasu i trzeba bylo wydac. Beda dalsze poprawki. Pomysl tez, jakim Ganzem jezdziles do tej pory.
-
Problem w tym że był on w teście dla rangowych w beta...
-
Pierwszego nie widać jak się nie wejdzie w ścianę.
-
Racja, testy byly w beta. Nie zwrocilem na to uwagi z przyzwyczajenia. Biorac pod uwage jak wygladal poprzedni model, uwazam ze niedorobki obecnego, to pikus. Jest bardzo dobry punkt startowy do dalszych poprawek.
-
Spokojnie to co w/w to pierdółki i da się to bez problemu poprawić. Cieszcie się nowym ganzem, bo prawie 4 lata przeleżał. Nie raz męczyliśmy szoguniastego by udostępnił nam go do skończenia, ale wolał to zrobić sam i wcale się temu nie dziwię. No i się doczekaliśmy, więc zamiast się czepiać zaiste cieszmy się, że w końcu ujrzał on światło dzienne.
-
No i lowpoly nie jest po to żeby je oglądać od środka... Więc w sumie nie ma co poprawiać.
-
Drzwi się zamykają za szybko. Jakby ktoś zarobił w trabę tymi drzwiami to by chyba ze 20 metrów przeleciał.
-
Nagraj dluzszy dzwiek. Animacja musi byc spasowana do dzwieku. Widzisz jaka mam krzepe? ;)
-
A jest szansa na wersję z czystymi szybami?
-
... Jakby ktoś zarobił w trabę tymi drzwiami to by chyba ze 20 metrów przeleciał.
Slon nie zmiesci sie do Ganza, gdyby nawet sie tam znalazl, to jak dostanie w trabe nic sie nie stanie. Zbyt duza roznica masy drzwi i slonia na kozysc tego ostatniego.
-
A jest szansa na wersję z czystymi szybami?
Z czystymi szybami by wyglądał jakby nie miał wcale.
-
Ja bym jednak chciał.
-
Podobno chciec to moc.
-
Ja bym jednak chciał.
Ja też bym dużo chciał. Jest ogólnodostępne repozytorium i możesz pobrać teksturę tga i edytować.