- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: DjSon231 w 27 Maja 2017, 14:27:31

Tytuł: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: DjSon231 w 27 Maja 2017, 14:27:31
Witajcie!

Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale zauważyłem pewien błąd, a mianowicie są odwrotnie tekstury Ganza-183 po jednej stronie pojazdu. Sami zobaczcie.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 27 Maja 2017, 14:48:45
Potwierdzam, nie dość że marne tekstury ganza są, to ta niby najlepsza jest z błędem.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 27 Maja 2017, 14:50:27
Nie wiem skąd jest mapowanie końcówek, ale niektóre Ganze  mają zielone sygnały.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 27 Maja 2017, 15:23:03
Toć to model można by rzec przedpotopowy, więc raczej cudów bym się nie spodziewał.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 27 Maja 2017, 15:27:29
To wina mapowania, nawet jak wrzucę prawidłową teksturę TGA, to i tak odwraca napisy. Po obu stronach modelu rozkłada się ta tekstura, stąd na jednym boku jest odwrócona. To raczej nie był błąd, lecz daleko idące uproszczenie.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 27 Maja 2017, 15:30:22
Skoro tak to zapewne idzie to naprawić, tylko trzeba sobie zadać podstawowe pytanie czy serio warto? Znając życie pewnie po drodze pojawi się więcej rzeczy do poprawek.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 27 Maja 2017, 15:40:23
Ja sobie z ciekawosci zobaczylem jak u mnie to wyglada, mam jakas dretwa teksture SN61-183.bmp i ja nie mam odwrocenia.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 27 Maja 2017, 15:40:38
Trzeba by zmienić mapowanie tego modelu, zmienić na oddzielne boki. Tekstura TGA wygląda jak w załączniku. Plik TGA pochodzi z repozytorium, jest identyczny jak w paczce PC2009tga
Nie mogłem przyciąć obrazka, ze względu na brak możliwości zaznaczenia odcinka wychodzącego po za ekran.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 27 Maja 2017, 15:49:58
Ja tak jak pisalem wyzej, nie widze u siebie teo problemu. Dwa boki pojazdu na obrazkach.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Maja 2017, 15:51:37
Widać, że na jednym boku napis pkp i oznaczenia klasy są na osobnych prostokątach. Omawiana tekstura jest wykonana bezmyślnie i nie została spasowana z położeniem ich na modelu.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 27 Maja 2017, 15:53:50
@Stele mniej więcej zaznaczyłem, gdzie znajdują się te dwa plane. Kiedyś to był sposób na oszczędności.

Jak dla mnie nie warto zajmować się przestarzałym modelem. Ponad 3 lata temu @szogun zaprezentował nowy model wraz z kabiną (http://eu07.pl/forum/index.php?topic=24585.0), ale nie wiadomo co się z nim stało.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 27 Maja 2017, 15:57:26
Mariusz, pokazales nam inna teksture niz ta z ktora jest problem. Zerknij chocby na kolory. Omawiana tekstura to SN61-183, w paczce jest jeszce 5 tekstur ktore sa nedzne, ale nie sprawiaja klopotu.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 27 Maja 2017, 16:01:25
Trzeba by zmienić mapowanie tego modelu, zmienić na oddzielne boki.
Dlatego zrobilem to co zrobilem.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 27 Maja 2017, 16:05:21
Kiedyś nie przykładano zbytniej uwagi co do jakości i na swój sposób to było dobre, bo powstawało wtedy sporo taboru. Jednak dziś po latach co się okazuje błędy są rażące i faktycznie lepiej zrobić coś nowego niż poprawiać leciwy model.Co do modelu wyżej prezentowanego w linku, którym się zajmował @szogun z tego co wiem ma mocno ograniczony czas jak i możliwości. Zatem to jeszcze może potrwać.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 27 Maja 2017, 16:32:30
Ostatni post w tamtym wątku to 2013 rok. Ja mam dość, szczerze mówiąc takich zabaw. jeśli jest problem z dokończeniem to trzeba komuś to przekazywać. Być może zrobiłby ktoś wcześniej bez oglądania się. Uznaję, że tamtego modelu nie ma, mamy to co jest w paczce i znosimy to, aż ktoś wymyśli i zrobi lepsze.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: DjSon231 w 27 Maja 2017, 17:36:41
Spróbuję pewnego razu wybrać się na Wzgórze Hetmańskie i znaleźć leciwego Ganza. O ile nie jest tymczasowo w Zbąszynku, Wolsztynie itd. Zrobię nowe zdjęcia na tekstury, może @szogun powierzy komuś pracę nad modelem.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 30 Maja 2017, 19:29:07
Model gdzies byl do zaimportowania z gmaxa w devsach. Trzeba by popatrzec. Ja troszke upiekszalem kabine korzystajac z materialow z tamtego ganza. To nie przeszlo w bugs. Wiec macie stara. Co do pudla mozna zaimpirtowac i poprzerabiac. Ja nawet dokleilem se trzeci reflektor i dodalem kibel od czola do koscierskiego ganza. Az dziwne ze przeszly moje upiekszenia pierwsza wersja kabiniy ep09 b/klim.

Krzysiek ty masz te mody ganza odemnie wiec popatrz.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Maja 2017, 21:18:56
Nie przeszły, bo dałeś wybrakowaną paczkę i olałeś temat.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 31 Maja 2017, 15:03:31
Omawiana tekstura to SN61-183, w paczce jest jeszce 5 tekstur ktore sa nedzne, ale nie sprawiaja klopotu.
Nie sprawiają kłopotu, bo są wykonane w Paincie i to akurat pod nie został dostosowany model.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 31 Maja 2017, 15:20:24
Nie dlatego ze w paincie. Nie sprawiaja klopotu, bo nie maja elementow ktorych odwrocenie/odbicie daje znieksztalcony obraz. Paint nie ma z tym nic wspolnego.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 31 Maja 2017, 17:14:44
W jakim sensie wybrakowana? Brakowalo czegos?

Proszę bardzo żeby nie było....

http://eu07.pl/userfiles/212/bugs-sn61_v1.rar
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: DjSon231 w 01 Czerwca 2017, 22:10:47
Wydaje mi się, że fizyka też leży. Jak jedzie luzem, za szybko schodzi z prędkości, a za wolno hamuje. I hamulcem zespolonym, i lokomotywy.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 01 Czerwca 2017, 22:13:43
Jakieś źródło tych informacji posiadasz? Skąd taki wniosek? Przez 15 lat nikt nie miał zastrzeżeń co do fizyki tego pojazdu.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: DjSon231 w 01 Czerwca 2017, 22:17:10
Podczas manewrów w Gryfinie (cała stacja leży na jednej płaszczyźnie i wysokości) jadąc luzem, tracił około 0.3 km/h /s. Dodatkowo przy podobnym ciśnieniu panującym w cylindrach hamulcowych, hamował wolniej niż w przypadku 6Dg z wagonem. Zaznaczam, że Ganz również miał ten sam wagon.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 01 Czerwca 2017, 22:40:16
Wiesz, to 0,3km/h/s to tak nie bardzo można przyjąć. Trzeba by zmierzyć wybieg od zadanej prędkości do zatrzymania. To jeszcze pod warunkiem, że przyjmiemy taką samą wagę porównywanych pojazdów, tarcie na szynie, wiatr i tym podobne rzeczy. W naszym Ganzu hamulce od zawsze są słabe (w porównaniu do innych pojazdów), ale nikt do tej pory nie zgłaszał zastrzeżeń. W wolnej chwili zerknę na Ganza jeszcze z paczki z 2007 roku i sprawdzę czy coś w tej materii było zmieniane.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 04 Czerwca 2017, 19:47:09
Nie dlatego ze w paincie.
Chodziło mi o to, że te 5 tekstur które tam powstało rożni się jedynie kolorem, nie rozmieszczeniem elementów. Podobny trik został zastosowany w starych EN57.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Dróżnik Wiór w 12 Czerwca 2017, 22:26:01
Temat o błędach w SN61 nada się chyba do mojego pytania. Co prawda nie o samą motorówkę chodzi, a o jej element, błąd jest pewnie mój własny. Otóż kombinuję sobie kolorystykę kabiny, zmieniłem na szarości. Taka trochę chałupnicza robota, ale mi się nawet podoba, pewnie dlatego, że to pierwszy pojazd, z którym coś zrobiłem. Teraz do rzeczy - wszystko co chciałem zmieniło barwy na zadane, poza małą rurką biegnącą od pulpitu do panelu załączania wycieraczek (zdjęcie kabiny w załączeniu). Ta niezmiennie pozostała zieloną. Wie ktoś może jak ją dostosować kolorem do pozostałej aranżacji wnętrza?

Ganz zmienił też u mnie trochę wygląd, wyrzeźbiłem mu teksturę na podstawie zdjęć z neta (własnych nie posiadam), więc wygląda tak, jak 10 lat temu pewnie by uszło.

Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 12 Czerwca 2017, 22:38:20
Ta rurka barwiona jest materiałowo, czyli nie ma do niej tekstury. Trzeba odnaleźć model t3d i podmienić parametry RGB. Zmień obrazki na mniejsze, są nieregulaminowe i rozwalają post na ekranie! Widziałeś, aby ktoś tak wklejał na tym forum w ten sposób obrazki?
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: hanys w 13 Czerwca 2017, 12:08:53
A co wy na to, aby poprosić Wujka 082 z Trainza aby udostępnił model Ganza? Współpracę mamy bardzo dobrą z nim, tak więc czemu by nie skorzystać z okazji powrotu tematu Ganza?

http://trainzart.pl/viewpage.php?page_id=10
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Czerwca 2017, 12:17:08
A ten co szogun konwertuje to nie właśnie ten?
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: hanys w 13 Czerwca 2017, 12:25:19
Z tego co pamiętam to Bartek chyba sam go modelował. Potwierdzone, to model Bartka.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 13 Czerwca 2017, 12:46:22
Ze screenów widać, że Bartek ma prawie skończone i wygląda to bardzo dobrze. Wstawi do testów i będzie. Adoptowanie z Trainza potrwa pewnie dłużej, o jakości nie będę się wypowiadał. Raz że nie znam choćby jednego modelu, a dwa i tak będzie zawsze lepiej, niż to byle co w paczce.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: hanys w 13 Czerwca 2017, 12:50:20
Najpierw chociaż pobierz jakiś dodatek z Trainza w obecnych standardzie a później pisz. SN61 Wujka 082 trzyma najwyższy możliwy standard. To, że nie ma ultra HD 4k tekstur, to nie oznacza, że model z automatu jest skreślony. Model ma się prezentować wizualnie i ma być jak najbardziej zoptymalizowany, a temu modelu Ganza od Wujka niczego nie brakuje. Powiem może tak, nie jeden model z Trainza jest lepiej technicznie zrobiony teksturowo w mniejszej rozdzielczości niż maszynowe tekstury Ultra HD 4k. Gdzie wszystkie kropki i detale są wyraziste, ale ogólnie wizualnie to nie gra ze sobą a optymalizacji już nie wspominam.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 13 Czerwca 2017, 14:48:38
Nie przyszło Ci do głowy, że nie mam Trainza i nie pobiorę tego? A cała Twoja wypowiedź powinna być uzgodniona z Bartkiem, że jego model, to w takim razie lipa i nie ma powodu aby to skończył. Nie życzę Tobie takich sytuacji. Przenieść model z Trainza trzeba było już dawno skoro taki dobry, a my guzik warty mamy. Pomyśl też czasem, że nie każdy ma takie wymagania jak Twoje. Nie widzę chętnego do przeniesienia Ganza, za to widzę że kończy go Bartek. No chyba, że Twoja wypowiedź jest deklaracją, "przeniosę Ganza do Maszyny, podoba się Wam?"
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: szogun w 13 Czerwca 2017, 17:48:32
Pudło robiłem sam, kabina to wersja @adamast.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Czerwca 2017, 21:54:24
Przeniesienie modelu z trainz do symka posiadając go w formacie 3DS jest o wiele przyjemniejsze niż przenieść go z gmaxa.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Smok E_ustachy w 15 Czerwca 2017, 00:42:52
Co do fizyki - to mam wrażenie, że Ganz wstawiony do składu jako wagon zachowuje się jakby był zostawiony na biegu i hamuje silnikiem.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 15 Czerwca 2017, 08:22:37
Pokaż wpis składu, to się dowiemy, czy nie ukrotniłeś.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Dróżnik Wiór w 17 Czerwca 2017, 20:12:48
Rzeźbię to co prawda na własny użytek, z kiepskich zdjęć z internetu, ale mam problem, którego nie pokonałem. Wszystkie tekstury SN61 dostępne w symulatorze nie mają numeru znajdującego się przy przednich szybach. Nie dziwię się, poskładanie tego by się zgrało jest ciężkie. Lepiej pewnie dać za wygraną, mi się to składa jak na zdjęciu w załączeniu. Wszystkie się jakoś słożyły poza jednym rogiem pojazdu. Ma ktoś jakiś pomysł? Jeśli pomysłem będzie usunąć te numery to pewnie tak zrobię..
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 17 Czerwca 2017, 20:14:21
Ogólnie powstaje nowy model sn61 i naprawde mocno odradzam tworzenie czegokolwiek na to coś, bo nie jest to ani przyjemne ani efekt nie jest tez dobry.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Dróżnik Wiór w 17 Czerwca 2017, 21:57:38
Fakt, do przyjemnych ta praca nie należała, choć to akurat tworzyłem do pojeżdżenia dla siebie bez większych zamiarów. Po prostu lubię SN61 i bardzo odczuwam brak tego pojazdu, to mnie zachęciło do przerobienia tego co jest. Straciłem na to dużo czasu, a efekt nie spełnia za specjalnie. Co najwyżej posłuży jaki doświadczenie. Chciałoby się już mieć ten nowy model. Najprościej będzie więc dla siebie może usunąć ten numer sprawiający tyle problemów i wozić się tym do czasu pojawienia się nowego ganza.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 17 Czerwca 2017, 21:59:49
Z tego co widziałem to tam bedzie identyczna wręcz tekstura co ty masz.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: szogun w 17 Czerwca 2017, 23:01:41
Wstrzymaj się z tym, nie ma sensu na tego strupa robić tekstur. O ile nie miałem czasu na kontynuowanie projektu obecnie prace idą w dość szybkim tempie.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: DjSon231 w 21 Października 2017, 22:47:59
Odkopuję. Są nowe błędy w wydanym przez @szoguna SN61 (183):
1 - Pomiędzy kabiną a przedsionkiem.
2 - W przedsionku przed kabiną (swoją drogą, nie wydaje się jakiś mały?). Dodatkowo to okno jest jakieś takie przesunięte...
3 - Trochę wygieło pulpit w lowpoly.
4 - Nie usunięte pozostałości.


Przekroczona waga załączników.
Matek123
//Poprawione.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 21 Października 2017, 22:56:55
Gdzie byles, jak byl w tescie? Ten model przelezal ciut czasu i trzeba bylo wydac. Beda dalsze poprawki. Pomysl tez, jakim Ganzem jezdziles do tej pory.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 21 Października 2017, 22:58:47
Problem w tym że był on w teście dla rangowych w beta...
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 21 Października 2017, 23:01:12
Pierwszego nie widać jak się nie wejdzie w ścianę.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 21 Października 2017, 23:03:48
Racja, testy byly w beta. Nie zwrocilem na to uwagi z przyzwyczajenia. Biorac pod uwage jak wygladal poprzedni model, uwazam ze niedorobki obecnego, to pikus. Jest bardzo dobry punkt startowy do dalszych poprawek.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Października 2017, 23:06:24
Spokojnie to co w/w to pierdółki i da się to bez problemu poprawić. Cieszcie się nowym ganzem, bo prawie 4 lata przeleżał. Nie raz męczyliśmy szoguniastego by udostępnił nam go do skończenia, ale wolał to zrobić sam i wcale się temu nie dziwię. No i się doczekaliśmy, więc zamiast się czepiać zaiste cieszmy się, że w końcu ujrzał on światło dzienne.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: szogun w 22 Października 2017, 08:43:29
No i lowpoly nie jest po to żeby je oglądać od środka... Więc w sumie nie ma co poprawiać.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Smok E_ustachy w 24 Października 2017, 00:27:18
Drzwi się zamykają za szybko. Jakby ktoś zarobił w trabę tymi drzwiami to by chyba ze 20 metrów przeleciał.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Października 2017, 00:29:18
Nagraj dluzszy dzwiek. Animacja musi byc spasowana do dzwieku. Widzisz jaka mam krzepe? ;)
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Smok E_ustachy w 24 Października 2017, 02:18:16
A jest szansa na wersję z czystymi szybami?
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 24 Października 2017, 09:02:22
... Jakby ktoś zarobił w trabę tymi drzwiami to by chyba ze 20 metrów przeleciał.
Slon nie zmiesci sie do Ganza, gdyby nawet sie tam znalazl, to jak dostanie w trabe nic sie nie stanie. Zbyt duza roznica masy drzwi i slonia na kozysc tego ostatniego.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Października 2017, 17:12:04
A jest szansa na wersję z czystymi szybami?
Z czystymi szybami by wyglądał jakby nie miał wcale.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: Smok E_ustachy w 24 Października 2017, 22:40:29
Ja bym jednak chciał.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: szogun w 24 Października 2017, 22:58:55
Podobno chciec to moc.
Tytuł: Odp: Błędy w teksturze SN61
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Października 2017, 23:04:18
Ja bym jednak chciał.
Ja też bym dużo chciał. Jest ogólnodostępne repozytorium i możesz pobrać teksturę tga i edytować.