- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 27 Kwietnia 2012, 15:32:14
-
Ostatnimi czasy miałem możliwość zobaczenia jazdę na moście z perspektywy maszynisty (średnicowy w Warszawie i kolejowy w Płocku). Zainteresowało mnie łączenie szyn na obu mostach. Dlaczego zastosowano takie łączenie szyn? Ktoś mógłby mi to wytłumaczyć? Tutaj widoczne na filmie: http://youtu.be/spRuxGbEnSk?hd=1&t=6m10s (6:10).
-
To jest styk dylatacyjny, stosuje się je tam, gdzie mamy tory bezstykowe, ale musimy zniwelować ryzyko ewentualnej dylatacji szyn. Stosowane często na liniach tramwajowych.
-
Technologia taka jest stosowana i to nie tylko na mostach, aby zniwelować szczelinę dyletacyjną. Szyny zmieniają długość, dlatego stosowane są szczeliny dyletacyjne. W tym przypadku jedna szyna zachodzi na drugą. Pociągi mogą rozwijać większe szybkości, ale nie ma charaktrystycznego stukania.