- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: eu07_304 w 26 Października 2005, 14:36:13
-
Witam!!!
Zrobiłem sobie jeżdżący parowozik. Jak na razie ma on fizykę od ganza i odłosy pdobne do rzeczywistych. Jednak natknąłem się na problem-po uruchomieniu się odczepia cały skład łącznie z tendrem i jedzie sobie dalej...
do pobrania:
http://republika.pl/eu7_304/ty2.zip
-
A na pewno masz połączone sprzęgi (we wpisie zamiast "0" na końcu musi być "3") ?
-
No dobra, a kabina mogła by być. Chciaż nawet taka prowizoryczna.
-
No dobra, a kabina mogła by być. Chciaż nawet taka prowizoryczna.
Wg mnie nie opłaca się robić, bo na obecnym silniku i tak nie będzie do tego dobrej fizyki, więc po co robić dosyć skomplikowaną kabinę, skoro i tak będzie to tylko SN61 z nowym pudłem.
-
No dobra, a kabina mogła by być. Chciaż nawet taka prowizoryczna.
Wg mnie nie opłaca się robić, bo na obecnym silniku i tak nie będzie do tego dobrej fizyki, więc po co robić dosyć skomplikowaną kabinę, skoro i tak będzie to tylko SN61 z nowym pudłem.
No niby tak, ale SM42 tez jest podrobiona, a jeździsz. Po za tym kabiny można eksportować do Nebuli, więc praca nie pójdzie na marne...
-
IMHO zdecydowani lepiej pracować nad wyglądem zewnętrznym niż nad ewentualną kabiną. Prowadzenie takiego parowozu szybko zniechęci, a zdecydowanie przyjemniej będzie stojąc gdzieś w peronach zobaczyć jadący "pociąg specjalny" prowadzony parowozem "Dumb" :)
PS. Poza tym model przyda się potem do nebuli
-
A mi nie chce ruszyć :(
Czy jest jakaś specjalna instrukcja obsługi do tego modelu ???
-
A na pewno masz połączone sprzęgi (we wpisie zamiast "0" na końcu musi być "3") ?
Mam tak:
(...)
node -1 0 ty2-1234 dynamic PKP\ty2 none ty2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 ty2-1234-tender dynamic PKP\ty2 none tty2beczka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 100486a dynamic PKP\bipa Bhp-66286.bmp bipa-a 0.0 nobody 3 3 passengers enddynamic(...)
dodano po 3 minutach
A mi nie chce ruszyć :(
Czy jest jakaś specjalna instrukcja obsługi do tego modelu ???
a jak go wstawiasz? Powinno być tak :node -1 0 ty2-1234 dynamic PKP\ty2 none ty2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 ty2-1234-tender dynamic PKP\ty2 none tty2beczka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
-
mam pytanko: jaki musi byc wpis w pliku dynamic.dat ?? bo jak dodalem po swojemu wpis, to mi wywala podczas ladowania symka blad: cab not initialised!
-
A wrzuciłeś plik kabiny SN61 do katalogu Ty2?
-
A wrzuciłeś plik kabiny SN61 do katalogu Ty2?
nie:/ czyli chyba wszystko jasne..
-
Mam w swoim symku starszy katalog z plikami TY-2 -wrak po ustawieniu na torze wyswietla sie razem z tendrem jako całośc tzn. widac ze jest połączony.. natomiast pa ustawieniu twojego pliku mam jakby dwa oddzielne modele ,parowozu i ok 1/2 metra tender?. Nie sprawdzałem jeszcze wpisów w plikach mmd, i chk. ale cos tu jest nie tak???
Co do komunikatu blad: cab not initialised! to mimo wstawienia plików kabiny nadal sie wyświetla chociaz ładuja sie bez problemu ale AI go nie potrafi uruchomic.. stoi i sapie sapie i dmucha?? i nic wiecej.Moze ktos wie w czym tkwi błąd?
Pozdrawiam...
-
A na pewno masz połączone sprzęgi (we wpisie zamiast "0" na końcu musi być "3") ?
Mam tak:
(...)
node -1 0 ty2-1234 dynamic PKP\ty2 none ty2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 ty2-1234-tender dynamic PKP\ty2 none tty2beczka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 100486a dynamic PKP\bipa Bhp-66286.bmp bipa-a 0.0 nobody 3 3 passengers enddynamic(...)
A rzeczywiście. Nie dodałem tendra. Po dodaniu - ruszyło.
Ale swoją drogą nie wiem dlaczego - ten skład gubi wagony. I to za każdym razem, nie ujedzie paru metrów żeby czegoś za sobą nie zostawić. I to czasem zostaje sama lokomotywa, a tender z wagonami urywają się i zostają na trasie.
A tak BTW: Chyba trochę za szybko kręcą się koła :)
-
W Ty2 nie może być sprzęgu, zamiast 3 0 musisz mieć 0 0 . Jak ja sobie sam zrobiłem ten parowozik do jazdy jakiś czas temu też napotkałem ten problem, poeksperymentowałem i do takiego dziwnego wniosku doszedłem. Chociaż mozesz spróbować dać tam 7 0.
A tak BTW: Chyba trochę za szybko kręcą się koła :)
A do tego odwrotnie się kręcą, a część wiązarów pozostaje nieruchoma..
-
Można nabierać wody z żurawia na stacji??
-
Można nabierać wody z żurawia na stacji??
Jeśli napiszesz do tego fizykę...
-
...i zrobisz model żurawia....
-
Akurat model żurawia w porównaniu do napisania fizyki to pestka.
-
Można by tego TY2 lepiej oteksturować, a po za tym fajnie by też było żeby węgiel się marnował, np. jedzie się a na stacji Dejawy kopalnią uzupełnić węgiel.
-
Można by tego TY2 lepiej otekstórować, a po za tym fajnie by też było żeby węgiel się marnował, np. jedzie się a na stacji Dejawy kopalnią uzupełnić węgiel.
No tej i żeby para leciała..... :D
-
O parze wodnej narazie zapomnij, narazie trzeba go oteksturować!
-
No tej i żeby para leciała..... :D
To trzeba zrobic model pary, oteksturować...
Kto jest chętny do zrobienia zdjęć pary na tekstury? ;)
-
No tej i żeby para leciała..... :D
To trzeba zrobic model pary, oteksturować...
Kto jest chętny do zrobienia zdjęć pary na tekstury? ;)
Ale para musi się ruszać, i to przez cały czas, więc potrzebne jest odpowiednie mapowanie. Tak się chyba nie da.
A jakbym wstawił same parowozy z parą na jakiejś dużej trasue, to z FPS-em cienko.
-
Kolega modelarz mi powiedział aby była widoczna ruszająca się para (patrz trainz/msts) musiały by być wprowadzone w exe efekty cząsteczkowe. Jakby to było to z pewnością też i pogoda by była np deszcz/śnieg.
-
Niekoniecznie.
Z tego co pamietam (i jak mi się wydaje) dawno dawno temu na amigę nie bylo efektów cząsteczkowych. A śnieg (jak wnioskuję) to był randomalnie pojawiający się piksel biały na "szybie" :]
-
Jak powinien wyglądać wpis do pliku DAT??
-
Od takich pytan jest dzial pomoc,zreszta tego modelu i tak nie poprowadzisz bo nie ma kabiny ani fizyki.
-
to ja się tak zbiorczo wypowiem
No tej i żeby para leciała..... :D
da się zrobić, np. tak:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img20/schowek074vs.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img20/schowek074vs.jpg)
Kolega modelarz mi powiedział aby była widoczna ruszająca się para (patrz trainz/msts) musiały by być wprowadzone w exe efekty cząsteczkowe. Jakby to było to z pewnością też i pogoda by była np deszcz/śnieg.
nie musi to być cały system, ale pewne jego cechy. co do pogody - odpowiedź nizej
Niekoniecznie.
Z tego co pamietam (i jak mi się wydaje) dawno dawno temu na amigę nie bylo efektów cząsteczkowych. A śnieg (jak wnioskuję) to był randomalnie pojawiający się piksel biały na "szybie" :]
też tak myślałem żeby zrobić, ale nie idzie tego znaleźć
To trzeba zrobic model pary, oteksturować...
Kto jest chętny do zrobienia zdjęć pary na tekstury? ;)
bardziej cząsteczki pary, jak żeś jest chętny to rób, potem sie podepnie pod parowóz i będzie działać :). Możesz od razu zrobić model cząsteczki spalin diesla?
zreszta tego modelu i tak nie poprowadzisz bo nie ma kabiny ani fizyki.
a jaka jest zasada sterowania parowozem, bo może coś się wymyśli :)
-
A mnie się udało zrobić tak, że nic nie gubi.
Po prosty zapisałem *.chk i *mmd loka z następijącymi zmianami:
Dimensions: L=13.45 H=4.40 W=2.90 Cx=0.5 -> Dimensions: L=9.20 H=4.04 W=2.90 Cx=0.4
para.wav -> silence1.wav
Ty2.t3d -> tTy2beczka.t3d
jako tTy2beczkal.chk i tTyzbeczkal.mmd.
Wpis do scenerii wygląda tak:
node -1 0 Ty2-1054 dynamic PKP\ty2 none ty2 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 Ty2-1054-t dynamic PKP\ty2 none tTy2beczkal 0.0 connected 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-3 dynamic PKP\Bh Bh 101a 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-3 dynamic PKP\Bh Bh 101a 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-3 dynamic PKP\Bh Bh 101a 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-3 dynamic PKP\Bh Bh 101a 0.0 nobody 0 0 enddynamic
I dzięki temu parowóz z fizyką Ganza uciąga już całkiem przyzwoity, 4-wagonowy pociąg :)
-
Hmmm... Ja go robiłem na bardzo stare exe (220204)
-
A co z kabiną? nadal kilka metrów przed parowozem?
Pomysł był przedni ale szkoda że nie dokończony:(
-
To była kabina? Ja nic nie definiowałem w pliku mmd.
-
To była kabina? Ja nic nie definiowałem w pliku mmd.
był taki plik z definicją kabiny, ale nie wiem czyj.
(http://img226.imageshack.us/img226/5632/ty23rn.th.jpg) (http://img226.imageshack.us/my.php?image=ty23rn.jpg)
tam są też niezłe dźwięki, szkoda że nie ma tego modelu.
-
Chyba kabina była zdefiniowana od razu, a ja nie usunąłem jej stamtąd. A dźwięki to odgłos pary i sygnału dźwiękowego?
-
No tak para i gwizdek. Gdyby była możliwość zrobienia kabiny ..... kabinę od ganza można schować w model i to nie sprawi mi trudności, pomyślę coś na ten temat.
-
Już bardziej kabinę od stonki.
-
Już bardziej kabinę od stonki.
Czytasz w moich myślach, nie chciałem zapeszyć.
-
Widze że coraz więcej takich pomysłów już nie raz na forum widziałem takie pomysły z wciskaniem na siłe jakiejś kabiny.Może lepiej poczekać aż w końcu ktoś utalętowany zrobi kabine. Ja nie zrobie bo nie mam w czym choć do Wolsztyna jest kawałek.
Takie coś że ktoś wcisnął kabine od innej lokomotywy to troche odchodzenie od przeznaczenia i "misji" MaSzyny która ma być symulatorem bardziej realistycznym. A tak zaczyna to przypominać pierwsze wersje śmiesznego Trainza gdzie co druga lokomotywa miała taką samą kabine.
Więc nie kombinujcie ratowaniem się z braku kabiny innymi kabinami bo psuje to cały efekt.
Pozdro....
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=4002 tu jest przykład ale zamknięto temat mam nadzieje że i ten zostanie zamknięty chyba że ktoś ma coś do dodania chętnie poczytam.