Autor Wątek:  3d max - półprzezroczystość, a symulator  (Przeczytany 6484 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
3d max - półprzezroczystość, a symulator
« dnia: 29 Listopada 2008, 00:59:56 »
1. Witam. Od ostatniego czasu wziąłem się porządnie za tworzenie modeli do symulatora. I mam teraz pytanie. Czy jeżeli w max'ie obiekt jest półprzezroczysty, to czy gdy wyeksportuję do symulatora, to jak on będzie wyglądał?

2. Jeżeli nie będzie przezroczysty, to co mam uczynić, aby był?


ED. Mam jeszcze jeden bardzo denerwujący problem. Chodzi o kamerę. Obraca się ona jakoś dziwnie, nie mogę się zbytnio do obiektów zbliżyć itd.

Pozdrawiam

Pomoc w konkretnych przypadkach problemów z edytorami.
Przenoszę do Pomoc w tworzeniu
Akvin


Dziękuję.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2008, 20:01:13 wysłana przez Żuk »

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: 3d max - półprzezroczystość, a symulator
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Listopada 2008, 03:59:35 »
Mhm, a może tekstury w postaci plików .tga ?

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3d max - półprzezroczystość, a symulator
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Listopada 2008, 16:20:35 »
Mhm, a może tekstury w postaci plików .tga ?

Ewentualnie mogłoby tak być, tylko że to mają być szyby.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: 3d max - półprzezroczystość, a symulator
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Listopada 2008, 16:43:30 »
No to usuń warstwę... w Gimpie CTRL+a , z menu wybierasz 'Warstwa', następnie 'usuń warstwę'.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3d max - półprzezroczystość, a symulator
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Grudnia 2008, 16:59:56 »
No to usuń warstwę... w Gimpie CTRL+a , z menu wybierasz 'Warstwa', następnie 'usuń warstwę'.

Chyba za mało wiem. Co ma wspólnego Gimp z 3d max'em?

PS. Jak sprawdzić ile model ma poly?

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: 3d max - półprzezroczystość, a symulator
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Grudnia 2008, 17:34:30 »
Że uzyskujesz przezroczystą teksturę, którą zmapujesz szybę?


File -> Summary info

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: 3d max - półprzezroczystość, a symulator
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Grudnia 2008, 18:12:44 »
Że uzyskujesz przezroczystą teksturę, którą zmapujesz szybę?

Tak.

Co do polygonów, to pisze verticle i faces. Co jest co? :)

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: 3d max - półprzezroczystość, a symulator
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Grudnia 2008, 22:22:14 »
Co do polygonów, to pisze verticle i faces. Co jest co? :)

verticles - punkty, faces - trójkąty
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com