Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Brutto pack 2008/2009 by GłowaWojtas - Patrykos - ?

<< < (2/4) > >>

wasyl:
Witam!!!
Wagoniki bardzo ładne, ale mam 2 pytania:
- Widzę, że model został od nowa wykonany w maxie - ile on ma poligonów? Wiem, wiem, że teraz są szybkie karty graficzne itd, ale czy sprawdziliście dla dużej liczby wagonów jaki jest FPS? Postawcie np. 2 lub 3 tory po 25-30 wagoników w jakiejś scenerii na stacji, następnie poprowadź tam maszynę. Może moje obawy są na wyrost, ale ja z około 50 wagonami w polu widzenia od queuedEU na Zwierzyńcu na GF7600 mam już drobne problemy z wydajnością.
- Nie dało by się coś zrobić z teksturami (z mapowaniem) w miejscu, które zaznaczyłem w poniższym linku?
http://solnet.net.pl/solnet/maszyna/1.JPG

Czekamy na zakonczenie prac z niecierpliwością.

Ra:
Można to tak zrobić, że model dokładny jest widoczny do np. 100m, a powyżej 100m jest pudełko zrobione z 8 trójkątów wewnątrz i 8 na zewnątrz. Odległość zamiany modelu dokładnego na uproszczony trzeba by dobrać doświadczalnie, aby nie było widać przeskoku. Można też zrobić średniodokładny model przejściowy, widoczny np. w zakresie od 50 do 200m. Ale wtedy wszystkie wzmocnienia, uchwyty itd. powinny być umieszczone na teksturze. Ewentualnie można zrobić dwie sub-tekstury w jednej - główną, dużą, wyretuszowaną pod wymodelowane elementy i małą (fragmentem np. 128×64) na obiekt uproszczony, z zachowanym wrażeniem dodatkowych elementów. Trzeba by przetestować FPS np. przy wstawionych 200 tak spreparowanych wagonach - moim zdaniem powinien być duży, o ile tylko elementy obiektów, niewyświetlane ze względu na odległość, nie są obciążeniem dla FPS...

Kozi:
Czy można sie spodziewać węglarki sześcioosiowej Eaaos (601w)? Czy nie posiadacie materiałów do zbudowania tegoż modelu?

Patrykos:
Z tym mapowaniem to jeszcze się dogadamy, tyle, że ono jest oparte na starych eaosach, więc nie wiem, czy to zmieścimy, ewentualnie coś skrócimy ;) Modele maja około 7,5 tysięcy, niech się w tej sprawie wypowie Wojtek :) Staramy się wykonac bardzo dokładne modele, każdy model ma osobny układ belek, ma wymodelowane dokładnie drzwi.

RooteK:
Tak. Dokładniej modele mieszczą się w granicach 5000-11000 faces.

Z tymi 2 modelami to ciekawy pomysł. Jakby ktoś wytłumaczył mi jak takie coś wykonać byłbym wdzięczny.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod