Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Profil pionowy trasy.

<< < (5/13) > >>

Ra:
Tu nie chodzi o to, że coś będzie niedostępne. Tylko dla fikcyjnej nie ma SRTM, nie ma UMP, nie ma profili pionowych tras, nie ma zdjęć lotniczych, nie ma filmów z przejazdu trasą, nie ma zdjęć okolicy. To z czego taką trasę budować? Potrzebne są jakieś zestawy gotowych elementów, katalogi budowli, generatory wirtualnego terenu, wyglądającego jak realny itd. Ja się nie podejmuję tworzenia takich narzędzi, bo nie mam koncepcji na to.

Mariusz1970:
[OT]
To nie o to chodzi, aby dwa edytory nastawiać antagonistycznie. Jasne, że na pytanie czy chcesz być: bogaty, inteligentny, przystojny i długo żyć, każdy raczej odpowie, iż wszystko na raz. Tylko, że w życiu raczej tego wszystkiego się nie ma na raz i trzeba zakładać jakieś priorytety.
Teraz jest tak: Ra robi swój edytor real, a ktoś inny edytor fikcji.
Teraz pytanie, skoro było parcie swego czasu na trasy real, szczególnie w kontekście skoku jakościowego jakim ma być SPT, czy nie lepiej zamiast "każdy sobie", zebrać do kupy paru zdolniachów i aby wspólnie pracowali nad czymś, co jest priorytetowe.
Jasne, iż każdy może mieć inne te priorytety. Dla mnie priorytetem byłoby stworzenie realnej kolejowej mapy Polski, w max. stopniu dopracowanej. To byłoby chyba coś niespotykanego.
Jak mi się wydaje, zrobienie edytora tras realnych i danie nam mapy kolejwej Polski, to dla jednego człowieka dużo za dużo (choć może się mylę).  
Teraz paru maniaków maszynowych jeździ po fikcyjnych trasach, a wyobraża sobie, iż jeżdżą po realnych trasach. Swego czasu, pomimo, iż stary koń jestem, Linię546 huntera, przerobiłem sobie tekstury nazw stacji i zapowiedzi tak, aby pasowały do reala, z jakim łączą mnie jakieś sentymenty.
Gdy już bedzie gotowy i zadawalający edytor tras realnych, można ponownie zebrać siły i robić coś do fikcji (zresztą w pewnym momencie pewne funkcje realnego i fikcyjnego edytora będą się nakładały i w miarę rozbudwy realnego edytora, coraz więcej rzeczy uzyskamy niejako za darmo do fikcji- to taka moja wizja :)).
[/OT]

ShaXbee:
Dowiaduję się z tego wątku jak ma wyglądać SPT- bardzo ciekawe...

Jestem zdecydowanie przeciwny wiązaniu symulatora tylko ze sceneriami realistycznymi - tworzymy dowolne scenerie, realistyczne to tylko podzbiór - nalezy tylko udostępnić tooling który umożliwi korzystanie z istniejących danych - pisaliśmy to już w Devs z @Adammo i @robalem, powtórzę to i tutaj. Proponuję żebyście się skupili na zbieraniu koncepcji odnośnie tworzenia scenerii realistycznych, ale nie forsowali swojego podejścia - scenerie fikcyjne były, są i będą.

Mariusz1970:

--- Cytuj ---Dowiaduję się z tego wątku jak ma wyglądać SPT- bardzo ciekawe...

--- Koniec cytatu ---
Taka się wywiązała dyskusja, czy coś w tym złego?
Ponadto nie jak ma wyglądać SPT, tylko po czym w pierwszej kolejności w SPT będziemy jeździli.

--- Cytuj ---ale nie forsowali swojego podejścia - scenerie fikcyjne były, są i będą.

--- Koniec cytatu ---
Niczego nikt nie forsuje, tylko wyraża opinię, która i tak nie jest wiążąca, bo każdy robi tak jak jemu się widzi.
Były- owszem, są - owszem, ale czy mają być, to już indywidualne podejście.
Może koncepcja słuszna, iż jednen robi real, a drugi w tym samym czasie fikcje. Dla mnie słuszniejsza byłaby: robimy coś jednego wspólnie, jak skończymy bierzemy się za coś następnego. I tylko tutaj sie różnię.
Która z tych koncepcji jest tak naprawdę bardziej słuszna, tego nie wiem.

Zresztą, kto ma umiejętności ten ma władzę...

firleju:

--- Cytat: Ra w 10 Listopada 2008, 18:26:52 ---Tu nie chodzi o to, że coś będzie niedostępne. Tylko dla fikcyjnej nie ma SRTM, nie ma UMP, nie ma profili pionowych tras, nie ma zdjęć lotniczych, nie ma filmów z przejazdu trasą, nie ma zdjęć okolicy. To z czego taką trasę budować? Potrzebne są jakieś zestawy gotowych elementów, katalogi budowli, generatory wirtualnego terenu, wyglądającego jak realny itd. Ja się nie podejmuję tworzenia takich narzędzi, bo nie mam koncepcji na to.

--- Koniec cytatu ---
@Ra, problemy które wymieniłeś są problemami dla budowanai tras realistycznych. Dla tras fikcyjnych nie, gdyż np. sposób stworzenia terenu jest tylko ograniczony wyobraźnią twórcy. Może sobie zrobić nawet ścianę o wysokości 500 [m] i nikt mu tego nie zabroni. Generator jest tylko pewnym dodatkiem, a nie najważniejszą sprawą. Tak samo z modelami. Przecież do scenerii realistycznej też musissz jakoś obiekty wstawiać. Czyli musisz mieć modele w jakiejś formie. Jak dla mnie wystarczy pokonwertować obecnie istniejące obikety i potem móc wybierać sobie z katalogów. Może format *.ive?

Zgadzam się z Shaxem, iż wiele narzędzi, które stworzysz na potrzeby robienia scenerii realistycznych będzie miało zastosowanie przy sceneriach fikcyjnych. Będzie trzeba jeszcze zrobić tylko tych parę brakujących.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod