Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Obracanie modelu
(1/1)
janek32:
Witam,
ostatnio zacząłem trochę oświetlać wagony. Robię to kopiując główny model i wstawiając go na końcu pliku t3d. Jeden model ma SelfIllum: true i bmp, a drugi SelfIllum: false, i tga z przezroczystymi oknami. Ale gdy uruchomiłem na eszelonie (tam testuję wagony w nocy) bohuna zobaczyłem taki widok:
Co jest nie tak i co trzeba zrobić, żeby się obrócił o 90 stopni? Przy jakimś wagonie z 1xxa packa było to samo.
Marcin1992:
--- Cytat: janek32 w 15 Września 2008, 18:40:53 ---Robię to kopiując główny model i wstawiając go na końcu pliku t3d.
--- Koniec cytatu ---
Janek, zrób tak:
--- Kod: ---Wpis na pudło z bmp, SelfIllum: true
Wpis na pudło z tga, Selfillum: false
--- Koniec kodu ---
Tylko niech wpis będzie na samo pudło wagonu.
A nie klonowałeś aby całego wpisu t3d włącznie z wózkami i sprzęgiem?
janek32:
Nie, tylko pudło. Ale o co chodzi?
Marcin1992:
Wrzuć *.t3d wagonu na wklej.org i podaj link. Przeanalizujemy sytuację.
adsim:
Witam. No to może szybki kurs:
--- Cytuj ---Parent: Pudlo
Type: Mesh
Name: Pudlo2
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 250.0 250.0 250.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: true
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: wew.tga
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
--- Koniec cytatu ---
tak powinien wyglądać skopiowany wpis pudła, tak żeby było ono w poziomie. Inna sprawa to to, że na teksturze z selfillum: true powinny być zostawione same okna, a reszta powinna być przezroczysta, bo inaczej powstaje dość nieciekawy efekt. Jeśli dobrze wszystko zrobisz to będzie wyglądać tak:
zrobione w 5 minut;)
Nawigacja
Idź do wersji pełnej