Autor Wątek:  Kozioł oporowy jako dynamic  (Przeczytany 6371 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Kozioł oporowy jako dynamic
« dnia: 13 Sierpnia 2008, 12:38:41 »
Zastanawiałem się przez długi czas, w jaki sposób można by zatrzymać jadący pociąg. Kozioł oporowy zrobiony z torów nie stanowi żadnej przeszkody, większość pojazdów przejeżdża go na wylot. Testowałem pionowe tory - też nic nie dają. EU07 rozpędzona do prędkości 160km/h (wpisem w trainset - wiem, że nieosiągalna) - wspięła się po pionowym torze na wysokość około 100m, przy okazji dziwnie zmieniając rozmiary (błąd w transform?).



Dosyć skuteczne okazały się niewidoczne tory wykolejające, ułożone pod kątem do kończącego się toru (mechanizm nullstop). Ale jak zatrzymać bez wykolejenia?

Wpadłem na taki pomysł, aby zrobić kozioł oporowy w formie pojazdu. Jego budowa byłaby maksymalnie prosta, tylko wygięte w górę szyny trzeba wymodelować (gdyż raczej nie da się użyć tych wystających z terenu). Jeśli chodzi o parametry, to musiałby mieć bardzo dużą masę (rzędu dziesiątek tysięcy ton) i mieć maksymalnie zepsuty hamulec. Uderzenie pociągu o masie 3000t z prędkością 70km/h powinno nieznacznie go przesuwać. Wymiary muszą być takie, żeby dało się dojechać do belki. Sprzęgi itp. oczywiście niepotrzebne.

Niestety nie mam tyle czasu, żeby w ciągu najbliższych tygodni zająć się produkcją i testami, dlatego publikuję ten pomysł. Może ktoś zrobi to szybciej, niż ja.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Kozioł oporowy jako dynamic
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Sierpnia 2008, 14:16:28 »
Gdyby stworzyć taki model, to w chk powinniśmy uwzględnić długość samych buforów, aby było tak, żeby lok mógł w nie uderzyć, bez potrzeby zatrzymania się na nasypie wokół kozła. Można by stworzyć chk dla tego kozła jako wagonu, tylko że z wartością masy b.dużą oraz hamulcami ogromnie mocnymi. Czy takie hamulce są osiągalne w Symku tego nie sprawdzałem. To jest tylko taka moja sugestia co do stworzenia odbijającego naprawdę kozła :)

EDIT: Przykład betonowego kozła. Metalowy można by stworzyć podobnie :)


A inaczej. Można by stworzyć model belki na którym umieszczone są dwa bufory, dać im wysokość taką na jakiej znajdują się naprawdę bufory i uwzględnić długość samych buforów w chk i przypisać ogromną wagę (powiedzmy 999999 kg). :)

Sprawdzone w praktyce.
Lok jako kozioł: EU07-007 (masa 999 999 kg)
Lok testowy: EU07-423 (83 500 kg)

Lok testowy rozpędzony do 120 km/h (luzem) uderza w "kozła". Efekt? Odbicie loka od kozła i powrót do prędkości tej samej z którą uderzył tylko powrót w drugą stronę ;)
Koziołek również ruszył się z miejsca ale tylko trochę :)
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2008, 14:54:44 wysłana przez ST44-003 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kozioł oporowy jako dynamic
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Sierpnia 2008, 15:01:26 »
Jednak wyobrażam sobie że przy przekroczeniu pewnego poziomu siły/energii uderzenia, kozioł powinien się rozlecieć a lokomotywa wykoleić.
O ile to ma być bliskie rzeczywistości.

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kozioł oporowy jako dynamic
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Sierpnia 2008, 15:16:44 »
Nie wiem, czy dobrze interpretuję, ale tak myślę, że jeżeli jednak ktoś przygrzmoci w taki kozioł oporowy z dużą prędkością mając na haku mocne brutto - i się on lekko przesunie do tył od uderzenia - czy nie wystąpi "NULL TRACK" kozła? (Zakładam, że jest on interpretowany przez Symulator jako ten wagon czy lokomotywa).
Z MaSzyną od 2003!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kozioł oporowy jako dynamic
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Sierpnia 2008, 15:27:38 »
Mocne brutto?
Chyba ciężkie, ale wracając do tematu, jeśli tor pod kozłem będzie dostatecznie długi, to null track kozła nie powinien się zdarzyć.
Być może taki finał zderzenia też okaże się przydatny.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Kozioł oporowy jako dynamic
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Sierpnia 2008, 15:33:19 »
Wiecie co, nasuwa mi się jedna myśl. Po kiego groma, miał by ktoś przyfasolić w kozioł oporowy, z tak dużą prędkością, jaką Wy podajecie. 100km/h, 120km/h. Przecież takie sytuacje się nie zdarzają w rzeczywistości. Może z prędkością około 40 km/h, mógł by wjechać, bo przy większej, zanim wjechał by w kozioł, wykoleił by się na pierwszym, lepszym rozjeździe.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kozioł oporowy jako dynamic
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Sierpnia 2008, 15:45:53 »
W sumie racja - takie "odbicie się" na jakiejś "misji" Stymulatora zdarza się jedynie przy odstawianiu lokomotywy na tor boczny. No i samo "odbicie" jest z reguły wygenerowane specjalnie przez prowadzącego ów wirtualny pojazd :)

Kozioł taki ma zastosowanie też (o czym napomniał Kolega Ra) w przypadku, gdy pokręcą się eventy i AI wyląduje na ślepym torze. Wówczas uniknie się komunikatów NULL i niekiedy - w konsekwencji - wyłączenia aplikacji z powodu jakiegoś błędu nieprzewidzianego odgórnie przez Twórcę :-)

Cytat: Krzysiek
Mocne brutto?
Chyba ciężkie...

No jasne, że ciężkie - ja po prostu zawsze miałem zwyczaj na swój sposób tworzyć metaforę :-)
Pozdrawiam Ciepło!
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2008, 15:47:35 wysłana przez prof_klos »
Z MaSzyną od 2003!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kozioł oporowy jako dynamic
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Sierpnia 2008, 15:52:48 »
Racja, święte słowa.
100,120 to nie, ale ciężkie brutto nawet przy 20/h to....
zresztą to luźne uwagi które można wziąć pod uwagę lub nie.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Kozioł oporowy jako dynamic
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Sierpnia 2008, 19:09:11 »
czy nie wystąpi "NULL TRACK" kozła?

Za kozłem można wstawić kawałek niewidocznego toru z maksymalnym damageflag.

Pozdr, Paweł
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2008, 19:12:41 wysłana przez Paul »
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com