Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Pytanie dotyczące hamowania (exe Kursa)
(1/1)
EP07-1057:
Witam
Nurtuje mnie takie jedno pytanie dotyczące hamowania na exe kursa. Jestem w trakcie przeprowadzania prób i nauki jazdy na tym hamulcu i chciałem zadac pytanie: Czy napełniania uderzeniowego (pozycja -1 hamulca zas.) powinno używac się podczas jazdy?
Moje postępowanie jest następujące:
1) Rozpędzam się do prędkości 120 km/h (chcę wyhamowac do 80 km/h)
2) Mniej więcej tak w okolicach 90 km/h wracam do pozycji luzu na hamulcu (1) i załączam szybko odluźniacz hamulca.
3) po chwili daje napełnianie uderzeniowe i przy ciśnieniu 0,6 - 0,65 daje hamulec na luz i odluźnianie.
Proszę o odpowiedź, za pewne rozwiąże to problem mój i wielu innych osób. Pozdrawiam
Poscikk:
Nie zapominaj, że na tym exe, jeżeli długo będziesz trzymał na uderzeniowym, to przeładujesz i po przestawieniu na pozycję "jazda", będziesz miał powietrze w cylindrze hamulcowym. Żeby zeszło trzeba dłuuuuugo czekać.
EU07-457:
--- Cytat: eu07-007 w 28 Lipca 2008, 13:07:24 ---Czy napełniania uderzeniowego (pozycja -1 hamulca zas.) powinno używac się podczas jazdy?
--- Koniec cytatu ---
Jak najbardziej.
--- Cytuj ---Moje postępowanie jest następujące:
1) Rozpędzam się do prędkości 120 km/h (chcę wyhamowac do 80 km/h)
2) Mniej więcej tak w okolicach 90 km/h wracam do pozycji luzu na hamulcu (1) i załączam szybko odluźniacz hamulca.
3) po chwili daje napełnianie uderzeniowe i przy ciśnieniu 0,6 - 0,65 daje hamulec na luz i odluźnianie.
--- Koniec cytatu ---
Tak właściwie to możesz od razu luzować dając w popełnianie, a następnie dać w położenie "jazda". Niektórzy maszyniści używają także podczas hamowania luzowania samej lokomotywy.
EP07-1057:
--- Cytat: Poscikk w 28 Lipca 2008, 16:16:50 ---Nie zapominaj, że na tym exe, jeżeli długo będziesz trzymał na uderzeniowym, to przeładujesz i po przestawieniu na pozycję "jazda", będziesz miał powietrze w cylindrze hamulcowym. Żeby zeszło trzeba dłuuuuugo czekać.
--- Koniec cytatu ---
Efekt włączenia napełniania uderzeniowego jest taki że w przewodzie głównym ciśnienie szybko rośnie i trudno w celować w 0,6 - 0,65 MPa a w cylindrze hamulcowym potem ciśnienie też rośnie i muszę je zbijać odluźnianiem. Więc kiedy używać uderzeniowego?
Nawigacja
Idź do wersji pełnej