Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Unrecognized command: D`>>Ż

(1/1)

ST44-003:
Czyli dokładnie jak w temacie.
Krótka historia: Zapewne posiadacie (niektórzy) taką scenerię testową o nazwie !test!.scm. Na niej b.często ustawiam loki które są u mnie na wasrsztacie albo coś z nimi jest nie halo. Do dnia dzisiejszego sceneria działała, gdyby nie dziwne błędy:
1) Zapożyczone ze scenerii Krzyżowa2 wpisy dla Eaos-a okazały się dla symka dziwne i w start exe lok z wagonem wyglądały tak:
M62-1145+0.0 <--- (WTF? O.o)
2) Po poprawienieu wpisu ( a mianowicie początka gdzie są te dziwne cyferki po node -1 0) sceneria odpaliła. Potem dodałem więcej wagonów.
3) Po dodaniu wagonów zmieniłem loka na ET21-74, bo na innej maszynie (na laptopie) miałem problem z zezem i chciałem to u siebie na normalnym PC sprawdzić. Efekt?



Nie pomogly zmiany loków na inne. Dokładnie ten sam błąd wywala mi na scenerii winger-eu07-2.scn
Myślę że rzadko spotykany błąd, ale istnieje. Wg. mnie wszystko jest dobrze skoro kilkanaście minut temu sceneria z gagarem do odpalenia jeszcze działała. 

WPISY DO SCENERII

--- Kod: ---trainset none start 100.0 0.0
//$o Sk?ad o pr?ko?i 140, 160km/h
node -1 0 EU07-007 dynamic PKP\EU07 EU07-007 4E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

--- Koniec kodu ---

A tu log:

--- Kod: ---glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init

--- Koniec kodu ---
W miejscu Ground init log się urywa.

EDIT: Zapożyczony wpis dotyczył wagonu na bocznicy którego wpis jest taki:
node 700 0 3851-500112-4 dynamic PKP\eaos eaos3 eaos 0.0 nobody 3 50 coal enddynamic

Dla czego w start.exe ten wagon był wyświetlany jako 0.0? Czy wagony ustawione jako dekoracja mają inne wpisy?

EDIT2: Zapomniałem (skleroza czasem boli xD), czy mogł by mi ktoś wytłumaczyć jak się pozbyć tego błędu? Przyznam szczerze że jest to jedyny błąd o którym nie mam zielonego pojęcia ;)

ABu:
Prawdopodobnie jest to znak BOM /Byte Order Mark/ stosowany przy kodowaniu UTF-8.

Nie wiem jakie kodowanie wspiera symulator, ale najlepiej się tego znaku pozbądź. Spróbuj zapisać ten sam plik tekstowy w jakimś innym kodowaniu, nie UTF-8 lub też w UTF-8 bez znaku BOM (czasami to kodowanie nazywane jest 'UTF-8 Cookie').

ST44-003:
@ABu, rzeczywiście, zmiana kodowania spowodowała że trasa odpaliła. Dziwi mnie jednak, dla czego doszło do zmiany w kodowaniu, skoro zawsze jak otwieram pliki ze scenerią daje Enter przy wyświetlaniu się okienka z wyborem kodów. I dziwi mnie również, że kodowanie pliku tekstowego scenerii ma wpływ na uruchomienie się symka.

Dzięki za pomoc, oraz myślę że można temat zamknąć i dać jako przyklejony, żeby móc łatwo znaleźdź rozwiązanie podobnego problemu.

EDIT: Zapomniałem o najważniejszym. Po zmianie kodowania, na samej górze pliku ze scenerią pojawiło się właśnie D`>>Ż a zaraz po tym były wpisy dla atmo i całej reszty. Jak by ukryty kod do gry... Dziwne...

AtapiCl:

--- Cytuj ---I dziwi mnie również, że kodowanie pliku tekstowego scenerii ma wpływ na uruchomienie się symka.
--- Koniec cytatu ---

Nie tyle samo kodowanie, co dany znak. Symek napotkał znak inny niż rozdzielający parametry (typu spacja, średnik itd), więc wczytał go jako parametr. A że parametrów było za dużo lub typ wartości był nie taki (np. zamiast liczby był tekst) - to wyskoczył błąd. A że danego znaku nie widać, bo inne kodowanie...


--- Cytuj ---Dzięki za pomoc, oraz myślę że można temat zamknąć i dać jako przyklejony, żeby móc łatwo znaleźdź rozwiązanie podobnego problemu.
--- Koniec cytatu ---

Problem jak problem. Jak ktoś użyje szukajki, to znajdzie ten temat. Jak wszystkie inne problemy w tym dziale opisane.

Zamykam.
Akvin

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod