Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje

 Lokomotywy Sigmana: M62-0837

<< < (4/4)

defiler:

--- Cytat: Patrykos w 01 Czerwca 2008, 21:14:29 ---Ładniejsze i łatwiejsze spasowanie tych bocznych okien, oraz spasowanie boków.

--- Koniec cytatu ---

Dlaczego uwazasz, ze jest to latwiejsze ?

Sigman:
To może ja wytłumaczę. Łatwiejsze byłoby dopasowanie boku do czoła, gdyby mapowanie było w stylu ST44, ponieważ od razu na teksturze zlewasz ze sobą bok i czoło i można to zrobić tak, że nie widać absolutnie żadnego przejścia, bok i czoło stanowią jedną całość. Przy mapowaniu takim jak obecnie mamy w ET22, bok i czoło są na teksturze oddzielnie, na dodatek jest jedno czoło i jego krawędź trzeba dopasować do dwóch różnych krawędzi boków, a kiedy są one oddzielone od siebie, nie można zastosować na przykład narzędzia 'healing brush' (photoshop), żeby zlikwidować widoczne przejścia między elementami. Dość trudno jest też dopasować odcienie.
Co do okien narożnych, to chyba proste, że jeżeli te okna byłyby na teksturze oddzielnie, to można byłoby je wkleić całe i nie byłoby takich rozjechań na krawędziach, różnic w odcieniach, po prostu okienka byłyby jednolite i o niebo łatwiej byłoby zrobić taką teksturę.

Tak chciałem po prostu wytłumaczyć, bo wiem, że i tak mapowanie nie ulegnie zmianie.

defiler:
Jedno czolo rzeczywiscie moze byc utrutnieniem. Narozne szyby... gdzies juz widzialem takie rozwiazanie o ktorym piszesz. Faktycznie, wygladalo to ciekawie. Jezeli natomiast chodzi o niwelowanie roznic pomiedzy odcieniami kolorow bokow/czola, to wydaje mi sie, ze jest sposob. W programie do obrobki grafiki na jednym tle wklejamy obok siebie boki i czolo, dopasowujemy je jak najdokladniej a nastepnie wtedy bawimy sie z odcieniami. Po korekcji przenosimy wszystkie elementy na mape tekstury.

Sigman:
Witam ponownie. Parę dni temu dostałem zdjęcia na teksturę M62-0837 i wykonałem ją tak, jak mogłem najlepiej. Teksturę tego gagarina wydał również kolega @Patrykos, a nie wiedziałem, że ją robił, więc nie widzę podstaw, żeby nie wydawać swojej tekstury, tm bardziej, że wyraźnie różni się ona od tekstury Patryka.



Link: http://www.eu07.pl/userfiles/M62-0837.rar

Wpis do scenerii:

node -1 0 M62-0837 dynamic PKP\ST44_new M62-0837.tga st44-o 0.0 headdriver 3 0 enddynamic


Jeszcze raz powtarzam: dostałem zdjęcia i zrobiłem teksturę nie wiedząc, że robi ją również Patrykos. Wybierzcie lepszą.

Pozdrawiam ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod