Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Teren do scenerii otrzymywany z SRTM

(1/1)

PEKAP:
Musimy posiadać program Microdem, który można ściągnąć tutaj: http://www.usna.edu/Users/oceano/pguth/website/microdemdown.htm i oczywiście 3dsmax'a.
Aby możliwe było użycie niżej opisanych opcji musimy ściągnąć dodatkowo samo .exe Microdem'a dostępne tutaj: http://www.eu07.pl/userfiles/microdem.rar i podmienić oficjalne.

Następnie ściągamy „prostokąt” terenu, który nas interesuje: http://netgis.geo.uw.edu.pl/srtm/Poland/ (Polska) http://netgis.geo.uw.edu.pl/srtm/Europe/ (Europa).

Nazwy  prostokątów to nic innego jak współrzędne geograficzne. Znając współrzędne danego miejsca możemy szybko odnaleźć chciany kawałek.
Uruchamiamy Microdem'a, klikamy File->Open DEM, wybieramy wcześniej ściągnięte dane wysokościowe.

W menu górnym Calculate->Where is? (keyboard)->Lat/Long możemy sprawdzić gdzie znajduje się punkt o danych współrzędnych geograficznych. Za pomocą narzędzia Subset & Zoom (załącznik - 1srtm.jpg) wybieramy chciany obszar (im większy, tym dłużej będzie się generował teren).

Potem File->Save DEM->Current subset, MD DEM i zapisujemy wybrany kawałek terenu. Następnie zamykamy wszystkie okna.

Powtarzamy początkową czynność, File->Open DEM, ale tym razem otwieramy plik, który przed chwilą zapisaliśmy.

Następnie File->Save Dem->3D->DXF, polygons.

Otwieramy 3dsmax'a, File->Import... i na dole wybieramy Plik typu: AutoCAD Drawing (.*DWG, .*DXF), otwieramy wcześniej wyeksportowany plik. W oknie, które się pokazało muszą być zaznaczone opcje pokazane na obrazku (załącznik - 2srtm.jpg) i klikamy OK.

Teraz wystarczy przesunąć teren do początku układu współrzędnych (by nie występowały drgania w Maszynie) i oteksturować. Koniec zabawy.

UWAGA! Jako, że dane SRTM charakteryzują się małą dokładnością, nasypy i wykopy pod tory musimy wykonać ręcznie.

Żabek:

--- Cytat: PEKAP w 22 Maja 2008, 18:34:22 ---(...)
Następnie File->Save Dem->3D->DXF, polygons.
(...)
--- Koniec cytatu ---

Na tym etapie utknąłem. W wersji dostępnej pod linkiem (MICRODEM 10.0 biuld 2008.4.23.2) nie ma takiej opcji. Jedyna opcja zbliżona do cytowanej to File->Save DEM->3D (obj) (załącznik).
Po imporcie takiego czegoś do 3ds'a nie ma nic szczegolnego, porozrzucane kwadraty ktore nie tworzą żadnej siatki.
Jest jakieś wyjście?

PEKAP:
Wrzucę na serwer sam plik .exe mojego microdem'a, spróbuj podmienić, może zadziała.

http://www.eu07.pl/userfiles/microdem.rar

Poscikk:
Miałem ten sam problem co kolega Żabek. Dzięki PEKAP za wystawienie exe. Już jest w porządku :)

Jeszcze takie pytanie:
Czy da się nakładać mapy topograficzne na to, aby się połapać gdzie są tory itp? Masz na to jakiś sposób?

PEKAP:

--- Cytat: Poscikk w 23 Maja 2008, 14:28:01 ---Czy da się nakładać mapy topograficzne na to, aby się połapać gdzie są tory itp? Masz na to jakiś sposób?

--- Koniec cytatu ---

Ja to tak robię, że pierwsze na mapie dokładnie sprawdzam współrzędne geograficzne rogów mapy, potem w Microdem'ie sprawdzam gdzie znajdują się te współrzędne na SRTM-ie i ideale według tego wycinam odpowiedni obszar danych wysokościowych. W 3dsmax'ie mam zaimportowany teren i tworzę plane'a o rozmiarach terenu, nakładam na płaszczyznę teksturę mapy. Niestety trochę jest z tym zabawy ale jak się dojdzie do wprawy to nie ma z tym większego problemu. Aha, jeszcze zapomniałem wspomnieć, że zaimportowany teren jest minimalnie przekręcony (o około 0.74o) względem siatki.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod