Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Alternatywny edytor tras
Adammo:
WIADOMOŚĆ NALEŻY DOKŁADNIE PRZECZYTAĆ
Najpierw wyjaśnienie
Jestem autorem alternatywnego (wobec czego?) edytora tras dla MaSzyny. Projekt do dzisiaj był tajny – niewiele osób o nim wiedziało. Postanowiłem go odtajnić ponieważ uważam, że na obecnym etapie edytor jest stabilny oraz może komuś się przydać. No więc aktualna wersja programu, to 1.0 alpha 4. NIE UMOŻLIWIA EDYCJI SCENERII. Ale wersja finalna, 1.0, ma to gwarantować. Program do pobrania z sekcji Download strony www.eu07.pl.
Cechy
- pogram został napisany w języku Java,
- program pracuje w graficznym trybie użytkownika,
- program umożliwia wyświetlanie torowiska scenerii w trybie 2D w rzucie równoległym na płaszczyznę ekranu,
- odczytuje torowisko z plików scenerii w formacie z dnia 22/07/2003 – ale nie podąża rekursywnie za instrukcjami include i origin,
- zapisuje torowisko do plików scenerii w formacie z dnia 22/07/2003,
Wymagania
Wymagane są:
- środowisko Java 2 SE 1.4+ do ściągnięcia ze strony http://java.sun.com/,
- biblioteka Java 3D API 1.3.1+, strona http://java.sun.com/products/java-media/3D/
Razem jest to około 30 – 40 MB do ściągnięcia z sieci.
Java jest zasobożerna, dlatego nie gwarantuję wydajnego działania na wolnych komputerach. Program dobrze chodzi na komputerze: Athlon1600+, 256 MB RAM, Windows 2000.
Download
Ze strony domowej Maszyny
Strona domowa projektu
http://af186.internetdsl.tpnet.pl/doman/jet/
Pomoc
W archiwum jest szczątkowa pomoc, dlatego proponuję samemu odkrywać możliwości programu. Udzielam odpowiedzi tylko na mądre pytania.
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Adam Domański
Bartek:
Alternatywny wobec STV :) Gratuluję wykonania! Z nadzieją czekam na możliwość edycji scenerii. Mam też małą propozycję, żebyś umieścił u siebie na serwerze tą bibliotekę 3D API do Javy, bo żeby ją ściągnąć ze stron Sun'a to się trzeba nieźle naklikać.
OlO_EU:
heh no pieknie sciagne to wszystko pobawie sie i ocenie ale podoba mi sie to ze ktos wkoncu pomyslal nad tym (szkoda ze tak pozno kiedy powstaje nowy edytordo nebuli) a moze zechcesz zrobic GUI do obecnego edytora (chyba ze ktos sie za to zabral juz)
OlO_EU
Adammo:
Co do Java 3D API - rzeczywiście trzeba się trochę naklikać na stronie Suna. Nie umieszczę tej biblioteki na swoim serwerze, bo łącze jest kiepskie. Może po prostu ktoś ściągnie to do siebie na jakieś konto www z szerszym pasmem i umieści link na forum. Z drugiej strony strona Suna jest swego rodzaju weryfikacją użytkowników forum. Kto będzie chciał uruchomić program, będzie musiał się natrudzić :).
Co do Nebuli - narazie chciałbym skończyć projekt na starym engine. Widziałem GUI edytora do Nebuli (z ogłoszenia na forum). Będzie to tryb 3D edycji torów i innych obiektów. Moje rozwiązanie bazuje raczej na trybie 2D i myślę narazie tylko o torowisku, więc obiekty 3D raczej u mnie odpadają. Narazie chciałbym się skupić na dokończeniu programu, a potem zobaczymy - może się jeszcze do czegoś przydam.
Jeszcze takie małe pytanie: ile osób na forum potrafi programować?
Pozdrawiam
Pit:
Proste rzeczy w Pascalu, Delphi i Basicu to ja umiem ;) Ale jak czytam co inni robia do MaSzyny to rece opadaja, albo jak zagladam do tego co w Nebuli ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej