Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Serwer ruchu - pociągi towarowe

<< < (6/7) > >>

DiDok:
Czy ten serwer ruchu to jest z założenia taki wstęp do multiplayera? Jak widzisz dalszą przyszłość tego projektu i jego maksymalne możliwości? (mam kilka pomysłów, np. przydzielanie mechom uprawnień na konkretne lokomotywy - żeby nowicjusz nie dorwał sie od razu do Epoki, po paru kilometrach wykoleił składu i przyblokował ruchu)

acze:
I będą egzaminy na mechów, a jak ktoś przerżnie S1, to symulator woźnego ;).

Wilu:

--- Cytat: DiDok w 27 Kwietnia 2008, 11:06:31 ---Czy ten serwer ruchu to jest z założenia taki wstęp do multiplayera? Jak widzisz dalszą przyszłość tego projektu i jego maksymalne możliwości? (mam kilka pomysłów, np. przydzielanie mechom uprawnień na konkretne lokomotywy - żeby nowicjusz nie dorwał sie od razu do Epoki, po paru kilometrach wykoleił składu i przyblokował ruchu)

--- Koniec cytatu ---

Tak to jest taki wstęp jakby, ale nie ma co się napalać, bo nic jeszcze nie powstało.

firleju:
Ja bym to zrobił tak:
- serwer prowadzący ruch oddziałuje tylko na infrastrukturę fizyczną i Ai pojazdów.
- budujemy drugi serwer komunikaujący się z nim a posiadający funkcje AI dyspozytora komunikujący się z pierwszym

Gdy powstaje nowa wersja AI nie trzeba wtedy restartować całej scenerii, ale wystarczy zrestartować jednen program.
W czasie kiedy serwery nie mają połączenia serwer ruchu doprowadza wszystkie rozpoczęte czynnosci do końca i czeka na uruchomienie serwera AI.
Uważam, że takie rozdzielenie pomoże usunąć na etapie projektu masę błędów na etapie tworzenia. Pozwala też elastyczniej wprowadzać nowe funkcje do istniejącego oprogramowania.
Użytkownik łączyłby się z serwerem AI, który przydzielałby mu odpowiednie zadania i przełączał poszczególne elementy w tryb manualny lub automatyczny. Następnie parametry fizyczne pobierane byłyby bezpośrednio z serwera ruchu (stan semaforów itd).

To takie moje małe wypociny :)

Monczan_SP32:
Ponieważ Ra pisał, że założył ten wątek, aby zebrać pomysły, to po przeczytaniu nasuwają mi się takie:
1) Poruszony został problem, jak komuś się zerwie połączenie z serwerem, i co wtedy - nie dało by się zrobić tak, że serwer "trzymałby" stan pociągu, jaki był podczas ostatniej sekundy komunikacji serwer-klient? To jest, pociąg by jechał dalej tak, jakby ktoś tam był, działał by cały czas czuwak i SHP, który zatrzymałby skład. Jeżeli przez, załóżmy, 5 minut po zatrzymaniu nie bedzie aktywności, to skład znika. Chodzi o to, żeby, gdy się komuś komputer zawiesi, nie tracił taki przez złośliwość losu parudziesięciu minut symulacji. Przez 5 minut zwykle można zdążyć puścić reset i odpalić kompa i potem symulator ponownie. Z drugiej strony, gdyby ktoś np. przypomniał sobie o spotkaniu z dziewczyną/poszedł do WC na dłużej/żona mu zaczęła rodzić/itp. itd. I taki MUSIAŁ wcisnąć F10 i papa, to nie było by przeszkody, że ruch na serwerze przestaje być płynny - najwyżej dla innych maszynistów byłby dodatkowy quest ;-) po odblokowaniu toru - nadrobić spóźnienie.
Tak samo, jak komuś by się zdarzyło wykoleić - niechże sobie skład zniknie, trudno, stało się... Można by zablokować danemu userowi za karę dostęp do serwa na godzinę xD Albo zdarzenie wykolejenia wyzwalało by event wypuszczenia z najbliższej większej stacji pociągu ratunkowego do usuwania szkód. Dajmy sobie przecież spokój z animacją podnoszenia wagonów dzwigami - ale zawsze byłby to jakiś lepszy stopień realizmu niż zniknięcie na bezczel.
2)Nastawnie - sterowałby tym serwer, chyba, że znalazłby się żywy chętny, wtedy przejmowałby robotę. W momencie zejścia usera wracałaby kontrola serwera.

ps. gfirlejczyk zrobił małe wypociny, ja większe... No cóż, ja nie mam umysłu ścisłego, nie zajmuję się programowaniem, jestem bardziej architektem-wizjonerem. Jeżeli moje pomysły mogłyby się na coś przydać, ktoś jest w stanie zrobić coś z tego co powiedziałem, nawet po przekształceniu, no to cieszę się, że się przydałem. Bierzcie i (być może) wymyślcie coś z tego wszyscy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod