Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje

 Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.

(1/1)

Krzysiek626:
Na forum od jakiegoś czasu pojawiają się ciekawe wpisy atmo do scenerii, oraz tekstury nieba.
W związku z tym zakładam nowy wątek w tym dziale, gdzie będzie można publikować owe wpisy.

Driver24:

--- Cytat: ZiomalCl w 10 Kwietnia 2008, 16:41:01 ---
--- Koniec cytatu ---

ZiomalCl mogę Cię prosić o wpis atmo i jaką teksture nieba użyłeś?
Bo bardzo to fajnie wygląda :)

AtapiCl:
Proszę bardzo: http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/ad/atmo.rar
W paczce znajduje się plik wpisy.txt z (jak nietrudno się domyśleć) wpisami, model oraz tekstura.

EDIT:
Skoro post trafił do tego tematu to dodam jeszcze jedno niebo - nocne. Oczywiście razem z przykładowymi wpisami. http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/ad/noc.rar

Wpisy znajdują się w pliku wpisy.txt.

PS. Tekstura to nie wypełnienie czarnym kolorem w np. "Paint"... Proszę się przypatrzeć lub spróbować wypełnić tą tex właśnie jakimś kolorem za pomocą w/w programu... Wtedy widać różnice.

EDIT2:
Alternatywne linki, tym razem spakowane do archiwum ZIP programem 7-Zip.

http://www.eu07.pl/userfiles/wieczor.zip - wieczór z czerwonym niebem.
http://www.eu07.pl/userfiles/noc.zip

http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/ad/wieczor.zip
http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/ad/noc.rar

Mi działa normalnie - po kliknięciu lewym przyciskiem myszy na linku. Jeśli to nie działa to trzeba prawym przyciskiem myszy i z listy "Zapisz element docelowy jako".


Następny wpis atmo i light dla pomarańczowego nieba:

atmo 0.0 0.0 0.0 1000 2000 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -4000 800 -8000 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.2 endlight

Uznałem, że jak na takie niebo to mimo wszystko całkiem ciemno być nie może... Z tym wpisem jest już lepiej.

_KAT_:
@ZiomalCl:
Oto ten screen ;)

http://img138.imageshack.us/my.php?image=nieppoxm4.jpg

Wpis:
atmo 0.0 0.0 0.0 1000 2000 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -4000 800 -8000 0.03 0.05 0.04 0.00 0.0 0.0 0.00 0.00 0.00 endlight

sky skj_sunset2.t3d endsky

Zawartość pliku skj_sunset2.t3d:

--- Cytuj ---Parent: none
Type: Mesh
Name: Sky
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 0.0 0.0 0.0
SelfIllum: true
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: OzoneSky_sunset2
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.3 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.3 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.3 0.0
           0.0 0.0 -50.0 1.0

itd...

--- Koniec cytatu ---

Plik skj_sunset2 napewno jest w folderze models, a OzoneSky_sunset2 w textures.

Więc nie wiem co jest nie tak.

Efekt miał być taki - http://img90.imageshack.us/my.php?image=wieczorwk4.jpg

AtapiCl:
To nie wina tekstury, ani modelu. Kolega odpalał to niebo na scenerii 'Manewrowo'. A jak powszechnie wiadomo (lub jak widać nie) tam jest niebo zrobione przez autora scenerii - w postaci plane'ow lub modelu .t3d i dlatego właściwe niebo było zakrywane przez to ze scenerii.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod