szczurek napisal :
Nie do końca się zorientowałem w wypowiedzi Milosh'a prawdę mówiąc, ale nic to. Chodzi mi o stytuację, jakich wiele na PKP, czyli zmiana czoła: w końcu pociąg prowadzony powiedzmy z kabiny A w drugą stronę pojedzie prowadzony z kab. B, czyli (logicznie myśląc) podjedzie do składu kab. A (idąc tropem wypowiedzi Milosha, że mech musi widzieć skład) i od tej strony będzie podpięty. Więc coby zmienić czoło przy każdej zmianie kierunku biedny mechanik musiałby sie naganiać, i zmienić kabinę prowadzącą dwukrotnie (a potem, coby odjechać w siną dal, jeszcze raz), a jak pisałem taka zmiana jednak kwilę trwa, więc jak to jest? Wiem, czepiłem, coby drążyć temat, ale w końcu pierwsze primo, skoro symulator ma być realny, to również jazda nim powinna być jak najbardziej zbliżona do rzeczywistości (nawet kiedyś był plan ogrzewania monitora, i kuchenki... :D), a drugie primo, między innymi od tego jest to forum... :) No, chyba że się mylę, to przepraszam... ;)
zeby rozwiac twoje watpliwosci maszynista musi zmieniac kabine za kazdym razem poniewaz wedlug przepisow musi byc zabezpieczone czolo pocigu . jezeli bedzie chcial wyruszyc w trase jadac za skladem to na poczatku skladu ktorym jest w tym wypadku koniec pociagu musi byc zabezpieczony poprzez wystawienie odpowiedniego pracownika kolei ktory bedzie przekazywal maszyniscie co sie dzieje na czole skladu w innym przypadku maszynista nie moze wyruszyc w trase oczywiscie nie dotyczy to przetokow na grupie chociaz z tego co zauwazylem zeby nie byl zabezpieczony sklad w ten sposob nawed z jednym wagonem to niewidzialem
ale przy kazdorazowej zmianie kierunku jady bez zabezpieczenia o ktorym napisalem powyzej nie moze wyjechac na szlak
reasumujac lok musi zawsze byc od czola skladu tak wiec nawed jak sklad wjedzie wjazdem po prawej stronie stacji i tym samym bedzie oposzczal ja to maszynista musi przestawic loka na koniec skladu ktory staje sie w tym momencie czolem skladu.
a tak z zycia wziawszy to nawed by nie zauwazyl ze ktos mu np. wskoczyl pod sklad albo nie zauwazylby przeszkody na niestrzezonych przejazdach w odpowiednim czasie