Autor Wątek:  Różne tekstury nieba  (Przeczytany 21628 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Różne tekstury nieba
« dnia: 03 Stycznia 2008, 20:42:53 »


Tekstury pochodzą ze strony Coninuum Skies. Jeśli będzie zainteresowanie, to udostępnię je. Proszę też o komentarze, czy nieba pasują do tych ustawień atmo i light, które zastosowałem?

Link => Tekstury nieba
Link 2 => Tekstury nieba
Przenoszę do Tekstur.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2008, 22:23:31 wysłana przez Akvin »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Stycznia 2008, 21:11:09 »
Moim zdaniem, nie powinno być wyraźnej granicy między mgłą a niebem, więc idealnie by było, jeśli niebo przy horyzoncie byłoby w miarę w jednolitym kolorze.

Taka wyraźna granica jest na obrazku po lewej na dole, tam kolor mgły trzeba by poprawić na bardziej zielony, a dół tekstury mocniej rozmyć.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 162
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Stycznia 2008, 21:23:21 »
Co do uchybień to faktycznie tak jak wspomniał kolega @RA
Cytuj
nie powinno być wyraźnej granicy między mgłą a niebem
Ale to jest do poprawy czy nowymi teksturami nieba czy różnymi wartościami atmo.
Cytuj
Jeśli będzie zainteresowanie
Zainteresowanie? tu ludziom ślinka cieknie :D . Cytując kolegę @GlowaWojtas
Cytuj
JA jestem chętny :) Dawaj je tu.

:)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Stycznia 2008, 18:25:24 »
Witam. Pozmieniałem jeszcze trochę wpisy mgły i teraz powinno być już dobrze. Co do tych tekstur i zasad ich udostępniania, to sprawę wyjaśnił mi @mechatronik, więc myślę, że wszystko jest ok. No i teraz najważniejsze...
TEKSTURY NIEBA (link w pierwszym poście)
Proszę przeczytać plik tekstowy w archiwum.
Gdyby ktoś uzyskał lepsze ustawienia atmo i lght, to będę wdzięczny, jeśli się nimi z nami podzieli:)
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2008, 18:01:50 wysłana przez adsim »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Sigman

  • Gość
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Stycznia 2008, 19:22:27 »
Wyskakuje mi "Unrecognized command: sky" tuż przy starcie, kiedy daję te wpisy.

Korzystaj z szukajki. Problem poruszany był wiele razy.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2008, 20:57:33 wysłana przez Akvin »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 162
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Stycznia 2008, 19:24:49 »
Bo Twoje exe nie obsługuje komendy "sky".
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Stycznia 2008, 17:17:14 »
Co do Piątego screen'a, który ma tam wyraźną granicę.
Jeżeli być realistą, to rozmycie dołu tekstury nieba, lub zmiana koloru mgły jest złym rozwiązaniem. Czy ktoś z was widział, błękitne niebo, z kilkoma chmurkami i słońcem, w okolicy południa, i horyzont zasnuty mgłą? Trzeba po prostu efekt mgły zlikwidować.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Stycznia 2008, 15:48:50 »
Da się to zrobić wprowadzając mgłę która zaczyna się ponad 2000 metra od kamery.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Stycznia 2008, 17:43:41 »
Co do Piątego screen'a, który ma tam wyraźną granicę.
Jeżeli być realistą, to rozmycie dołu tekstury nieba, lub zmiana koloru mgły jest złym rozwiązaniem. Czy ktoś z was widział, błękitne niebo, z kilkoma chmurkami i słońcem, w okolicy południa, i horyzont zasnuty mgłą? Trzeba po prostu efekt mgły zlikwidować.
W paczce, którą wydałem, ta mgła jest już poprawiona.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Stycznia 2008, 22:06:38 »
Co do nocy to proponuję taki wpis:

sky skj_night.t3d endsky
atmo 0.0 0.0 0.0 0 1200 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -4000 800 -8000 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.5 0.3 0.3 endlight

Wydaje mi się lepszy do księżycowej nocy.
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4420
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Stycznia 2008, 06:39:20 »
Odświeżę trochę wątek...

Wyżej pojawił się wpis do księżycowej nocy, a ja mam wpis i teksturę dla nieba bez księżyca, żeby było ciemno i jednocześnie widać było światła na semaforach z daleka. Tekstura w rozmiarze 2048 x 1024.

Wpis:

atmo 0.0 0.0 0.0 1000 2000 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -4000 800 -8000 0.03 0.05 0.04 0.00 0.0 0.0 0.00 0.00 0.00 endlight
sky skj_night2.t3d endsky

http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/Inne/niebo.rar (PPM i Zapisz jako)
lub
http://www.eu07.pl/userfiles/niebo.rar

Życzę miłej, nocnej jazdy.



PS. Jazda z takimi wpisami jest dobra, gdy w pokoju jest w danej chwili ciemno... Podczas wpatrywania się w np. w hasler gdy jest nie podświetlony i gdy jest jasno w pokoju, to naprawdę nic nie widać...
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2008, 22:24:59 wysłana przez Akvin »

Offline kgb

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 203
  • PTKiGK Zabrze
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Stycznia 2008, 17:49:25 »
u mnie się to prezentuje tak:

http://img259.imageshack.us/my.php?image=nocgk6.png

Nie widzę różnic między pierwszą wersją a drugą.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2008, 14:22:59 wysłana przez kgb »

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4420
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Stycznia 2008, 18:30:15 »
u mnie się to prezentuje tak:

http://img259.imageshack.us/my.php?image=nocgk6.png

Nie widze różnic między pierwszą wersjaa drugą.

Z tymi gwiazdami będę musiał trochę pokombinować, żeby nie były tak rozciągnięte...


Dodałem jeszcze przed "przerwą" w działaniu forum dwie nocne tekstury nieba. Obie zachmurzone z tą różnicą, że na jednej zza chmur wyłania się księżyc.
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2008, 14:23:34 wysłana przez ZiomalCl »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Maja 2008, 17:32:29 »
A wystarczyło sie zastosować do =>Proszę o wrzucanie paczek na >serwer eu07.pl< 
Proszę : http://www.rewizor.eu07.pl/Paczki/niebo.zip
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2008, 17:52:54 wysłana przez REWIZOR »
Pozdrawiam

Sigman

  • Gość
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Grudnia 2008, 01:32:28 »

Offline lagerkvist

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne tekstury nieba
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Grudnia 2008, 10:31:19 »
Wolę nie zakładać nowego tematu, choć nie jest to publikacja.

Na poniższej stronie jest kilka niezłych tekstur nieba. Są też tekstury 360 stopni.
http://www.cgtextures.com/

Czy mogą znawcy objaśnić mi, jak należy przygotować taką teksturę, by dało się ją wykorzystać w symulatorze.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Nowe nieba HD
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Lutego 2009, 12:02:29 »
Witam. Przedstawiam Wam mały dodatek umilający jazdę w symku. Jest to zestaw nowych teksrur nieba wraz z dopasowanymi wpisami atmo i light. Informacja jak zrobić wpis do pliku scn, lub jak dodać nowe nieba do startera Ra, znajduje się w pliku info.txt w paczce.

Uwaga! Na starszych kartach graficznych może wystąpić problem z wyświetleniem tekstur w symku. Należy wtedy zmniejszyć ich rozmiar w jakimś programie graficznym o połowę.

Link: http://eu07.pl/userfiles/3160/niebaHD.zip
Życzę przyjemnej jazdy;)
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2009, 13:07:31 wysłana przez adsim »
(: ɯɐıʍɐɹpzod