Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Co oznacza taki znak?

<< < (2/2)

ST44-003:
@hejnal ma racje. W lokomotywach są nastawniki jazdy.

P.S. Nie mylić z nastawnikiem kierunkowym gdyż ustawia on kierunek jazdy lokomotywy.

W miejscach gdzie ustawione są znaki We8 zazwyczaj znajdują się naprężacze na sieci trakcyjnej. Ustawione są one po to żeby w momencie rozruchu ( gdzie w pociągach towarowych osiąga on 550A ) nie rozwaliło ci sprzęgu lub wywaloło nadmiarowego gdy przejedziesz przez ten naprężacz. Na nim nie ma prądu, jest całkowicie odizolowany od prądu.

Coremeil:
Zapomniałem że to jest nastawnik to napisałem o przepustnicy. :P

uetam:
To tez zalezy od miejsca - niekiedy wystarczy przejechac na pozycji bezoporowej i tez sie nic nie popsuje :)

EU05:

--- Cytat: ST44-003 w 23 Grudnia 2007, 18:39:42 ---@hejnal ma racje. W lokomotywach są nastawniki jazdy.

P.S. Nie mylić z nastawnikiem kierunkowym gdyż ustawia on kierunek jazdy lokomotywy.

W miejscach gdzie ustawione są znaki We8 zazwyczaj znajdują się naprężacze na sieci trakcyjnej. Ustawione są one po to żeby w momencie rozruchu ( gdzie w pociągach towarowych osiąga on 550A ) nie rozwaliło ci sprzęgu lub wywaloło nadmiarowego gdy przejedziesz przez ten naprężacz. Na nim nie ma prądu, jest całkowicie odizolowany od prądu.

--- Koniec cytatu ---

Naprężacz to urządzenie do naprężania pędni, występuje w urządzeniach srk mechanicznych (semafory kształtowe, mechaniczne zwrotki i wykolejnice).

To, o czym mowa, to izolator sekcyjny. Służy podziałowi sieci na izolowane odcinki, które w zależności od potrzeby można odłączać, nie pozbawiając całej sieci lub linii kolejowej prądu.

Co do jazdy bezprądowej - nie chodzi tu wcale o szarpania składem, ale o konsekwencje nagłej zmiany napięcia (na innym odcinku  nie będziesz miał takiego samego napięcia jak na tym, po którym jedziesz) - ale tutaj nie jestem znawcą, więc w kwestii rozwinięcia tematu proszę prosić kogoś innego.

Aha - prąd 550A (to przecież "jazda pod kreskę") utrzymuje się przy rozruchu pociągów pasażerskich, natomiast przy składzie towarowym prąd oscyluje w granicach 400A.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod