Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Pchanie składu
BNdQu:
W10a
100 m za wskaźnikiem znajduje się początek odcinka, na którym skład ma być pchany przez dodatkową lokomotywę. Taka sytuacja ma miejsce np. na LHS od Sędziszowa, gdzie składy pchają lokomotywy SM48.
W10b
Koniec odcinka na którym obowiązuje pchanie. Wskaźniki W10a/W10b mają postać latarni.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=12555
Może mi ktoś wytłumaczyć, gdzie umieszcza się takie wskaźniki. Dlaczego w tym przypadku skład musi być pchany?
Ra:
Podczas jazdy pod górę potrzebna jest dodatkowa moc, ponieważ oprócz oporów ruchu ma miejsce podnoszenie składu w górę. Żeby jechać pod górę lokomotywa musi mieć zapas mocy, albo ten zapas mocy musi dołączyć do składu. Zobacz moje wyliczenia tu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6606.msg66904.html#msg66904
EU07-457:
--- Cytat: Ra w 16 Października 2007, 11:22:40 ---Podczas jazdy pod górę potrzebna jest dodatkowa moc, ponieważ oprócz oporów ruchu ma miejsce podnoszenie składu w górę[...]
--- Koniec cytatu ---
Żeby uściślić - opisywana przez Ciebie sytuacja (czyli użycie dodatkowej lokomotywy na końcu składu) to popychanie, a nie pchanie. Pociąg pchany jest wówczas, gdy na czole nie posiada czynnej lokomotywy bądź kabiny sterowniczej.
ZT-POZNAN:
--- Cytat: EU07-457 w 16 Października 2007, 11:41:15 ---Pociąg pchany jest wówczas, gdy na czole nie posiada czynnej lokomotywy bądź kabiny sterowniczej.
--- Koniec cytatu ---
Sytuację taką można zaobserwować na szlakach KWB - nie raz zdarza się, że krokodyle pchają skład talbotów.
Krzysiek626:
Nie znam opisanego odcinka, być może lokomotywa na końcu składu jest zabezpieczeniem przed urwaniem części składu i stoczenim się. Stąd wymóg postawienia na tym odcinku wskaźnika W10a i W10b
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej