Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Semafory-ręczna zmiana "światła"

<< < (2/3) > >>

Krzysiek626:

--- Cytat: pocztkujący w 02 Października 2007, 13:54:34 ---Mam taką propozycję...czy dałoby rade (tak jak było to robione z zwrotkami - ich reczne przełożenie) zmieniać światła nie poprzez eventy (to troche się schodzi) tylko ręcznie podchodząc jak najbliżej danego senafora i jakims guzikiem zmieniac "znak" dla AI by np nie stało tylko jechało...co wy na ten temat myślicie czy jest taka możliwość i jak się do tego zabrać??
Druga propozycja (może mniej realna) czy nie można by na danej trasie np Darwinowo grac poprzez sieć z innymi uzytkownikami np forum. Działało by to na zasadzie spotykami sie danego dnia o ustalonej godzinie i kazdy prowadzi dany skład z lokiem??

P.S. Jęsli zajdzie potrzeba albo temat sięnie spodoba prosze o usunięcie...pozdrawiam

--- Koniec cytatu ---
Nie senafor - tylko semafor.
Ręczne sterowanie semaforem mija się z celem, każda sceneria jest zaprogramowana i do jej sterowania służą eventy. Jeśli dasz na semaforze zielone światło ręcznie to i tak może się okazać że wolnej drogi nie ma - tor może być zajęty przez inny skład.
Trasa nazywa się:
nie Darwinowo - tylko Drawinów.
Warto byś czytał dokładnie i dokładnie pisał nazwy.
Poprzez sieć na tym symulatorze nie pograsz. Ale umówić się można;)

--- Cytat: Ra w 02 Października 2007, 14:08:01 ---Ciekawe jak zachowa się event sem_info dla tak zmodyfikowanego semafora. Istotne dla AI.

Trzeba by wpisać do każdego semafora, podobnie jak w zwrotnicy:

--- Kod: ---//sterowanie semaforem za pomoca klawiszy t,T
node 3 0 (p1)_bykey eventlauncher 0 0 0 3.0 t 0 (p1)_s1 (p1)_s2 end

--- Koniec kodu ---
Ewentualnie inny kod klawisza, inne sygnały. Semafory świetlne są w plikach scnery\SS*.inc.


--- Koniec cytatu ---

pocztkujący:

--- Cytat: Krzysiek626 ---Nie senafor - tylko semafor.[...]
Trasa nazywa się:
nie Darwinowo - tylko Drawinów.
Warto byś czytał dokładnie i dokładnie pisał nazwy.
--- Koniec cytatu ---
Oki postaram się i sory:)
Wpisałem ten kod na końcu każdego pliku który zawierał informacje na temat semafora:

--- Cytuj ---// semafor 3-komorowy powtarzający karzełkowy: p1=nazwa p2,p3,p4=lokacja, p5=rotacja p6=symbol
// Autor: Speed (equinoxe4@wp.pl)

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
// model semafora powt. karzełkowego:
node -1 0 (p1) model 0 0 0 0 PKP/SS3pkz.t3d (p6) Lights 1 0 1 endmodel

rotate 0 0 0
endorigin

event (p1)_sp1 multiple 0 none (p1)_sem_ligh1 endevent
event (p1)_sp2 multiple 0 none (p1)_sem_ligh2 endevent
event (p1)_sp3 multiple 0 none (p1)_sem_ligh3 endevent
event (p1)_sp4 multiple 0 none (p1)_sem_ligh4 endevent

event (p1)_sem_ligh1 lights 0.0 (p1) 1 0 1 endevent
event (p1)_sem_ligh2 lights 0.0 (p1) 0 1 1 endevent
event (p1)_sem_ligh3 lights 0.0 (p1) 0 2 1 endevent
event (p1)_sem_ligh4 lights 0.0 (p1) 2 0 1 endevent

// uszkodzony semafor - nieoswietlony:
event (p1)_uszk multiple 0 none (p1)_sem_ligh0 endevent
event (p1)_sem_ligh0 lights 0.0 (p1) 0 0 0 endevent

//sterowanie semaforem za pomoca klawiszy t,T
node 3 0 (p1)_bykey eventlauncher 0 0 0 3.0 t 0 (p1)_s1 (p1)_s2 end

--- Koniec cytatu ---
i podchadząc do jakiegokolwiek semafora wciskając "t" lub "Shift T" to i tak nic sięnie przełącza...w czym tkwi błąd?

AtapiCl:
node 3 0 (p1)_bykey eventlauncher 0 0 0 3.0 t 0 (p1)_s1 (p1)_s2 end

Pierwsze trzy pogrubione cyfry to wspórzędne x, y, z, tego eventu. W miejscu liczby 3.0 określa się maksymalną odległość od współrzędnych, (promień, w zasięgu którego event może myć odpalony).

Litera 't' to klawisz, który musisz wcisnąć aby odpalić pierwszy event [w tym wypadku (p1)_s1]. Jak aby odpalić event (p1)_s2 trzeba nacisnąć ten klawisz, tyle, że z shiftem.

Eventy Ci się nie uruchomią, bo masz (p1)_s1 i (p1)_s2, a w semaforze powtarzającym nie ma takiego sygnału. No i musisz jeszcze znajdować się w ustawnionej odległości od podanych współrzędnych.

pocztkujący:
ziomalcl a możesz troche dokładniej bo ja w tej dziedzinie ciemny jestem......może i naczej jak powinien wyglądać prawidłowo wpis...do kazdego ma byc inny??

Ra:
Kod taki jak podałem trzeba wpisać między linie origin (p2) (p3) (p4) a endorigin, inaczej nie zadziała (bo będzie w złym miejscu w przestrzeni scenerii). Gdybyś chciał dopisywać na końcu, to trzeba zmienić fragment ... eventlauncher 0 0 0 ... na ... eventlauncher (p2) (p3) (p4) .... (Albo albo trzeba współrzędne umieszczenia reakcji na klawisz (p2) (p3) (p4) podać bezpośrednio, albo przenieść początek układu współrzędnych do tego punktu i wtedy wystarcza 0 0 0.)

Fakt, że plików jest sporo, do tego dochodzą semafory kształtowe oraz różnorodność podawanych sygnałów (nie tylko S1 i S2). Na upartego możesz też stworzyć plik, w którym poszczególne sygnały będzie się włączać różnymi klawiszami i zrobić include do tego pliku w każdym semaforze. No przecież nie ma lekko, jak ktoś chce w scenerii grzebać.

Żeby sens takiej zabawy był, to trzeba najpierw ręcznie poustawiać zwrotnice (chyba, że ktoś lubi oglądać wagony przeskakujące między torami i kolizje). Myślę, że wiele się można w ten sposób nauczyć, w temacie sterowania zdarzeniami i działania AI. Po kilku próbach można wykonane zmiany wpisać w multiple i np. opracować nowe przebiegi (misje) dla istniejącej scenerii. Dla mnie jest to równie fajne zajęcie, co prowadzenie lokomotywy. Do tego przydatne jest STV i czytanie pliku scenery.doc...

Jakby się komuś nudziło, to skoro idzie zima, proponuję na Całkowie SM42 plus 6 pełnych węglarek i zostawiamy po jednej na bocznicy każdej stacji (wersja trudniejsza: zabieramy wcześniej pustą z bocznicy). Semafor wyjazdowy (o ile jest) ma się otwierać dopiero po ustawieniu węglarki na właściwym torze. Do tego przy zachowaniu regularnych kursów dwóch SN61. :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod