Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Program do tworzenia tekstur + dyskusja o kompresji, trochę o fotografii...

<< < (5/10) > >>

Mariusz1970:

--- Cytuj ---Po drugie zamiana palety 256 kolorów na paletę 32bitową nic Ci nie da, ponieważ na obrazku i tak zostanie użyte 256 kolorów

--- Koniec cytatu ---

Nie, Kretek nie o to mi chodziło, już druga osoba źle mnie zrozumiała, to napiszę jeszcze raz (mam nadzieję, że jaśniej :):
mam dwie sytuacje:
1)format bmp 800x600 256 kolorów
2)format jpg 1024x768 32 bit kolorów

Pomimo, iż jedynka jest bezstratna, to i tak będzie gorsza jakość.
I to mi chodziło.
Ponadto, czy kotś się orientuje na jakiej zasadzie głębokość kompresji w jpg ma wpływ na jakość (jaki parametr lub parametry ulegają pogorszeniu)?
   

Cesky Kretek:

--- Cytat: Mariusz1970 w 06 Października 2007, 16:00:22 ---Nie, Kretek nie o to mi chodziło, już druga osoba źle mnie zrozumiała, to napiszę jeszcze raz (mam nadzieję, że jaśniej :):
mam dwie sytuacje:
1)format bmp 800x600 256 kolorów
2)format jpg 1024x768 32 bit kolorów
--- Koniec cytatu ---
2ka będzie lepsza. Przepraszam Cię, ale z Twojej poprzedniej wypowiedzi zrozumiałem, że chciałeś tego BMPka do JPG konwertować.


--- Cytuj ---Pomimo, iż jedynka jest bezstratna, to i tak będzie gorsza jakość.
--- Koniec cytatu ---
Tak jest. Będzie mniejsza rozdzielczość, przez co szczegóły będą mniej widoczne, oraz paleta kolorów będzie pogarszać jakość.


--- Cytuj ---I to mi chodziło.
--- Koniec cytatu ---
No to dobrze myślisz.


--- Cytuj ---Ponadto, czy kotś się orientuje na jakiej zasadzie głębokość kompresji w jpg ma wpływ na jakość (jaki parametr lub parametry ulegają pogorszeniu)?
--- Koniec cytatu ---
Z tego co pamiętam, chodzi głównie o krawędzie, oraz miejsca w którym widocznie kolory mają swoje 'granice', ale mogę się mylić.
Więcej na ten temat na wiki można znaleźć: http://pl.wikipedia.org/wiki/Jpg#Algorytm_stratny_JPEG

Pozdrawiam,
Czeski.

Mariusz1970:

--- Cytuj ---Przepraszam Cię, ale z Twojej poprzedniej wypowiedzi zrozumiałem, że chciałeś tego BMPka do JPG konwertować.

--- Koniec cytatu ---

Nie, to ja się niezbyt jasno wyraziłem :)

kurak303E:
Kurcze, nie wiem jak inni, ale ja sie tylko chciałem dowiedzieć co zrobić z tak wielkim zdjęciem, aby po pomniejszeniu nie wychodziły takie kontrasty i badziewie...

EU05:
Zaraz, zaraz... panowie... chrzanicie tu o Bóg wie czym, a problem polega na czymś innym.

Zwróćcie uwagę na wymiary tekstur! Ta "gorsza" - 231 jest w rozdzielczości 512x512 a ta lepsza - 250 w rozdzielczości 1024x1024!

Jeśli zmniejszymy 45-250 do rozmiaru 512x512, będzie wyglądała podobnie jak 231.

Wniosek - wystarczy zrobić teksturę 231 od nowa w rozdzielczości 1024x1024 piksele.

I nie obrażać mi tu Gimpa, bo Gimp ma zarówno interpolację liniową i sześcienną. Trzeba trochę spotrzegawczości, a nie programów typu PSP.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod