Autor Wątek:  Trzęsący się ET22  (Przeczytany 7499 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Trzęsący się ET22
« dnia: 24 Września 2007, 10:03:51 »
Mam problem z et22. Niezależnie od tego, z której scenerii korzystam, lokomotywą strasznie w środku rzuca. Wiem, że już ktoś na forum pisał o tym problemie. Zmieniłem wartości w pliku MMD na zerowe - problem ustał całkowicie, ale wnętrze et22 jest w czasie jazdy zupełnie martwe. Wystarczy zmienić chociaż jeden parametr na 0.1 i znowu rzuca tak, że mało z pociągu nie wyrzuci maszynisty. Problem nie występuje przy innych lokomotywach. Proszę o krótką, rzeczową pomoc.
Korzystam z paczki całościowej. Plik exe 921 KB.

Zmieniłem tytuł wątku. Teraz chyba lepiej co?
Przestańcie tytułować wątki "Problemem"...
Mariusz
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2007, 15:24:13 wysłana przez Mariusz1970 »
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Września 2007, 16:14:49 »
Jakiego masz kompa oraz jakie sterowniki do grafiki?

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Września 2007, 16:24:11 »
Niewiem czy to ważne, ale jak mnie dzisiaj byczek na pulpit wrzucił to zleźć nie umiałem:D
Fakt, w symkowym byku za bardzo rzuca, ale wygląda to raczej na problem z modelem. Proponuję się nieco rozdrobnić z parametrami w .mmd i wstawić np. 0.05
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Września 2007, 16:27:27 »
Tylko jaka wersja byka?

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Września 2007, 16:28:24 »
Karta graficzna GEFORCE3. Procesor AMD athlon 2200+(1,8Ghz) Sterowniki do grafiki też są odpowiednie. Po za tym trzęsie się tylko et22. Jeżdżę innymi lokomotywami 140km/h i wszystko jest w porządku. Osiągam bardzo dobre fps(20 do 40), dlatego nie sądze, żeby to była wina komputera.
Dziękuje Mariusz za zmianę tytułu wątku. Radę zapamiętam.
Pozdrawiam - Marcin.
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Września 2007, 16:31:22 »
Wycinek z pliku 201E.mmd

//bujanie kamery:
//          SpringK, Dampf, X,  Y,  Z, Max, Roll, Pitch
mechspring: 200      0.02 0.3 0.3 0.05 0.2  0.05   0.02
// wyzerowac 3,4,5 parametr aby nie trzeslo
// wyzerowac ostatnie dwa parametry aby kamera sie nie kiwala

Wystarczyło wejść w mmd od byka i było napisane.

I druga sprawa - Exe 921 nie istnieje...

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Września 2007, 16:38:54 »
Trzeba do modelu wstawic jak to w żargonie powiadają tzw. "banana". Mkaczy lub yB podpowie.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Września 2007, 17:24:36 »
Mam wrażenie, że mówisz o starym modelu ET22. Problem ten nie występuje w nowym modelu. Ściągnij go sobie i po problemie.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Września 2007, 17:45:29 »
Skąd ? Proszę o link.
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Września 2007, 17:46:35 »
Użyj szukajki!
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Września 2007, 18:34:56 »
Jeżeli mówiąc "szukajka" masz na myśli wyszukiwarkę na forum , to nic nie znalazłem.
"Mariusz1970", myślę , że Ty możesz mi pomóc. Bardzo Proszę.
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

EU06_

  • Gość
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Września 2007, 18:45:18 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Września 2007, 15:22:08 »
Aby nie trzęsło trzeba jak wspomiałem dołozyć "banana" (a w zasadzie banany). Przeglądamy pliki t3d modelu, czyli t3d pudła, t3d kabiny A i t3d kabiny B.
Jeśli któryś pilk na początku jako pierwszy transform
Transform:
          1 0 0 0
          0 1 0 0
          0 0 1 0
          0 0 0 1
NumVerts: 0

jest różny od powyższego, to wtedy dokładmy tego banana.
W tym celu dodajemy na początku pliku t3d takie coś:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: banan
Anim: false
Ambient: 0.0 0.0 0.0
Diffuse: 0.0 0.0 0.0
Specular: 0.0 0.0 0.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
          1 0 0 0
          0 1 0 0
          0 0 1 0
          0 0 0 1
NumVerts: 0

i edytujemy to co było poniżej:
było:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: MAIN
Anim: false
......
.....
.....

ma być:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: banan
Type: Mesh
Name: MAIN
Anim: false
......
.....
.....

Czyli parametrowi Parent likwidujemy none, a nadajemy taką samą nazwę jaką wyżej nadaliśmy w parametrze Name.
W pliku mmd odzerować parametry związane z bujaniem się kamery.
Mam nadzieję, iż to będzie jasne.
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2007, 15:54:26 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Września 2007, 19:44:44 »
A tak dokładniej, to co to jest właściwie ten banan?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Września 2007, 06:00:27 »
Owoc:)
Ktoś z forumowiczów tak nazwał tę metodę i ja ją powtarzam, czy słusznie czy nie, to inna sprawa.
Nazwa może być dowolna, byleby się nie powtarzała nazwa gdzieś już w pliku t3d. To jest wirtualna główna część modelu, do której przypisana jest część, która dotychczas była główna. Poszperaj trochę na temat hierarchii elementów modelu. Ważne jest, aby to coś głównego posiadało taki transform, wtedy to, eu07.exe zachowuje się względem tego modelu stabilnie.
Przynajmniej ja to tak rozumie i próbowałem i jest skuteczne.
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2007, 06:02:06 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Września 2007, 11:43:30 »
Innymi słowy ten "banan" trzyma w ryzach cały model, jest to jego taki kręgosłup. Nie jest to jedyna funkcja banana, zapobiega też w przypadku przechyłów na łukach toru przed rozjeżdżaniem się modelu w różne strony. (kabina - w lewo, wycieraczki na szybie - w prawo). Oczywiście banan jest niewidoczny.

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Trzęsący się ET22
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Września 2007, 07:11:30 »
Dziękuję wszystkim za pomoc. Skorzystałem z projektu 203E i wszystko jest w jak najlepszym porządku. "Banana" też spróbuję wykorzystać.
                      Pozdrawiam. Marcin.

Zamykam.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2007, 23:22:15 wysłana przez Akvin »
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12