Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Warunki miejscowe we wpisach trainset

(1/2) > >>

Ra:
Jestem po lekturze instrukcji kolejowych, w których było dużo napisane o uwzględnianiu warunków miejscowych, zarówno podczas projektowania stacji, jak i zestawiania składów...

Proponuję, aby przynajmniej część informacji o warunkach miejscowych scenerii zawrzeć w formie komentarza do wpisu trainset, oznaczonego np. //$w, podobnie jak //$o opisuje misję. Parametry te były by użyteczne pod kątem zmiany składu:

* Typ pociągu (pasażerski, towarowy, specjalny, lokomotywa luzem itd.). Jazda w misjach pasażerskich z wagonami towarowymi to trochę przesada...

* Prędkość minimalna (ze względu na rozkład jazdy). Jeśli skład jest zbyt ciężki, a lokomotywa zbyt słaba lub tabor ma ograniczenie prędkości, to nie zdążymy na czas dojechać.
* Prędkość maksymalna (ograniczenia prędkości na szlaku). Jeśli trasa pozwala na jazdę 160km/h i tyle zamierzamy wykorzystać, to nie ma po co zabierać wagonów z ograniczeniem prędkości 80km/h.
* Maksymalna długość składu (w metrach lub ilość wagonów). Zasadniczo pociąg powinien mieścić się na stacjach i na mijankach, a pasażerski przy peronie.
Być może są jeszcze jakieś parametry, które warto by było uwzględnić, ale słabo się orientuję w temacie.

Mariusz1970:
Ja tylko dodam, co zauważyłem na exe 664, którego używam. Jeśli postawie jakieś w miarę długie brutto i wartość początkowa V=0 dokładnie, to bardzo ciężko ruszyć tym składem. Jak już ruszy i później zahamuję, ruszę, zahamuję ten problem znika (zachowuje się w miarę naturalnie). Aby się tego (myślę iż to jakiś bug) pozbyć wystarczy składowi nadać wartość początkową V>0 np. 0.1. Skład będzie odhamowany i nie będzie występowało to zjawisko.
Reasumując z punktu widzenia praktycznego albo:
-wszystkie składy będą miały 0>Vp<=0.1
-dobierać ten parametr na podstawie pierwszego ruszenia, przy założeniu iż Vp=0
Ponadto dla wagonów osobowych użytkownik ma możliwość ustalania ilości pasażerów w wagonie, a każdy pasażer w symku dużo waży :)
Dla wagonów towarowych np. eosów też jest możliwość definiowania pusty/pełny
W chk mogą również zdarzać się pomyłki.
Myślę, iż najlepiej nie ograniczać składu, bo będą wychodziły przy obliczeniach prawdopodobnie duże niedokładności.
Jedynym chyba sposobem odzwierciedlenia jak będzie zachowywał się symek, jest skopiowanie wzorów jak to liczy exe.

Ra:
Gdyby się komuś chciało to wpisywać, to piszę bardziej konkretnie. Opis warunków miejscowych dla składu przypisanego do toru określonego w trainset:

* jest między trainset a pierwszym node ... dynamic,
* zaczyna na początku linii od //$w i spacji,
* zajmuje tylko jedną linijkę,
* może być przed lub po //$o, nie ma to znaczenia,
* po spacji następują parametry w postaci <zmienna>=<wartość>, np. a=1,
* kolejne parametry oddziela się przecinkami.
Na chwilę obecną możliwe parametry:

* type= typ pociągu, określa jedną literą przeznaczenie składu:
* type=p - pasażerski,
* type=t - towarowy,
* type=s - specjalny,
* type=l - lokomotywa luzem
* type=n - zespół trakcyjny (niskie perony)
* type=w - zespół trakcyjny (wysokie perony)
* train= zalecana budowa pociągu - określa poszczególne pojazdy w składzie:
* p - wagon pasażerski,
* t - wagon towarowy,
* l - lokomotywa
* e - lokomotywa elektryczna
* s - lokomotywa spalinowa
* z - zespół trakcyjny
* A..Z - wagony poszczególnych typów
* {n} - powtórzenie pojazdu n razy,
* {n,m} - powtórzenie pojazdu n do m razy,Przykład train=epppP - lokomotywa elektryczna z 3 wagonami pasażerskimi i wagonem pocztowym (train=ep{3}P oznacza dokładnie to samo),
* random= zezwolenie na losowanie - dla każdej literki w train=:
* 0 - nie podmieniać nic,
* 1 - dozwolona zmiana tekstury w ramach grupy testur (np. jednego przewożnika),
* 2 - dozwolona dowolna zmiana tekstury
* 3 - dozwolona zmiana modelu,
* 4 - dozwolona zmiana na inny rodzaj (np. EP08 na EP09),
* 5 - dozwolona zmiana trakcji (np. EU07 na SU45),
* 8 - możliwa podmiana całego składu (z zachowaniem charakteru towarowy/osobowy/specjalny),
* 9 - można wstawić dowolny skład.
* vmin= prędkość minimalna w km/h z jaką pociąg musi jechać, żeby zdążyć między stacjami wg rozkładu. Przykład vmin=57. Prędkość tę wyznacza się dzieląc czas przejazdu (bez postoju) między poszczególnymi stacjami przez ilość kilometrów między nimi i wybierając największą z nich.
* vmax= prędkość maksymalna w km/h. Przykład vmax=140. Prędkość ta określa maksymalną prędkość, jaką pociąg może rozwinąć na trasie wg ograniczeń prędkości i dróg hamowania.
* lmax= maksymalna długość składu w metrach. Dla pociągów pasażerskich - najmniejsza długość peronów na trasie, dla towarowych - użyteczna długość torów na stacji końcowej ewentualnie mijankach, na których musi coś przepuścić. Przykład lmax=300.
* u= napięcie zasilające w woltach, jeśli inne niż 3kV. Przykład u=750. u=0 oznacza trasę niezelektryfikowaną lub przebieg z jazdą poza trakcją.
* d= szerokość toru w [m].
* rmin= minimalny promień łuków na trasie oraz zwrotnic, na których skład skręca, w [m].

--- Cytat: Przykładowy wpis ---trainset PM1301 tor_start 10 0
//$o Jedziemy osobowym.
//$w type=p,train=epppP,vmin=57,vmax=140,lmax=300,d=1.435
node -1 0 SP45-032 dynamic (...)
--- Koniec cytatu ---
oznacza, że podmieniając skład należało by się trzymać tego, że ma być to lokomotywa elektryczna z trzema wagonami osobowymi i jednym pocztowym, nie można włączać w skład taboru z ograniczeniem prędkości poniżej 60km/h, w zasadzie pojazdy powinny pozwalać na jazdę z prędkością 140km/h, a długość składu nie powinna przekroczyć 300m, bo będzie problem stanąć przy peronie.


Kolejne parametry (proszę o PW z propozycjami nazw):

* maksymalne nachylenie w promilach (do wyliczenia mocy/obciążenia),
* typ ładunku dla towarowych (w końcu "po coś" to wieziemy).

Mariusz1970:
Co w przypadku jak mamy do wykonania misję: zaczynamy luzem, podpinamy x wagonów pasażerskich (brakuje ilości pasażerów), max nachylenie x%%, jedziemy gdzieś do X, odpinamy wagony, jedziemy luzem, podpinamy się pod y wagonów towarowych max nachylenie y%%, jedziemy do miejscowości Y... itd.?
Można tam jeszcze komplikować.
Wątpię, aby komuś chciało się to liczyć, wpisywać czy przestrzegać.

Ra:
Jak zaczynamy luzem, to jest przy lokomotywie wpis, że lokomotywa luzem. Każdy skład wagonów ma osobny trainset i tam trzeba umieścić dane o długości pociągu po odjęciu przeciętnej lokomotywy. Nachylenia są odpowiednio we wpisach wagonów, w zależności jaką drogę przebywają. Dla lokomotywy jest to maksymalne nachylenie ze wszystkich możliwych.

Co do liczenia, mogę w programie zrobić, żeby się policzyło (przynajmniej częściowo) i wpisało samo (ale może to potrwać parę godzin, bo będzie pseudo-symulacja jazdy). Wpisy mają być pod kątem edytora składów. A jak ktoś nie będzie przestrzegać, to najwyżej nie podjedzie pod górę, nie zdąży wg rozkładu, albo się wykolei, albo mu skład będzie wystawał poza peron czy stację. :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod