Autor Wątek:  Egzamin zawodowy...Maszynista  (Przeczytany 70196 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #30 dnia: 17 Września 2007, 18:46:01 »
Z zarobkami pewnie jest podobnie tak jak u wszystkich do 1500 zł max. (tak mi się wydaje) Ja rowniez myślę nad pracą w CTL Logistics, ale to się okaże za jakies 5 lat ;) I do tego czasu wiele może się zmienić.

A do CTL Rail nie chciałbym isć, bo ostatnimi czasy złe rzeczy tam się dzieją.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #31 dnia: 17 Września 2007, 18:47:33 »
Ue, ja slyszlalem, ze w CTLu pomocnik dostaje 2100 na poczatek a mechanik okolo 3000.
Np jakie zle rzeczy?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #32 dnia: 17 Września 2007, 18:55:49 »
Ue, ja slyszlalem, ze w CTLu pomocnik dostaje 2100 na poczatek a mechanik okolo 3000.
Np jakie zle rzeczy?

Brutto czy netto ? Wilu, lepiej nabrać doświadczenia w firmie takiej jak PKP lub innej prywatnej...bo wskoczyć do Logistic tak bez doświadczenia to chyba będzie trudno.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #33 dnia: 17 Września 2007, 18:58:38 »
Takie na przykład, że przekraczają czas pracy mechaników i maszyn, nie zwracają kosztów dojazdu (albo płacą jakieś marne zryczałtowane grosze) - to patrząc z punktu widzenia mechanika.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Września 2007, 19:32:19 »
Akurat w CTLu maja wykazy praktycznie takie same jak w Cargo, PK tez musza robic co 60+-12h. A za dojazd - ztcw to zwracaja 100% na podstawie biletow czy faktur.

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Września 2007, 19:44:37 »
Niestety póki co spotkałem się z takimi opiniami dot. CTL RAIL:

"Ctl Rail to obóz, gdzie pracodawca ma kodeks pracy za nic a maszynista ma obowiązek prowadzić pociąg bez względu na to ile godzin już jest w pracy. Prośbą, obietnicami premii, czasem szantażem czy wręcz groźbą dyspozytura wymusza na maszyniście prowadzenie pociągu grubo ponad ustawowy czas pracy byle tylko doprowadzić go do stacji końcowej. Faktem bezsprzecznym jest, że wielu kolegów maszynistów ulega dyspozytorom i na własną odpowiedzialność jadą 16, 20 a nieraz i wiele więcej godzin. Zwykła głupota a może chęć przypodobania się naczalstwu kiedyś doprowadzi do tragicznych w skutkach konsekwencji. Wówczas władza firmy umyje rączki a wina spadnie na chcącego jak najlepiej dla firmy maszynistę. Obiecywane za kadencji starego prezesa podwyżki płac po zmianie zarządu poszły w niepamięć. Śmieszne 220 zł brutto ryczałtu na dojazdy do pracy są niczym w stosunku do faktycznych kosztów ponoszonych przez maszynistów, sięgających nieraz nawet 500 - 600 zł miesięcznie. W imię czego takie koszty ma ponosić pracownik?! Dyspozytura nie ma zielonego pojęcia o swojej pracy. Planiści zatrudniają maszynistów do obsługi pociągów ze stacji poczatkowych oddalonych czasem o kilkaset kilometrów od miejsca zamieszkania. Poza tym są często aroganccy, żeby nie powiedzieć chamscy w stosunku do tych, którzy ciężko pracują na ich wypłaty. Chętnie przytoczyłbym tu parę nazwisk ale zainteresowani doskonale wiedzą o kim mowa. Możnaby dużo jeszcze napisać o największym prywatnym przewoźniku kolejowym ale po co? Ci w środku wiedzą i cicho siedzą a ci z zewnątrz i tak nie wierzą... Z pozdrowieniami dla zazrządu - wkurzony do bólu maszynista."

Lecz tak jak mówię, za 5 lat wszystko diametralnie się zmieni, w związku z wyżej napisanym podobno większość maszynistów z CTL Rail odeszło i teraz na gwałt szukają.Z CTL Logistics jest zupełnie inaczej, wręcz jak "U pana Boga za piecem" A co do zarobków to miałem na myśli własnie CTL Rail, podobno w Logistics jest o wiele lepiej :)

Patrykos, aby nabrać doświadczenia na PKP, trzeba się tam dostać, a to jest o wiele trudniejsze niż dostanie się do jakiegokolwiek prywaciarza.U przewoźnika można zaczynać chociażby na oczyszczalni cystern, a poźniej zostać wzorowym i doświadczonym mechanikiem.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #36 dnia: 17 Września 2007, 19:51:14 »
Akurat w CTLu maja wykazy praktycznie takie same jak w Cargo, PK tez musza robic co 60+-12h. A za dojazd - ztcw to zwracaja 100% na podstawie biletow czy faktur.

Sęk w tym, że już nie zwracają a pprzynajmniej nie wszędzie :/... .Niedawno rozmawiałem z naczelnikiem jednej ze stacji k.Łodzi i mówił że muszą wykupywać bilety za ok 40-50zł mc. tzw. służbowe żeby dojeżdżać do pracy (tyczy się to i mechów i innych pracowników). A co do CTL to podobno jakiś czas temu wypadło kilka wagonów na rozjeździe na Olechowie. Co ciekawe zaraz zjawił się przedstawiciel firmy i powiedział, że wszystko CTL bierze na siebie i nie ma sprawy -pokrywają koszty naprawy toru i całej akcji.
 Po głębszym zapoznaniu się ktoś z PKP stwierdził, że mech już dawno powinien skończyć służbę, a wagony nie były dopuszczone do eksploatacji... . Dlatego tak różowo w CTL-u nie mają :/.
A co do pensji to rozmawiałem z mechem z CARGO i on zarabia ze wszystkimi dodatkami 2100 - 2300 brutto a czasami jak są braki w PKP PR i jedzie kibelkiem to mu jeszcze dochodzi za otwieranie i zamykanie drzwi :). 

ps w wakacje byłem świadkiem jak skład CTL przerżnął S1 przy wiadukcie na Tomaszowskiej (Olechów) na oko jechał gdzieś z 40 a na moście chyba jest 15 .
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2007, 19:53:52 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #37 dnia: 17 Września 2007, 19:59:43 »
To zalezy tez od mechanika - jezeli czlowiek sie szanuje to nie pojedzie sam na szlaku na ktory nie ma znajomosci, bedzie przestrzegal ograniczen i wosow ;)
Gdyby w Cargo tak za to nie cieli byloby podobnie.

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #38 dnia: 17 Września 2007, 20:20:13 »
Mechatronik, ale ty mówisz o CTL Rail czy Logistics, bo w tym momencie robi to wielką różnicę.Jeśli mam iść pracowac do Raila za marne 900 zł, to wolałbym już isc do innego przewoznika w innym miescie i spać chociazby w motelu ale pracowałbym godnie i zarabiał więcej.A tak na marginesie, to jesli od początku nie wyjdzie z maszynistą, to poszukam pracy chociazby na oczyszczaniu cystern ;) U mnie w miescie na Chemkolu (CTL) to niezła fucha, i nie tak źle płacą ;)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #39 dnia: 17 Września 2007, 20:25:55 »
Chodziło mi o CTL Logistics (fakt, mogłem wspomnieć od początku, że o to mi chodzi :) )
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #40 dnia: 17 Września 2007, 20:35:03 »
Powiem Ci tak, że jakby to był Rail to bym uwierzył, ale naprawde słyszałem, że w Logistics takich wałków nie robią, wszyscy pracują jak należy i wynagrodzenie jest porządne. Mowa tutaj akurat o oddziale CTL Chemkol Kędzierzyn-Koźle.

Ue, ja slyszlalem, ze w CTLu pomocnik dostaje 2100 na poczatek a mechanik okolo 3000.

Brutto czy netto?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #41 dnia: 17 Września 2007, 20:44:59 »
Powiem Ci tak, że jakby to był Rail to bym uwierzył, ale naprawde słyszałem, że w Logistics takich wałków nie robią, wszyscy pracują jak należy i wynagrodzenie jest porządne. Mowa tutaj akurat o oddziale CTL Chemkol Kędzierzyn-Koźle.

Nie twierdzę, że CTL Logistics źle pracuje ale wpadki im się zdarzają. Oby były jak najrzadsze :).
A to fotka 2 loka który minął S1 (pierwszego loka nie mam na imageshack i nawet nie wiem gdzie jest na PC dlatego wystawiam tylko ET21 :) )


mech oczywiście dał w nagłe. Dzięki temu sfociłem loka :D bo dłuuugo luzował/li skład :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #42 dnia: 17 Września 2007, 20:50:29 »
I tutaj ewidentnie postąpił niewłaściwie, ale tak jak mówisz oby takie sytuacje zdażały się jak najrzadziej. Ale trzeba przyznać, że to nowe malowanie jest rewelacyjne. :):):)

P.S Czy to ten sam lok, który widnieje w moim podpisie po lewej stronie? :P

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #43 dnia: 17 Września 2007, 20:52:58 »
Powiem Ci tak, że jakby to był Rail to bym uwierzył, ale naprawde słyszałem, że w Logistics takich wałków nie robią, wszyscy pracują jak należy i wynagrodzenie jest porządne. Mowa tutaj akurat o oddziale CTL Chemkol Kędzierzyn-Koźle.

Ue, ja slyszlalem, ze w CTLu pomocnik dostaje 2100 na poczatek a mechanik okolo 3000.

Brutto czy netto?
Na rękę.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #44 dnia: 17 Września 2007, 20:55:25 »
No cóż, możecie wierzyć lub nie, ale to fakt który dane mi było zobaczyć na własne oczy. Maszyna ET21 miała przekroczony PK (już nie pamiętam dokładnie o ile) i jechała tak długo, aż nie doszło do awarii (zakleszczona środkowa oś jednego z wózków). Mechanik zadzwonił gdzieś, przyjechało ładne auto (chyba Transit) CTLu z kilkoma gościami, podniesli hydraulicznie ową oś i skręcili to tak (zrobili jakby nie patrzeć układ osi Co'Bo'), mechanik wyłączył grupę silników i pojechał. Wyruszył gdzieś z zachodu (Dolny Sląsk lub Wielkopolska) około 6 rano, po godzinie 19 dalej 'go' składali na Górnym już Śląsku. A musiał jeszcze dojechać do OIDP Bierawy (kilkadziesiąt km), no i z tamtąd spowrotem do domu na Dolny Śląsk (najpierw PKS, potem KM, pociąg pospieszny i znowu KM). I twierdził, że nie będzie miał za to zwrócone. To dosyć jak na maszynistę, którego wiek określę w ten sposób, że wyprowadzał z PAFAWAGu nowe sputniki.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #45 dnia: 17 Września 2007, 21:02:02 »
Była też sprawa, że wykoleiło się kilka EAOS-ów, które nie miały dopuszczenia do ruchu i zablokowały one sąsiedni tor, a mech i jego pomocnik dali nogę... . Ale cóż roztrząsać tego nie będę, stało się źle i oby nigdy więcej :).

ps ( OT)
Cytuj
P.S Czy to ten sam lok, który widnieje w moim podpisie po lewej stronie? :P
Wygląda na to że to ten sam lok :D masz w podpisie "znanego" loka :D
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #46 dnia: 17 Września 2007, 21:12:06 »
Była też sprawa, że wykoleiło się kilka EAOS-ów, które nie miały dopuszczenia do ruchu i zablokowały one sąsiedni tor, a mech i jego pomocnik dali nogę... . Ale cóż roztrząsać tego nie będę, stało się źle i oby nigdy więcej :).

ps ( OT)
Cytuj
P.S Czy to ten sam lok, który widnieje w moim podpisie po lewej stronie? :P
Wygląda na to że to ten sam lok :D masz w podpisie "znanego" loka :D

Ten lok zawitał do Kędzierzyna dwa tyg. temu, zdjęcie jest mojej roboty ;)

Koniec OT

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #47 dnia: 17 Września 2007, 21:27:51 »
Powiem tak: Od Rail Polska trzymajcie się już teraz z daleka. Firma się sypie, zaczynam szukać pracy gdzie indziej. Ja daję tej firmie może ze dwa lata (zależy ile firma ma jeszcze zdolności kredytowej), ale to już tonący okręt, który nabrał sporo wody.

Panie Doktorze, nie jest Pan kapitanem tego okrętu, radzę się ewakuować.
(powyższe zdanie do zainteresowanej osoby).
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #48 dnia: 17 Września 2007, 21:29:52 »
Powiem tak: Od Rail Polska trzymajcie się już teraz z daleka. Firma się sypie, zaczynam szukać pracy gdzie indziej. Ja daję tej firmie może ze dwa lata (zależy ile firma ma jeszcze zdolności kredytowej), ale to już tonący okręt, który nabrał sporo wody.

Panie Doktorze, nie jest Pan kapitanem tego okrętu, radzę się ewakuować.
(powyższe zdanie do zainteresowanej osoby).

Dobrze wiedzieć...Co to się teraz dzieje, w jednej firmie nadużycia, druga całkiem się sypie... :(
Mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni i , że CTL nie skończy tak jak RP tylko rozwinie skrzydła.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #49 dnia: 18 Września 2007, 14:06:49 »
Powiem tak: Od Rail Polska trzymajcie się już teraz z daleka. Firma się sypie, zaczynam szukać pracy gdzie indziej. Ja daję tej firmie może ze dwa lata (zależy ile firma ma jeszcze zdolności kredytowej), ale to już tonący okręt, który nabrał sporo wody.

Panie Doktorze, nie jest Pan kapitanem tego okrętu, radzę się ewakuować.
(powyższe zdanie do zainteresowanej osoby).

:( Szkoda...widzę, że właśnie mało składów jeździ, może dlatego, że połowa gagarów jest w dzierżawię u innych...szkoda czytać tak o firmie ...
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #50 dnia: 18 Września 2007, 16:32:20 »
Ja dodam jeszcze kilka zdań dot. spółki CTL Logistics.

Grupa CTL Logistics jest polskim prywatnym koncernem logistycznym, do którego należy największa kolej towarowa w Polsce i jedna z największych w Europie.
Koncern oferuje kompletny produkt logistyczny obejmujący transport kolejowy i samochodowy, spedycję, dzierżawę taboru, przeładunek, obsługę bocznic oraz doradztwo celne. Grupa CTL posiada 30 bocznic, 5 000 wagonów, 170 lokomotyw i 138 km własnych torów. Obecnie w skład korporacji wchodzi 20 spółek, mających swoje siedziby w Polsce oraz poza jej granicami. Spółki z Grupy CTL Logistics posiadają certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001 oraz 9 zaświadczeń SQAS potwierdzających najwyższe światowe standardy jakości i bezpieczeństwa w obsłudze materiałów niebezpiecznych. W 2006 r. udział przewozów spółek z Grupy CTL wśród przewoźników prywatnych mierzony w tonokilometrach wyniósł 33%. www.ctl.eu

****************************
Artykuł z biura prasowego CTL Logistics S.A.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #51 dnia: 18 Września 2007, 16:42:41 »
:( Szkoda...widzę, że właśnie mało składów jeździ, może dlatego, że połowa gagarów jest w dzierżawię u innych...szkoda czytać tak o firmie ...

Widze się wydało, więc: prawdopodobnie Rail Polska będzie dążyła do takiego samego profilu jak inne spółki koncernu Rail World, czyli dzierżawa taboru. Plus w polskim railu przebudowa.
Ale wątpię, żeby ktoś był chętny na płacenie za dzierżawienie gagarów, czy nawet czelendżerów, jak można mieć własne.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #52 dnia: 18 Września 2007, 17:46:27 »
:( Szkoda...widzę, że właśnie mało składów jeździ, może dlatego, że połowa gagarów jest w dzierżawię u innych...szkoda czytać tak o firmie ...

Widze się wydało, więc: prawdopodobnie Rail Polska będzie dążyła do takiego samego profilu jak inne spółki koncernu Rail World, czyli dzierżawa taboru. Plus w polskim railu przebudowa.
Ale wątpię, żeby ktoś był chętny na płacenie za dzierżawienie gagarów, czy nawet czelendżerów, jak można mieć własne.

Nie wydało się, jak się pożycza loki lotosowi i innym firmą typu Lotos, Orlen itd. to niestety nie wróży nic dobrego...myślę, że Rail Polska wyjdzie z dołku i wreście coś ruszy w tej firmie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

EU06_

  • Gość
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #53 dnia: 18 Września 2007, 20:31:16 »
ja idę na maszynistę, mam 19 lat i za rok kończe technikum
(mam nadzieje, ze gdzies sie zatrudnie) bo chyba nie ma co liczyc na prace w Cargo...

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #54 dnia: 18 Września 2007, 20:41:52 »
Jesteś po technikum kolejowym?

Offline Simson

  • Wiadomości: 54
  • Czy M.A.T.O. sens?
    • Zobacz profil
    • http://www.piastgliwice.xt.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #55 dnia: 18 Września 2007, 20:51:37 »
Dziś już nie ma raczej TK ;/ Ja mam 18 lat za 2 lata mam nadzieję, że skończę Technikum i też się będę przymierzał do pracy na kolei.... Ja robię akurat technika elektryka o specjalności elektroenergetyka. Tylko interesuje mnie co najpierw mam zrobić jak zdam technika i maturę? Bo chciałbym pracować jako maszynista, ale chyba od razu takiej pracy nie dostanę ? Wie ktoś może jak to wygląda ?
MASZERUJ ALBO GIŃ

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #56 dnia: 18 Września 2007, 20:59:08 »
Wygląda to bardzo prosto, podejrzewam, że do prywaciarzy nie potrzeba nawet technikum kończyć.Poprostu musisz spełniać te 2 warunki:

Wymagania:
 

    * zdrowotna zdolność do wykonywania czynności,
    * zdany egzamin kwalifikacyjny potwierdzony świadectwem egzaminu ścisłego.

Mowa tu o CTL-u, nie wiem jakie wymagania ma PKP.


Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #57 dnia: 18 Września 2007, 21:20:55 »
Dziś już nie ma raczej TK ;/ Ja mam 18 lat za 2 lata mam nadzieję, że skończę Technikum i też się będę przymierzał do pracy na kolei.... Ja robię akurat technika elektryka o specjalności elektroenergetyka. Tylko interesuje mnie co najpierw mam zrobić jak zdam technika i maturę? Bo chciałbym pracować jako maszynista, ale chyba od razu takiej pracy nie dostanę ? Wie ktoś może jak to wygląda ?

Albo idziesz na studia albo do woja chyba że nie możesz ze względów zdrowotnych (tyle że w takim wypadku szanse maleją bo zdrówko na mecha trzeba mieć :) ). A jeżeli wszystko ok. to kombinujesz, żeby zrobić kurs na maszynistę. Czy prywatnie czy już u przewoźnika to zależy jak Ci się poszczęści :).

ps. Ja mam identyczne plany tle że jestem w 3 klasie technik mechatronik a specjalizację to chyba będę robił energoelektronika lub układy elektropneumatyczne. A kurs wolałbym najpierw prywatnie zrobić :). Tyle, że ja będę uderzał do CARGO :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #58 dnia: 19 Września 2007, 15:56:49 »
Jak co to do Poznań Franowo potrzebnych jest 5 osób za manewrowych od zaraz i tak samo na Poznań Główny. Informacje mam od maszynistów a jednego z nich żona robi w biurze właśnie,więc kto chce to niech idzie=) ja ide bo trzeba gdzieś sie zaczepić=) bo na warsztat narazie nie biorą chyba=P

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Egzamin zawodowy...Maszynista
« Odpowiedź #59 dnia: 19 Września 2007, 17:25:58 »
czytając Wasz posty coś mi nie pasuje.... Otóż. Będziecie mieli ukończony kurs mecha, będziecie po technikum, czy studiach i te pe.

Ale jednego nie przewidzicie... Macie ZEROWE szanse na bycie mechem. A czemu? Proste! Kurs to np. 25h (w tym teoria i nie wiem, czy praktyka). Myślicie, że po takim kursie już polecicie z jakimś mechem w kabinie? Eeee.. Niestety nie.

Wpierw trzeba mieć praktykę. A tę zdobywa się w np.  warsztacie napraw. Poznać musicie wiele urządzeń jak i zasadę działania poszczególnych podzespołów. A tego nie zdobędzie się na kursie. Zresztą, jak bym przyjmował osoby chętne do pracy w roli mecha sam bym stawiał warunki, odnośnie znajomości mechaniki, automatyki i pneumatyki. Bo po co mi człeczyna, który mna kurs, ale ZEROWE pojęcie o w/w rzeczach? Co z tego, że ma kurs, jak kompletnie nie będzie się znał na budowie i zasadzie działania loka?

PS. I często piszecie w postach. Chyba tak......, chyba trzeba zdać....., może to, czy tamto... A nikt nie napisał o "konkretach". Jak to się teraz odbywa, co trzeba mieć, aby zostać "mechem"...