Autor Wątek:  Eventy dźwiekowe - jak zrobić?  (Przeczytany 2974 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BiałaSowa

  • Gość
Eventy dźwiekowe - jak zrobić?
« dnia: 17 Września 2007, 12:26:11 »
Witam. Mam problem, a mianowicie robię trasę i chcę wstawić zapowiedź pociągu. Jak zrobić taki event bo nie mam o tym zielonego pojęcia?

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Eventy dźwiekowe - jak zrobić?
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Września 2007, 12:42:40 »
Witam!!!

Np:
node -1 0 odjazd_01_wav sound 0 0 0 gwizdek2.wav endsound  // po "node" jest liczba odpowiadająca za zasieg słyszalności dzwięku w metrach; -1 - dzwięk szłyszalny w całej scenerii

event odjazd_01 sound 1.0 odjazd_01_wav 1 endevent

Zdarzenie do wywołania: odjazd_01.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

BiałaSowa

  • Gość
Odp: Eventy dźwiekowe - jak zrobić?
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Września 2007, 12:44:05 »
A jak zrobić żeby np. dźwięk odtwarzano 50 sekund po odpaleniu symka?

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Eventy dźwiekowe - jak zrobić?
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Września 2007, 13:18:39 »
Witam!!!

Np.: Stawiamy loka w scenerii
trainset none lok_start 0.0 0.0
node -1 0 ET22-443 dynamic PKP\et22 ET22-443 201E 0.0 reardriver 3 0 enddynamic 
endtrainset

Do toru "lok_start" do Event0 przypisujemy zdarzenie które mamy zamiar wywołać z opóźnieniem. (Zdarzenie Event0 jest wywoływane, gdy dynamic zajmuje tor).
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

BiałaSowa

  • Gość
Odp: Eventy dźwiekowe - jak zrobić?
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Września 2007, 13:22:44 »
No nie rozumiem (mówiłem że jestem zielony). No postawiłem, tor nazywa się start i teraz co mam dopisać żeby odtwarzało dźwięk po 50 sek. Przy okazji powiedz mi gdzie są cyfry informujące o sekundach opóźnienia i jak ma wyglądać te 50 sekund :)
Pozdrawiam
Marcin

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1244
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Eventy dźwiekowe - jak zrobić?
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Września 2007, 14:54:10 »
A czy da się zrobić by dźwięk (gadu gadu przez radiotelefon :D ) Był odtworzony nie automatycznie, ale po naciśnięciu Shift+1
Przypisać to po prostu do eventu:

Cytuj
Event KeyCtrl01 multiple 2.0 Man Zwr1+ Man_Tm1_Ms2 endevent
:) By najpierw odtworzył dźwięk z tekstem gotowości do manewrów a potem zapalił Ms2 i przestawił zwrotkę.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Eventy dźwiekowe - jak zrobić?
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Września 2007, 15:06:25 »
Praktycznie prawie wszystko jest możliwe, tylko trzeba trochę pomyśleć. Jest dużo tutoriali, są scenerie na których można się wzorować (kiedyś swego czasu do Quarka wrzuciłem ok. 50 zapowiedzi, co prawda teksty tam padające nie wszystkim się podobały, ale jeżeli chodzi o eventy, można było się wzorować).
Więc chłopaki zamiast pytać się o każdą pierdółkę, więcej samodzielności, swojej inwencji a wyjdzie to Wam na dobre.

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Eventy dźwiekowe - jak zrobić?
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Września 2007, 18:19:31 »
Ja proponuję przestudiować scenery.doc

Tam jest wszystko napisane na temat eventów. Co, jak i kiedy dany event będzie wykonany oraz podane różne typy eventów.

Zamykam.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2007, 23:17:14 wysłana przez Akvin »

Za sterami 138 godzin 28 minut :)