Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
Ra:
Wersja alfa 1.0.56
Tym razem zmiany przydatne dla zaawansowanych.
* Na zakładce Debbuger dodany został przycisk Łuk pierwszy w prawych zwr.. Służy on do zamiany torów w zwrotnicach prawych, które obecnie nie są poprawnie wyświetlane w Symulatorze. Aby to zadziałało, należy na zakładce Wczytanie wybrać plik z torami. Zmiany zapisuje się przyciskiem Napraw nulltrack w połączonych. Po takiej zamianie eventy nie będą działały prawidłowo, należy zmodyfikować .inc zwrotnicy prawej. Ogólnie opcja do testów. Ponadto usunięte spacje przy zapisie zmodyfikowanych wpisów.
* Na zakładce Pliki wg typu dodany jest podgląd tekstur użytych w scenerii. Można również podglądać .jpg oraz pliki .tex bez kanału alfa (nie były wcześniej rozpoznawane).
* Na zakładce Składy/Dostępne pojazdy do edycji składu pojazdy są wyświetlane wg typu, a nie wg modelu. Modele są teraz przypisane do tekstur. Np. dla EU07 pokaże się lista tekstur, niezależnie od modelu, na który nakłada się dana tekstura oraz katalogu, w którym on jest. Również zmieniając teksturę wybranego pojazdu u góry, zmienia się model i katalog. Do testów.
* Przy uruchamianiu programu nie są już wczytywane wszystkie pliki TEXTURES.TXT, dzięki czemu program uruchamia się szybciej. Zawartość tych plików jest przetwarzana do pliku DYNAMIC\TEXTURES.INI. Uwaga: proszę nie edytować tego pliku, ponieważ jest on generowany i wszelkie zmiany zostaną stracone. Jedynie pierwsze uruchomienie może potrwać nieco dłużej, gdy nie ma jeszcze tego pliku. Jednocześnie tworzone są pliki TEXTURES.TXT, na podstawie dołączonego do archiwum pliku TEXTUALL.TXT oraz danych do opisu tekstur, zawartych w programie.
Szczegółowy opis zmiany działania programu w zakresie tekstur.
1. Dotychczas były wyszukiwane pliki TEXTURES.TXT i wczytywane do pamięci. Obecnie otwierany jest plik TEXTURES.INI, w którym są wszystkie niezbędne informacje, skopiowane z plików TEXTURES.TXT. Można podejrzeć zawartość tego pliku, aby zorientować się w brakach. Pliki TEXTURES.TXT nadal muszą pozostać tam, gdzie są, a ich struktura się nie zmieniła.
2. Przy wyszukiwaniu pojazdów określonego typu (np. elektrowozów), przeszukiwana była lista wszystkich katalogów, obecnie ta lista jest kopiowana z TEXTURES.INI (z sekcji [e*]).
3. Dotychczas zmiana tekstury możliwa była w zakresie modelu (np. 303E), a EU07 powtarzało się na liście pojazdów tyle razy, ile było modeli. Obecnie zmiana jest możliwa w zakresie rodzaju (czyli obrazka mini, np. dla EU07 modele 303E, 303E-N oraz 303E-M traktowane są równorzędnie).
4. Dotychczas ilość tekstur dla danego modelu była zliczana przy wczytywaniu TEXTURES.TXT. Obecnie ilość tekstur dla danego rodzaju jest zapisana i ewentualnie zliczana przy pierwszym użyciu.
5. Usunięte zapisywanie plików DIRS.TXT oraz LIST.TXT. Nie ma potrzeby ich zapisywania, ponieważ można podejrzeć sekcję [MODELS] w TEXTURES.INI. Dla każdego modelu podany jest rodzaj i nazwa obrazka mini. Wcześniej informacje te były podane dla katalogów, a dla modelu tylko ilość tekstur.
Sekcje w pliku TEXTURES.INI:
1. [MODELS] - zawiera informację o modelach: rodzaj i mini. Sekcja ta pozwala zamienić nazwę modelu na nazwę obrazka mini, do czego wcześniej był używany plik DYNAMIC.DAT. Jednocześnie pozwala ustalić typ pojazdu.
2. [JOINS] - zawiera informację o łączeniach i następstwie modeli, jak w TEXTURES.TXT.
3. [A*] (litera i gwiazdka) - lista nazw mini pojazdów należących do klasy posiadających napęd.
4. [A**] (litera i dwie gwiazdki) - lista nazw mini pojazdów należących do klasy wagonów.
5. [AAA] (inne znaki) - pozostałe sekcje są nazwami modeli (.chk) i zawierają listę tekstur. Człony nazw modeli - DUMB i WRAK - są odcięte.
youBy:
--- Cytat: Ra w 17 Maja 2008, 22:07:56 ---
* Na zakładce Debbuger dodany został przycisk Łuk pierwszy w prawych zwr.. Służy on do zamiany torów w zwrotnicach prawych, które obecnie nie są poprawnie wyświetlane w Symulatorze.
--- Koniec cytatu ---
Ach, to nie mówiłem, że już to poprawiłem? :D
Kolejne exe będzie już to czynić poprawnie.
AtapiCl:
Uff... Dość nieciekawie mi się teraz zrobiło... Raz że po uruchomieniu programu na liście składów mam tylko to:
http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/hpbimg/scr3.jpg
Dwa - po kliknięciu na "Sprawdź posiadany tabor" wyskakuje taki fajny i treściwy komunikat:
http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/hpbimg/scr2.jpg
Zawartość listy się w tym momencie nie zmienia. Dopiero gdy zmienię zakładkę i wrócę do tej mam tylko to:
http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/hpbimg/scr1.jpg
Ra:
Ustaliliśmy, że błąd jest spowodowany przez nieprawidłowy opis tekstur w katalogu dynamic/road/ford. Po nazwie modelu nie było nazwy obrazka mini, linia kończyła się przecinkiem. Opis tekstur dla tego katalogu został poprawiony, zarówno na serwerze, jak i w pliku textuall.txt, dołączonym w archiwum.
Ponadto, w wersji 1.0.56.2000 zostało skorygowane dodawanie pojazdów wieloczłonowych do składu. Wcześniejsze wersje dodawały pojazd z pierwszym modelem podanym w opisie tekstury, czyli zwykle z pierwszym członem (A). Wersję tę można pobrać w standardowy sposób, przyciskiem Sprawdź, czy jest nowsza wersja na formie komunikacji z serwerem.
AtapiCl:
Co do prawych zwrotek - mankamentem jest fakt, że po uruchomieniu symka, ich domyślnym położeniem jest po tych "upiększających" zabiegach '-'. Gdy w sceneriach wywołuje się eventy przekładające pierwszy raz dane zwrotnice mimo faktu, że wie się że dana jest już żądanym położeniu, nie robi nam to różnicy. Jednak gdy przekładanie feralnych zwrotek zostało pominięte (bo wiadomo, że są w żądanym położeniu) - teraz może sprawić to problem.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej