Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Skrypty do 3ds max

<< < (36/92) > >>

Benek:
Nie mogłem tak długo czekać, samemu sobie poprawiłem funkcję, która wstawia  tylko obiekty punktowe, np. trawę, z możliwością rotacji w pozostałych osiach.

Instrukcja na przykładzie trawy:
1. Zrobić backup skryptów ScmExport.ms i ScnExport.ms
2. Wypakować paczkę do folderu ze skryptami.
3. Przekształcić wpis z pliku scenery/grass.inc na następujący:

--- Kod: ---//---------------drzewo---------------
//1m X 2m
//parametry: tekstura, x, y, z, kąt
origin (p2) (p3) (p4)
rotate (p5) (p6) (p7)

node 300 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass.t3d (p1) endmodel

rotate 0 0 0

endorigin
--- Koniec kodu ---
Sugerowana zamiana nazwy pliku na scenery/grass_rot.inc
4. Użyć skryptu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15733.0.html by masowo zamienić wpis:

--- Kod: ---ExportString = include;grass.inc;%;%;%;%;%;1;3;end //Plants
--- Koniec kodu ---
na:

--- Kod: ---ExportString = include;grass_rot.inc;%;%;%;%;%;%;%1;3;end //Plants
--- Koniec kodu ---
Przykład na screenie nr 1. Zaznaczyć opcję tekst.

Po takich zabiegach można dowolnie obracać trawę wokół osi X i Y, a następnie wyeksportować tylko do SCN i SCM.
Gdyby ktoś pobrał drzewa od Roziego stąd: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19957.msg237784.html#msg237784
To zapodaję poprawione wpisy do skryptów zawierające owe drzewa:

--- Kod: -----zmienne
--drzewa wysokie iglaste
tree2 = #( "l61_plants/#sosna1" ,"l61_plants/#sosna2" ,"l61_plants/#sosna3" ,"l61_plants/#swierk2" , "plants/#sosna1" , "plants/#sosna2" , "plants/#sosna3" , "plants/#sosna4" , "plants/#sosna5" , "plants/#sosna6" , "plants/#sosna7" ,  "plants/#swierk2" , "plants/#swierk4" , "plants/#swierk8" , "plants/#drzewo4" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_1" )

--drzewa wysokie lisciaste
tree3 = #("plants/#brzoza1" , "l61_plants/#topola1" , "l61_plants/#topola2", "l61_plants/#drzewo1" , "l61_plants/#drzewo3" , "l61_plants/#drzewo4" , "l61_plants/#drzewo6" , "l61_plants/#drzewo7" , "l61_plants/#drzewo8" , "l61_plants/#drzewo9" , "plants/#dab1" , "plants/#dab2" , "plants/#drzewo_2" , "plants/#drzewo5" , "plants/#drzewo6" , "plants/#drzewo7" , "plants/#Jesion1" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_10" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_2" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_3" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_4" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_5" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_6" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_7" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_8" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_9" )


--dzewa niskie iglaste
stree1 = #("plants/#sosenka1","plants/#topola2","plants/#drzewo3","plants/#drzewo_9","plants/#krzak_1","l61_plants/#krzak4","l61_plants/#krzak3","l61_plants/#drzewo2","l61_plants/#drzewo5","l61_plants/#sosna4","l61_plants/#sosna5","l61_plants/#sosna7","l61_plants/#sosna8"  )

--drzewa niskie lisciaste
stree2 = #("plants/#krzak1", "plants/#drzewo8", "plants/#JabNisk1" , "plants/#tree2" , "plants/#tree4" , "plants/#tree5" , "l61_plants/#drzewo5" , "l61_plants/#drzewo2" ,  "l61_plants/#krzak3" ,"l61_plants/#krzak4" , "plants/rozi/#rozi_drzewo_niskie_1" , "plants/rozi/#rozi_krzew_1" , "plants/rozi/#rozi_krzew_10" , "plants/rozi/#rozi_krzew_11" , "plants/rozi/#rozi_krzew_2", "plants/rozi/#rozi_krzew_3" , "plants/rozi/#rozi_krzew_4" , "plants/rozi/#rozi_krzew_5" , "plants/rozi/#rozi_krzew_6" , "plants/rozi/#rozi_krzew_7" , "plants/rozi/#rozi_krzew_8" , "plants/rozi/#rozi_krzew_9" )

--- Koniec kodu ---

mk1992:
Na poprzedniej stronie tego tematu opisywałem problem ze wstawieniem rozjazdu krzyżowego. Teraz mam dokładnie ten sam kłopot przy czym ściągnąłem brakujący plik o nazwie Anglik02 i wrzuciłem go do głównego katalogu skryptów i w dalszym ciągu wyskakuje błąd "No "rotate" function for undefined". Jak można temu zaradzić? Posiadam skrypty z podpisu kolegi @gfirlejczyk.

Benek:
Odnośnie tego rozwiązania: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg238544.html#msg238544
proszę sobie zaktualizować skrypty. ISDR już zrobił poprawki z uwzględnieniem tego, że jedyne obiekty punktowe z możliwością rotacji to trawa. W przypadku użycia moich poprawek wszystkie inne elementy punktowe ulegają rotacji. Zachodziłaby potrzeba stworzenia nowych plików INC.

Aby można było wstawiać trawę i ją obracać konieczne jest stworzenie INC-a scenery/grass_rot.inc z następującą zawartością:

--- Kod: ---//---------------drzewo---------------
//1m X 2m
//parametry: tekstura, x, y, z, kąt
origin (p2) (p3) (p4)
rotate (p5) (p6) (p7)

node 300 0 none model 0.0 0.0 0.0 0.0 grass.t3d (p1) endmodel

rotate 0 0 0

endorigin
--- Koniec kodu ---
Czyli jeszcze raz: Tworzymy INC-a scenery/grass_rot.inc, aktualizujemy skrypty i możemy do woli obracać tylko trawę we wszystkich 3 osiach.

ISDR:

--- Cytat: mk1992 w 06 Grudnia 2011, 17:43:23 ---Na poprzedniej stronie tego tematu opisywałem problem ze wstawieniem rozjazdu krzyżowego. Teraz mam dokładnie ten sam kłopot przy czym ściągnąłem brakujący plik o nazwie Anglik02 i wrzuciłem go do głównego katalogu skryptów i w dalszym ciągu wyskakuje błąd "No "rotate" function for undefined". Jak można temu zaradzić? Posiadam skrypty z podpisu kolegi @gfirlejczyk.

--- Koniec cytatu ---
Problem jest najprawdopodobniej w wersji maxa którą używasz. Wspomniany plik anglik02.max zdaje mi się, że poprawiałem w wersji maxa 8 lub 9 więc na 7 nie będzie się wczytywał.
Przesiądź się na wersję 9 lub wyżej ponieważ skrypty używają niektórych funkcji które są dostępne tylko od tej wersji.

Benek:
Kolejny błąd. Skrypt mi generuje niepoprawny ostatni parametr:

--- Kod: ---include;ps3pzbi.inc;paliwowa_spl;1460.88;0.0;515.74;-108.973;spi;;end //Signal
include;ps3pzbii.inc;paliwowa_spl;1271.04;0.0;430.875;-119.406;spii;;end //Signal
--- Koniec kodu ---
A powinien:

--- Kod: ---include;ps3pzbi.inc;paliwowa_spl;1460.88;0.0;515.74;-108.973;spl;;end //Signal
include;ps3pzbii.inc;paliwowa_spl;1271.04;0.0;430.875;-119.406;spl;;end //Signal
--- Koniec kodu ---

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod