Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić
Do twórców: bierzecie pod uwagę coś oprócz windy?
Pit:
w eu07.ini mozesz recznie wklepac nazwe trasy i skladu.
Leopard:
Witam,
Mówili mi, że mogą się pojawić prekompilowane binarki pod Linuxa. Kiedyś tutaj napisałem, że jest na stronie http://www.libsdl.org świetna biblioteka, dzięki której można pisać w pełni przenośne gry. Jeden z autorów powiedział mi na zlocie w Chabówce, że dźwięk
JESZCZE był pisany pod DirectX, co mi zasugerowało tym samym, że czas na zmianę biblioteki. Gdyby grafika była pod Nebulę, a dźwięk pod SDL, byłaby to wspaniała gra. Rozważyłem zapisać się na jakiś kurs, aby doskonalić umiejętności programowania. Na razie korzystam z gotowych programów, na których próbuję modele do CarWorld (http://carworld.sf.net). Gdyby MaSzyna była na licencji GPL, obstawiam swojego Horneta, że nie powstałoby wiele niezgodnych wersji, lecz nadałoby to dynamiki rozwojowi gry.
Wyrażam gest solidarności ze wszystkimi desperados, ktorzy chcieliby mieć grę bez konieczności zakupu produktów billa gejtsa.
Poza tym wszystkim, to w ogóle współczuję tym, którzy mają karty graficzne ATI Radeon. Ewidentnie te tekstury są przeoptymalizowane pod cholernie przereklamowane marki: Intela i nVidię. Spróbowałem uruchomić program na zestawie: Celeron 2.8 GHz i Radeon 9200 - 11 fps na stacji węzłowej jakoś wydusiłem. Na moim R9100 mam 3 FPS.[/url]
Marcin_EU:
--- Cytat: "Leopard" ---
Mówili mi, że mogą się pojawić prekompilowane binarki pod Linuxa. Kiedyś tutaj napisałem, że jest na stronie http://www.libsdl.org świetna biblioteka, dzięki której można pisać w pełni przenośne gry. Jeden z autorów powiedział mi na zlocie w Chabówce, że dźwięk
JESZCZE był pisany pod DirectX, co mi zasugerowało tym samym, że czas na zmianę biblioteki. Gdyby grafika była pod Nebulę, a dźwięk pod SDL, byłaby to wspaniała gra.
--- Koniec cytatu ---
Nebula ma napisany soundserver tylko pod dxa, kto ambitny moze napisac takie cos pod sdl albo openal. Nebula jest potrzebna glownie do skryptow. Zastanawiam sie czy czasem nie warto by wywalic z niej silnika graficznego a wrzucic na to miejsce OpenSceneGraph ktoremu dorobili nawet takie cuda jak dogrywanie danych w osobnym watku oraz jest plugin do dzwieku pod openal.
--- Cytat: "Leopard" ---
Rozważyłem zapisać się na jakiś kurs, aby doskonalić umiejętności programowania. Na razie korzystam z gotowych programów, na których próbuję modele do CarWorld (http://carworld.sf.net). Gdyby MaSzyna była na licencji GPL, obstawiam swojego Horneta, że nie powstałoby wiele niezgodnych wersji, lecz nadałoby to dynamiki rozwojowi gry.
--- Koniec cytatu ---
Zrodla starego symka powinno sie gleboko schowac w najciemniejszych czelusciach /dev/null. Aby to dzialalo dobrze trzebaby wymienic silnik graficzny i dzwiekowy, formaty opisu modeli i scenerii oraz fizyke czyli wlasciwie napisac wszystko od poczadku. Usilnie z Mackiem staramy sie to robic pomimo tego ze wielu najchetniej zagoniloby nas z powrotem do beznadziejnej roboty przy starym symku. Nebula jest dostepna dla kazdego kto chcialby sie z tym pobawic, wystarczy poprosic o zrodla (CVSa nie ma komu postawic). Inna sprawa ze ta nebula jest aktualnie nic nie warta co sie zmieni dopiero jak bedzie w fizyce jakis prosty silnik coby chociaz jakas marna sm03 szlo zrobic.
--- Cytat: "Leopard" ---
Poza tym wszystkim, to w ogóle współczuję tym, którzy mają karty graficzne ATI Radeon. Ewidentnie te tekstury są przeoptymalizowane pod cholernie przereklamowane marki: Intela i nVidię. Spróbowałem uruchomić program na zestawie: Celeron 2.8 GHz i Radeon 9200 - 11 fps na stacji węzłowej jakoś wydusiłem. Na moim R9100 mam 3 FPS.[/url]
--- Koniec cytatu ---
Chyba napisze do nvidii grozbe ze jak nie zaplaca godziwej sumki to zrobimy cos aby na ati zaczelo dobrze dzialac ;)
A tak na serio to stary symek uzywa takich GL_RGBA2, GL_R3_G3_B2 albo takich GL_RGBA, GL_RGB formatow tekstur, niewiem jak to jest teraz ustawione. Kto ma ati i uda mu sie zdbyc jakies w miare aktualne zrodla starego symka (ja ich nie mam) to moze pokombinowac z innymi formatami.
Leopard:
Dziękuję za rozjaśnienie sprawy :-) Widziałem pierwsze podejścia do stworzenia modeli w Nebuli. Zastanawiam się czy SDL ma jakiś serwer dźwięku. Jak znajdę czas, to przestudiuję też i ja jej dokumentację. Dobrze, że droga do przenośności kodu jest otwarta. Na koniec ciekawostka: Zachodnia Europa wycofuje się z Windows.
Gloom:
--- Cytat: "Winger" ---winex (winex3). Jest to wersja wine emulujaca directx, wiec symulator dziala z dzwiekiem.
--- Koniec cytatu ---
A co to za problem?
[gloom@mail gloom]$ ls /usr/local/lib/wine/d3*
/usr/local/lib/wine/d3d8.dll.so /usr/local/lib/wine/d3dim.dll.so
/usr/local/lib/wine/d3d9.dll.so /usr/local/lib/wine/d3dx8.dll.so
[gloom@mail gloom]$ wine -v
Wine 20040505
[gloom@mail gloom]$
--- Cytuj ---
Chodzi bezproblemowo, jedyny feler to dwukrotnie mniejsza ilosc FPS niz pod windowsem.
Aczkolwiek moze to da sie poprawic - nie wiem, bo jeszcze nie probowalem grzebac glebiej w konfiguracji.
--- Koniec cytatu ---
Hmm, musze sprawdzic ktoregos dnia z debugiem. U mnie sie cielo, ale mam nedzna karte - w koncu to serwer pocztowy a nie stacja graficzna ;)
Pozdrawiam, Adam
Nawigacja
Idź do wersji pełnej