Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje
EW58, EW60 i EW55
janek32:
--- Cytat: EP08_015 w 26 Listopada 2007, 16:36:39 ---i jaki masz efekt siedzac za nastawnikiem? 2 kabiny low poly i te zaladowana?
--- Koniec cytatu ---
Przy lowpoly kabina jest ładowana raz i po prostu cały czas widoczna. Gdy przełączy się przełącznik to nawet gdy wciśniemy F4 i wlecimy do kabiny będzie widać jak się przełącza.
--- Cytat: EP08_015 w 26 Listopada 2007, 16:36:39 ---
--- Cytuj ---lowpolyinterior: plikzkabiną.t3d.
--- Koniec cytatu ---
- ten parametr u mnie nie działa (exe kursa)
--- Koniec cytatu ---
Ja używam exe youBy 699kb i u mnie działa, ale sprawdzę jak sprawa wygląda na exe kursa.
Edit:
Właśnie uruchomiłem EW58 na exe kursa. Lowpolyinterior działał jak trzeba.
EP08_015:
fragment twojego mmd poproszę.
janek32:
--- Cytat: EP08_015 w 28 Listopada 2007, 16:44:01 ---fragment twojego mmd poproszę.
--- Koniec cytatu ---
Dla członu SA:
--- Kod: ---//model pojazdu i definicje podmodeli:
models: EW58-SA.t3d
lowpolyinterior: kab_ew58_a.t3d
//ruchome czesci (animations)
//krecace sie kola (o srednicy jak w *.chk)
animwheelprefix: wheel0
animdoorprefix: door0
// aktualnie mozna jeszcze animrodprefix, animpendulumprefix,
endmodels
--- Koniec kodu ---
Dla członu SB:
--- Kod: ---//model pojazdu i definicje podmodeli:
models: EW58-SB.t3d
lowpolyinterior: kab_ew58_b.t3d
//ruchome czesci (animations)
//krecace sie kola (o srednicy jak w *.chk)
animwheelprefix: wheel0
animdoorprefix: door0
// aktualnie mozna jeszcze animrodprefix, animpendulumprefix,
endmodels
--- Koniec kodu ---
JONIN_EZT:
Witam
Przy okazji dam Wam moje próbki nagrań dźwiękowych (przetwornicy,sprężarki,rozruchu (praktycznie od zera do poziomu bocznikowania włącznie,brzęczyk drzwi,zamykanie drzwi)
Wiem że parę dźwięków było już wydanych przeze mnie i przerobionych przez innych kolegów (i chwała Wam za to), ale myślę że ktoś kto się lepiej zna na robieniu dźwięków zrobi to lepiej i dopracuje je optymalnie w miarę możliwości
Jak dla mnie to najważniejszy jest dźwięk silników trakcyjnych ponieważ wydają bardzo charakterystyczne dla EW58 dźwięki przy rozruchu zresztą sami przesłuchajcie.
http://www.sendspace.com/file/3e6w6d
P.S. Jeżeli chcecie mogę podesłac foty czoła i fragmentów EW58-006 z których zbudowałem moją tex. Będzie od razu do poprawy.
Jutro (najpewniej bo już obiecałem) postaram się przybliżyc szczegóły dotyczące budowy też od razu będzie do poprawy modelu.
Jak chk wyjdzie to już będzie prawdziwa EW.
Pozdrawiam.
JONIN_EZT:
Witam
Wybaczcie że pisze post pod postem, ale uznałem że będzie bardziej przejrzyście.
Zacznę od skrajnych członów. W EW58 jest o tyle dobrze że człony silnikowe są takie same (dlatego tylko EW58-028, EW58-005 i EW58-012 [która nie działa i grzeje trawę na Gdynia Cisowa Elektrowozownia] mają wszystkie orginalne człony) pozostałe są składakami i możemy spotkac przedziałowe EWy lub bezprzedziałowe. (o tym powiem później jak wygląda podział jednostek ze względu na przedziały)
Korekta Silnikowych SA i SB.
Zacznę od czoła co trzeba zmienic.
Wspominałem wcześniej o niedokładnym wbudowaniu dolnych reflektorów, bo nie nakładają się z moją tex którą wcześniej zrobiłem
/w orginale
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138283719683835010
/w symku
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284415468537154
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284415468537170
Jeżeli chodzi o trąbki to w jednostkach EW58-028, EW58-024, EW58-013 (którego już nie ma) i EW58-001 który aktualnie służy jako sieciowy gdzieś tam, są między górnym reflektorem pozostałe jednostki mają po lewej stronie i są obok siebie (czyli tak jak mamy w symku)
/przykładowo EW58-028
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=47474
Nie wiem czy będzie potrzebna aż tak dokładna korekta, ale to już jak chcecie.
O sprzęg się nie będę czepiac. Jednak jest za wysoko, ale w naszym symkowym standarcie w innych EZTach jest tak samo EN57\ED72\EW60
Teraz sprawa podwozia
Wózki są dosyc dobrze wykonane (jest tylko błędzik bo przy tylnym wózku jest drabinka więc tylko zmiana tex wózka tylniego), chociaż jeszcze bym je polepszył model na dokładniejszy (chyba że zabierze za dużo poly to wtedy dac sobie spokój) (można porównac ze zdjęciami z Transport Szynowy)
W tym przypadku EW60 (ale one mają te same wózki)
http://transportszynowy.pl/ew60mod.php#budowa
Następnie podwozie, a właściwie co się tam znajduje, [to jest do poprawki ponieważ jest spora różnica, czyli wymiana całego dołu]
/w realu (niestety lepszych fotek nie znalazłem) (z dwóch stron)
http://arekmiz.friko.pl/A1%20013.jpg
http://arekmiz.friko.pl/A1%20015.jpg
http://arekmiz.friko.pl/A1%20016.jpg
http://arekmiz.friko.pl/A1%20018.jpg
http://arekmiz.friko.pl/A1%20022.jpg
http://arekmiz.friko.pl/A1%20023.jpg
http://arekmiz.friko.pl/A1%20024.jpg
/w symku (od drugiej strony jest tylko lekko zmieniona tex)
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284716116247922
Jeżeli chodzi o dół to raczej wszystko.
Teraz Góra. Tu też cały model góry do wymiany. Mniej więcej jest to odwzorowane, ale odbiega to od realnego wyglądu ze względu na tranzystory umieszczone na dachu. Jest tak najpierw (patrząc od czoła) jest mniejszy tranzystor, a potem 8 identycznych tranzystorów stojących w tych samych odległościach obok siebie.
/w realu
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=19406
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=29555
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=9310
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138283723978802322
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138283732568736946
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138283741158671554
http://img528.imageshack.us/my.php?image=p1020229qq2.jpg
http://img504.imageshack.us/my.php?image=p1020230mb2.jpg
/w symku
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284716116247922
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284716116247938
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284716116247954
Dodam jeszcze materiały na tex żaluzji
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284119115793650 (przy końcowej trapezowej części dachu)
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284123410760962 (nad drzwiami nr 1 i nr3)
Myślę że te 2 człony są już załatwione.
Teraz człon środkowy.
Tutaj do korekty tylko parę rzeczy, Najważniejszy to obrót modelu o 180 stopni. Jest to istotne ponieważ trapezowa końcówka dachu ma tu znaczenie. Trapezowe zakończenia powinny się "stykac" z członami SA i D (w symku jest odwrotnie bo SB i D)
/w symku
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138349630251959954
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138351073360971458
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138351073360971442
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138351073360971426
Co najważniejsze trapez jest punktem odniesienia do innych rzeczy! ale o tym później
Teraz o dole i górze, zacznę od dołu
Dół, tutaj też dużo do wymiany jest. W symku były to dwie skrzynie po 1 stronie i 1 wielka po drugiej, w realu jest tutaj trochę inaczej (sprężaka, przetwornica, skrzynia WN,) <- nie pytac mnie które to dokładnie bo tego niewiem. [niestety
/w realu
http://arekmiz.friko.pl/A1%20014.jpg (od lewej strony patrząc od członu SA)
http://arekmiz.friko.pl/A1%20017.jpg (od prawej strony patrząc od członu SB)
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285609469445570
/w symku
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138345614457538130
To wszystko jeżeli chodzi o dół
Teraz góra, wspominałem o tym trapezie jako układ odniesienia. Sprawa wygląda tak.
na dachu
brakuje tylko takich przyżądów jak 1."skrzynka" łącząca przewody z przedziałem transformatorowym już w środku + 2.dodatkowy pseudo transformator najpewniej odpowiada za hamulce elektrodynamiczne, ale pewności nie mam
1.http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285613764412882 (widok od boku jeżeli mamy po lewej człon SB)
2.http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285618059380194 (widok od boku jeżeli mamy po lewej człon SB)
http://arekmiz.friko.pl/A1%20017.jpg (widok z boku jeżeli człon SB po lewej)
http://arekmiz.friko.pl/A1%20014.jpg (widok z boku jeżeli mamy po lewej stronie człon SA)
teraz do tych podstawek i żaluzją nad środkowmi drzwiami.
Jeżeli patrzymy od boku na człon d [w przypadku kiedy człon SA jest po lewej (jednocześnie trapez po lewej stronie jest) To wszystko jest w normie (tego czego nie powinno byc zakrzyrzykowałem na czerwono
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138286300959180354
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285764088268306
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285768383235634
Jeżeli patrzymy od boku na człon d [ jeżeli człon SB jest po lewej stronie (jednocześnie trapez po prawej stronie jest) to żaluzji i podstawek nie ma
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285605174478258
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58D/photo#5138285618059380210
To by było na tyle jeżeli chodzi o najważniejsze sprawy. Które według mnie powinno się koniecznie zmienic
Teraz mniej ważne, ale też się przydadzą przy optymalizacji modelu już do końca.
Kwestia podziału EW58 na przedziałowe i bezprzedziałowe
Przedziałowe. To EW58 od 001 do 008. Jednocześnie zauważyłem taki rodzaj drzwi przy przedziałowych (węższe okna) (wyglądają tak)
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284411173569826
Bezprzedziałowe. To EW58 od 009 do 028. Też inny rodzaj drzwi przy bezprzedziałowych (szersze okna) (wygląda tak)
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/EW58/photo#5138284415468537138
Teraz kwestia podziału aktualnych EW58, czyli jakie czoły przedziałowe i bezprzedziałowe posiadają. Mówiłem wyżej że człony SA i SB są identyczne więc dzięki temu że było dużo defektów i podpaleń w swoim czasie łączono dane człony w całośc, dlatego mamy różnice przedziałów (i przypominam że tylko EW58-028 i EW58-012 mają orginalne zestawienie (bezprzedziałowce).
Aktualne zestawienie istniejących (EW58-005,006,011,012,019,024,028)
EW58-005
SA,D,SB <- Oryginał, Przedziałówka
EW58-006
SA,D <- Przedziałówka; SB <- bezprzedziałówka pochodząca z EW58-016SA która była przyczepiona do EW58-019 i jeździła jako 019SA , aktualnie jako 006-SB
EW58-011
SA,SB <- Bezprzedziałówka; D <- bezprzedziałówka, niestety nie znam historii jej pochodzenia w 011
EW58-012 (nie działa, ma jeszcze oryginalne barwy pomarańczowo żółte ale popisana niestety jest (graficiarze)
SA,D,SB <- Oryginał, Bezprzedziałówka
EW58-019 (nie działa)
SA,D,SB <- Bezprzedziałówka; SA najpierw pochodził od 016SA i przeniesiono do 006, aktualnie nie wiem z czego jest teraz.
EW58-024 (aktualnie po rewizji i czeka na drugą EW do pary, czasami puszczana z innymi jako zapasowa)
D, <- Bezprzedziałówka; Zostaje pytanie tylko z SA i SB bo nie wiem który człon jest przedziałowy. Któraś z nich pochodzi od EW58-004 nieistniejącej.
EW58-028
SA,D,SB < Oryginał Bezprzedziałówka
Ciekawostka EW58-018 która już nie istnieje, miała jako jedyna z EW i jako jedyna z 2 lub 3 EN57 posiadająca rozruch Tyrystorowy (coś podobnego do impulsowego, ale nie to samo) i jeździła z innymi EWami tak samo EN57 też jeździły z oporowymi razem. Parę zdjęc tej 018 jest ale niestety żadnej dokładnej gdzie są ładnie pokazane przyrządy tyrystorowe na dachach SA i SB.
To by było wszystko co trzeba do zmiany naszej Symkowej EW58.
Dziękuje że mogłem pomóc.
Zgoda na wykorzystanie moich zdjęc jest.
Pozdrawiam i życzę miłej roboty
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej