Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Różnica szybkości

<< < (2/5) > >>

Mariusz1970:
A jak zastosowałeś komende setvelocity?, bo to jakoś przez komórkę pamięci trzeba i póżniej wczytać z komórki pamięci do AI. Można jakoś bezpośrednio wczytywać do AI te parametry. Należy pamiętać, że to co podamy w velocity, to na haslerze jest rozbieżność. Coś kiedyś ktoś pisał o tym chyba w wątku o virtual maszyna.
Jest racja, że nie ma nic pewnego, ale raczej winą tu jak i w SDR18 obarczyłbym eventy niż exe. Dlaczego? Otóż na Qaurku jest ok. Może to przypadek, ale sądzę, że Quark-t dobrze poukładał eventy.
Quark pomóż :)

Eksperyment:
Wpisz do paru torów velocity 150 i zobaczymy do ilu się rozbuja.
I zobacz, czy w ogóle jest reakcja AI na velocity, czyli dawaj wszędzie powiedzmy 40, a raz 150.


Kilka przykładów zastosowania setvelocity:
event Szlak_Konczyny-info putvalues 1.0 none 0 0 0.4 SetVelocity -1 -1 endevent

node -1 0 odczepiaj_mem memcell -70 0 -100 SetVelocity 20 0 none endmemcell

//zdarzenia okreslajace predkosc przy tym semaforze
event (p1)_sem_info_stop updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity 0.0 20 endevent
event (p1)_sem_info_vmax updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity -1 -1 endevent
event (p1)_sem_info_nextstop updatevalues 1.0 (p1)_sem_mem SetVelocity -1 0 endevent

Pozdrawiam

Krzysiek626:
Może nie wyraziłem się zbyt jasno:

W SDR18 mając napisane eventy, jedyną zmienną była zmiana loka. I niestety nie każdy był prowadzony przez AI tak jak ja sobie tego życzyłem.
Były różnice także dla różnych exeków. Próby prowadziłem dla WINXP i WINME, oczywiście dla tej samej paczki i oczywiście zauważyłem różnice między prawidłową jazdą do całkowitego zatrzymania składu włącznie.
Ponieważ jak potwierdził Mariusz nic tu nie jest pewne, to dodam że wielość czynników wpływających na prowadzenie składów przez AI nie da jednoznacznej odpowiedzi na zadany tu temat.

Mariusz1970:
A tu mamy sytuację taką :ten sam kibelek, te samo exe, różne trasy.
Inną sytuacją jest zmiana loków, jak mialo to miejsce w SDR18, a co za tym idzie różne zchowania AI w zależności od loka.

Krzysiek626:
@ Mariusz, w przytoczonym przez Ciebie Quarku wystarczy popróbować inne loki i też okaże się że z AI nie jest najlepiej albo nawet jest źle. Zakładam dobre eventy. Nie jestem w stanie przytoczyć wszystkich argumentów, ale temat Suki i zegara to przecież w Quarku był. Twierdzę kategorycznie że program ma humory i robi często co chce. Natomiast kolega @ziomalcl nie napisał co ma w scenerii, na jakim exeku i nie mamy żadnych danych żeby mu jednoznacznie odpowiedzieć.
Napiszę jeszcze że kibel też nie chce jeździć kierowany jako AI na niektórych sterownikach do grafy.
Sytuacja podobna jak z wagonami Z1. Wałkowana całe wakacje i nic nadal nie wiadomo czemu się sypią z exe 674kb. A starsze exeki to co - doskonałe są?
Na koniec spytam: ile byłoby tras, gdyby ich pisanie było proste i jednoznaczne?
EOT z mojej strony do czasu większej ilości danych ze strony kolegi @ziomalcl.

AtapiCl:
Exe mam z paczki Defiler & Mariusz1970. W scenerii wstawiłem semki do jednej stacji i wszystko co potrzeba. Do toru stacyjnego dodałem tego kibelka i event na odpalenie. Skład odpala się, podjeżdża pod semafor wyjazdowy - podaję mu s2 i...
rozpędza się do 70km/h.

Wstawiłem EP09 z kilkoma Z1 i ten rozpędza się do 100km/h.

Wskazywało by na to, że coś z kibelkiem jest nie tak. Ale to by w Quarku nie jechał setką, tylko też 70km/h.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod