Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Widoczność terenu
Paul:
Witam
Zrobiłem model terenu na podstawie danych SRTM (siatka kwadratów o boku 300m, rzecz jasna teren bezpośrenio przy torze planuję zrobić osobno - wiadomo, nawet najdokładniejsze dane wysokościowe nie odwzorują np. ładnego nasypu).
Wzdłóż linii kolejowej ciągnie się łańcuch górski w odległości 3-8 km od toru. I tu jest problem, bo tego łańcucha w EU07 nie widać (nawet w miejscu gdzie jest najbliżej), a jest to dosyć charakterystyczny element linii którą próbuję odtworzyć - czy da się jakoś zwiększyć zasięg widzenia danego obiektu (EditableMesh w 3ds)?
Pozdrawiam, Paweł
bohunIC:
Proponuje ci zrobic ten łańcuch górski blizej toru, bo im dalej obiekt tym zamglenie większe! a jakbys chciał zeby promień texturowana był wiekszy to pożerałoby to FPS, coś takiego! najlepiej przybliż te górki i bedzie GIT
Paul:
A jest jakiś sposób aby zwiększyć zasięg? Model nie jest zbytnio skomplikowany - jak pisałem wyżej jest to siatka kwadratów o bokach 300m, o FPS bym się raczej nie martwił. Przerabianie całego terenu odpada - jak sobie wyobrażasz przybliżenie gór z 8 kilometrów do 1 kilometra? Raczej nie były by zbytnio podobne do tych autentycznych. Zresztą może być zasięg 6 km zamiast 8, będzie widać zarysy chociaż...
Pozdrawiam Paweł
Ural:
Możesz wpisać większą wartość mgły, by było widać dalekie obiekty. Domyślnie ustawiona mgła powoduje zbielanie i znikanie wszystkiego co możliwe. By było widać coś z odl. 8km potrzebna jest mgła większa od 8000 metrów. Spróbuj dać np. 10.000
Paul:
Tu nie chodzi o to że mgła zasłania tylko o to że trójkąty w odległości większej niż ok. 1 km od kamery nie są renderowane. Ale obawiam się że nie ingerując w kod źródłowy nic się nie da z tym zrobić.
Pozdrawiam, Paweł
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej