Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje

 Lokomotywa EP05

<< < (3/40) > >>

youBy:

--- Cytat: "EU05" ---Ale to taki offtopic, nie sądzę, żeby w MaSzynie dało się coś takiego osiągnąć. ;)
--- Koniec cytatu ---
a ile jest na to czasu?

Jaco:

--- Cytat: "EU05" ---Przypomniało mi się jedno (ale to niestety nie do wykonania - tak sądzę), że w czechach, jeśli wrzucasz parę pozycji na raz, to nastawnik "odskakuje" w kierunku pozycji zerowej
--- Koniec cytatu ---

Raczej od pozycji zerowej...

--- Cytat: "EU05" ---natomiast pozycje jazdy wrzucają się aż do momentu osiągnięcia pozycji wskazanej przez koło nastawnika jazdy
--- Koniec cytatu ---

To jest nazywane przez maszynistów jeżdżących na EP05 "szyciem"...

--- Cytat: "EU05" ---jeśli na kole wrzucisz pozycję szóstą i nie przytrzymasz koła nastawnika, silniki wskoczą na pozycję trzecią
--- Koniec cytatu ---

Nie, po prostu nastawnik Ci ucieknie do zera...

--- Cytat: "EU05" ---Jeśli chcesz utrzymać pozycję szóstą, musisz trzymać koło nastawnika jazdy aż do osiągnięcia pozycji szóstej przez silnk
--- Koniec cytatu ---



Lokomotywy serii EU05 (później EP05) miały konstrukcję znacznie różniącą je od innych ówczesnych serii lokomotyw i dlatego ich rozruch wyglądał nieco inaczej. Jedną z zasadniczych różnic był brak przekaźnika samoczynnego rozruchu, co wymagało przeprowadzenia w każdym przypadku rozruchu ręcznego. Od prawidłowo wykonanego rozruchu zależało szybkie przejście na pozycje bezoporowe i uzyskanie w związku z tym wymaganej szybkości w stosunkowo krótkim czasie bez nadmiernego nagrzewania się oporników rozruchowych. W tym celu wykorzystując maksymalną przyczepność kół lokomotywy w początkowej fazie rozruchu należało szybko przejść kilka pozycji nastawnika jazdy aż do osiągnięcia na amperomierzu wskazania prądu około 500 A. Przesuwanie koła nastawnika jazdy na następne pozycje powinno było nastąpić wówczas, gdy natężenie prądu w obwodzie głównym nieco obniży się np. do 400 A. Jeżeli lokomotywa nie traci przyczepności przy prądzie 500 A i nie wykazuje skłonności do poślizgu, można było podnieść prąd rozruchu do 600 A. Uzależnione jednak to było od wielu okoliczności, które mógł ocenić na podstawie praktyki tylko doświadczony maszynista. Na przykład w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych nie należało podnosić prądu rozruchu ponad 400 A, a zdarzało się także, że musiał on być jeszcze mniejszy. W przypadku wystąpienia poślizgu konieczne było powrócenie kołem nastawnika jazdy do pozycji zera i rozpoczęcie rozruchu od nowa. W początkowej fazie i uważnej obsłudze zauważony poślizg można było zlikwidować poprzez uruchomienie piasecznic lub lekkim przyhamowaniu zestawów hamulcem dodatkowym. Zmiany układu szeregowego na równoległy dokonywało się w zasadzie z położenia II bocznikowego układu szeregowego na 25 pozycję układu równoległego przy prądzie nie większym niż 400 A.

EU05:
A, to przepraszam, coś pomyliłem niestety.

Profeta:
Witam!
Co do czoła lokomotywy to ja jedynie przerabiam istniejący w MaSzynie model 141 w notatniku dodając do niego różne elementy polskie a usuwając te czeskie (np. kwestia pantografów czy reflektorów). Dlatego nie jestem w stanie tego poprawić.
Co do proporcji kabiny to oczywiście są one zachwiane, gdyż jak pisałem opieram się wyłącznie na zdjęciach nie posiadając żadnych jej planów. Dlatego proszę osoby posiadające takie materiały o kontakt na PW, gdyż pozwoli mi to jak najrealniej odzwierciedlić kabinę Czecha, a będzie to myślę z korzyścią dla nas wszystkich.
Co do bocznikowania i różnych komplikacji z tego powodu wynikających to jest to raczej kwestia fizyki. A jak pisałem nie znam się na jej tworzeniu. Stąd moja prośba do osób znających bardzo dobrze tą lokomotywę (widzę, że takich nie brakuje) i osób potrafiących pisać fizykę do MaSzyny o współpracę w projekcie.
Pozdrawiam!!!

Kolejarz:

--- Cytat: "EU05" ---Ale w EN57 nie ma bocznikowania na układzie szeregowym,
--- Koniec cytatu ---
Z tym sie nie zgodze. Wszystkie krakowskie i cześc katowickich EZT Na pierwszym przyspieszeniu maja bocznikowanie szeregu wymyślił to jeden z instruktorów z MD Sucha Beskidzka dla ułatwienia powolnej jazy w terenie górskim.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod