Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Maszyna i materiały z Substance Painter

(1/2) > >>

trzecia_bateria:
Czołem załogo. Mam model (dajmy na to, że to jakże potrzebny, dekoracyjny budynek), elegancko maluje go w Substance, eksportuje tekstury przy użyciu dostępnego tutaj na forum presetu, podpinam je do pliku MAT, odpalam Maszynę, wrzucam model i... Kicha.  W Substance wygląda super, w samej grze cały świeci się jak lustro (a to nie jedyny problem).

Postępowałem wedle tego filmu:


Eksport daje trzy tekstury, jak na filmie podpiąłem je pod shader "normalmap_specgloss". Wybrałem zły shader? Pobieżnie przejrzałem pliki MAT z paczki i generalnie nie widziałem, żeby przy budynkach było używane coś innego niż sama tekstura diffuse. Czy w ogóle jest więc sens na obecnym exe (a sprawdzałem i na oficjalnym jak i na unoffowym exe z Bieszczad) bawić się w extra efekty?

JAN21:
A normalmape masz zapisaną jako 32 bit czy 24 bit? Powinna być 32bitowa. Kanał alfa w normalmapie odpowiada za odbicia, jeżeli go brakuje w teksturze to exe traktuje to jak pełne odbicie.

trzecia_bateria:
Jak dobrze widzę, to 24 bity (załącznik). To wypluł z siebie Substance.

JAN21:
No to jakby nie patrzeć to będzie odpowiedzialne za lustro na całym obiekcie. Dodaj kanał alfa, wypełnij na czarno i zapisz jako pełnoprawny 32bit.

lcddisplay:
A skopiowałeś kanał niebieski z mapki specgloss i przemnożyłeś go z kanałem alfa normalmapy?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod