Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Maszyna i materiały z Substance Painter
trzecia_bateria:
Czołem załogo. Mam model (dajmy na to, że to jakże potrzebny, dekoracyjny budynek), elegancko maluje go w Substance, eksportuje tekstury przy użyciu dostępnego tutaj na forum presetu, podpinam je do pliku MAT, odpalam Maszynę, wrzucam model i... Kicha. W Substance wygląda super, w samej grze cały świeci się jak lustro (a to nie jedyny problem).
Postępowałem wedle tego filmu:
Eksport daje trzy tekstury, jak na filmie podpiąłem je pod shader "normalmap_specgloss". Wybrałem zły shader? Pobieżnie przejrzałem pliki MAT z paczki i generalnie nie widziałem, żeby przy budynkach było używane coś innego niż sama tekstura diffuse. Czy w ogóle jest więc sens na obecnym exe (a sprawdzałem i na oficjalnym jak i na unoffowym exe z Bieszczad) bawić się w extra efekty?
JAN21:
A normalmape masz zapisaną jako 32 bit czy 24 bit? Powinna być 32bitowa. Kanał alfa w normalmapie odpowiada za odbicia, jeżeli go brakuje w teksturze to exe traktuje to jak pełne odbicie.
trzecia_bateria:
Jak dobrze widzę, to 24 bity (załącznik). To wypluł z siebie Substance.
JAN21:
No to jakby nie patrzeć to będzie odpowiedzialne za lustro na całym obiekcie. Dodaj kanał alfa, wypełnij na czarno i zapisz jako pełnoprawny 32bit.
lcddisplay:
A skopiowałeś kanał niebieski z mapki specgloss i przemnożyłeś go z kanałem alfa normalmapy?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej