Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje
Linia 546
Ra:
Jakiś czas temu jechałem SM42 w obie strony. Okazuje się, że nie można wjechać na końcowy tor tor350, bo jest null track. W rezultacie zabawy z samym SM42 i ręcznym przełączaniem zwrotnic doszedłem do wniosku, że null track występuje pomiędzy ns_zwr19 i ns_zwr21. Znalazłem drobne różnice w położeniu ich punktów końcowych, ale poprawienie ich na identyczne nic nie zmienia. Przyglądanie się w zbliżeniu na to połączenie też nic nie daje.
W końcu rozsunąłem te zwrotnice o 1mm i wstawiłem tor o długości 1mm (trochę w poprzek wyszedł, bo nie uwzględniłem kąta) - problem zniknął. Być może jest tak, że zwrotnica umieszczona na torze zwrotnym poprzedniej zwrotnicy nie jest prawidłowo rozpoznawana przez EXE jako kontynuacja toru. Używałem tylko EXE 699kB, nie wiem, jak jest na innych.
W obecnej sytuacji poprawić to można albo przesuwając trochę zwrotnicę ns_zwr21 w kierunku toru prostego i skracając tory za nią, albo skracając nieco samą zwrotnicę. (1mm to trochę za mało na odzwierciedlenie właściwego kąta w tym miejscu - około 11:41.) Przy okazji do wyprostowania jest tor797.
Mariusz1970:
Tak, znany bląd i nie tylko na exe699. Nikomu nie chciało się tego poprawiać (chyba dlatego, że to końcówka misji).
Jakbyś mógł napisz poprostu jakie tracki zastąpiłeś jakimi i jakiego dodałeś, czyli kawałek scm było/ma być. To będzie prościej dla wszystich, aby nanieść poprawkę.
Krzysiek626:
@Ra, oczywiście tak jak pisał Mariusz błąd jest znany. Nawet został poprawiony jednak nie opublikowany, bo nie było takiej potrzeby. Nie było misji wykorzystującej ten odcinek. W swojej poprawce pliku scn pomiędzy obie zwrotki wstawiłem 10cm odcinek toru prostego.
Do prawidłowego przejazdu poprzez zestaw zwrotnic wymagane jest wstawienie odcinków szyn (krótkich). Zwrotnice łączone ze sobą bezpośrednio nie są przejezdne. Tak było od początku symulatora.
Ra:
Zatem. W oryginalnym linia546_dane.scm znaleźć i usunąć w całości wpisy node ... track o nazwach: tor797, ns_zwr19, tor336 oraz linijkę include;ZwrP34R300.inc;ns_zwr19... (zaraz za zwrotnicą). Następnie dokleić to (można fragmentami w miejscu usuniętych, albo na końcu):
--- Kod: ---//korekcja kąta z 78.5:284 na 81:205; P2=P1+[0.0073,0.0184]
node -1 0 tor797 track normal 0.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-76.8523 0.2 572.514 0.0 //point 1
-0.0361176 0.0 -0.0914307 //control vector 1
0.0360336 0.0 0.0914307 //control vector 2
-76.8596 0.2 572.4956 0.0 //point 2
0
endtrack
//zwrotnica przeniesiona do zmodyfikowanego punktu deltaP=[-0.0712,+0.2656]
node -1 0 ns_zwr19 track switch 34.0 1.435 0.24 15.0 20 2 flat vis
Rail_screw_used1 4 Rail_screw_used1 0.2 2.75 2.5
-76.8596 0.2 572.4956 0.1 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-89.3242 0.2 540.8626 -0.1 //point 2
0
-76.8596 0.2 572.4956 0 //point 1
-4.15576 0.0 -10.5464 //control vector 1
2.93637 0.0 10.9487 //control vector 2
-87.507 0.2 540.2246 0 //point 2
-300.0
endtrack
// additional:
include;ZwrP34R300.inc;ns_zwr19;-76.8596;0.0;572.4956;201.507;zwrot34R300pods-new.tex;end
//dodatkowy tor łączący zwrotnice ns_zwr19 i ns_zwr21
node -1 0 none track normal 0.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-87.507 0.2 540.2246 0.0 //point 1 - ns_zwr19
0 0 0
0 0 0
-87.5782 0.2 539.959 0.0 //point 2 - ns_zwr21
0
endtrack
//skorygowany tor odchodzący na wprost od nz_zwr19
node -1 0 tor336 track normal 34.0339 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-89.3242 0.2 540.8626 0.0 //point 1
-4.15985 0.0 -10.5568 //control vector 1
2.93805 0.0 10.9599 //control vector 2
-100.052 0.2 508.293 0.0 //point 2
300.0
endtrack
--- Koniec kodu ---
To jest jeszcze inaczej, niż opisałem wcześniej - zwrotnica ns_zwr19 zostaje przesunięta tak, żeby wyprostować falbankę oraz żeby się zmieścił dodatkowy fragment między zwrotnicami. Z posypką chyba nie wyszło najlepiej, ale przynajmniej tory są proste. (Robię to z myślą o automatyzacji takich zmian w moim programie.)
Krzysiek626:
Ja poradziłem sobie poprzez ręczną zmianę w notatniku, współrzędnych końca jednej ze zwrotnic. W ten sposób skróciłem zwrotnicę a w wolne miejsce uzyskane między zwrotnicami dopisałem brakujący i jak najbardziej potrzebny odcinek toru. Ten fragment torowiska nie wygląda najlepiej jak się temu dobrze przyjrzeć, lecz nie czułem potrzeby zmiany, w końcu w realnym świecie też takie rzeczy się zdarzają.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej