Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.

<< < (2/2)

sklox:
Może wyłączenie vSync pomoże.

Jaco:
Może to Ci pomoże w jakiś sposób: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35513.msg569682.html#msg569682 (zobacz EDIT 3: 07.12.2023).

Bachus_MK:
Akurat MaSzyna posiada wg mnie najlepszą optymalizację ze wszystkich kolejowych symulatorów, które dostępne są na rynku, zarówno tych darmowych, jak również płatnych. Jest to oczywiście moje zdanie, wynikające z dotychczasowych obserwacji, nie każdy musi się z nim zgadzać. Jednak uzyskanie zamierzonego efektu wymaga pewnych ustawień, o których swego czasu wspomniał @Turbokibel w tym temacie - https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34401.msg554552.html#msg554552. @Joymaxx, po zastosowaniu ww. ustawień, MaSzyna powinna chodzić na Twojej konfiguracji świetnie, bez jakichkolwiek problemów, tylko (tak jak wyżej już wspomniano) wrzuć symulator na dysk SSD. :)

Pozdrawiam

Joymaxx:
Akurat te wątki już prześledziłem :) Ok w takim razie pobawię się przeniesieniem na SSD, i sprawdzę jeszcze tą zmianę planu zasilania. Faktycznie gdy wyłączę Vsync, wtedy jest lepiej ale niestety obraz niemiłosiernie rwie, nie jest płynny więc wolę zostać przy włączonej opcji. To prawda. Sam jestem zdumiony działaniem tego sima, a przecież jest darmowy ;)

Joymaxx:
No dobra. Jestem po pierwszym dłuższym teście. Grę przeniosłem na SSD, plan wydajności zmieniłem na wysoką, poniżej podrzucam aktualne ustawienia na jakich działałem:

https://zapodaj.net/plik-zUngXC6JqJ

https://zapodaj.net/plik-47cDP3CSA3

Mikro dwie, trzy małe zacinki pojawiają się teraz tylko na początku wczytania scenariusza, przy zrobieniu czwartego z kolei zooma jest już ok i co najważniejsze podczas jazdy mam płynniutko aż miło popatrzeć :) Wcześniej było dużo gorzej.

Z tego całego morału wychodzi że simek mimo dobrej optymalizacji nie będzie działał za dobrze bez tweakowania i to nawet na maszynie z NASA. Otóż od dłuższego czasu śledzę peryferie nowych komputerów i jest z nimi spory problem bo przy grach, simach pisanych na jeden - max cztery rdzenie są jakieś ekscesy właśnie z Vsync i G-Sync. Na naszej Maszynce widzę że po prostu render nie znosi jakichkolwiek spadków kiedy karta i monitor posiadają tą technologię. On i tak najlepiej będzie działał na starszych Pctach i stałym odświeżaniu.  Bez twardej inegrencji w kod pliku wykonywalnego .exe lub w przyszłości zaimplementowania obsługi więcej niż jednego rdzenia nowe maszyny zawsze będą borykać się z zacinkami przez dużą liczbę klatek. A najgorzej jest kiedy FPSy są większe niż monitor potrafi fabrycznie je odświeżyć bo wtedy obraz rozłazi się tak samo mimo włączenia Vsync. Gdyby twórcy popracowali nad wielowątkowością, obsługą większej liczby pamięci RAM i chociażby częściową implementacją renderu zgodnego ze zmienną liczbą klatek i równomiernie odświeżaniem, wtedy można by było stwierdzić że byłby/będzie simem niemalże idealnym... :)


Obrazki proszę dołączyć zgodnie z regulaminem.
Matek123

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod