Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Node::lines w Rainstedzie

(1/1)

KoichiFirst:
Czy da się dodać obiekt node::lines w Rainstedzie?

Ra:
Obecnie nie ma obsługi tego typu obiektów. Z jednej strony, obiekty tego typu były wyłącznie częściami składowymi bardziej zaawansowanych obiektów (np. półbramki trakcyjne), natomiast edycja w Rainsted (jako RSF) posługuje się nieco wyższym poziomem abstrakcji obiektów w celu uwzględnienia wzajemnych powiązań. Czyli np. przęsło sieci trakcyjnej ma jednocześnie podłączony słup z jednej strony, sygnalizator jest obiektem wstawianym punktowo, a nie zestawem różnych elementów umieszczonych w tym samym miejscu, trójkąty terenu mają wskaźniki logiczne na sąsiednie trójkąty, co pozwala wykrywać i eliminować dziury itd. Z drugiej strony, przez ostatnie 16 lat nie było potrzeby używania tego typu obiektów (tzn. linie nie występują w rzeczywistości bezpośrednio). Jeśli byłoby jakieś zastosowanie dla linii, to raczej będzie to zrobione w ramach warstwy 0x8 (czyli słupów).

Przymierzałem się też do rozwinięcia koncepcji definiowalnych eksporterów, czyli można by sobie stworzyć "program", który na podstawie dostarczonych obiektów wygeneruje odpowiedni wpis. Obecny kod eksportowania zostałby przekształcony w "programy" generujące wpisy w dotychczasowej formie, ale można by na ich bazie wprowadzać własne modyfikacje. Czyli np. wyeksportować obiekty "sieci trakcyjnej" (tzn. z warstwy 0x8) jako pędnie czy rurociągi składane z elementów, albo jedną z warstw dróg (0x5) zamienić na taśmociąg kopalniany. Eksportery również mogłyby konwertować dane RSF na obiekty symulacji, bo moim celem było bezpośrednie wczytywanie danych z formatu RSF.

Jeśli będzie taka potrzeba, to rozważę opcję eksportowania "sieci trakcyjnej" jako linii. Na razie dalsze prace nad edytorem RSF mam zawieszone do odwołania i ograniczone do ewentualnego naprawiania krytycznych błędów. Planuję około czerwca 2024 zastanowić się nad sytuacją i wtedy zdecyduję, co i jak dalej będę robił.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod