Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Pytania o oddzieleniu dwóch odcinków sieci

(1/1)

KoichiFirst:
1) Co jest za oddzielenie dwóch odcinków sieci trakcyjnej elektrycznie? I w jakich przypadkach granica (np. przęsło naprężenia) dwóch odcinków sieci może być oddzielona elektrycznie?
2) Jeśli jeden odcinek sieci jest zasilana z jednej podstacji A, a inny odcinek - z innej podstacji B, to granica między odcinkami oddziela te dwie elektrycznie, czy nie?

Źródło: td2.info.pl

Ra:
Popatrz na załączniki, które dałem w tym wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35600.0.html

1) Oddzielenie elektryczne oznacza, że odcinki sieci mogą być zasilane z różnych źródeł, przez co w danym miejscu może się pojawić skok napięcia na pantografie (w skrajnym przypadku 60%, co może przełożyć się na różnicę 250% w mocy silników i spowodować szarpnięcie prowadzące do urwania wagonów). Miejsca takie są zwykle oznaczone wskaźnikami We jako jazda bez pobierania prądu, a na okolicznych słupach widać kable doprowadzone do przęsła sieci trakcyjnej. Wedle mojej wiedzy sieć trakcyjna jest zasilana dwustronnie, czyli w dane miejsce sieci spływają prądy z dwóch sąsiednich podstacji (a z ostatniego załącznika wynika nawet, że z czterech sąsiednich). Niemniej może się zdarzyć, że podstacje nie są połączone ze sobą siecią trakcyjną, czyli istnieje wtedy oddzielenie elektryczne. Rozdzielić elektrycznie można izolatorem (taka konstrukcja wisząca na sieci) albo izolowanym przęsłem naprężania (widać doprowadzone kable, ale ze szczegółami się nie zapoznawałem).

2) Tak, chyba że podstacje są ze sobą zwarte (pracują w połączeniu równoległym). Ale nie wiem, jaka jest praktyka co do zasilania sieci w Polsce. Być może większość izolatorów oraz izolowanych naprężań jest zwarta, być może się tego nie stosuje, a być może zarządzający siecią elektryczną zmieniają to zależnie od sytuacji (np. zależnie od pogody, prowadzenia robót torowych albo natężenia ruchu).

youBy:
Pytałem kiedyś fachowców od podstacji i wychodzi na to, że wszystkie podstacje pracują w stanie zasadniczym równolegle, zwierając swoją szyną plusową wszystkie wyjścia. Natomiast opór sieci trakcyjnej sprawia, że efektywnie zasilanie jest ograniczone mniej więcej do drugiego sąsiada. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji awaryjnych, gdy jedna z podstacji czy kabin sekcyjnych jest wyłączona lub na danym przęśle prowadzone są prace.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod