Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Działanie magnetycznego hamulca szynowego
(1/1)
MaciejM:
Czy w symulacji hamulec w nastawie R+Mg faktycznie "działa"? W podglądzie statusu wagonu podczas hamowania pełnego (obniżając ciśnienie w PG do 0,35 MPa) i podczas hamowania nagłego siła hamowania w wagonie na nastawie R oraz R+Mg jest taka sama. Sprawdzałem oczywiście w czasie jazdy >120 km/h.
youBy:
Siła hamulca magnetycznego dodaje się do oporów ruchu, a nie siły hamowania, ponieważ nie korzysta z przyczepności kół.
mk1991:
Jak to wygląda kiedy w składzie znajdują się razem wagony na nastawie RMG i jedynie R? Czy wtedy hamulce magnetyczne są wyłączone? Chodzi mi o to, że jeśli pojedyncze wagony hamują skuteczniej, to czy jest możliwe by doszło do rozerwania składu? Słyszałem, że w wagonach 170A magnetyczny jest wyłączany. Wmodernizacjach wagonów standardu Y na 174A i 111A-30 z tego co wiem wózki 25AN nie posiadają hamulców magnetycznych. Oczywiście, kiedy cały skład jest zestawiony z wagonów: X, Z2, Z1, to nie ma pytania.
borys_q:
Obecnie stosuje się najwyższą możliwą nastawę w wagonach pasażerskich, różnice w sile hamowania nie powodują naprężeń mogących zerwać pociąg.
MaciejM:
Od Niemca / Austriaka potrafią przyjechać pociągi z wagonami o nastawach P-P-RMg-RMg-RMg-RMg :) Natomiast należy pamiętać że przy normalnej jeździe siła hamowania R oraz R+Mg jest taka sama, hamulec magnetyczny włącza się tylko w sytuacji hamowania nagłego.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej