Autor Wątek:  Nowicjusz a jazda eu07/et22.. kilka pytań.  (Przeczytany 274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Filipie

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowicjusz a jazda eu07/et22.. kilka pytań.
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 18:02:28 »
Witam serdecznie.

Jestem po lekturze instrukcji uruchamiania symulatora. Chciałbym się dowiedzieć czy poprawnie uruchamiam loka eu07/et22 oraz czy technika jazdy tymi maszynami jest taka jak ma być. Jestem nowicjuszem i proszę jakieś uwagi, spostrzeżenia kierować do mnie w sposób jak najbardziej "łopatologiczny". Nie jestem zawodowo związany z branża kolejową.

Uruchamianie loka:
1.nastawnik kierunkowy
2. baterie
3. zbicie CA/SHP
4. pantografy --> ( jak podnosić obydwa dla rozruchu maszyny czy tylko tylny; jak to wygląda w praktyce ?? )
5. przekaźnik róznicowy i  wył. szybki
6. przetwornica i sprężarka
7. JAK POPEŁNIĆ P.G ?  W instrukcji jest napisane , że wystarczy wcisnąć klawisz 4. Niestety u mnie się to nie sprawdza i chciałbym się dowiedzieć czy jak ja robię to jest w miarę normalnie. Daje w "falę" i wciskam dopiero wtedy klawisz 4. Dopiero wtedy rośnie ciśnienie w P.G praktycznie od zera. Tak ma być ??? czy trochę to inaczej wygląda?  Proszę mnie poprawić.
8. Pozycja jazda
9.  Światła, radio

Moja technika jazdy wygląda następująco: ( nie wiem czy tak się robi, proszę mnie z błędu wyprowadzić. )
 
Daje kilka pozycji na nastawniku, oczywiście kontrolując amperomierz , żeby przekaźniki nie wywaliło. Wchodzę na pierwsza pozycje bezoporową i daje bocznikowanie żeby się rozbujać.  Nastepnie wchodze na drugą bezoporową i ew. bocznikowanie. Moje pytania są takie:

-> jak długo można jechać bocznikując ?
-> Czy można zrobić coś takiego i czy się to w realu stosuje, że chcąc utrzymać prędkość schodzi się nastawnikiem jazdy na pierwszą poz. bezoporową i bocznikuje czy trzeba koniecznie zejść nastawnikiem do "zera" i po spadku prędkości zaczyna się kręcić nastawnikiem ponownie.