Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Hamowanie w EN57 z silnikiem asynchronicznym
(1/1)
Snajperek:
Witam!
Od jakiegoś czasu zastanawiam się, który hamulec jest najlepiej używać, jadąc np. ex chopperem lub alicją.
Niektórzy sugerują mi EP bądź ED, a jeszcze są PS i PN. To jak to jest? Którym najlepiej hamować?
jakisrandomowynoob:
Najczęściej stosuje się ED, czyli elektrodynamiczne, gdzie pojazd hamuje silnikami i tylko dohamowywuje pneumatyką. EP to hamowanie elektropneumatyczne, tzn. sygnałami elektrycznymi steruje się hamulcami osobno w członach. Taki system (choć inaczej kontrolowany) zastosowany jest w zwykłych EN57. PN to zwykłe hamowanie pneumatyczne, gdzie hamowanie wywołuje się spadkiem ciśnienia w przewodzie głównym. PS to próba szczelności, na tym się nie jeździ.
Snajperek:
A co daje ta próba szczelności?
matek123:
Próba szczelności układu hamulcowego jest jednym z etapów szczegółowej próby hamulca.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej